- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Njn, pořídili si hospodu, ale chodili jim tam lidi...
Gratulace chrudimským. Mít ve vedení lidi, co odmítají rychlejší přímé bezúvraťové spojení s krajským městem, které by následně mohlo vést i dál do HK a Jaroměře, to se jen tak nevidí.
Tak místostarosta Trávníček (odbor dopravy) by tam jiště nejraději postavil další kruhový objezd (první na železnici), to by se to z Pardubic jezdilo
Evidentně asi ve svém věku zapomíná, že hlavní problém a zdržení způsobuje úvrať přes Rosice. K čemu bude rychlejší nezastávkový vlak pak čekající v Rosicích na místo? Nebo ty nové rychlíky budou od Parama na nádraží lítat? Nebo zruší vlaky do HK?
Vedení Chrudimě se opět, po 170 letech, snaží posunout město zpět a zablokovat perspektivní dopravní spojení do Pardubic a Hradce Králové.
A musí vůbec vlaky v severojižním směru na pardubické hlavní nádraží zajíždět? Nestačil by jen pendlvláček mezi hlavním nádražím a Rosicemi?
To záleží na síle přepravních proudů. Pokud by proud Cr - HK byl nejsilnější pak by to mělo smysl. Opak ale bude pravdou.
Před deseti lety jezdily na trati Náchod-Týniště pouze osobní vlaky, které zastavovaly všude na trati. V roce 2010 ruku v ruce se zrušením většiny rychlíků z Týniště do Prahy začal kraj objednávat tři páry spěšných vlaků denně z Meziměstí do Chocně a zpět, odkud už se lidé do Prahy/Brna/Ostravy dostali poměrně snadno. Cesta se do těchto měst zrychlila o 30 minut a tyto vlaky jezdí dodnes. Ten přínos pro cestující je velký. Myslím, že by kraj neměl váhat a Sp zavést.
Je vidět, že chrudimští jsou stále stejně pitomí. Dnes jako před 170 lety. Tehdy si zákazem Severní dráhy pod sebou uřízli větev a Chrudim se stala malým provinčním městem a nahradily ji Pardubice. A dnes je to podobné.
Asi tak. Ta historie se mi vybavila hned. Ale zase mají nejvíce kruháčů na městském okruhu. (které komplikují i dopravu stožárů větrných elektráren z místní továrny)
To zastavování není takovým problémem jako málo propustné Rosice, kde vlaky často postávají. Ty se tak jako tak musí zkapacitnit kvůli trati na Hradec. Nechť se už do toho konečně hrábne a přidá se dvoukolejka alespoň ze Závodiště do Chrudimi a rychlejší soupravy.
Konečně někdo pochopil, že ty 2 páry rychlíků (resp.spěšných) vlaků, které byly zrušeny, na této trati prostě chybí?
Dva páry? Co vytrhnou? V aglomeraci potřebujete přijít na nádraží minimálně ve špičce kdykoliv a vědět, že za chvíli něco pojede. Ať si klidně dva páry pokračují dál do HB bez zastavení. Pokud si ale pamatuji tak dál za Chrudimí bývaly skoro prázdné.
Tohle téma je v kraji asi také nekonečné...
Přitom to mohlo být dávno hotové-z 5.nástupiště mohla vést kolej JZ směrem přímo k závodišti (až do revoluce tam dokonce kolej vedla a končila těsně před silnicí)-stačilo to udělat souběžně s nynější úpravou silnic (nechat silnici od mostu přes trať Pha-Morava dále na pilotech, pod nimi provést trať).
...ale tím, že teď se poprvé objevili jasní municipální odpůrci této investice - je to odpískané, ty peníze teď nikdo neodsouhlasí.
Kdysi ta spojka existovala úplně celá. Na starších plánech se nazývá "Jesenčanská".