Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

  8:15aktualizováno  8:15
Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.
Společnost RegioJet staví v České Třebové ochotně. Ilustrační snímek

Společnost RegioJet staví v České Třebové ochotně. Ilustrační snímek | foto: Student Agency

Ze širší nabídky vlakových spojů si mohou už dva měsíce vybírat cestující v České Třebové. Podle nového jízdního řádu tam staví dvakrát více dálkových spojů EuroCity Českých drah známých pod zkratkou EC.

Každou hodinu se teď mohou Třebováci vydat do Prahy i do Brna. Nově v tomto šestnáctitisícovém městě zastavují i vlaky RegioJetu, které patří do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury.

Za posílením vlakové dopravy v České Třebové stojí dlouhodobý tlak města i přímluvy politiků. K České Třebové má vztah například šéf Českých drah Dalibor Zelený, který je radním města.

Podle starosty České Třebové Jaroslava Zedníka zastavování vlaků v České Třebové logicky navazuje na moderní multifunkční terminál, který vznikl před čtyřmi lety za více než 300 milionů korun.

Jak staví vlaky

Celkem 14 párů vlaků EuroCity Českých drah zastavuje v České Třebové a Pardubicích. Spojují Prahu a Brno. Vlaky RegioJet nyní zastavují v České Třebové a v Pardubicích. Celkem 10 párů vlaků převáží cestující mezi Prahou a Ostravou. Vlak SC Pendolino Českých drah zastavuje pouze v Pardubicích. Celkem 10 párů jeho spojů jezdí mezi Prahou a Ostravou. Vlaky Leo Express nezastavují nyní v žádném městě v Pardubickém kraji. Zastávku v Pardubicích zrušily v prosinci.

"Plánujeme v České Třebové prodávat jízdenky na vlaky i autobusy Student Agency. Jsme připraveni přepážku otevřít hned, ale musíme počkat na vyřízení všech administrativních postupů. Je to otázka maximálně jednoho měsíce," uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

"K zakoupené jízdence na RegioJet cestující získají i parkování zdarma v podzemním terminálu," dodal Ondrůj.

Zákazníci RegioJetu si mohou dosud rezervovat lístky pouze přes internet. "Osobně si raději koupím lístek dopředu, mám pak jistotu, že budu mít své místo," řekl Jan Pražák z Dlouhé Třebové.

Pendolino provozované státními Českými drahami se České Třebové i nadále vyhýbá, stejně jako dopravce Leo Express Leoše Novotného. I to by se ale mohlo změnit.

"Jednáme nyní s Leo Expressem o zavedení dvou spojů mezi Českou Třebovou a Ostravou, které by mohly začít jezdit v červnu," řekl starosta České Třebové Jaroslav Zedník.

Leo Express od platnosti nového jízdního řádu nezastavuje v Pardubicích. O soukromého vlakového dopravce přišlo v minulosti i Ústí nad Orlicí.

"Letos s ohledem na modernizaci železničního koridoru a přestavbu nádraží o rozšíření vlakové dopravy neusilujeme. Až bude nové nádraží, tak se do toho ale opět pustíme. Chceme, aby u nás stavělo co nejvíce vlaků," sdělil místostarosta Ústí nad Orlicí Zdeněk Ešpandr.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.