Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodnuto. Podchod nebude, sídliště s pardubickým nádražím spojí lávka

Tunel nebo lávka? Dvě hodiny pardubičtí zastupitelé debatovali nad tím, jakým způsobem konečně propojit vlakové nádraží a sídliště Dukla. Nakonec se rozhodli pro variantu číslo dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e32t35e51r 68K67l50e35i91n 8691315411535

Opět typické řešení raději rychle, lacině a špatně než rychle za přiměřené náklady a s výhledem na několik desítek let hodným krajského města. Optimální řešení by byl samozřejmě žijící podchod se službami (obchůdky apod.), kde by na čistotě měli zájem i nájemci.

0/0
7.4.2017 11:36

J38a24r40o33s40l29a22v 97J71o74n20á61š 4768474562775

Když o tom tak přemýšlím, napadá mě, že je škoda, že nikoho nenapadlo udělat lávku jenom k 5. koleji a schody i výtahem ji napojit na současný podchod. Vyšlo by to ještě levněji než to zamýšlené monstrum a bylo by to méně obludné.

0/0
4.4.2017 16:35

J35a33n 73T61a47r69a44b69a 4396176779899

Napadají vás legrační věci. Mno...ušetřil byste tím cca 2% nákladů, tedy nic.

0/0
4.4.2017 17:31

J83a26r76o60s47l29a16v 76J88o67n78á81š 4438144182595

Legrace holt muší bejt! Přeji vám pěkné jaro.

0/0
4.4.2017 23:28

J60a40n 16T89a13r78a24b43a 4976676909909

Další hloupost z lůna pardubických zastupitelů. Lávka za 45 (=v reálu 60) milionů, v zimě na zmrznutí, v létě za zalknutí, bezva bejvák pro homeless a sebevrahy. Podchod za 120mega, bezva bejvák pro homeless a nejlepší místo pro testování čichových buněk na citlivost vůči močovině. A proti tomu kabinová lanovka za 75mega s výnosem z jízdného a turistická atrakce k tomu, do které homeless skrz turniket nevlezou. Jenže tou se zastupitelé nezabývali. Asi z ní nic nekápne, ani slavobrána za "nejlevnější" řešení ani prebendy od stavební firmy za vyhozených 120 mega v podchodu.

0/0
3.4.2017 22:52

J53a94r63o11s21l44a17v 87J58o42n11á39š 4278494102455

Lanovka je nesmysl s enormně vysokými provozními náklady.

Navíc pochybuji, že by bezpečnostní předpisy dovolovaly něco takového provozovat nad železničním koridorem.

A projížďka nad kolejjištěm vedle Parama jako turistická atrakce? ;-D

+1/0
4.4.2017 14:30

J65a94n 78T13a65r36a20b77a 4756706109799

Že si to vy neumíte představit neznamená, že je to špatně. A zjistěte si provozní náklady lanovky, jsou směšně nízké.

Mimochodem o jakých konkrétních předpisech, které by zakazovaly lanovku nad dráhou píšete? Zákon o drahách to nezakazuje, tak byste mohl objasnit, který zákaz tedy máte na mysli.

0/0
4.4.2017 17:27

J46a61r26o48s60l25a85v 45J72o25n80á31š 4698104702125

Nikoliv: Směšně nízké jsou náklady na chůzi. Náklady na provoz lanovky jsou o něco vyšší. Tedy alespoň podle mě.

0/0
4.4.2017 23:21

J96a15n 59T84a39r24a96b42a 4726216869879

Když už jste nasadil demagogickou argumentaci, položím vám dotaz: Lávka se bude čistit a udržovat sama a ještě kasírovat fee za průchod?

0/0
5.4.2017 23:19

O67n53d33ř44e73j 17N18o21s80e83k 3900664341238

Ať lávku financuje Albert s Lidlem. K ničemu jinému, než k nákupům Dukeláků v těchto dvou supermarketech sloužit nemůže. Jenom se podívejte na její trasu a napojení. S nádražím nemá společného nic.

+1/0
3.4.2017 16:12

J10a91r78o97s81l94a36v 48J75o77n64á49š 4938174472295

Je pravda, že lávka bude až za nádražím a podle studie nebude napojena na jednotlivá nástupiště, takže bude sloužit jenom k překonání kolejišť.

