"Když jsme měli výhrady k tomu, že chybí podvečerní víkendové spoje, na místě nám bylo vyhověno. Na trati mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí tak bude jezdit pět párů vlaků denně," uvedl starosta Litomyšle Michal Kortyš.
"Pro cestující z Vysokého Mýta i okolních obcí bude, podle mého názoru, dopravní obslužnost zlepšena. Důležitá je především návaznost na jednotlivé spoje pro školáky a zaměstnance," uvedl starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek.
"V úseku Choceň - Vysoké Mýto město vlaků přibude," uvedl Michal Štěpán, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Pardubicích.
Lidé se vyhnou silnici, autobus přijede blíž
Pokud by jízdní řády autobusů a vlaků v budoucnu zůstaly tak, jak to nyní prosazuje Pardubický kraj, lidé by si skutečně polepšili. Například by jim měl přibýt půlnoční linkový autobus, který je odveze z nádraží v České Třebové domů.
"Lidé, kteří z těch rychlíků vystoupí, protože pojedou ze sportovních a kulturních akcí, se bez problémů dostanou domů linkovým autobusem. Už tam nebude stát deset osobních aut, jak bylo zvykem, nebudou tam muset stát taxíky," uvedl místostarosta Litomyšle Vojtěch Stříteský.
A další plus? I vlaky, které jezdily poloprázdné, nezmizí z trati bez náhrady. "Spoje, které byly podle statistik obsazeny šesti sedmi cestujícími, jsou nahrazovány autobusovou dopravou," uvedl Stříteský.
Lidé v obci Řídký nebudou muset za autobusem chodit na zastávku na frekventovanou silnici, ale autobus k nim bude zajíždět přímo do obce.