Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodnuto. Podchod nebude, sídliště s pardubickým nádražím spojí lávka

Tunel nebo lávka? Dvě hodiny pardubičtí zastupitelé debatovali nad tím, jakým způsobem konečně propojit vlakové nádraží a sídliště Dukla. Nakonec se rozhodli pro variantu číslo dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e34t40e91r 12K38l21e81i39n 8471155381515

Opět typické řešení raději rychle, lacině a špatně než rychle za přiměřené náklady a s výhledem na několik desítek let hodným krajského města. Optimální řešení by byl samozřejmě žijící podchod se službami (obchůdky apod.), kde by na čistotě měli zájem i nájemci.

0/0
7.4.2017 11:36

J57a83r50o47s64l87a19v 24J57o80n16á67š 4518184622665

Když o tom tak přemýšlím, napadá mě, že je škoda, že nikoho nenapadlo udělat lávku jenom k 5. koleji a schody i výtahem ji napojit na současný podchod. Vyšlo by to ještě levněji než to zamýšlené monstrum a bylo by to méně obludné.

0/0
4.4.2017 16:35

J81a76n 16T56a72r51a90b74a 4446286599839

Napadají vás legrační věci. Mno...ušetřil byste tím cca 2% nákladů, tedy nic.

0/0
4.4.2017 17:31

J28a48r37o14s17l74a48v 51J35o10n19á12š 4128664672535

Legrace holt muší bejt! Přeji vám pěkné jaro.

0/0
4.4.2017 23:28

J33a33n 60T29a57r24a56b69a 4976816779159

Další hloupost z lůna pardubických zastupitelů. Lávka za 45 (=v reálu 60) milionů, v zimě na zmrznutí, v létě za zalknutí, bezva bejvák pro homeless a sebevrahy. Podchod za 120mega, bezva bejvák pro homeless a nejlepší místo pro testování čichových buněk na citlivost vůči močovině. A proti tomu kabinová lanovka za 75mega s výnosem z jízdného a turistická atrakce k tomu, do které homeless skrz turniket nevlezou. Jenže tou se zastupitelé nezabývali. Asi z ní nic nekápne, ani slavobrána za "nejlevnější" řešení ani prebendy od stavební firmy za vyhozených 120 mega v podchodu.

0/0
3.4.2017 22:52

J91a75r12o45s38l34a94v 19J53o12n59á75š 4698204412815

Lanovka je nesmysl s enormně vysokými provozními náklady.

Navíc pochybuji, že by bezpečnostní předpisy dovolovaly něco takového provozovat nad železničním koridorem.

A projížďka nad kolejjištěm vedle Parama jako turistická atrakce? ;-D

+1/0
4.4.2017 14:30

J67a14n 54T16a82r47a50b20a 4676396369149

Že si to vy neumíte představit neznamená, že je to špatně. A zjistěte si provozní náklady lanovky, jsou směšně nízké.

Mimochodem o jakých konkrétních předpisech, které by zakazovaly lanovku nad dráhou píšete? Zákon o drahách to nezakazuje, tak byste mohl objasnit, který zákaz tedy máte na mysli.

0/0
4.4.2017 17:27

J90a66r15o35s95l42a59v 58J96o72n72á76š 4708584982315

Nikoliv: Směšně nízké jsou náklady na chůzi. Náklady na provoz lanovky jsou o něco vyšší. Tedy alespoň podle mě.

0/0
4.4.2017 23:21

J72a83n 59T47a81r74a12b92a 4376706329549

Když už jste nasadil demagogickou argumentaci, položím vám dotaz: Lávka se bude čistit a udržovat sama a ještě kasírovat fee za průchod?

0/0
5.4.2017 23:19

O35n91d76ř98e97j 89N27o86s95e34k 3790374601828

Ať lávku financuje Albert s Lidlem. K ničemu jinému, než k nákupům Dukeláků v těchto dvou supermarketech sloužit nemůže. Jenom se podívejte na její trasu a napojení. S nádražím nemá společného nic.

+1/0
3.4.2017 16:12

J83a93r40o76s45l34a48v 29J46o83n78á87š 4318264642225

Je pravda, že lávka bude až za nádražím a podle studie nebude napojena na jednotlivá nástupiště, takže bude sloužit jenom k překonání kolejišť.