0/0
3.4.2017 21:30

J16a87n 13T98a56r14a70b56a 4856956919629

Dukla je přestárlé sídliště, senioři si raději dojedou šestkou zadara do Kauflandu. Rozhodně na lávku nepolezou. Celá ta šaráda lávka-tunel je úplně o ničem.

0/0
3.4.2017 22:53

M89a26r31t68i28n 14H10a95v49e92l22k15a 8914412144

Myslím, že by na takových stavbách měly být portréty těch, co o nich rozhodli ... žádná anonymita ....:-/

+2/0
3.4.2017 15:56

J56a65n 18T66a23r14a43b64a 4836776309249

Si představte, že byste ji opravdu používal a na ty xichty se pokaždé musel koukat......

0/0
3.4.2017 22:55

M53a87r18t51i94n 98I43r84e85i61n 5430802750122

Ano, mohli jsme mezi nádražím a Duklou mít podchod.

Ale my jsme řekli: NE!

+1/0
3.4.2017 13:50

J46a32n 66T94a89r92a63b72a 4666106299879

Podchod je stejně špatné řešení jako lávka. Jen 2x dražší.

0/0
3.4.2017 22:56

V34á48c84l82a65v 83A50p82l85t52a60u84e70r 7195925971282

Já jsem pro lávku která by měla být celkově uzavřená.Jak pan Šitina píše že by se prodražila výtahy,tak ať mi řekne jak by se postižení lidé dostávali do tunelu.A ještě jedna věc.Vidím v Pardubicích podchody jak jsou špinavé.Ale hlavní jsou peníze a to by lávka vyšla určitě levněji.

0/0
3.4.2017 13:39

J70a14r73o85s47l11a95v 42J27o81n39á30š 4888254512505

Lávka bude nevzhledné provizorium náročné na pravidelnou údržbu. Odhaduji, že údržbou se lávka za dobu provozu prodraží natolik, že cena bude nakonec téměř srovnatelná s podchodem.

0/0
3.4.2017 15:14

J74a21n 18T45a10r77a76b96a 4346296609799

Jojo, i smrdět močí bude úplně stejně. Viz karusely u Praha hl.n.

0/0
3.4.2017 22:57

M15i20c29h82a70l 73S47t38e25b23l48o 5119831854337

Pokud tam městu chybí pozemky, tak at už vyjednávají s majiteli. Něco připlkatí, ale hlavně, že bude ten parkovací dům. Plus je ještě otázka jak se k němu a od něho bude jezdit - prstě to promyslete a udělejte[>-]V!!R^;-)

0/−1
3.4.2017 9:21

M66a67r52t64i62n 45H42a29v44e80l88k81a 8704352954

Ale oni to soudruzi většinou "vědí nejlépe" ... lávka se dá posvařovat za jedno volební období ...Rv

+1/0
2.4.2017 19:24

J88i22ř81í 45K62o22c71u20r46e28k 6505144225598

Ještě by se dal postavit železniční "přejezd" jako je tady. https://mapy.cz/s/1wDkP Byl modernizován a má dnes i závory.

V kolejích, přes které by vedl je maximální rychlost 80 km/h a nižší, v místě tady toho vyšlapaného chodníku. https://mapy.cz/s/1wDlG

0/0
2.4.2017 16:46

J96a68r44o25s91l52a39v 66J75o94s26e68f 5762980480884

Jestli jde o cenu, pak je nejlevnější natáhnout tři lana - v Peru takto prý překonávají hluboká údolí...

0/0
2.4.2017 15:23

J83a64n 67K88a26n59t 9871118498703

Tzv. lavka = totalni nesmysl ! Rozhodnuti nekompetentnich tzv. zastupitelu !!

+2/−2
2.4.2017 14:31

J54a95n 42V27r44a94b38e17c 4842830306474

Pardon to mel byt plus. Minus davam napadu lavka!

0/0
2.4.2017 14:37

R54i43c52h58a55r16d 49M45i52c93h20a97l38o65w48s54k70i 1791189555246

Tak alespoň vime koho nevolit a koho hnát k osobní odpovědnosti!

