V uplynulém týdnu čekající lidé ráno vyčerpali veškerou volnou kapacitu na den už během půl hodiny.
Od poloviny května proto rodiče dostanou každý čtvrtek a pátek přednost ve frontě.
"Pro ně je několikahodinové čekání asi nejsvízelnější a s vystresovanými dětmi je pak i horší a zdlouhavější práce například při fotografování," zdůvodňuje krok magistrátu vedoucí odboru správních agend Petr Kramář.
Od 14. května vyhradí úředníci v tyto dny minimálně dvě třetiny celkové kapacity pouze pro děti. Nový vyvolávací systém si už podle zadání sám vyhodnotí klienty s dítětem a upřednostní jejich vyvolání.
Web ukáže, kdy budete na řadě
Novinkou bude i spuštění aplikace na webových stránkách města, která lidem umožní z pohodlí domova nebo kanceláře zjistit, kdy přibližně se dostanou na řadu.
"Lidé zjistí, kolik přepážek aktuálně obsluhuje klienty a jaká pořadová čísla právě odbavují. Klient tedy bude moci v případě delšího čekání opustit úřad a pořadí si hlídat třeba z parku přes internet v mobilu," vysvětluje mluvčí pardubické radnice Nataša Hradní.
Magistrát odolává náporu lidí už od začátku roku, kdy začala platit nová legislativa a Pardubice se rovněž staly spádovým městem pro bývalé matriční obce, jež v minulosti vydávaly občanské průkazy samy.
"Řada lidí v Pardubicích pracuje a vyřízení dokladů je tu pro ně příhodnější než třeba doma v Přelouči," říká tajemník pardubického magistrátu Michal Zitko.
I přes zvýšený zájem o vydávání pasů a občanek na pardubickém magistrátu fungují čtyři přepážky, jako tomu bývalo dřív.
"Rada města již schválila vyčlenění peněz z rozpočtu města na zřízení dalšího výdejního pracoviště a na oddělení přibude další zaměstnanec. Víc si z finančního hlediska dovolit momentálně nemůžeme," tvrdí Zitko. Náklady na vybudování jednoho pracoviště pro příjem žádostí o občanské průkazy a pasy přesahují 750 tisíc korun.