Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Pardubický kraj chystá opravu zchátralých mostů za téměř sto milionů

  • 3
Demolice a výstavba nového mostu s chodníkem v Břehách u Přelouče za 27 milionů korun byla loňskou nejnákladnější a nejrozsáhlejší opravou mostů v Pardubickém kraji. Za ní skončila obnova mostu v Řečanech nad Labem v hodnotě téměř 13 milionů korun. Letos budou v kraji opravy mostů pokračovat.

Celkem Pardubický kraj prostřednictvím Správy a údržby silnic Pardubického kraje opravil v loňském roce osm mostů. Ze svého rozpočtů a Státního fondu dopravní infrastruktury do nich investoval přes 94 milionů korun.

Opravovalo se také v Drahoši, v Horních Ředicích, na Dolní Moravě, v Radhošti - Janovičkách, Vranové Lhotě a v Borové u Poličky - Lačnově. Nemalé peníze silničáři prostavěli i na opravách propustů a sanacích svahů.

O milion korun více mají silničáři připraveno na letošní rok. Plánují čtyřiadvacet projektů. „Na území Pardubického kraje evidujeme 45 mostů v nevyhovujícím a havarijním stavu. Našim cílem je postupně jejich počet snižovat,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Letos silničáři chystají čtyřiadvacet oprav mostů, ale ke kolika z nich vyrazí jeřáby, bagry a náklaďáky, není ještě jasné.

„Máme ambice u všech čtyřiadvaceti mostů získat ještě letos stavební povolení a u šestnácti z nich vybrat zhotovitele. Ty mosty, u kterých se nám to podaří nejdříve, ještě letos opravíme. Které to budou, ukáží až výsledky výběrového řízení a vysoutěžené ceny. Musíme se zkrátka vejít do rozpočtu,“ uvedl náměstek hejtmana Jaromír Dušek. Rekonstrukce dalších třinácti mostů je podle něj plánována na rok 2017.

Letos se mezi plánované akce dostaly například havarijní mosty v Rybníku a v Městečku Trnávka, dále mosty v Podlíšťanech, v Sobkovicích, v Dlouhé Loučce nebo v Jablonném nad Orlicí. Připravovat se budou také rekonstrukce mostů v Třebářově, v Uhersku, v Březině, v Labských Chrčicích, Mněticích nebo dva mosty v Plechtinci.

O stavební povolení budou silničáři usilovat i ve Vlčí Habřině, v Březové nad Svitavou, v Hrádku, v Boršově, v Horních Ředicích, v Českých Heřmanicích, v Lanškrouně, v Bezděčí u Trnávky nebo v Bítovanech.

„V zásobníku nejsou jen mosty jako takové. Plánujeme také dva projekty obnovy mostního příslušenství v Pastvinách a mostu Pavla Wonky v Pardubicích,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.