Diskuze

Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký násep by poškodil krajinu. Podle radních stačí modernizace stávající trati a zavést už nyní spěšné vlaky do krajského města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J88a75n 57Č91e38k54a69l

24. 7. 2017 14:25

Njn, pořídili si hospodu, ale chodili jim tam lidi...

1 0
možnosti
MM

Gratulace chrudimským. Mít ve vedení lidi, co odmítají rychlejší přímé bezúvraťové spojení s krajským městem, které by následně mohlo vést i dál do HK a Jaroměře, to se jen tak nevidí. Rv

2 0
možnosti
PM

Tak místostarosta Trávníček (odbor dopravy) by tam jiště nejraději postavil další kruhový objezd (první na železnici), to by se to z Pardubic jezdilo :-P

Evidentně asi ve svém věku zapomíná, že hlavní problém a zdržení způsobuje úvrať přes Rosice. K čemu bude rychlejší nezastávkový vlak pak čekající v Rosicích na místo? Nebo ty nové rychlíky budou od Parama na nádraží lítat? Nebo zruší vlaky do HK?

2 0
možnosti

Vedení Chrudimě se opět, po 170 letech, snaží posunout město zpět a zablokovat perspektivní dopravní spojení do Pardubic a Hradce Králové.

2 0
možnosti
JT

J30a10n 30T12a31r55a16b16a

22. 7. 2017 12:34

A musí vůbec vlaky v severojižním směru na pardubické hlavní nádraží zajíždět? Nestačil by jen pendlvláček mezi hlavním nádražím a Rosicemi?

2 0
možnosti
PK

P60e27t19r 34K97o92r84b90e21l

23. 7. 2017 15:06

To záleží na síle přepravních proudů. Pokud by proud Cr - HK byl nejsilnější pak by to mělo smysl. Opak ale bude pravdou.

0 1
možnosti
FS

F54i64l35i79p 55S24m65o94l49a

22. 7. 2017 11:20

Před deseti lety jezdily na trati Náchod-Týniště pouze osobní vlaky, které zastavovaly všude na trati. V roce 2010 ruku v ruce se zrušením většiny rychlíků z Týniště do Prahy začal kraj objednávat tři páry spěšných vlaků denně z Meziměstí do Chocně a zpět, odkud už se lidé do Prahy/Brna/Ostravy dostali poměrně snadno. Cesta se do těchto měst zrychlila o 30 minut a tyto vlaky jezdí dodnes. Ten přínos pro cestující je velký. Myslím, že by kraj neměl váhat a Sp zavést.

1 0
možnosti
ON

Je vidět, že chrudimští jsou stále stejně pitomí. Dnes jako před 170 lety. Tehdy si zákazem Severní dráhy pod sebou uřízli větev a Chrudim se stala malým provinčním městem a nahradily ji Pardubice. A dnes je to podobné.

13 1
možnosti
PM

Asi tak. Ta historie se mi vybavila hned. Ale zase mají nejvíce kruháčů na městském okruhu. (které komplikují i dopravu stožárů větrných elektráren z místní továrny) :-P

2 0
možnosti
PK

P51e30t57r 65K88o90r93b29e73l

21. 7. 2017 12:36

To zastavování není takovým problémem jako málo propustné Rosice, kde vlaky často postávají. Ty se tak jako tak musí zkapacitnit kvůli trati na Hradec. Nechť se už do toho konečně hrábne a přidá se dvoukolejka alespoň ze Závodiště do Chrudimi a rychlejší soupravy.

3 0
možnosti
IH

I86v64o 59H65a72š32l88e57r

21. 7. 2017 12:10

Konečně někdo pochopil, že ty 2 páry rychlíků (resp.spěšných) vlaků, které byly zrušeny, na této trati prostě chybí? 8-o

0 0
možnosti
PK

P83e82t36r 97K10o35r59b48e17l

21. 7. 2017 12:39

Dva páry? Co vytrhnou? V aglomeraci potřebujete přijít na nádraží minimálně ve špičce kdykoliv a vědět, že za chvíli něco pojede. Ať si klidně dva páry pokračují dál do HB bez zastavení. Pokud si ale pamatuji tak dál za Chrudimí bývaly skoro prázdné.

1 0
možnosti
JV

J25a10n 95V27r39a10b89e40c

21. 7. 2017 11:58

Tohle téma je v kraji asi také nekonečné...

Přitom to mohlo být dávno hotové-z 5.nástupiště mohla vést kolej JZ směrem přímo k závodišti (až do revoluce tam dokonce kolej vedla a končila těsně před silnicí)-stačilo to udělat souběžně s nynější úpravou silnic (nechat silnici od mostu přes trať Pha-Morava dále na pilotech, pod nimi provést trať).

...ale tím, že teď se poprvé objevili jasní municipální odpůrci této investice - je to odpískané, ty peníze teď nikdo neodsouhlasí.

2 0
možnosti
PK

P23e13t21r 97K29o88r83b15e55l

21. 7. 2017 12:33

Kdysi ta spojka existovala úplně celá. Na starších plánech se nazývá "Jesenčanská".

3 0
možnosti