Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákaz kouření se blíží. Některé hospody malují, jiné ho chtějí obejít

Provozovatelé restaurací se připravují na protikuřácký zákon, který začne platit 31. května. Zatímco někteří plánují malovaní a rekonstrukce, jinde hledají cestu, jak kuřákům umožnit, aby si mohli zapálit i vevnitř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O13n17d14ř66e52j 34N16o16s80e14k 3360804861308

Položte si jednu, jedinou otázku - co nám všem tihle producenti zákazů a příkazů zakáží příště? Mnohým z vás se líbí zákaz kouření a máte radost, že kuřáci mají problém. Až příště zakáží něco, co máte rádi vy, jsem si skoro jistý, že kuřáci se vám pošklebovat nebudou.

0/0
1.4.2017 14:05

V53i13t 12O63t27a93h80a42l 5725450969674

Je to postavené na hlavu.

Hospoda, kam jako astmatik a nekuřák chodit NEmusím (když je kuřácká) a mohu si v klidu zajít do jiné, bude povinně nekuřácká.

Zatímco kuřáky přesuneme do ulic kolem, parky pro sportující a na dětská hřiště na lavičky - tedy prostorám, kterým se těžko nekuřák při cestě městem dokáže vyhnout.

Bravo, tomu říkám vylití dítěte s vaničkou.

Zakázat kouření na státních a obecních pozemcích, u soukromých podnikatelů a vlastníků to nechat na jejich rozhodnutí, zda tam chtějí nekuřáky jako klientelu nebo ne.

Naše národní elita to ovšem navzdory veškeré logice udělá naopak.

+2/0
27.3.2017 16:47

O73n60d47ř64e59j 16N43o91s51e73k 3220134491968

Militantní nekuřáci si bůh ví proč myslí, že mají právo chodit všude a všude se jim musí ostatní přizpůsobit. Kuřáka by ani nenapadlo si v nekuřácké hospodě zapálit. Nekuřák požaduje, aby se v kuřácké hospodě nekouřilo a ohání se svým "právem". Většinou jsou to ale zakomplexovaní prudiči.

0/0
1.4.2017 14:29

J77a17r25o10s34l12a35v 40R32e12i10t50m59e33i69e69r 5441670695835

No jsem zvědavý jak to dopadne já sám jsem nekuřák a v hopodě kam občas s kamarády zajdu jsem jediný jinak všichni vč.personálu kouří samozřejmě mohl bych zajít do nekuřácké restaurace pokud bych byl notorik a jednalo by se mi pouze o to pivo.Věřím tomu,že si český národ s tím nějak poradí.Je pravdou,že když jedu domů tak si ode mně lidé v metru odsedají jak smrdím a oblečení musím dávat větrat na zahrádku.

0/0
27.3.2017 7:55

L60a54d68i26s53l29a46v 94K78u79d89l98a24c30e25k 8728270719209

Jen lituju vesnicke hospodske. Stat jim zakazal provozovat to co muze provozovat v garazi kazdy jiny clovek a tim je odsoudil k zaniku.

+2/0
27.3.2017 0:36

P94a41v42e38l 44K63a19m55e20n31í80k 3394547422640

Je to pochopitlně utopie, ale ať všichni závislí na tabáku přestanou hulit. Stejně je to k ničemu, nic to nedává, díky té cigaretě úspěšnější v práci stejně nebudete a problémy ta cigareta za Vás stejně nevyřeší.

+1/−2
26.3.2017 15:16

J45i33r47i 98J56o14n64á40š 2613519227111

a neni to kazdeho volba?

0/0
28.3.2017 18:06

R35i39c18h95a52r72d 56M74i51c27h26a34l61o44w72s36k73i 1961509455656

To je zbytečných keců. Za pár měsíců si nikdo ani nevzpomene, že se v hospodách kouřilo. A těch pár křiklounů, jsou jen pro smích a navíc si myslí, jaký jsou kabrňáci, když jakože protestují.

0/−4
25.3.2017 21:24

J58a83r90o35s28l25a16v 39S11t80u85c32h62l82í26k 7116348372666

Kouření je nezdravý zlozvyk. Kdo chce kouřit je jeho věc, ale proč s tím otravovat ostatní. Ať si udí byt doma a ne ostatní návštěvníky hospody

+2/−8
25.3.2017 10:28

J96a67k22u27b 16Č23e46r21n40ý 5377664631119

Z Listiny mám právo na zdraví, stát už ho v restauracích chrání i jinak, zákaz kouření je logický krok :)

+4/−8
24.3.2017 23:19

R75a44d75e54k 26J70a34h56o50d44a 3503462404113

Pokud to berete takhle tak se divím že nelobujete za zákaz cukrů, aut, letadel,atomové energie, vzduchu a hlavně života. Protože zdraví vám nejvíc kazí právě ten život jak ubíhá kolem.

