Kruhový objezd v Lázních Bohdaneč je velmi frekventovaný, denně k němu míří z...

Kruhový objezd v Lázních Bohdaneč je velmi frekventovaný, denně k němu míří z více stran stovky a tisíce menších i větších nákladních aut. Toto se na něm zdrželo déle. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Ministerstvo přijalo petičníky. Obyvatelé lázní se bouří proti kamionům

  • 3
Obyvatelé Lázní Bohdaneč vyjádřili svůj požadavek na omezení těžké nákladní dopravy pomocí petice. Do archů se jen během dvou týdnů podepsalo více než 700 nespokojených občanů.

Poté se delegace zastoupená vedením města a zástupci petičního výboru vydala na do Prahy na ministerstvo dopravy.

„Situace se zhoršuje, nákladní doprava se zintenzívňuje, proto jsme stále víc nespokojení. Chceme odklonit především nákladní dopravu nad dvanáct tun,“ řekl starosta města Miloš Karafiát.

Zástupci petičníků v Praze. Zleva starosta Miloš Karafiát, senátorka Miluše Horská, místostarosta Vladimír Šebek místostarosta a předseda dopravní komise.Pavel Heřman.

Podle něj stát dosud nic neudělal pro omezení průjezdu kamionů. Delegaci přijal náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Účastníci jednání se shodli, že zásadní je nyní to, že Ředitelství silnic a dálnic zadalo studii na řešení dopravní situace na trase Chýšť - Pardubice. V závěru letošního roku bude hotová a bude obsahovat několik variant řešení.

„Z nich se vybere ta, která se bude realizovat. Zásadní věc je úprava křižovatky u Globusu, kde se velmi obtížně vyjíždí z Hradubické ulice na silnici mezi Pardubicemi a Semtínem. Tato úprava by se měla uskutečnit v roce 2017 a tím by se aspoň ve směru Pardubice- Chýšť dala vytyčit s pomocí značek trasa z dálnice do Opatovic nad Labem, potom na nadjezd a potom buď do Semtína, nebo do Pardubic,“ řekla starosta.

Nájezd na silnici vedoucí z Pardubic do Lázní Bohdaneč chybí, proto je toto místo pro řidiče rizikové, což potvrzuje i policie (psali jsme o tom zde).

Josef Karafiát říká, že by se měly zvažovat i další varianty na trase, která by zpomalovala a znepříjemňovala. „Je to například zúžení vozovek, instalace vah na vážení nákladních aut, radary i kamery,“ dodal Miloš Karafiát.