Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlakem na sjezdovky. Dráhy posilují trať z Pardubic do Krkonoš

  8:11aktualizováno  8:11
České dráhy dál posílí spojení mezi Pardubicemi a Trutnovem. Více vlaků do Krkonoš vypraví kvůli zvýšenému zájmu cestujících o tuto trať. Navíc dráhy na trase nasadí i nové soupravy.

Dráhy s novým jízdním řádem posilují spěšné vlaky | foto: Michal Klíma, MAFRA

České dráhy od 9. prosince s novým jízdním řádem posílí spojení spěšnými vlaky mezi Pardubicemi a Trutnovem. "Jde o doplnění spojů do pravidelného taktového jízdního řádu. Přímé spěšné vlaky z Pardubic budou jezdit v základním intervalu dvou hodin," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Změny na tratích v Pardubickém kraji

Pardubice - Česká Třebová
V pracovní dny pojede z Pardubic do České Třebové nový spěšný vlak Kozlov s odjezdem z Pardubic v 10:00 a příjezdem do České Třebové v 10:46. Zpět se bude vracet v 11:10, příjezd do Pardubic v 11:57.

Česká Třebová - Lanškroun
Už od října je na trati nasazen moderní motorový vůz 841 RegioShuttle. Při jízdě po koridoru z České Třebové do Rudoltic v Čechách využije svou maximální rychlost 120 km/h, dojde oproti současnému jízdnímu řádu ke zkrácení jízdy doby o asi 3 minuty.

Tím změny nekončí. Pokud cestujícím do Trutnova nevadí přestup v Hradci Králové, budou moci využívat dokonce hodinového intervalu spěšných spojů.

"Loňské zavedení těchto spěšných vlaků se setkalo se zájmem u cestujících a na trati do Trutnova významně roste počet cestujících řádově o sedm procent," dodal Šťáhlavský. Stejný počet spojů samozřejmě přibude i v opačném směru.

Mezi Trutnovem a Pardubicemi se tak provoz spěšných vlaků bez přestupů rozšíří o dva páry spojů ve všední dny a o pět párů spojů o víkendu. Veškeré rozšíření jde však na úkor pomalých osobních vlaků.

Dráhy uvádějí, že přidané spoje spěšných vlaků z Pardubic do Trutnova proti osobním vlakům zkracují dobu jízdy o 35 minut.

"Novými spěšnými vlaky dál přiblížíme hlavní železniční koridor v Pardubicích lidem ze severní části Hradeckého kraje," řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Hradci Králové Roman Moravčík.

Přibudou další spoje na regionálních tratích

To ale nejsou jediné změny na tratích Pardubického kraje. K největším novinkám patří nové spěšné vlaky z Pardubic do České Třebové a Hlinska nebo zrychlení vlaků z České Třebové do Lanškrouna.

Z Pardubic do Hlinska bude v pracovních dnech zaveden nový spěšný vlak Ležáky, který podle Českých drah přinese zlepšení cestování zejména školákům, ale rovněž lidem pro cesty k lékaři nebo na úřady v Hlinsku. Tento spěšný vlak bude mít zvýšený rozsah zastávek, do Hlinska bude přijíždět v 7:40 hodin.

Nabídka osobních vlaků mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem je rozšířena o pět párů spěšných vlaků vedených přímo z Pardubic. Tyto spěšné vlaky budou mít v Ústí nad Orlicí nově zajištěny navazující přípoje od rychlíků ze směru Česká Třebová.

Na trati se cestující navíc setkají s novými soupravami. Novinkou mezi krajskými městy bude nasazení dvou řídicích vozů řady 961, které v průběhu příštího roku postupně nahradí další dva RegioPantery. Nový jízdní řád bude platit až do 14. prosince 2013.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obnovené nápisy na radnici v Brandýse nad Orlicí. Vpředu starosta Petr Řehák.
Restaurátorky vybraly barvy pro nápisy jen podle černobílých fotek

Mezi zmizelé krásy města v Brandýse nad Orlicí patřila zaniklá výzdoba interiéru radnice. Předsálí a obřadní síň totiž prošly na přelomu sedmdesátých a...  celý článek

Takto vypadaly Ležáky v roce 1943, tedy zhruba rok po tragédii.
Zničené Ležáky. Uplynulo 75 let od chvíle, kdy osadu vypálili nacisti

Na pětasedmdesát let staré události od vypálení osady Ležáky nacisty vzpomenou všichni, kteří se v neděli zúčastní v místě vypálené obce pietního shromáždění.  celý článek

Nový přejezd u Hlinska, kde si řidiči stěžovali, že výstražná světla nevidí.
VIDEO: V Hlinsku upraví špatně viditelný přejezd. Zatím jen zarůstal

Ručně ovládané závory u hlineckého nádraží loni nahradily automatické. Investice do větší bezpečnosti ale dopadla rozpačitě. Řidiči si na přejezd stěžují.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.