+4/−2
25.3.2017 9:08

E98v61a 56J34i48n68d83r48o97v46á 3654843229807

Jenom se divím, že poslanci nelobují např. proti tlustým lidem - stále čteme kolik nemocí je ovlivněno tloušťkou - cukrovka, vysoký krevní tlak, nemoci srdce, postižené klouby, apod.

+3/−2
25.3.2017 13:25

O14n74d12ř44e26j 83N55o27s16e71k 3840624131198

To bude další krok, A po něm přijde další a další zákaz a příkaz. Z lidí je potřeba pozvolně udělat tupé a poslušné stádo. A všimněte si, kolika zdejším se to zamlouvá, kolik z nich má škodolibou radost, že někdo druhý má problém. Nechtěl bych mít takové kolegy v práci. Podotýkám, že jsem nekuřák.

0/0
1.4.2017 14:11

L56a32d71i80s75l21a46v 58K83u12d27l93a27c37e46k 8398870419589

Dalsi celkem logicky krok k ochrane zdravi obcanu je zakaz podavani alkoholu v hospodach a medialni tazeni proti lidem s nadvahou. Tesite se na to?

+2/0
27.3.2017 0:14

K52a52r74e42l 15N29o55v55á80k 7551834498840

Jo.

0/−1
27.3.2017 12:55
Foto

P65e73t90r 74D74v84o18ř10á43k 4548901987277

Už se těším, jak se do putyk, kde podávají jen utopence a nakládaný hermelín, nahrnou rodiče s dětmi . . . jen proto, že se tam nesmí kouřit ;-D Dám vědět ;-)

+8/−2
24.3.2017 22:20

P32a65v28e80l 75J82e52ř14á59b65e80k 7891652604307

Jak rodiče s dětmi začnou chodit, k utopencům se přidají "hambáče".

Je to jen o změně sortimentu a nabídky a hlavně nápadu a ochoty změnit provoz, aby tam ty rodiče s dětmi chodili.

Nicméně, i zde platí - "komu není shůry dáno, tomu není pomoci".

+1/−4
25.3.2017 7:24

R65a65d12e98k 61J41a38h53o45d70a 3643122324573

Na vesnici máme asi 5 rodičů s dětmi ale 80 důchodců a z toho zhruba povolina chlapů kteří chodí do hospody na fotbal, mariáš a tak. Myslíte že když ti chlapi přestanou chodit, ty rodiny to těmi hamburgry vytáhnou?

+5/−3
25.3.2017 9:10

I18v96a83n 42M86i96n88a36ř98í78k 8111950802165

Je mi protivné,že u jakékoliv, i rozumné regulace se hned vymýšlí, jak ji obejít.

+3/−9
24.3.2017 21:37

J17a20r84o18m33í87r 44K77r51á90l 4460859934229

Připadá Vám rozumné, že když nemohou kuřáci kouřit v hospodě (kam jdete jen z Vašeho rozhodnutí), budou Vám hulit pod nos před hospodou, kde projít musíte ?

+5/0
25.3.2017 6:44

L81a20d21i79s30l55a50v 68K96u57d77l63a40c38e65k 8338970659599

Zadna plosna regulace neni rozumna.

0/0
27.3.2017 0:28

M31i45r35o85s56l78a44v 23K40a54š91p94a11r 3122757531881

Dost dobře nechápu proč se nesmí kouřit v restauraci kde jsou opravdu funkčně oddělené prostory a hosté budou muset procházet kolem kuřáků u vchodu.

+3/−1
24.3.2017 19:39

F67r30a75n35t64i48š22e36k 39B68e56r15d22a 5282926809351

Já bych pro tento zákon ruku nezvedl, ač sám nekouřím a to z několika různých důvodů. Nemá je cenu vypisovat.

Ovšem jedno pozitivum to mít bude. Znám několik současných dobrovolně nekuřáckých podniků, které odvozují svoji existenci pouze od toho, že se u nich nehulí, jinak nemají šanci konkurovat okolním kuřáckým restauracím ani pivem, ani kuchyní, ani obsluhou. Pro tyto podniky nastanou kruté časy. Dokonce si myslím, že se jich položí víc, než těch které stojí pouze na kouřících štamgastech.

+3/0
24.3.2017 19:35

M71i76c56h33a64l 11Č84e41r20n23ý 7144610761615

Pro všechny ukřivděné kuřáky: omezení rychlosti v autě na silnících na 50 a 90 a 130 je taky zásahem do vašich práv? Já jen, abych v tom měl pořádek....

+4/−8
24.3.2017 19:25

E64v83a 75J64i77n88d34r66o95v22á 3584263199867

Srovnání trochu kulhá.

+4/−1
25.3.2017 13:12

V17i27t 36O98t23a75h40a98l 5965640129284

Hmm, pokud si na svém pozemku doma postavím závodní okruh, nemyslím, že by mi někdo nějakým zákonem zakázal po něm jezdit rychlostí, jak se mi zlíbí. A to dokonce i bez řidičáku. Pokud nebudu hlukem narušovat normy mimo svůj pozemek pak je to moje věc.

