Ze širší nabídky vlakových spojů si mohou už dva měsíce vybírat cestující v České Třebové. Podle nového jízdního řádu tam staví dvakrát více dálkových spojů EuroCity Českých drah známých pod zkratkou EC.
Každou hodinu se teď mohou Třebováci vydat do Prahy i do Brna. Nově v tomto šestnáctitisícovém městě zastavují i vlaky RegioJetu, které patří do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury.
Za posílením vlakové dopravy v České Třebové stojí dlouhodobý tlak města i přímluvy politiků. K České Třebové má vztah například šéf Českých drah Dalibor Zelený, který je radním města.
Podle starosty České Třebové Jaroslava Zedníka zastavování vlaků v České Třebové logicky navazuje na moderní multifunkční terminál, který vznikl před čtyřmi lety za více než 300 milionů korun.
Jak staví vlakyCelkem 14 párů vlaků EuroCity Českých drah zastavuje v České Třebové a Pardubicích. Spojují Prahu a Brno. Vlaky RegioJet nyní zastavují v České Třebové a v Pardubicích. Celkem 10 párů vlaků převáží cestující mezi Prahou a Ostravou. Vlak SC Pendolino Českých drah zastavuje pouze v Pardubicích. Celkem 10 párů jeho spojů jezdí mezi Prahou a Ostravou. Vlaky Leo Express nezastavují nyní v žádném městě v Pardubickém kraji. Zastávku v Pardubicích zrušily v prosinci. |
"Plánujeme v České Třebové prodávat jízdenky na vlaky i autobusy Student Agency. Jsme připraveni přepážku otevřít hned, ale musíme počkat na vyřízení všech administrativních postupů. Je to otázka maximálně jednoho měsíce," uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
"K zakoupené jízdence na RegioJet cestující získají i parkování zdarma v podzemním terminálu," dodal Ondrůj.
Zákazníci RegioJetu si mohou dosud rezervovat lístky pouze přes internet. "Osobně si raději koupím lístek dopředu, mám pak jistotu, že budu mít své místo," řekl Jan Pražák z Dlouhé Třebové.
Pendolino provozované státními Českými drahami se České Třebové i nadále vyhýbá, stejně jako dopravce Leo Express Leoše Novotného. I to by se ale mohlo změnit.
"Jednáme nyní s Leo Expressem o zavedení dvou spojů mezi Českou Třebovou a Ostravou, které by mohly začít jezdit v červnu," řekl starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
Leo Express od platnosti nového jízdního řádu nezastavuje v Pardubicích. O soukromého vlakového dopravce přišlo v minulosti i Ústí nad Orlicí.
"Letos s ohledem na modernizaci železničního koridoru a přestavbu nádraží o rozšíření vlakové dopravy neusilujeme. Až bude nové nádraží, tak se do toho ale opět pustíme. Chceme, aby u nás stavělo co nejvíce vlaků," sdělil místostarosta Ústí nad Orlicí Zdeněk Ešpandr.