Obyvatelé i řidiči si stěžují na špatný stav silnice. | foto: Michal Klíma

Lidem z průmyslové zóny došla trpělivost. Žádají opravu zničené ulice

  • 0
Dělnická ulice v Černé za Bory připomíná tankodrom. Silnice, která vede k mnoha pardubickým firmám, je natolik v havarijním stavu, že na ní omezil provoz i dopravní podnik. Lidé, kteří tam pracují, chtějí zjednat nápravu peticí. Pomůže jim však jen těžko. Silnice patří mnoha majitelům.

Denně po Dělnické ulici jezdí do zaměstnání, stejnou cestou k nim přijíždějí obchodní partneři, posílají tudy své výrobky. Není tak divu, že lidem pracujícím v průmyslové zóně v Černé za Bory u Pardubic není lhostejné, že silnice je naprosto v dezolátním stavu. Za její opravu bojují už minimálně pět let.

Jenže zatím nezaznamenali žádný úspěch. Naopak. Zčásti zcela rozsypaná betonová cesta je na tom stále hůře.

„Museli jsme tam stáhnout provoz linek na nezbytné minimum. Silnice je vážně špatná, hrozilo tam poškození našich autobusů,“ uvedl šéf Dopravního podniku Pardubice Tomáš Pelikán.

Nespokojení sepsali petici

A tak se část naštvaných pracovníků rozhodla řešit situaci peticí. Směřují ji na pardubické radní.

„My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Magistrát města Pardubice vyčlenil finanční prostředky a co nejdříve provedl opravu ulic Dělnická a Holandská,“ stojí v úvodu petice, kterou založil petiční výbor v čele s Tomášem Formánkem, šéfem odborářů ve firmě T-CZ.

Dá se počítat s tím, že u stovek lidí, kteří pracují v průmyslové zóně, budou slavit úspěch a podpisy budou rychle přibývat.

„Chtěli jsme, aby dali silnici do slušného stavu, vždyť tu není ani osvětlení, povrch neodpovídá standardům,“ uvedl například Martin Kouba, generální ředitel firmy T-CZ, která vyrábí v ulici radarové systémy. I on si stěžuje na stav Dělnické dlouhodobě.

Zajímavé přitom je, že i na radnici dávají všem stěžovatelům za pravdu. Ovšem oprava není na pořadu dne. Důvodem jsou složité majetkové vztahy pozemků, na kterých ulice leží.

„Je tam více než čtyřicet majitelů silnice. Kdyby ta ulice byla města, už by se dávno opravila,“ uvedl Pelikán, který je zároveň pardubickým zastupitelem.

Právě na něm a dalších 38 zastupitelích bude, jestli se město do rekonstrukce nakonec pustí, nebo ne. Myslí si to alespoň šéf odboru dopravy na pardubické radnici Vladimír Bakajsa.

Projekt na opravu vznikl už dříve

„Situace v ulici je neúnosná, to je jasné. Je potřeba vyřešit majetkové poměry a pak vyčlenit peníze. To je na zastupitelích. Uvidíme, zda petice něco zmůže,“ uvedl Bakajsa s tím, že město už mělo před zhruba 12 roky projekt na opravu Dělnické ulice připravený.

„Pokud si dobře pamatuji, tak práce měly vyjít na 40 milionů. Ulice je to totiž poměrně dlouhá a hlavně široká. V neposlední řadě se musí dělat velmi kvalitně, protože po ní jezdí hodně kamionů,“ dodal Bakajsa s tím, že i před lety projekt krachl kvůli problémům s pozemky. To potvrzují i zakladatelé petice. „Prý by to stálo moc peněz, navíc údajně nejsou jasní majitelé pozemků pod vozovkou. Tím to skončilo,“ řekl Formánek, který se o opravu cesty také zajímá dlouhodobě.

Není tak jasné, kdy a zda vůbec rekonstrukce začne. Podle petentů je však nejvyšší čas.

„Povrch vozovky připomíná tankodrom a po chodníku jde kráčet jen s velkými obtížemi. Ulicí neustále projíždí či v ní všelijak postává množství kamionů. Různě se vyhýbají dírám ve vozovce a mezitím se pohybují osobní auta, cyklisté a chodci. Žádáme proto, aby se při opravě silnice myslelo právě na ně, protože jim hrozí největší nebezpečí úrazu,“ stojí také v petici.

Vladimír Bakajsa však stěžovatelům přece jen malou naději dává. „Oprava ulice se stala součástí memoranda, které radnice podepsala s firmou Foxconn a státem,“ dodal úředník.

„Na opravu zatím radnice neměla prostředky. S rekonstrukcí této ulice se počítá v rámci podpory investic, které v Pardubicích plánuje společnost Foxconn,“ potvrdila i mluvčí radnice Nataša Hradní.