0/0
3.4.2017 21:30

J96a34n 19T15a33r15a94b73a 4776796419229

Dukla je přestárlé sídliště, senioři si raději dojedou šestkou zadara do Kauflandu. Rozhodně na lávku nepolezou. Celá ta šaráda lávka-tunel je úplně o ničem.

0/0
3.4.2017 22:53

M34a48r14t31i85n 98H89a17v62e59l35k97a 8154152544

Myslím, že by na takových stavbách měly být portréty těch, co o nich rozhodli ... žádná anonymita ....:-/

+2/0
3.4.2017 15:56

J92a29n 19T68a10r31a83b37a 4546276559589

Si představte, že byste ji opravdu používal a na ty xichty se pokaždé musel koukat......

0/0
3.4.2017 22:55

M78a97r66t98i64n 92I35r93e97i78n 5570122310362

Ano, mohli jsme mezi nádražím a Duklou mít podchod.

Ale my jsme řekli: NE!

+1/0
3.4.2017 13:50

J56a58n 46T98a21r98a27b60a 4126536679219

Podchod je stejně špatné řešení jako lávka. Jen 2x dražší.

0/0
3.4.2017 22:56

V40á89c50l21a58v 14A40p50l21t18a94u60e70r 7155795211552

Já jsem pro lávku která by měla být celkově uzavřená.Jak pan Šitina píše že by se prodražila výtahy,tak ať mi řekne jak by se postižení lidé dostávali do tunelu.A ještě jedna věc.Vidím v Pardubicích podchody jak jsou špinavé.Ale hlavní jsou peníze a to by lávka vyšla určitě levněji.

0/0
3.4.2017 13:39

J23a71r17o46s73l73a34v 89J55o15n55á41š 4278954232405

Lávka bude nevzhledné provizorium náročné na pravidelnou údržbu. Odhaduji, že údržbou se lávka za dobu provozu prodraží natolik, že cena bude nakonec téměř srovnatelná s podchodem.

0/0
3.4.2017 15:14

J52a61n 44T53a86r30a52b70a 4806256489639

Jojo, i smrdět močí bude úplně stejně. Viz karusely u Praha hl.n.

0/0
3.4.2017 22:57

M84i37c16h28a16l 14S87t80e60b73l66o 5259251304137

Pokud tam městu chybí pozemky, tak at už vyjednávají s majiteli. Něco připlkatí, ale hlavně, že bude ten parkovací dům. Plus je ještě otázka jak se k němu a od něho bude jezdit - prstě to promyslete a udělejte[>-]V!!R^;-)

0/−1
3.4.2017 9:21

M97a83r19t92i21n 81H30a27v52e44l66k68a 8924292464

Ale oni to soudruzi většinou "vědí nejlépe" ... lávka se dá posvařovat za jedno volební období ...Rv

+1/0
2.4.2017 19:24

J65i58ř35í 70K14o27c97u36r34e23k 6185414785788

Ještě by se dal postavit železniční "přejezd" jako je tady. https://mapy.cz/s/1wDkP Byl modernizován a má dnes i závory.

V kolejích, přes které by vedl je maximální rychlost 80 km/h a nižší, v místě tady toho vyšlapaného chodníku. https://mapy.cz/s/1wDlG

0/0
2.4.2017 16:46

J94a28r37o65s26l53a85v 71J31o36s81e63f 5202630830484

Jestli jde o cenu, pak je nejlevnější natáhnout tři lana - v Peru takto prý překonávají hluboká údolí...

0/0
2.4.2017 15:23

J45a93n 61K24a18n17t 9891548258843

Tzv. lavka = totalni nesmysl ! Rozhodnuti nekompetentnich tzv. zastupitelu !!

+2/−2
2.4.2017 14:31

J10a56n 83V78r13a49b51e48c 4562250386124

Pardon to mel byt plus. Minus davam napadu lavka!

0/0
2.4.2017 14:37

R76i74c59h93a36r97d 87M49i17c44h52a84l77o24w78s64k69i 1871389825506

Tak alespoň vime koho nevolit a koho hnát k osobní odpovědnosti!

