Automobil je vybaven řadou nových technologií a má možnost automatického řízení. Výrazným prvkem je robotická ruka, na níž je umístěn volant. Díky tomu může v případě potřeby řídit spolujezdec.
Elektrické zámky dveří umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky. „Dveře automobilu se automaticky otevírají pouhým dotykem rukou na karoserii. Nižší otevírací síla a vzhled dveřní kliky společně nabízí vyšší pohodlí,“ uvedl ředitel výroby Petr Kuchyňa. Podle něj by toto vozidlo mohlo do pěti let být v sériové výrobě.
Rinspeed BudiiPrototyp vozu s autonomním systémem řízení, který technicky vychází z moderního elektromobilu BMW i3. S ním má společný nejen synchronní elektromotor přenášející na zadní kola výkon 170 koní a kroutící moment 250 Nm, ale i 230kg porci baterií s celkovou kapacitou 21,6 kWh. Interiéru nechybí centrálně umístěný přístrojový štít, rozměrný dotykový displej s infotainmentem a především robotická ruka, na které je umístěn volant a luxusní analogové hodinky. Díky sedmiosému mechanismu ramene od společnosti Kuka je možné předávat řízení mezi oběma pasažéry na předních sedadlech, případně sloupek řízení složit do středové polohy a řízení ponechat na autopilotovi. V čistě manuálním režimu může mít Budii pod kontrolou pouze řidič na levém sedadle, vpravo totiž chybí pedály. Řidič si může vybrat, jestli cestu do práce absolvuje manuálně a ve stresu z hustého provozu, nebo bude relaxovat s ranní kávou jako pasažér. Prototyp tohoto elektromobilu švýcarského studia Rinspeed vzbudil zájem expertů i veřejnosti na loňském ženevském autosalonu. |
Další novinkou společnosti je technologie i-protec, která zabraňuje tomu, aby cestující neúmyslně narazil dveřmi do okolo stojících vozidel nebo jiných překážek. Obsahuje totiž senzory, které rozpoznají okolní vozidla či překážky, a speciální brzdový systém, jenž zamezí nárazu. Má tak přispět k větší bezpečnosti. Běžné by podle Kuchyni měly brzy být také systémy s integrovanou LED diodou v zámku, jež zvyšují bezpečnost tím, že jsou ve tmě dobře viditelné, a to po celou dobu otevírání dveří - na rozdíl od současného řešení.
Společnost Kiekert Česká republika v posledních deseti letech investovala do přeloučského závodu na výrobu zamykacích systémů čtyři miliardy. Zároveň dodala 350 milionů výrobků a zdvojnásobil se počet zaměstnanců na aktuálních 2 600.
„Tyto kroky vedly k navýšení výrobní kapacity v české továrně na 50 milionů zamykacích systémů vyrobených v letošním roce. Pobočka společnosti Kiekert v Přelouči dosáhla nárůstu tržeb od roku 2013 o třicet procent a růst se očekává i v dalších letech,“ řekl Kuchyňa.
Dnes má Kiekert 35procentní podíl na trhu v Evropě a dodává výrobky více než šedesáti automobilkám po celém světě.