Toman působil v dozorčí radě ČD od srpna 2011, v říjnu loňského roku se stal jejím předsedou. Zároveň má od půlky listopadu 2012 v ČD na starosti regionální osobní dopravu.
"Má zkušenosti, byl hejtmanem, takže tu problematiku dobře zná," vysvětlil tehdy Tomanův nástup mluvčí drah Radek Joklík.
Toman se stal ředitelem odboru regionální dopravy Českých drah poté, co musel na konci října odejít z postu náměstka ministra dopravy za to, že nezvládl start nového registru vozidel.
Ve své funkci má na drahách především jednání s kraji. Ty si u Českých drah objednávají vlaky na regionální spoje, ročně dopravci posílají kolem osmi miliard korun.
Souběh obou funkcí se nelíbil ani ministrovi průmyslu a obchodu Martinu Kubovi, prvnímu místopředsedovi ODS.
"Pro mě je to nepochopitelná situace. Kolega Toman odešel z ministerstva, pracuje v Českých drahách a zůstával by v pozici předsedy dozorčí rady, kam byl jmenován za to ministerstvo," podotkl v Otázkách Václava Moravce ministr Kuba.
Člen ODS Ivo Toman žádné velké úspěchy za sebou nemá, přesto měl vždy státem dobře placená místa.
Například od ledna 2009 byl zmocněncem vlády pro liniovou výstavbu rychlostní silnice R35, v červenci 2009 ho kabinet pověřil navíc i obdobnou koordinační rolí pro dálnici D11.