Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přeloučská firma trhá rekordy, vyrobí o 12 milionů zámků do aut více

  9:40aktualizováno  9:40
Výrobce zámků do aut přeloučský Kiekert-CS se může výsledky za minulý rok chlubit. Byly dokonce rekordní. A nové zakázky stále přibývají.

V Přelouči vyvíjejí a testují zámky pro většinu aut na světě. Loni oddělení technologií postavilo šest nových výrobních linek, které nejdříve vyráběly vzorky a testovací zámky. Ty už nyní přicházejí do sériové výroby. Firma KiekertCS loni zase posunula hranici svých možností.

Kiekert-CS

Zámky a bezpečnostní systémy skupiny Kiekert je možné nalézt ve více než 50 značkách automobilů. Výrobní závody společnosti jsou v Německu, České republice, Mexiku, Číně, USA a v Rusku. Závod Kiekert-CS sídlící v Přelouči byl založen v roce 1993 a je významným závodem na výrobu automobilových zamykacích systémů. V Kiekertu v České republice pracuje více než 2 500 zaměstnanců.

„Vyrobili jsme více zamykacích systémů pro automobily než v předchozím roce a úměrně tomu vzrostl i náš obrat. S výrobou, přesahující 180 tisíc zamykacích systémů denně, jsme jednoznačně největším závodem skupiny Kiekert. A nejenom to, nikde jinde na světě nenajdete tak velký závod na výrobu zámků do automobilů, jaký je právě v Přelouči,“ řekl výrobní ředitel Petr Kuchyňa.

Poprvé v Přelouči začínají s výrobou přitahovačů dveří pro vozidla vyšších tříd. Zákazníky se hned staly dvě z nejvýznamnějších evropských automobilek. Přitahovače samy dovřou dveře, aniž by s nimi posádka vozu musela bouchnout.

Letos Kiekert postaví pět nových výrobních linek. „Budou dodávat zámky do automobilek produkujících vozidla vyšší třídy, střední třídy i užitkové automobily,“ uvedl Kuchyňa.

Úplnou novinkou bude podle něj zámek přední kapoty. Tento mechanizmus nebude pouze držet zavřenou kapotu motoru, ale také díky zabudované pyrotechnické patroně dokáže bleskurychle vystřelit kapotu nahoru. Tím zajistí větší ochranu chodců při střetu s vozidlem. Výrobní linky postavené loni a letos navýší výrobu o více než 12 milionů zamykacích systémů ročně.

Vedení firmy těší i množství zlepšovacích nápadů zaměstnanců, díky nimž se daří snižovat výrobní náklady. Loni jich bylo 817, znamenaly snížení nákladů o 5,9 milionů korun.

Pověst celosvětového průkopníka ve výrobě dveřních systémů loni prokázala německá skupina Kiekert AG tím, když její vývojáři sestrojili inovativní prototypové vozidlo s elektromechanickou funkcí ochrany dveří pojmenovanou i-protect.

Tato technologie budoucnosti zabraňuje nechtěným nárazům dveří do bezprostředních překážek, a přispívá tak k větší bezpečnosti dopravního provozu i komfortu. Zajímavostí je, že základní myšlenka pro novodobý systém ochrany dveří vzešla od skupiny studentů arcibiskupské školy v Kolíně nad Rýnem.

„Jakmile se v blízkosti dveří automobilu nachází jakákoli překážka, elektronika zabudovaná do vozidla vyhodnotí signál a vydá bezprostřední pokyn brzdě dveří, která je zastaví. V případě potřeby zastaví brzdicí mechanismus technologie i-protect dveře automobilu na centimetr přesně před překážkou,“ uvedl předseda představenstva skupiny Kiekert Karl Krause.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Auto po střetu s vlakem u Letohradu.
Řidička vjela na koleje, vlak auto odhodil na louku

Na trati mezi Letohradem a Ústím nad Orlicí se dopoledne střetl osobní vlak s autem, narazil do zadní části vozu. Automobil skončil na louce, hasiči z něj ženu...  celý článek

K úpravě terénu použili stavbaři hlínu i štěrk.
Estakáda přes Labe a záplavové území pro D35 získala klíčové povolení

Dálnice D35 se opět přiblížila tomu, že se skutečně začne stavět. Po letech příprav silničáři získali zásadní dokument, aby mohli zahájit budování nejdelšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.