„Řidiči si většinou hledají cestu nejmenšího odporu. Kamiony třeba pochopí, že pro ně bude lepší jezdit po dálnici D1,“ uvedl vedoucí odboru místního a silničního hospodářství Městského úřadu v Litomyšli Pavel Jiráň.
Není to úplně vyloučené. Jakýsi ping-pong mezi dálnicí D1 a její severní alternativou silnicí I/35, procházející napříč Pardubickým krajem, se odehrává už několik let.
Kamiony jedoucí na Moravu do východních Čech v minulosti přilákala pohodlná dálnice D11 a nová čtyřproudová silnice do Pardubic.
Odtud se jen musí probít po silnici I/35 přes Mýto a Litomyšl na dálnici v Mohelnici. A poté, co silničáři začali opravovat dálnici D1, kamionů v Pardubickém kraji výrazně přibylo.
Koordinátor Besipu pro Pardubický kraj Otakar Švec řekl, že silnice I/35 je tak přetížená, že každá oprava vyvolá dopravní zácpy. Návrat kamionů na dálnici ale tak optimisticky jako úředníci nevidí.
„I ona stojí kvůli opravám denně minimálně dvakrát třikrát a jde někdy o hodiny,“ uvedl.
Oprava podchodu v Litomyšli má trvat maximálně do posledního září. Práce však podle Jiráně mohou skončit i o něco dříve.