Finální podoba stavby třetího patra R35 v Opatovicích.

Finální podoba stavby třetího patra R35 v Opatovicích. | foto: Martin Švec, MAFRA

Podívejte se, jak dva a půl roku rostlo třetí patro křižovatky na R35

  • 5
Přesně na Silvestra je stanovený termín oficiálního ukončení prací na jedné z nejnákladnějších a nejsložitějších dopravních staveb v Pardubickém kraji za poslední léta. Stavbaři opouští křižovatku v Opatovicích nad Labem, která je součástí budované silnice R35.

Viditelný posun na stavbě mohly tisíce řidičů sledovat od června roku 2013. Po třiceti měsících jsou mosty tyčící se až ve výšce dvaceti metrů nad okolním terénem hotové.

Technicky náročné dílo vytvořené stovkami dělníků muselo překlenout Opatovický kanál, rozšířenou Hradubickou silnici I/37 i komunikace nižších tříd vedoucích do obce či nedaleké Čeperky. I proto 1100 metrů dlouhá stavba vyšla na téměř 1,3 miliardy.

Časosběrná fotogalerie

Vzhledem k chybějícímu navazujícímu úseku směrem k Časům ale zatím nenajde využití. Končí tak v polích na dohled od opatovické tepelné elektrárny. Za ní už jsou kilometry budoucí trasy dálnice alespoň vytyčené.

Příprava teď pokračuje posledními chybějícími výkupy pozemků. I tento týden do vlastnictví Ředitelství silnic a dálnic přibyly stovky metrů čtverečných polností na katastrech pěti obcí. Silničáři rovněž zveřejnili informace k plánovanému tendru na záchranný archeologický výzkum na budoucí 27 kilometrů dlouhou část až do Ostrova. Archeologové by měli na poli začít pracovat v dubnu.