Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Napojení nového obchvatu Chrudimi poslalo tisíce řidičů zpět do obcí

  17:34aktualizováno  17:34
Vypnuté semafory a místo nich provizorní kruhový objezd. Na takový obrázek narazí řidiči, kteří od pondělí míří z Pardubic do Chrudimi po silnici I/37. Dopravní omezení kvůli napojování nového obchvatu potrvá v první fázi do poloviny října. Pak bude uzavírka ještě větší.

V místě budoucího napojení nového obchvatu Chrudimi intenzivně pracuje stavební technika. | foto: Martin Švec, MAFRA

Tisíce řidičů se s nepříjemným omezením setkají na světelné křižovatce u Dražkovic. Při cestě z Pardubic se jim místo přímého pokračování po silnici první třídy zjeví provizorní dopravní značení, které je dále na Chrudim pošle přes Dražkovice, Mikulovice a Medlešice. Za touto obcí se napojí zpět na „sedmatřicítku“.

Pracovníci dopravní údržby v pondělí na křižovatce instalovali svislé červenobílé značení, pomocí kterého vytvořili dočasný „kruhák“. Ten bude v místě do doby, než silničáři kousek o kousek dál připojí na stávající silnici I/37 první část nově budovaného obchvatu Chrudimi.

Fotogalerie

Místo značky „Stop“ se před vjezdem do křižovatky objevily cedule s příkazem „Dej přednost v jízdě“. Úpravy na místě však pokračovaly i v úterý odpoledne.

„To větší hoď sem,“ navigoval pracovník firmy Eurovia svého kolegu, který uprostřed křižovatky přemisťoval přenosné dopravní značení.

Že je skutečně potřeba bylo znát jen pár chvil předtím, když si jeden z projíždějících řidičů „střihl“ průjezd kruhovým objezdem v protisměru.

V nedalekých Dražkovicích pak stáli okolo aut účastníci drobné nehody, kterou naštěstí odnesly jen plechy. Právě na vedlejší silnici v této části Pardubic je provoz na Chrudim sveden. U zdejší křižovatky je rychlost snížená na 30 kilometrů v hodině, avšak ani dílčí změna karambolu nezabránila.

Jeden kamion za druhým

V Medlešicích, které jsou součástí Chrudimi, stála v úterý po obědě opřená o plot Květa Pešavová, která pozorovala projíždějící osobní i nákladní auta.

„Od tří hodin ráno tady jezdí kamiony jeden za druhým. Je to hrozné, ale musíme to vydržet. Nic jiného nám nezbude,“ řekla důchodkyně, která u silnice bydlí už 35 let.

Podle jejich slov je nejhorší situace kolem třetí odpoledne a pak ráno kolem půl osmé.

„Když jdou děti do Mikulovic do školy, musí hodně z nich na kole či pěšky silnici přejít. Rodiče stojí a čekají, až přeběhnou. Školu mají na druhé straně, takže se o ně člověk bojí,“ přiznává důchodkyně.

Komplikace budou ještě horší

Zatímco v první fázi uzavírky platí omezení jen pro řidiče jedoucí z Pardubic do Chrudimi, tak od poloviny října ho pocítí i tisíce motoristů v opačném směru. Kompletní uzavírka frekventované spojnice dvou největších krajských měst by měla skončit dle plánu na začátku listopadu. Do té doby budou přes zmíněné obce mířit dál osobní vozy, kamiony i zemědělská technika. Ne všichni přitom dodržují stanovenou rychlost.

„Padesátkou tady vůbec nejezdí. Kdybyste to viděl ráno, jak tady lítají. Je to stejné, jako když jezdí po obchvatu,“ postěžovala si paní Pešavová, která už si zvykla na klidnější režim, který přišel s otevřením obchvatu Medlešic.

„Z něho slyšíme už jen šustění. Najednou tady byl klid a všichni říkali, že se budí tichem,“ dodala Pešavová.

Smůlu mají nadále i ti, kteří by se chtěli místu vyhnout a zvolí místo Medlešic cestu přes Ostřešany. Až do Chrudimi se po silnici třetí třídy nedostanou, jelikož komunikace, která bude sloužit jako přivaděč k obchvatu, nadále prochází rekonstrukcí. Během opravy začínající u železničního přejezdu se kromě rozšíření samotné silnice staví ještě souběžná cyklostezka.

Autor:


Témata: Obchvat


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.