Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úvěr je schválen. Pardubice mají miliardu na investice včetně bazénu

Pardubická radnice dostala od Komerční banky výhodný úvěr na miliardu korun. Peníze mohou radní čerpat v následujících třech letech. Mají v plánu postavit za ně nový plavecký bazén, opravit fotbalový Letní stadion nebo zmodernizovat atletický areál na Dukle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a75n 77V62r15a25b48e39c 4112490436434

Má to jedinou chybu: měli jste si půjčit ne 1miliardu, ale tři!

KB by městu s radosti přihodila - nebo se to mohlo vzít napůl s další bankou, každá 1,5miliardy.

Pokud dnes získam miliardu a inflace mi budoucí splátku každý rok o 2% reálně sníží, tak při úroku 0,5% na tom stále vydělávám a v reálu vracím méně než jsem si půjčil :-).

Je nesmysl čekat s investicemi na to, až si na ně našetřím - protože to šetření mi inflace ročně 2%demoluje, takto na tom 1,5% ročně "vydělávám".

Dobrá práce R^, teď ještě smysluplně zainvestovat...

0/0
26.4.2017 19:51

M88i75c36h94a84l 25S82t56e60b46l26o 5429651294827

Super a je to dobrý plán!!R^

Teď jen urychlit začátek výstavby. A atletický stadion se dá stavět na etapy, takže super ještě jednouR^!!

Ještě ty obchvaty popohnat...pořád je to pomalýRv

+2/0
26.4.2017 14:47

A64l67e93š 26T58r41o10j98a22n 3784124324389

Také souhlasím,snad opravdu už konečně dojde na už dlouhá léta radnicí slibovanou rekonstrukci,přestavbu,té ostudy,toho krvácejícího vředu v centru Pardubic - fotbalového Letního stadionu.Já se stydím před návštěvníky města a zejména pak návštěvníky hokejových utkání,kteří sem přijíždějí z celé republiky a prochází okolo té R U I N Y v sousedství hokejové arény. Snad se už konečně jednou dočkáme i důstojnějšího prostředí i pro reprezentanty města v tomto nejpopulárnějším sportu,sportu č.1. na světě R^

+1/0
27.4.2017 13:58

J74a21n 44V14o72j90t96í63š98e88k 6362511175916

Ten stadion by se měl zbořit a na jeho místě by měly stát byty, obchody, kanceláře - prostě město. Stadiony do centra nepatřej, zimák tam už má nějakou tradici, ale fotbalovej stadion se může klidně postavit jinde.

0/−2
27.4.2017 15:59

D93u41š87a85n 78N29i62k24o28d92e82m 9965729434703

Co???? Fotbalový stadion tam nemá tradici? Si zjistěte jak dloho tam stojí. A právě proto že už tem je jak stávající fotbalový tak nový hokejový stadion byl by absolutní nesmysl tam stavět něco jiného.

+2/0
27.4.2017 16:46

J74a12n 81V27o87j66t30í66š11e64k 6302691635626

Že je něco starý ještě neznamená, že to má tradici.

+1/−1
27.4.2017 17:24

D45u64š50a47n 96N95i35k30o80d47e32m 9495489694363

Viz. níže. Ten stadion byl prakticky po celou dobu co tam je využíván. To jak teď vypadá je bohužel otázkou posledních pár desetiletí. Přesto tam své místo a tradici má. To, že byl poslední dobou opomíjen na úkor vedle stojící arény a fotbal na úkor hokeje neznamená, že nemá tradici. Nechápu tyhle lidi, všechno zbourat a stavět obchody. Do této lokality se nic jiného (i díky zimáku) nehodí. Naopak je naprostý nesmysl stavět letňák od píky někde na zelené louce. A propó, zjistěte si kolik fotbalových stadionů leží v centrech měst asi budete překvapen, ale většina.