+1/−2
2.4.2017 13:19

J53a38r86o51s33l41a22v 71R16y67c20h43t26á86ř 2634249799906

SONP Kladno

+1/−1
2.4.2017 12:43

L65u74d77v64í14k 97R11a87k 8695851774684

Na "hovadiny" nedůležité, jako třeba chodník slávy, hokejový profesionální soukromý klub, výlety do JAR apod. to prachy mají, ale podchod, chodníky na to prachy nemaj.Rv

+3/−1
2.4.2017 12:24

L86u55c60i45a31n 31P16a83p74a55z37i44a38n 5834747431965

Podchod by byl vhodnější. Nemělo by být kritériem jen cena. Raději déle šetřit a pak realizovat něco kvalitního než jen tak něco na efekt.

+5/0
2.4.2017 11:00

R91o10b55e17r46t 26V74a61l87e34n87t49a 6456719367934

Už vidím, jak vozíčkáři budou jezdit po lávce v době silných povětrnostních podmínek, kombinovaných případně s deštěm a sněhem.....

+1/0
2.4.2017 9:46

J46a80n 63T81a80r65a42b18a 4956266209479

Ale můžou si řešit deprese, stačí počkat až dole pojede vlak, škrtnout trolej a spadnout v pravou chvíli na koleje. Že bude zasklená? No a to je problém?

0/0
3.4.2017 22:59

J42a36r29o33s66l89a76v 84J31o61n49á39š 4858824422955

Typicky pardubické řešení. Jestli je pravda, že z lávky na každé nástupiště povedou schody a výtah, tak budou hodně vysoké provozní náklady. Další náklady padnou na pravidelnou údržbu (ale jak znám ČSD a SŽDC, tak nejspíš lávka za dvacet roků zchátrá...

Tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu a řešení perspektivní pro případ vybudování dalšího nástupiště. Úplně ideální by bylo řešení s malou pokladní budovou na dukelské straně, aby lidé nemuseli chodit k pokladnám, a pak zpátky k nástupišti.

Obávám se, že po lávce moc lidí chodit nebude. Ale mohu se mýlit.

+7/0
2.4.2017 9:29

J27a44r39o83s11l50a90v 12J21o61n26á36š 4678474212305

Ještě jenom dodám:

Jak je možné, že Hradečáci vyhodí 120 mil. za zbytečně "načančaný" kruhový objezd, a nám je líto vydat stejné peníze na definitivní a bezúdržbové řešení průchodnosti nádražního kolejiště? To příliš nechápu. Rv

+7/0
2.4.2017 11:24

Z16d37e28n61e14k 64Š81i54t93i50n71a 2833418340945

Politici jsou bl...ci placení z kapes daňových polatníků.

0/0
2.4.2017 21:48

J96a32n 45H89á60j86e35k 2466906453275

Škoda, že nevidíte i to dobré. Ať už vrchem, či spodem, konečně z Dukly na nádraží za 10 minut. Pěšky. R^

+1/0
2.4.2017 22:00

J22a15r73o50s27l83a50v 29J33o58n63á80š 4918624612835

Vidím to dobré. Ale lávku považuji za provizorium. Podchod se bude prodlužovat k 5. nástupišti, což je cca do třetiny délky k ulici K Vápence. I kdyby ten zbytek měl stát 130 mil., určitě by to celé nešlo za městem. Část by dala SŽDC (min. těch 45 mil., které bude stát lávka), na část by se daly vyjednat evropské dotace. A bylo by to řešení hodné 21. století, řešení s minimálními náklady na údržbu.

0/0
3.4.2017 15:09

J89a59n 78H16á69j86e66k 2296146313565

Víte, rekonstrukce železničního uzlu Pardubice bude spolufinancována z dotací EU, takže nejde udělat stavbu něčeho, co není v majetku SŽDC. A konec podchodu by byl pátým nástupištěm. A pak co. Navíc ten projekt na rekonstrukci nemůže brzdit něco, co by celou stavbu stoplo.

http://pardubice.idnes.cz/do-opravy-pardubickeho-nadrazi-se-budou-investovat-miliardy-p5f-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161024_2281480_pardubice-zpravy_msv

Kdyby šlo hlasovat, hlasuji pro podchod. Ale hlavně, že něco bude...

0/0
3.4.2017 20:07

J59a42r79o89s36l25a85v 51J76o79n53á32š 4868434222105

Jak říkám, provizorium. Navíc ohyzdné a kus za nádražím.

