Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Středověká závlaha končí. Dostihovou dráhu zkrápí automat

  12:39aktualizováno  12:39
Pár dní před velkým pardubickým dostihem probíhají poslední úpravy dráhy. Kropení se na poslední chvíli ujal závlahový automat za tři miliony korun.

Úprava Taxisu před Velkou pardubickou

Svoji premiéru prožívá nový závlahový systém. "Nahradil dosavadní soustavu ‚kačen‘, kterou odborníci nazývají závlahovým středověkem," řekl správce dráhy pardubického závodiště Jiří Janda.

Kačenou přitom myslí klasický rozstřikovač, který většina lidí zná třeba z fotbalových hřišť, kde dokáže zkropit několikametrový kruh trávy. Starý závlahový systém byl z roku 1994 a pro obsluhu znamenal neustálou kontrolu a stěhování obřích bubnů s tlustými hadicemi.

Instalace nové závlahy, která jako robot zvládne i přesně nastavené výseče, skončila v pátek. "Bylo to skutečně na poslední chvíli, ale zaplaťpámbu za to, že město pochopilo, že se o dráhu musí starat," dodal Janda s tím, že závlaha stála tři miliony i s rekonstrukcí čerpací stanice.

"Máme slíbeno od představitelů města, že přes zimu proběhne výběrové řízení na závlahu i na vnitřní část dráhy, takže bychom v březnu nebo v dubnu mohli mít pořízenou závlahu na světové úrovni," pokračoval správce dráhy.

Všechno přitom nasvědčuje tomu, že radnice bude jeho záměru nakloněna. "Potvrzuji, že dokončení kompletního závlahového systému patří mezi priority. Aby měl nový systém stoprocentní význam, je třeba pokračovat v jednání o jeho dokončení," uvedl náměstek primátorky Jiří Rozinek.

I když se podaří nový systém v příštím roce dokončit, pardubické závodiště se rozhodně nedostane před své konkurenty. "Dnes je automatická závlaha standard, takže spíše doháníme ostatní závodiště. Ale budeme pak moci běhat i sušší měsíce, teď jsme měli pauzu jen proto, že se nedalo utáhnout zavlažování vnitřního prostoru," uvedl správce dráhy.

Kropení trávy přitom není jediná starost o dostihovou dráhu. Stále probíhají další úpravy povrchu a jedno z posledních sekání trávy. "Možná ještě jednou posekáme, přeci jen to po uplynulých deštích trochu narostlo, stříháme to na 102 milimetrů," uvedl Janda.

Poučili se na dostihovém závodišti z loňského nepovedeného hnojení, ze kterého nakonec minulé vedení Dostihového spolku udělalo atentát na závodní dráhu? "Tráva je ošetřená všemi přípravky, bez chemie se neobejdeme. Kromě prostředků proti plevelům to jsou i takzvané kondicionéry, které podporují odnožování drnu, aby trávník zhoustl," uvedl Janda.

Houstnutí porostu napomáhá také systém Verti-drain, zařízení připojené za malým traktorem propichuje zeminu do hloubky dvanácti centimetrů, a svádí tak vodu do větší hloubky. Za ní se pak stahují i kořínky trávy, která je tak silnější a více se rozrůstá.

Další úpravou jsou rekonstrukce zatáček před cílovou rovinkou. za roky závodění je koňská kopyta vymlela tak, že mají nepřirozený sklon.

"Koně trpěli. Je to, jako když jedete autem šedesátkou do zatáčky, která je špatně vyklopená. Proto jsme zákruty vybrali a udělali jim po letech zase správný sklon," dodal Jiří Janda.

Autor:




Hlavní zprávy

Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test
Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test

Až si budete lámat hlavu nad tím, kam o prázdninách umístit své ratolesti, přečtěte si několik (uživatelkami) osvědčených tipů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.