+2/0
27.4.2017 17:35

J22a77n 58V18o76j30t68í72š37e88k 6972211445256

Ne. Stojim za tim, že na tomhle místě nemá stadion co dělat. Je to velice cenná lokalita přímo v centru, u řeky, u parku, pod zámkem, skvěle dopravně napojená. Tam se má žít/pracovat/trávit čas - permanentně. Ne tam jít jednou za tejden na fotbal a to ještě jenom v sezóně. Stadion je neskutečné plýtvání místem a na takhle cenném pozemku (a nemyslím jen ekonomicky) prostě nemá co dělat. Ničí to město. Teoreticky tam nemá co dělat ani aréna, ale ta tam už je a je funkční. Předělat tohle na opravdovej stadion bude možná ještě náročnější, než postavit jinde novej a definitivně se tim město vzdá možnosti na pořádnej rozvoj. Zaplácat město stadionem (a nemá tam bejt jenom ten, součástí návrhu je i několik tréninkových hřišť) a pak stavět byty někde na poli v Trnový je z urbanistickýho hlediska cesta do pekel. Navíc je další na Vinici, proč neopravit ten?

0/−2
27.4.2017 19:11

D52u18š53a60n 41N11i14k25o75d16e42m 9155549414283

Nemá cenu abych se tady rozepisoval. Už o tom bylo napsáno dost. Vyhledejte si to a přečtěte. Většina názorů fundovaných lidí má jiný názor než vy. Samozřejmě v kontextu celkové situace kolem.

+1/0
27.4.2017 19:57

J64a52n 11V78o29j14t68í93š48e81k 6242221255126

Nesmysl. Žádnej urbanista tohle nemůže považovat za dobrej nápad. Koneckonců mi dává za pravdu i ta studie, kterou si nechalo město na to území zpracovat před lety. A taky vaše tvrzení, že stadiony v centrech měst jsou normální věc, není pravda.

0/−1
27.4.2017 22:02

D77u69š82a57n 70N71i69k12o79d74e42m 9475239654243

hmmmm...... subjektivní názor ..... urbanisto ;-D

+1/0
27.4.2017 22:14

J92a34n 22V25o22j94t86í93š95e67k 6192191125976

Váš názor je snad objektivní? A urbanismus studuju, smajlíku.

0/−1
27.4.2017 22:33

D28u22š45a60n 24N96i86k38o45d60e91m 9465499394853

Na západ od stadionu je zimák. Na sever Labe. Na východ park a pak zámek. Park je zmodernizován. Pouze na jih je bytová a komerční zástavba, která ale rozhodně nepatří ke starému jádru města. Stadion (jak jste sám psal) bude mít i další menší hřiště, které má sloužit zejména veřejnosti. Bude tedy plynule navazovat na využití okolí sloužící k oddychu, kultuře, sportu. Počínaje parkem na špici, přes zámek a park, stadion a konče zimním stadionem. Jiná situace by byla kdyby tam zimák nebyl. Ale on tam je. Kanceláří je kolem habaděj. Nejsou ani všechny využity. A to se má stěhovat ČSOB. V blízkosti je OC Atrium a další komerční prostory na třídě Míru. Co se týče bytových zástaveb (jako jste psal např. v Trnové) je to logický trend v mnoha jiných městech. Poměrně klid na okraji města s dobrou dostupností. Prostě vzhledem k momentální situaci je stadion ta nejlepší volba.

+1/0
28.4.2017 6:12

J76a50n 43V85o46j77t19í53š19e44k 6372451325686

To jsou všechno úplný nesmysly.

"Na sever je Labe" No právě! Řeka je ve městě ta nejcennější věc a vy k ní chcete stavět plot.

"Na východ park a zámek" No právě!

Pak je teda na jih "pouze" přirozená struktura města a stadion bude plynule ničit tu strukturu a stavět barikádu mezi město, řeku, park a zámek.

Prostě máte trojúhelník, který tvoří zámek, moderní centrum a řeka a vy jeho střed chcete oplotit. To je prostě nesmysl. Argumentovat tim, že už tam kanceláře jsou je už do nebe volající nesmysl. Takhle by se dalo argumentovat všude proti všemu.

A trend je přesně opačnej. A stavět byty na kraji města je nelogickej, neekonomickej nesmysl. Všude na to přišli, všude se snažej stavět na územích uvnitř města, protože hustěji zastavěný město je ve všech ohledech kvalitněší pro život, v Praze tomu dokonce přizpůsobují územní plán, jenom my zase musíme zaplácnout nejcennější pozemky ve městě pitomym stadionem. Vždyť to území bude 90 % času nevyužitý. A že si na těch několika hektarech bude pár jednotek lidí občas trénovat fotbal fakt neznamená, že je to území využívaný. Ten váš "klid s dobrou dostupností" by byl ve všech ohledech i u Labe a u parku a obojí mnohem kvalitnější.

