Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na třetím patře R35 se finišuje, proto mizí i střecha nad Hradubickou

  12:03aktualizováno  12:03
Už jen poslední drobnosti chybí dodělat na stavbě obří křižovatky na rychlostní silnici R35 v Opatovicích. Kvůli odstranění ochranné konstrukce je celý týden neprůjezdná čtyřproudová silnice I/37 ve spodní části stavby.

Počátkem týdne začalo rozebírání ochranné konstrukce na čtyřproudové silnici I/37. | foto: Martin Švec, MAFRA

Řidiči mířící z Pardubic do Hradce Králové musí v těchto dnech počítat s posledním omezením, které je spojeno se stavbou třetího patra estakády na R35.

Nad takzvanou Hradubickou silnicí I/37 spojující obě krajská města silničáři rozebírají „střechu“, která komunikaci chránila před případným pádem materiálu z budovaných mostů. Motoristé jsou tak naváděni na okružní křižovatku ve druhém patře.

Fotogalerie

Na 1100 metrů dlouhé stavbě zbývají dokončit například poslední metry montáže zábradlí a svodidel. Ve středu položí silničáři zbývající vrstvu nového asfaltového koberce na jedné z ramp.

„Chybí pouze jediný úsek obrusné vrstvy. Po položení této nejvrchnější vrstvy bude pokládka kompletní,“ uvedl stavbyvedoucí ze společnosti Skanska František Groulík.

Technika stavebních firem zmizela v nedávném období zpod mostů na počátku úseku. Místo bagrů, nákladních aut a stavebních buněk už je úhledně upravený terén. Ten zbývá ještě srovnat na konci estakády, kde pracovníci instalovali na spodek stometrového náspu černou plastovou síť.

Estakáda na R35 v Opatovicích

Více než kilometr dlouhá mostní estakáda měla podle prvotních plánů začít růst už v roce 2010, ale po dvou měsících byly práce na pokyn tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty zastaveny. Stroje se na staveniště vrátily až v červnu roku 2013. Úsek končí na dvanáctimetrovém náspu, který za mosty pokračuje dále do polí v délce 100 metrů.

„Jedná se o protierozní geobuňky, které ochrání patu svahu v případě vylití Labe, a to až do výše úrovně stoleté vody,“ popsal Groulík.

V příštím týdnu silničáři otestují nosnost, jelikož na mostech budou probíhat zatěžkávací zkoušky. Veškeré práce mají silničáři stihnout do Vánoc.

Poté silnice zůstane opuštěná kvůli tomu, že navazující úsek „pětatřicítky“ směrem k Časům je stále teprve ve stádiu přípravy. I kvůli tomu nebudou mít nové mosty zcela kompletní vybavení. Vedle protihlukových stěn bude stavba dočasně ochuzena i o dopravní značení, a to jak vodorovné v podobě čar, tak i svislých značek.

„Dopravní značení není součástí této stavby,“ dodal Groulík.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zbytek železného mostu není přes stromy a keře téměř ani vidět. Na začátku
Využití bývalého vojenského cvičiště stále rozděluje aktivisty a radní

Pomalé přibližování, ale také neodvratný střet nad hlavním problémem. Tak se dá popsat snaha aktivistů a radních Pardubic domluvit se na využití vojenského...  celý článek

Kunětická hora
Brusel pošle na opravu památek miliardu, peníze pomohou třeba i „Kuňce“

Politici často žehrají na to, že není dost peněz na opravy památek. Ti východočeští však láteřit nemusí. Region Pardubic a Hradce Králové získá do roku 2023 na...  celý článek

Pamětní deska připomínající chrudimského rodáka.
VIDEO: Za zvuku Spitfiru odhalili v Chrudimi pamětní desku pilotovi RAF

Válečného pilota a chrudimského rodáka Jaroslava Kudláčka připomíná nová pamětní deska v Chrudimi. Je na budově někdejší chlapecké školy, kterou jako dítě...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.