Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Dvousettunového Mazlíka vracely na koleje hasičské tanky

  14:40aktualizováno  14:40
Speciální vyprošťovací hasičské jednotky se řádně zapotily na chrudimském nádraží. Během rekonstrukce trati se tam ve čtvrtek převrhl těžký jeřáb značky Gottwald, přezdívaný Mazlík.

Na místo nehody už během noci dorazily speciálně upravené tanky z Havlíčkova Brodu a z Prahy. K nim se přidal ještě jeden hasičský autojeřáb.

V devět hodin ráno začaly vyprošťovací práce těžkého stroje. Převrátil se, když převážel mnohatunová takzvaná kolejová pole, tedy zkompletované části nové železnice.

V jednu chvíli mu však praskla ojnice hydraulické podpěry a uvolněné rameno rozhoupalo dvě stě tun těžký jeřáb tak, že se převrátil. Naštěstí nebyl při nehodě nikdo zraněn.

„Chlapi, znova to povolte,“ ozývaly se z vysílaček povely obsluze tanku. Jen uchycení převráceného jeřábu tlustými ocelovými lany a kladkami trvalo hasičům přes dvě hodiny. Bylo třeba maximální pečlivosti, lana se musela několikrát „na zkoušku“ napnout, aby se zjistilo, zdali při plném záběru dvou tanků a jednoho autojeřábu uchytí stroj správně.

„Běžte raději dál, i teď může lano prasknout a vystřelit,“ nabádal velitel zásahu hlouček zvědavců, kteří vydrželi hodiny sledovat práci hasičů a natáčet si vše na mobily.

Ani samotné vrácení jeřábu na koleje nebylo nijak snadné, navijáky tanků se musely několikrát zastavit nebo dokonce stroj naklopit o kousek zpět, aby další hasiči mohli pod ním urovnat pražce. Krátce před polednem však kolos přece jen měkce dosedl na „podestlané“ pražce.

Jeřáb Gottwald GS 150.14 TR se svými parametry řadí mezi nejvýkonnější kolejové jeřáby v Evropě. Jeho konstrukce umožňuje manipulaci s břemeny, která dříve vyžadovala součinnost dvou jeřábů nebo jiné technologické řešení.  

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zbytek železného mostu není přes stromy a keře téměř ani vidět. Na začátku
Využití bývalého vojenského cvičiště stále rozděluje aktivisty a radní

Pomalé přibližování, ale také neodvratný střet nad hlavním problémem. Tak se dá popsat snaha aktivistů a radních Pardubic domluvit se na využití vojenského...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Vyhýbání vozů mezi Opatovcem a Zádolkou.
VIDEO: Stovky kamionů devastují silnici u Třebové, místním ničí domy

Na hranici sjízdnosti je už několik měsíců objízdná trasa pro kamiony, které míří do překladiště v České Třebové. Silničáři proto musejí nejhorší díry zalévat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.