náhledy
Výletní loď Arnošt z Pardubic, jejíž existence loni mohla skončit v kovošrotu, se vrátila na vodu. Dva těžkotonážní jeřáby ji v Přelouči přeložily z podvalníku za tahačem na hladinu Labe. Plavidlo prošlo rekonstrukcí za pět milionů a nově ho bude provozovat Dopravní podnik města Pardubic.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
První cestující se zřejmě svezou až začátkem května, kdy už bude loď kotvit opět na obvyklém místě, v přístavišti u pardubické ČEZ Areny. Do té doby ji čekají závěrečné práce na novém vzhledu a taky povinné zkoušky.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
"Design lodi bude asi pro cestující asi nejvýraznější změnou lodi, bílá byla fádní, málo akční. Nově v městských barvách červené a bílé," uvedl ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán. Na bocích přibudou ještě grafické obrazce.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
Rekonstrukce přišla na pět milionů. "Řešili jsme překvapení třeba v elektroinstalaci, ale byli jsme na to připravení. Největší zásah do lodi byl v oblasti strojovny, protože se vyměňovala v podstatě celá včetně uložení pro motory nebo kormidelní systémy," konstatoval Pelikán.
Finanční limit veřejné zakázky se podle něj podařilo dodržet za cenu některých kompromisů, například klimatizace se opravovala místo nákupu nové.
Teď se bude na lodi ještě pracovat, pak přijde na řadu záznam v lodním registru, zkoušky ovladatelnosti a podobně.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
"Budu se muset s lodí znova seznámit. Má teď jiné těžiště, jiné lodní šrouby, bude se zkrátka chovat úplně jinak," řekl kapitán Arnošta Václav Polák.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
Do Pardubic by se mohla loď po vlastní ose dostat už příští týden.
Autor: Michal Klíma, MAFRA
"Zahájit plavební sezonu bychom chtěli první týden v květnu, pokud nebude takovéhle počasí," konstatoval v deštivém dnu Pelikán. Na snímku práce na interiéru, nový je i koberec.
Ještě začátkem minulého roku se přitom nahlas mluvilo o tom, zda by výletní plavidlo sloužící od roku 2000 nebylo lepší sešrotovat. Do té doby loď provozovala společnost Pardubická plavební, v níž mělo město menšinový podíl a spolu s krajem ji dotovalo statisíci ročně. Na snímku cesta do loděnic.
Autor: Radek Kalhous, MAFRA
"Seznam věcí, které je nutno opravit, zabírá stránku a půl formátu A4. Na lodi je špatně prakticky vše, od opláštění přes kormidlo až po motor. Skoro se dá říct, že aby loď prošla technickou, museli bychom do té stávající namontovat úplně novou," říkala tehdy primátorka Pardubic Štěpánka Fraňková.
Nakonec ale vedení města rozhodlo, že peníze na opravu dá a také že bude každý rok zasílat další stovky tisíc, aby loď novému provozovateli, Dopravnímu podniku, nepřinášela ztrátu. Takto vypadala loď do konce loňského roku.
Autor: MF DNES