Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikateli zavřeli restauraci, Pardubice teď žaluje o sedm milionů

  16:13aktualizováno  16:13
Židle a stoly z bývalé restaurace Kra Kra na třídě Míru v Pardubicích definitivně zmizely letos v únoru. Přesto se kolem objektu stále něco děje. Podnikatel Václav Reindl se s městem soudí o ušlý zisk, který vyčíslil na více než sedm milionů korun.

Stavba v historickém centru se kvůli svému vzhledu stala i terčem kritiky. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Majitel musel známý podnik v bývalém podchodu v centru města zavřít kvůli havarijnímu stavu. Ovšem bylo to dříve, než mu měla vypršet nájemní smlouva, kterou měl uzavřenou s městem.

To se zavázalo, že chátrající prostory opraví, což se ovšem nestalo. Reindl proto žádá o proplacení ušlého zisku.

„Žaloba je podaná asi půl roku, čekám, až mě můj právník vyrozumí. Jde o 7,7 milionu korun, o oprávněnosti rozhodne nezávislý soud. S městem nebyla žádná dohoda,“ řekl pro ČTK Reindl.

Hosté měli chodit do restaurace až do doku 2018. Vedení města se podnikatelův požadavek na náhradu škody zdál vysoký, a tak si nechalo zpracovat vlastní posudek. Podle něj by majiteli měla připadnout mnohem nižší částka, se kterou ovšem nesouhlasil.

„Musí to k soudu, jiná varianta ani není přípustná,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Lidé chodili přes silnici, místo podchodem

Podchod u Zelené brány byl otevřen v roce 1973. Ovšem ani v době, kdy byl vybaven eskalátory, ho lidé moc nevyužívali a přebíhali silnici po povrchu. Po odstranění pohyblivých schodů v 90. letech minulého století přestal podchod svému účelu sloužit téměř úplně. V roce 1993 si prostory pronajal Reindl. Postupně se průchozího tunelu stal uzavřený prostor s „předzahrádkou“ na povrchu.

Právě kvůli ní část lidí podnikatele kritizovala. Odstranění přístavby a následné ukončení provozu restaurace řada obyvatel z okolí uvítala.

Podchod na dohled od Zelené brány je v současnosti stále z bezpečnostních důvodů uzavřený a lidé rušnou ulici přecházejí přes přechod vybavený semaforem. Plány města na další využití podzemních prostor i opravu zatím komplikuje hustý provoz, který by měl polevit až po dostavbě chystaných obchvatů města.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.