Mezi městem a jeho největším sídlištěm je pás nesmyslný pustiny, Polabiny jak kdyby ani k Pardubicím už nepatřily a vy to chcete totálně dodělat. A nemáte pro to vůbec žádnej jinej argument, než že prostě máte rád fotbal a prostě chcete. Logicky ta stavba nedává vůbec smysl a je to jenom důkaz naprostý nekoncepčnosti rozvoje města.

0/−1
28.4.2017 11:36

D90u56š78a44n 89N64i61k46o59d28e69m 9555839254193

Kde má být co oploceno??? Vy jste snad tu studii ani neviděl ani nečetl. Jinak si nedokážu představit co to tady plácáte. V opačném případě raději sekněte s dalším studiem, protože to nemůžete myslet vážně. No nic nechme toho. Jak psal pan Trojan níže - Máte však,vážení,smůlu - přestavbě stadionu v moderní fotbalovou arénu již nemůžete zabránit. ;-)

0/0
28.4.2017 12:03

J26a93n 81V51o43j81t70í32š80e66k 6472351755946

Pan trojan níže psal v podstatě konspirační teorii o tom, že patřim k nějaký tajemný skupině lidí, která se o něco snaží.

Fotbalový hřiště snad bude oplocený, ne? Nebo nebude? To by bylo divný hřiště.

0/−1
28.4.2017 12:29

D31u37š29a45n 93N59i23k24o36d95e29m 9515489154213

Jen ta hlavní plocha a umělka. Navíc to bude částečně průchozí. Oplocené to je již teď a v celkovém kontextu tam žádný problém nevidím. Ostatní plochy budou využívány veřejností k odpočinku a sportu. Předpokládá se plochy letního kina.

0/0
28.4.2017 12:41

J26a54n 30V40o19j29t78í74š97e71k 6492301115936

Že vy ten problém nevidíte je mi úplně jasný, ale to neznamená, že neexistuje.

0/−1
28.4.2017 12:43

D29u80š48a67n 63N18i84k87o83d61e43m 9525779674153

A jaký je tedy problém? Povídejte, přehánějte ;-D

0/0
28.4.2017 12:44

J55a22n 53V50o85j86t16í34š20e49k 6982111855806

Říkám vám to celou dobu, jste to vy, kdo žádnej argument pro to, proč by tam měl bejt stadion, ještě nepřinesl. ;-D

0/−1
28.4.2017 12:59

D40u81š42a67n 93N94i86k10o71d73e16m 9495759344293

Když vidím co v české republice studuje bojím se jít k doktorovi ;-D

0/0
28.4.2017 13:51

J45a88n 47V40o17j44t63í63š42e26k 6422851385696

Ano. Jakmile nejsou argumenty, nastoupěj urážky.

0/−1
28.4.2017 14:59

A98l58e61š 72T43r42o74j56a45n 3534564654569

Pane Vojtíšku,nebudu se s Vámi dohadovat,pan Nikodém argumentuje tak,jak bych to činil já.Já mu za to děkuji - pravdu má on a né Vy.Vy totiž patříte k těm lidém ,kteří již od roku 1989 trvale usilují o vymístění stadionu z onoho pro vás lukrativního místa blízko centra města a to z důvodů čistě komerčních ve prospěch stavebních firem, jejich zisků,atd.Tradice si vykládáte po svém a naprosto účelově.Vy nikdy ze svých názorů neustoupíte.Jde tedy o ztrátu času s Vámi a Vašemi souvěrci diskutovat.Máte však,vážení,smůlu - přestavbě stadionu v moderní fotbalovou arénu již nemůžete zabránit.Obě protilehlé tribuny byly prohlášeny za kulrturní a historickou památku a bylo by hotovým bláznovstvím mezi nimi stavět vilky pro honoraci či jiné komerční objekty.Pro tyto účely v centru města jsou připraveny prostory po bývalých národních podnicích např. : TMS,nemocnice,prostor vedle pošty atd.,atd.Přeji vám zarytým odpíračům klidné a slunečné jarní dny;-)

+1/0
28.4.2017 11:37

D20u67š69a55n 14N72i65k26o53d22e10m 9235169334423

Děkuji. P. Vojtíšek se takto angažuje již dlouhodoběji. Nezaznamenal jsem ho. Pokud "opravdu" studuje urbanistiku o to více ho nechápu.

