U smrtelné nehody na obchvatu Opatova musel zasahovat vrtulník.

U smrtelné nehody na obchvatu Opatova musel zasahovat vrtulník. | foto: HZS Pardubického kraje

Nehodu, při níž zemřela řidička a dítě, zavinilo zablokování nápravy

  • 18
Loni v červenci zemřela při nehodě na silnici u Opatova na Svitavsku řidička a spolujedoucí dítě mladší patnácti let. Jejich Toyota se na přehledném obchvatu obce čelně srazila s Dacií Logan. Znalecký posudek prokázal, že příčinou dopravní nehody byla technická závada na toyotě.

„Vyšetřovatel kriminální policie k řádnému objasnění kolize vyžádal znalecký posudek k technickému stavu toyoty. Jak vyplynulo ze zprávy znalce, příčinou nehody byla technická závada vozidla, konkrétně zablokování zadní nápravy. Řidička nemohla dopravní nehodě zabránit, protože vozidlo bylo neovladatelné. V nejbližších dnech kriminalista případ odloží,“ uvedla svitavská policejní mluvčí Hana Kaizarová.

Žena a dítě v toyotě na místě zemřeli, pětačtyřicetiletý řidič druhého automobilu byl převezen do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Dacia začala po nárazu hořet.

I kvůli tomuto střetu na obchvatu se silnice I/43 vedoucí od Svitav přes Lanškroun do Olomouckého kraje podle dopravních expertů nejnebezpečnější silnicí v České republice. Vyplynulo to z rizikové mapy společnosti AF-CityPlan, která vznikla na základě zkoumání počtu nehod v rozmezí let 2012 až 2014. Za posledních šest let fungování má nová silnice na kontě už tři mrtvé, pět těžkých a čtrnáct lehkých zranění.

Z pohledu policie nejsou na silnici žádné závady.

„Ta silnice za nic nemůže, je v pořádku. Problém je někde mezi sedačkou a volantem,“ řekl před časem majitel autoškoly v Lanškrouně Roman Prouza.

Jak nyní dosvědčil znalec, problém může být i v technickém stavu vozidla. Vyšetřovatel však odmítl sdělit bližší podrobnosti o stavu toyoty ještě před nehodou, například zda měla platnou známku ze stanice technické kontroly.