0/0
3.4.2017 21:31

M46a42r51t53i37n 98Č12a45p85e22k 6380561357474

To se jako z podchodu budou lidé na nástupiště telportovat? Ty náklady na údržbu schodů a výtahů budou i u podchodu. A i ten podchod musíte udžovat, viz. Nám. Republiky nebo Karlovina.

+1/−1
2.4.2017 11:52

J54a46r95o36s90l85a52v 67J36o64n15á20š 4838144452375

Kromě pátého nástupiště tam už ty schody jsou. A ten současný podchod je tam už šedesát roků a jestli se nepletu, tak žádné mimořádné náklady na údržbu si nevyžádal. Lávka se bude muset celá natírat, včetně nosných sloupů (pokud budou kovové), budou se tam muset mýt okna. Ale jak píšu výš - ono se nejspíš nic z toho dělat nebude, takže si možná dovedete představit, jak to za pár roků bude vypadat.

+1/0
2.4.2017 15:05

J90a72n 57T85a29r85a61b77a 4296596409449

schody tam jsou na úrovni 19. století. Eskalátor ani jeden. Jako v Praze metro Veleslavín...... taky atrakce.

0/0
3.4.2017 23:01

J14a24r86o39s26l38a35v 17J36o60n51á36š 4578784152865

Jestli jste vozíčkář, použijte bezbariérový přístup.

0/0
4.4.2017 23:31

J47a26n 25T97a98r58a30b65a 4976496289679

Patrně vám uniklo, že ten podchod vede z uzavřeného nádraží na peróny. Na Dukle uzavřené nádraží není a že by tam trvale operovalo 5 městopolicajtů aby vypuzovali ve tři ráno bezďouchy ven na mráz, to fakt pochybuji.

0/0
3.4.2017 23:04

J83a27r16o41s55l18a63v 22J77o74n92á54š 4778384102405

Když je můžou vypuzovat z nádraží, proč by nemohli z podchodu? Stačí jedna dvě kamerky a v případě, že by se v podchodu chtěl někdo ubytovat, tak zasáhnout. Naprostá trivialita.

Horší bude je vypuzovat z lávky, protože ta nebude součástí nádraží.

0/0
4.4.2017 14:21

J30a31n 38T49a80r74a39b13a 4436416449549

Aleale, asi tak jako je vypuzují z podchodu pod ulicí Karla IV., pod Hlaváčovou ulicí a jak je vypuzovali z tiskárny. Vaše představy a iluze jsou poněkud silně vzdálené realitě.

0/0
4.4.2017 17:30

J92a30r40o76s20l67a32v 18J53o20n80á48š 4258914182715

Napsal jsem z nádraží, ne z tiskárny.

0/0
4.4.2017 23:16

J33i70ř29í 69K58o89c45u76r21e77k 6855184875138

Nejprve 6 metrů nahoru, potom 5,5 metru dolů na perón. Jestli lávka nebude zkrz, tak šups 3,5 metru do podchodu a teprve potom na nástupiště zas 3,5 metru.

To máme 18,5 metru výšky, skoro jako 6. patro bez výtahu. Jisté procento lidí si řekne -stodukát- a půjde přes koleje. Teď jde o vyvolanou investici - plot. A látání děr v něm.

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je lepší.

0/0
2.4.2017 16:33

J97a23n 73T19a28r56a43b26a 4436206159909

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je stejně špatný.

0/0
3.4.2017 23:05

P20e50t88r 34K87o65r67b78e71l 9226737950132

Kde jste na takovou hloupost, že "tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu" přišel. To je prostě hovězina.

+1/0
2.4.2017 22:01

J83a63r65o41s80l24a30v 49J22o66n74á16š 4738614372165

Osvětlení a úklid jsou asi jediné provozní náklady tunelu. Na lávce se bude méně svítit, ale úklid bude o dost dražší, protože bude zapotřebí alespoň občas umýt obrovskou plochu oken.

Pokud jde o náklady na údržbu, je rozdíl o hodně větší. Kdyby byl tunel dobře postaven a obložen kachličkami, blížily by se náklady na údržbu nule. Lávku bude nutné přinejmenším jednou za pár roků natírat.

0/0
5.4.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.