0/0
28.4.2017 12:04

D66u43š74a58n 96N61i40k66o71d84e21m 9905129134133

Oprava: P. Vojtíšek se takto angažuje již dlouhodoběji? - měl tam být otazník. Já ho neznám. :-)

0/0
28.4.2017 12:06

J19a69n 17V85o12j90t97í82š66e39k 6912261515916

Neangažuju se nikde nijak, Trojan regulérně blábolí, jak kdyby seděl někde v hospodě a nadával na politiku. Jakmile nejsou argumenty, tak vždycky přijdou kecy typu "Děláte to pro svůj zisk!" Hlavně jste ani jeden prostě nepochopili jak funguje město, jinak byste nemohli použít argument o tom, že se byty daj stavět i jinde. Protože to je prostě nesmysl.

0/−1
28.4.2017 12:33

D14u62š75a71n 29N51i71k86o40d21e43m 9205539624323

Jo. Viditelně vy víte vše. Těch ploch ke stavbě bytů je po PCE více a rozhodně vhodnějších. Věřím, že by tam byly lukrativní byty, ale stadion tam 100% zapadne lépe.

+1/0
28.4.2017 12:44

J70a16n 31V51o93j24t48í82š49e61k 6562541515716

Ne, žádné vhodnější místo, než centrum v Pardubicích fakt není. Podívejte se na to obecně - Stadion uprostřed města a přímo pod zámkem. Copak to zní normálně? Copak tohle se někde dělá, nějaký jiný města takhle plejtvaj s cennym (hodnotama, ne ekonomicky, o to mi fakt nejde) prostorem? Ten prostor má několik hodnot, který fotbal nikdy nevyužije, naopak je úplně zazdí. A jiný místo ve městě takhle hodnotný není. Fotbalovej stadion někde na kraji, nebo na Vinici, bude stejně funkční a stejně oblíbenej, ale byty budou kdekoliv jinde vždycky horší, než tady. Argument "byty se daj stavět i jinde" je prostě hloupej.

0/−1
28.4.2017 12:59

D55u93š51a69n 58N85i82k30o92d28e46m 9735269534643

Ale on není přímo pod zámkem. Je oddělen parkem, tedy místem pro odpočinek. Tedy má přímou souvislost s aktivním odpočinkem - sportem. Píšete, že jsem nenapsal jediný argument. V tom případě Asi neumíte pochopit psaný text. Ale to je Váš problém. Argumentů tam je dost. Můžete sporovat jednotlivé argumenty, ale tvrdit, že tam nejsou.... :-P

0/0
28.4.2017 13:50

J92a96n 37V31o21j47t86í30š38e21k 6802701525316

Podzámeckej park nemá s fotbalovym stadionem společnýho zhola nic. A argumenty tam nejsou, respektive jsou strašně vyprázdněný. Třeba jako tahle konstrukce.

A vy fakt nevidíte tu absurdnost? Podle vás má park něco oddělovat? A podle vás je park dostatečný oddělení stadionu a zámku? Tyhle dvě věci maj bejt oddělený městem. A ve městě maj bydlet lidi, ne bejt prázdná plocha s prázdnejma tribunama. To má stát za městem.

0/−1
28.4.2017 14:59

A18l96e80š 65T65r88o26j29a70n 3704234704239

To jste napsal dobře,ano dostáváte se do defenzivy,tak začínáte urážet.Já nenapsal přímo,že to děláte pro SVUJ zisk,ale pro zisk stavebních společností a s nimi sympatizující politiky,vy snad nevíte,vy neviňátko,jak to chodí ...:-P;-D

0/0
30.4.2017 10:30

J60a78n 78V48o30j95t22í90š74e73k 6342581525196

Tohle je dost vážný a nechutný obvinění a za takovou ubohost byste se měl stydět. Že má někdo jinej názor, než vy, neznamená, že z oho má nějakej prospěch. Zvlášť když váš názor je jenom arogantní, argumenty nepodložená, kravina. Jste strašně směšnej.