+1/−2
2.4.2017 13:19

J51a81r84o69s43l77a81v 72R47y91c63h15t63á26ř 2224549739116

SONP Kladno

+1/−1
2.4.2017 12:43

L42u94d10v35í11k 11R31a29k 8155391884624

Na "hovadiny" nedůležité, jako třeba chodník slávy, hokejový profesionální soukromý klub, výlety do JAR apod. to prachy mají, ale podchod, chodníky na to prachy nemaj.Rv

+3/−1
2.4.2017 12:24

L24u13c21i91a40n 91P70a72p84a71z71i63a78n 5564287431335

Podchod by byl vhodnější. Nemělo by být kritériem jen cena. Raději déle šetřit a pak realizovat něco kvalitního než jen tak něco na efekt.

+5/0
2.4.2017 11:00

R11o32b41e25r16t 17V22a28l51e56n83t68a 6216579757434

Už vidím, jak vozíčkáři budou jezdit po lávce v době silných povětrnostních podmínek, kombinovaných případně s deštěm a sněhem.....

+1/0
2.4.2017 9:46

J57a39n 49T11a51r34a81b62a 4126386569329

Ale můžou si řešit deprese, stačí počkat až dole pojede vlak, škrtnout trolej a spadnout v pravou chvíli na koleje. Že bude zasklená? No a to je problém?

0/0
3.4.2017 22:59

J38a70r31o54s13l84a80v 37J66o31n97á95š 4148784212505

Typicky pardubické řešení. Jestli je pravda, že z lávky na každé nástupiště povedou schody a výtah, tak budou hodně vysoké provozní náklady. Další náklady padnou na pravidelnou údržbu (ale jak znám ČSD a SŽDC, tak nejspíš lávka za dvacet roků zchátrá...

Tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu a řešení perspektivní pro případ vybudování dalšího nástupiště. Úplně ideální by bylo řešení s malou pokladní budovou na dukelské straně, aby lidé nemuseli chodit k pokladnám, a pak zpátky k nástupišti.

Obávám se, že po lávce moc lidí chodit nebude. Ale mohu se mýlit.

+7/0
2.4.2017 9:29

J24a87r26o60s23l86a45v 97J87o93n32á58š 4978584612145

Ještě jenom dodám:

Jak je možné, že Hradečáci vyhodí 120 mil. za zbytečně "načančaný" kruhový objezd, a nám je líto vydat stejné peníze na definitivní a bezúdržbové řešení průchodnosti nádražního kolejiště? To příliš nechápu. Rv

+7/0
2.4.2017 11:24

Z77d65e94n22e84k 61Š23i18t72i94n16a 2903188500145

Politici jsou bl...ci placení z kapes daňových polatníků.

0/0
2.4.2017 21:48

J47a55n 70H22á86j49e40k 2716246823855

Škoda, že nevidíte i to dobré. Ať už vrchem, či spodem, konečně z Dukly na nádraží za 10 minut. Pěšky. R^

+1/0
2.4.2017 22:00

J56a24r90o58s77l68a71v 46J91o35n23á25š 4378384362135

Vidím to dobré. Ale lávku považuji za provizorium. Podchod se bude prodlužovat k 5. nástupišti, což je cca do třetiny délky k ulici K Vápence. I kdyby ten zbytek měl stát 130 mil., určitě by to celé nešlo za městem. Část by dala SŽDC (min. těch 45 mil., které bude stát lávka), na část by se daly vyjednat evropské dotace. A bylo by to řešení hodné 21. století, řešení s minimálními náklady na údržbu.

0/0
3.4.2017 15:09

J52a49n 91H38á17j79e53k 2276216523865

Víte, rekonstrukce železničního uzlu Pardubice bude spolufinancována z dotací EU, takže nejde udělat stavbu něčeho, co není v majetku SŽDC. A konec podchodu by byl pátým nástupištěm. A pak co. Navíc ten projekt na rekonstrukci nemůže brzdit něco, co by celou stavbu stoplo.

http://pardubice.idnes.cz/do-opravy-pardubickeho-nadrazi-se-budou-investovat-miliardy-p5f-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161024_2281480_pardubice-zpravy_msv

Kdyby šlo hlasovat, hlasuji pro podchod. Ale hlavně, že něco bude...

0/0
3.4.2017 20:07

J48a26r38o34s33l97a11v 74J66o92n81á46š 4378314452145

Jak říkám, provizorium. Navíc ohyzdné a kus za nádražím.

