Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hlinsko během září zprovozní radary. Výběr jejich míst sklidil kritiku

  8:06aktualizováno  8:06
Technici v těchto dnech v Hlinsku zkontrolovali šest stacionárních stanovišť, ze kterých začne od září hlinecká radnice měřit rychlost dvěma mobilními radary Ramer. Zatím jsou v testovacím režimu.

Nové radary pro měření rychlosti v Hlinsku mají sloužit především jako prevence, podle starosty jako bič na cizí řidiče. | foto: Radek Latislav, 5plus2.cz

Šedivé stojany připomínající obří ptačí budky, které vyrostly v Hlinsku a okolí, vzbudily diskusi. Lidé kritizují zejména zvolená místa, na kterých měřicí body stojí. Tři z nich jsou na území Hlinska, o další tři měly zájem okolní obce - Krouna, Trhová Kamenice a Holetín.

„Z umístění radarů je vidět, že jediným cílem je vybrat co nejvíc peněz, ne jimi deklarovaná bezpečnost. Kdyby chtěli bezpečnost, v Chlumu ho otočí do obce, a ne ke značce, v Hlinsku ho dají k Penny a v Holetíně ke škole,“ uvedl například Martin Pavliš. Na Facebooku dokonce vznikla skupina Radary v Hlinsku a okolí.

Přitom město a obce o místech, kde budou řidiči radarům na mušce, moc mluvit nemohly. Rozhodující slovo měla dopravní policie. Příkladem může být frekventovaný průtah Trhovou Kamenicí, kde radar stojí nedaleko restaurace Slavia. Starostka městyse Iva Dostálová si přála mít radar co nejblíže vjezdu do obce.

„Podle našich představ to úplně není. Kvůli rozhledovým a jiným parametrům dopravní policie souhlasila s místem v centru obce poblíž restaurace Slavia. Radar jsem chtěla ale před náměstím, do kterého kamiony jezdí velkou rychlostí od Ždírce nad Doubravou,“ řekla starostka.

Hlinecká radnice si od nových radarů v ulicích Poličská, Rváčovská a místní části Chlum a v okolních obcích slibuje, že díky nim vybere do městské kasy až několik milionů korun ročně.

Radary mají být podle starosty bičem

Starosta Hlinska Miroslav Krčil už dříve předeslal, že radary mají sloužit zejména k prevenci a mají být bičem především na cizí řidiče, kteří si z Hlinska dělají závodní dráhu.

Stanoven je i termín, kdy bude celý systém spuštěn. „S přípravou jdeme do finále. Radary nebudeme v ostrém režimu spouštět asi hned 1. září, ale v první polovině měsíce již funkční budou. V současné době jsou ve výrobě značky, které budou na radary výrazně upozorňovat,“ řekl starosta Krčil.

Výchovný efekt na řidiče mají před spuštěním i samotné plechové boudy. Starostové nezávisle na sobě potvrzují, že poté, co se na krajnici objevily, provoz se zklidnil. Zda však potrvá i do budoucna, ověří čas.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

První etapa rekonstrukce má být hotová do konce října.
Hejtman s požadavkem neuspěl, oprava silnice se kvůli kácení neurychlí

První etapa opravy silnice spojující Ústí nad Orlicí a Choceň měla dle původního plánu trvat půl roku. Délka uzavírky na průtahu obcí Hrádek se nezdála...  celý článek

Ústřední hřbitov v Brně má osmdesát míst pro nebožtíky.
Hřbitov v Hlinsku je plný, vedle kostela proto vznikne kolumbárium

Kapacita hřbitova v Hlinsku přestává stačit. Vysokou poptávku po urnových hrobech radnice vyřeší stavbou nového objektu, takzvaného kolumbária. Stavba by měla...  celý článek

Dva řidiči, kteří jezdili na stejné lince, připravili pomocí falešných čipových
Dopravci upouštějí od dálkových spojů, kraj se chystá linky nahradit

Desítky let brázdily silnice a jejich řidiči najeli miliony kilometrů. Mezi lidmi se pro ně vžily názvy „liberečák“ či „špindlerák“. Řeč je o dálkových...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.