O kelímky s netradičním potiskem byl mezi návštěvníky akce velký zájem.

O kelímky s netradičním potiskem byl mezi návštěvníky akce velký zájem. | foto: Museum Josefa Váchala

Po akci v Litomyšli se nevrátilo tisíc kelímků. Obrázek přebil zálohu

  • 81
Na čtrnáct set návštěvníků si po recesistické akci otvírání lázeňské sezóny v Litomyšli nechalo vratné plastikové kelímky s motivem podobným pracím grafika Josefa Váchala a motem „Kdo v sebe alkohol lije, spálí si v mozku ganglie“. Firma, která je dělala, mluví o rekordu v počtu nevrácených kusů.

Kelímky se návštěvníkům tak zalíbily, že oželeli i padesátikorunovou zálohu a odnesli si je jako suvenýr domů.

Město nechalo nedávno zhotovit tisíce těchto kelímků s obrázkem pijáka se sekerou v hlavě obracejícího do sebe u stolu v hospodě půllitr piva, aby pracovníci technických služeb při uklízení po akcích nemuseli likvidovat haldy běžných nevratných kelímků. Premiéru měly váchalovské kelímky právě při šestém otvírání Lázní ducha.

„Zástupci firmy, u které jsme si nechali tyto umělohmotné kelímky dělat, to označili za naprostý rekord nevrácených kelímků ve své historii. Ptali se nás, jak hodně desetitisícové město Litomyšl je,“ řekla s úsměvem vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu města Michaela Severová.

Dodala, že pokud se někomu kelímek omrzí, má možnost jej vrátit a vyzvednout si zálohu na některé z dalších letošních akcí.

Tyto kelímky budou totiž letos na řadě dalších akcí, už tento měsíc třeba na Gastroslavnostech M. D. Rettigové, v červnu na Smetanově Litomyšli a o prázdninách například na Pivním festiválku či festivalu LIFE.