Počátkem týdne začalo rozebírání ochranné konstrukce na čtyřproudové silnici...

Počátkem týdne začalo rozebírání ochranné konstrukce na čtyřproudové silnici I/37. | foto: Martin Švec, MAFRA

Na třetím patře R35 se finišuje, proto mizí i střecha nad Hradubickou

  • 6
Už jen poslední drobnosti chybí dodělat na stavbě obří křižovatky na rychlostní silnici R35 v Opatovicích. Kvůli odstranění ochranné konstrukce je celý týden neprůjezdná čtyřproudová silnice I/37 ve spodní části stavby.

Řidiči mířící z Pardubic do Hradce Králové musí v těchto dnech počítat s posledním omezením, které je spojeno se stavbou třetího patra estakády na R35.

Nad takzvanou Hradubickou silnicí I/37 spojující obě krajská města silničáři rozebírají „střechu“, která komunikaci chránila před případným pádem materiálu z budovaných mostů. Motoristé jsou tak naváděni na okružní křižovatku ve druhém patře.

Na 1100 metrů dlouhé stavbě zbývají dokončit například poslední metry montáže zábradlí a svodidel. Ve středu položí silničáři zbývající vrstvu nového asfaltového koberce na jedné z ramp.

„Chybí pouze jediný úsek obrusné vrstvy. Po položení této nejvrchnější vrstvy bude pokládka kompletní,“ uvedl stavbyvedoucí ze společnosti Skanska František Groulík.

Technika stavebních firem zmizela v nedávném období zpod mostů na počátku úseku. Místo bagrů, nákladních aut a stavebních buněk už je úhledně upravený terén. Ten zbývá ještě srovnat na konci estakády, kde pracovníci instalovali na spodek stometrového náspu černou plastovou síť.

Estakáda na R35 v Opatovicích

Více než kilometr dlouhá mostní estakáda měla podle prvotních plánů začít růst už v roce 2010, ale po dvou měsících byly práce na pokyn tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty zastaveny. Stroje se na staveniště vrátily až v červnu roku 2013. Úsek končí na dvanáctimetrovém náspu, který za mosty pokračuje dále do polí v délce 100 metrů.

„Jedná se o protierozní geobuňky, které ochrání patu svahu v případě vylití Labe, a to až do výše úrovně stoleté vody,“ popsal Groulík.

V příštím týdnu silničáři otestují nosnost, jelikož na mostech budou probíhat zatěžkávací zkoušky. Veškeré práce mají silničáři stihnout do Vánoc.

Poté silnice zůstane opuštěná kvůli tomu, že navazující úsek „pětatřicítky“ směrem k Časům je stále teprve ve stádiu přípravy. I kvůli tomu nebudou mít nové mosty zcela kompletní vybavení. Vedle protihlukových stěn bude stavba dočasně ochuzena i o dopravní značení, a to jak vodorovné v podobě čar, tak i svislých značek.

„Dopravní značení není součástí této stavby,“ dodal Groulík.