Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Roman Čejka, MF DNES

Rybák, Krokodýl či Velkej Bejček. O jízdy historickými vlaky je zájem

  • 1
Zatímco na hlavním koridoru v České Třebové sviští pendolina, „ecéčka“ či spoje soukromých dopravců, na regionální trať do podhůří Králického Sněžníku vyráží od začátku prázdnin poněkud pomalejším tempem historické vlaky. A zájem je velký.

Turistický vlak z České Třebové do Červeného Potoka využilo za první měsíc 1 400 cestujících. Vlaky přitom vyráží na trať pouze o víkendu. Zájem turistů o svezení se v historických vagonech, které táhnou různé druhy parních lokomotiv, má i další důvod.

Kde vlaky staví?

Pravidelné jízdy historických lokomotiv potrvají až do 17. září. Na trati staví na více než deseti místech. Přistoupit mohou lidé například v Ústí nad Orlicí, Letohradě, Jablonném nad Orlicí či Mladkově.

„Kvůli možnosti prohlédnout si je bez zbytečného stresu jsme prodloužili dobu čekání vlaku v konečné stanici Červený Potok tak, aby se cestující mohli stejnou soupravou vrátit do své cílové destinace. Tento krok se ukazuje jako dobrá volba, jelikož je to patrné na počtu cestujících, kteří se vlakem z Králicka vrací,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Typický kouř z komína a nezaměnitelné houkání mohli zatím zájemci vidět a slyšet z lokomotivy zvané Velký Bejček vyrobené již v roce 1922, která za sebou táhla vagony jménem Rybák.

U příležitosti vojenské přehlídky Cihelna u Králík vyjede 20. srpna i lokomotiva s názvem Ušatá, která byla vyrobená v roce 1935 v ČKD Praha a následně sloužila ve výtopnách Praha, Trutnov, Havlíčkův Brod a Nymburk.

V sobotu 13. a 27. srpna sveze zájemce motorový vlak zvaný Krokodýl. Stroj vyrobený počátkem 60. let vyjede s prototypovým červeno-šedým nátěrem.