O jak revoluční návrh jde, ví každý, kdo jako řidič po silnici I/35 alespoň jednou jel. Právě průtah Litomyšlí je jediným místem, kde lze pohodlně a bezpečně předjet kamiony.
"To je pravda, ale je otázka, zda má Litomyšl doplácet na to, že se nedá na pětatřicítce nikde předjet," řekl člen dopravní komise a vedoucí odboru místního a silničního hospodářství Městského úřadu v Litomyšli Pavel Jiráň.
Čtyřproudový průtah od kruhového objezdu u hotelu Dalibor po světelnou křižovatku měří kilometr a na úseku je povolená maximální rychlost 70 kilometrů v hodině. Právě tyto dopravní značky by dopravní komise ráda odstranila.
Ani samotná komise v tom není jednotná, její hlasování o kontroverzním návrhu dopadlo 8:5 ve prospěch zpomalení aut. Rozpolcená je i litomyšlská městská rada.
Například místostarosta Litomyšle Vojtěch Stříteský odstranění značek nepodporuje, i když návrhu rozumí. Dopravní komise argumentovala podle Jiráně tím, že snížení rychlosti by přispělo k bezpečnosti, řidičům by se snáze vyjíždělo z vedlejších silnic na hlavní.
Vedení města si přeje, aby dopravní fakulta zpracovala komplexní studii, která se bude týkat celého průtahu městem a navrhne nejlepší řešení.