0/0
3.4.2017 21:31

M22a21r42t54i84n 58Č23a37p29e73k 6900561487434

To se jako z podchodu budou lidé na nástupiště telportovat? Ty náklady na údržbu schodů a výtahů budou i u podchodu. A i ten podchod musíte udžovat, viz. Nám. Republiky nebo Karlovina.

+1/−1
2.4.2017 11:52

J46a40r65o26s84l96a75v 96J87o91n38á36š 4608454582675

Kromě pátého nástupiště tam už ty schody jsou. A ten současný podchod je tam už šedesát roků a jestli se nepletu, tak žádné mimořádné náklady na údržbu si nevyžádal. Lávka se bude muset celá natírat, včetně nosných sloupů (pokud budou kovové), budou se tam muset mýt okna. Ale jak píšu výš - ono se nejspíš nic z toho dělat nebude, takže si možná dovedete představit, jak to za pár roků bude vypadat.

+1/0
2.4.2017 15:05

J54a11n 84T44a48r15a98b20a 4426626679259

schody tam jsou na úrovni 19. století. Eskalátor ani jeden. Jako v Praze metro Veleslavín...... taky atrakce.

0/0
3.4.2017 23:01

J96a13r33o20s28l27a58v 44J16o70n15á60š 4168464242535

Jestli jste vozíčkář, použijte bezbariérový přístup.

0/0
4.4.2017 23:31

J61a55n 31T62a90r69a16b45a 4556636989979

Patrně vám uniklo, že ten podchod vede z uzavřeného nádraží na peróny. Na Dukle uzavřené nádraží není a že by tam trvale operovalo 5 městopolicajtů aby vypuzovali ve tři ráno bezďouchy ven na mráz, to fakt pochybuji.

0/0
3.4.2017 23:04

J34a66r16o51s43l17a80v 89J87o15n26á42š 4288104322485

Když je můžou vypuzovat z nádraží, proč by nemohli z podchodu? Stačí jedna dvě kamerky a v případě, že by se v podchodu chtěl někdo ubytovat, tak zasáhnout. Naprostá trivialita.

Horší bude je vypuzovat z lávky, protože ta nebude součástí nádraží.

0/0
4.4.2017 14:21

J39a78n 83T42a68r83a65b79a 4176456629169

Aleale, asi tak jako je vypuzují z podchodu pod ulicí Karla IV., pod Hlaváčovou ulicí a jak je vypuzovali z tiskárny. Vaše představy a iluze jsou poněkud silně vzdálené realitě.

0/0
4.4.2017 17:30

J43a26r73o71s63l59a46v 80J14o98n18á71š 4388434632725

Napsal jsem z nádraží, ne z tiskárny.

0/0
4.4.2017 23:16

J49i14ř30í 72K69o82c95u26r83e24k 6645654815498

Nejprve 6 metrů nahoru, potom 5,5 metru dolů na perón. Jestli lávka nebude zkrz, tak šups 3,5 metru do podchodu a teprve potom na nástupiště zas 3,5 metru.

To máme 18,5 metru výšky, skoro jako 6. patro bez výtahu. Jisté procento lidí si řekne -stodukát- a půjde přes koleje. Teď jde o vyvolanou investici - plot. A látání děr v něm.

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je lepší.

0/0
2.4.2017 16:33

J70a36n 71T28a82r54a88b51a 4696646509859

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je stejně špatný.

0/0
3.4.2017 23:05

P67e35t79r 75K70o40r50b11e16l 9666417420432

Kde jste na takovou hloupost, že "tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu" přišel. To je prostě hovězina.

+1/0
2.4.2017 22:01

J73a43r76o55s78l44a81v 24J31o58n46á44š 4668244792285

Osvětlení a úklid jsou asi jediné provozní náklady tunelu. Na lávce se bude méně svítit, ale úklid bude o dost dražší, protože bude zapotřebí alespoň občas umýt obrovskou plochu oken.

Pokud jde o náklady na údržbu, je rozdíl o hodně větší. Kdyby byl tunel dobře postaven a obložen kachličkami, blížily by se náklady na údržbu nule. Lávku bude nutné přinejmenším jednou za pár roků natírat.

0/0
5.4.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.