Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reportáž o zákazu hazardu byla výrazně nevyvážená, řekla vysílací rada

  13:22aktualizováno  13:22
Lokální televize z Litomyšle dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání upozornění na porušení zákona. Televize placená z městské kasy totiž dala prostor jen odpůrcům vyhlášky, o níž se mělo opět hlasovat.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Diváci mohli vidět letos v únoru bezmála čtyřminutovou reportáž o tom, jaké problémy způsobí provozovatelům heren vyhláška, kterou loni zastupitelé zakázali provoz výherních automatů. Zvláštní byla tím, že přinášela jen argumenty, proč je městská vyhláška špatná. I když reportáž platilo město.

„Emotivní zastupitelstvo v květnu roku 2014 rozhodlo o okamžitém zákazu, což považuju za porušení základních demokratických principů,“ uvedl v reportáži Jan Faulhammer, provozovatel herny.

Politici, kteří by schválenou vyhlášku obhajovali, prostor nedostali. A to den předtím, než měli zastupitelé rozhodnout, zda dopad vyhlášky nezmírní. Nakonec o vyhlášce znovu nehlasovali.

„...v rámci reportáže zcela absentují argumenty protistrany, zastánci stávající vyhlášky nedostávají vůbec žádnou možnost na námitky provozovatelů heren reagovat,“ uvádí se v rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Radní upozornili provozovatele vysílání na porušení zákona.

„Reportáž nebyla šťastná a tento nález i reakci jsem očekával,“ uvedl starosta Litomyšle Radomil Kašpar.

„Natočili jsme šest a půl tisíce reportáží. Bohužel se opravdu výjimečně může stát, že se nějaká jednotlivá úplně nepovede. Stanovisko Rady pro rozhlasové a televizní vysílání chápeme jako upozornění a bereme ho vážně, je to ale také první upozornění svého druhu v téměř dvacetileté historii našeho studia,“ uvedl Petr Horák, který je provozovatelem vysílání CMS TV.

Boj o výherní automaty v Litomyšli

Bývalé zastupitelstvo Litomyšle před rokem zakázalo během emotivního jednání provozování hracích automatů ve městě.
Politici, kteří hlasovali proti hazardu, byli před volbami terčem útoků v letácích, stylizovaných do podoby parte.
Loni v prosinci se na zastupitelstvu odehrál neúspěšný pokus znovu povolit hrací automaty.
V únoru chystali někteří politici další pokus vyhlášku zmírnit, ale nakonec to vzdali.
Firma Synot Tip se pokusila rozhodnutí zastupitelů zvrátit u krajského soudu. Soudci ale žalobu firmy letos v březnu zamítli.

Ta zajišťuje televizní zpravodajství pro Litomyšl a Svitavy. Litomyšl platí za vysílání kolem devíti set tisíc korun ročně.

Jak je ale možné, že město rozhodne o zákazu hazardu a jím placená reportáž přináší jen argumenty, proč je to špatně? Starosta Litomyšle Radomil Kašpar to vysvětluje tím, že vedení města autory reportáží neovlivňuje.

„Je to složité, když novináře platíte, ale zároveň byste mu měli dát nezávislost. Myslím, že se docela snaží citovat protinázor,“ uvedl.

Opoziční zastupitel Radek Pulkrábek, který si na neobjektivní reportáž stěžoval, to vidí jinak. Podle něj je televizní vysílání zpravidla silně proradniční a nedává dostatek prostoru opozici. Proto by podle něj mělo skončit.

 „Pohár trpělivosti přetekl. Budu chtít, aby se vypověděla smlouva. Nepotřebujeme takto drahý způsob informování,“ řekl Pulkrábek.

Vedení města za lokální televizí stojí. „Lidé se dívají na reportáže rádi. Budu proti vypovězení smlouvy,“ uvedl Radomil Kašpar.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.