0/−1
30.4.2017 22:46

A30l34e26š 93T92r85o91j70a17n 3984854954249

A vy ten nejchytřejší,nejarogantnější,nejvulgárnější člověk,který ví ,že nemá pravdu,že lže a je schopen ve své malosti jen urážet;-OJá totiž nechápu,co je na faktech ,které se dějí nejen v Pardubicích ubohého a nechutného,když vám předkládám jiný pohled na věc,který vám se nelíbí.Pane,jste zbytečně nervózní a rozčiluje vás skutečnost,že výstavbě stadionu už zabránit nemůžete,a to vás zžírá,ztrácíte půdu pod nohama a budete a jste zlý,vzteklý a nenávistný - což zastrašováním a urážkami prokazujete.Vaše argumentace snad nenapomáhá zájmům společností a politikům o kterých mluvíme,byt ́ by vás k tomu někdo neúkoloval.?Tím ubližujete fotbalistům a všem,kteří o stadion upřímně stojí,a to se může,to není neférové ...;-O?Urážejte,vyhrožujte a nadávejte mně vesele dál - pochopil jsem,že s vámi dialog vést nelze - vy jste nejchytřejší,já nejblbější a čas lze z mé strany trávit smysluplněji.Pá,pá ;-)

0/0
2.5.2017 11:39

J52a21n 36V84o10j12t50í15š63e72k 6312631505806

Jenom blábolíte z hladu.

0/−1
28.4.2017 12:28

A59l94e36š 66T14r86o19j77a98n 3744584324949

Kecy,kecy,bláboly,až fanatická umanutost a přesvědčení o té SVÉ JDEDINÉ PRAVDĚ.To jsou argumenty pana Vojtíška a jemu podobvným.Podle něho já blábolím,já ho řadím do nějaké spiklenecké skupiny nepřátel výstavby stadionu.Jak k tomu dospěl,nevím,nikdy jsem o žádných spiklencích nepsal,jen o lidech podobného názoru...8-oJá jen opakuji,pane Nikodéme,tihle "odpírači " stadionu na onom místě již od samého začátku (již od roku 1989) bojovali proti jeho výstavbě,nyní už jen otravují a žvaní,ví totiž,že již svůj boj prohráli, že bude KONEČNĚ již vyplněn dlouholetý slib (dluh) bývalých primátorů a k rekonstrukci stadionu na onom místě, v odkazu inteligentních komerci nepodléhajících předků dojde.Pokud tihleti vzdělaní a nejchytřejší nedosahují svého,dokáží být zlí a nepříjemní.Jistě jste si povšiml,že mne začal slovně urážet,a pokud mu budete i nadále odporovat,začne pozvolna kopat i do Vás - to byla,je a vždy bude jejich ARGUMENTACE ! Vám za odvahu a trpělivost v MARNÉM dialogu s ním upřímně děkuji - já s ním mluvit nebudu,jen by mne urážel,viz výše. Mějte se fajn.;-)

0/0
30.4.2017 10:13

J49a36n 29V35o39j98t70í94š95e81k 6872411865456

;-D;-D;-D;-D Takovejm blábolům se dá jenom smát.

0/−1
30.4.2017 22:44

A19l43e37š 11T50r80o59j16a70n 3154574794429

Kteroupak studii máte,prosím, na mysli,ta poslední je přece na podporu zástavby tohoto území,coby sportovně a kulturně relaxační centrum... ?Ono těch studii na " objednávku " v daném jistém čase bylo v minulosti opravdu víc ..;-D

0/0
30.4.2017 10:17

A51l31e56š 84T14r49o16j24a48n 3594844224859

tato reakce patří panu Vojtíškovi výše k jeho připomínce o dávnější "objednané" studii v neprospěch rekonstrukce stadionu....!

0/0
30.4.2017 10:22

J51a15n 11V72o40j27t77í66š82e47k 6982131635356

Jojo, další konspiračka o objednávkách... ;-D

0/−1
30.4.2017 22:45

D22u61š93a42n 89N29i64k42o92d54e11m 9385359264393

První umělá ledová plocha byla v Pardubicích zprovozněna 20. prosince roku 1947 a o třináct let později se dočkala zastřešení. V letech 1958 – 1960 byl vybudován krytý zimní stadion.

Stadion vyrostl v rekordním čase, jeho slavnostní otevření proběhlo v rámci Výstavy tělesné výchovy a sportu dne 31. května 1931 byl za účasti prezidenta T.G. Masaryka a jednalo se o jeden z nejmodernějších stadionů té doby v Evropě.

To jen tak na okraj ohledně "tradice". ;-)

+1/0
27.4.2017 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.