Tady zakazujete soukromému podnikateli něco na jeho soukromém pozemku. A paradoxně to povolujete na obecním pozemku před hospodou. Postavené na hlavu.

Jedině v případě, že je zřizovatelem hospody obec, a slouží jako veřejná služba občanům, (třeba jako obecní kulturní středisko atd..) dává vaše přirovnání smysl.

0/0
27.3.2017 16:53

J89i92r54i 35J18o74n62á17š 2913309467621

rychlost nedodrzuju. Jedu podle toho jak se mi v tu chvili zda bezpecne a svete div se, mam najeto pres milion a neprisel jsem o jediny bod. O nehode ani nemluve.

0/0
28.3.2017 18:09
Foto

A25l91b11e15r79t 43P74ě47n90i97č34k91a 2860158485107

Každopádně to bude zajímavé v jedná hospůdce na Vinohradech, kam chodí většinou jenom štamgasti a všichni jsou kuřáci, včetně majitele za pípou. Přes oběd tam jen přijde jen pár cizích na meníčko.

Až začne platit ten zákaz kouření, tak bude vtipné, že všichni kuřáci se zvednou a půjdou ven kouřit, i když v té hospodě nebude ani jeden nekuřák ;-D

+6/−2
24.3.2017 17:52

P31a64v86e20l 62J58e97ř40á21b70e14k 7831632124947

Třeba z od té hospody při kouření si udělají procházku do Vinohradské nemocnice na plicní oddělení, a chvilku počkají před čekárnou, aby viděli, jak si lidi nosí "plíce" v tašce.

Kdybych to osobně neviděl na plicním v Motole, tak bych tomu nevěřil.

Takže mi dnes stačí to svinstvo co nadýchám na ulici a v práci.

+1/−4
25.3.2017 7:27

J86i79r72i 83J30o74n34á28š 2623899647361

Moje zena pracuje na pneumoonkologii a kourim stale.

0/0
28.3.2017 18:12

K91a68r61e47l 12N35o61v85o36t43n36y 2101655929690

Ja tenhle zakaz radim na stejnou uroven, jako narizeni, ze v restauracich musi byt splachovaci zachod a voda na umyti rukou, a ze kuchyne musi splnovat urcite pozadavky na hygienu a skladovani a zpracovani potravin. Je bez diskuze, se koureni skodi zdravi vsem okolo, nejen kurakovi samotnemu.

Takze za mne je ten zakaz ok. Kuraci maji moznost volby, mohou si nezapalit, nikdo je k tomu nenuti. Ale nekurak, pokud si vedle nej kurak zapali, tak se nemuze rozhodnout, ze to nebude dychat. Muze tak maximalne odejit, ale to uz neni dobrovolne rozhodnuti. Vzdy je to tak, ze kuraci omezuji svobodu nekuraku, z principu to nikdy nemuze byt naopak.

+11/−14
24.3.2017 17:04

M92a18r39t89i83n 88K13o46ž22í23n 1315276351950

Já tenhle zákaz řadím na úplně stejnou úroveň, jako to, že k vám do baráku musí být pod hrozbou pokuty vpuštěn kontrolor kotle (bez soudního příkazu k domovní prohlídce), nebo že kdo nepůjde do Prvomájového průvodu, může mít hodně velké problémy s kariérním postupem.

+7/−7
24.3.2017 17:20

I46v33a29n 96H31o15l71a59s 5327117578117

To ale řadíte naprosto špatně - to, že poskytování služeb veřejnosti znamená určité omezení vlastnického práva (ve srovnání se soukromým vlastnictvím třeba vlastního domu, nebo i nějakých prostor k podnikání, kde ale není "běžná veřejnosti"), je právně i logicky naprosto v pořádku. Ostatně uvidíme, jak rozhodne a své rozhodnutí zdůvodní ústavní soud.

+5/−1
24.3.2017 20:27

D25u67š52a53n 71H27o37r15ň41á20k 9333989800462

Nějak jste zapomněl na to, že každý včetně nekuřáků měl možnost volby, jestli vleze do podniku, který byl už venku zřetelně označen jako kuřácký. Když to dobrovolně udělal, vzdal se tím jakéhokoliv práva si stěžovat, že mu vadí kouř. To, že jich to spousta i tak dělala a dělá svědčí jen o tom, že to s tím omezováním svobody nebude tak jednostranné, jak tvrdíte. A ne, neexistuje žádný nárok na to moct chodit do hospody, pokud byste chtěl argumentovat tím, že někde nekuřák neměl možnost jít do nekuřáckého podniku. No tak prostě nelezte někam, kde vám to není příjemné, nebo kde to ohrožuje vaše zdraví, nikdo vás nenutí!

+11/−8
24.3.2017 17:30

I88v31a49n 34H80o18l36a88s 5897197168127

> A ne, neexistuje žádný nárok na to moct chodit do hospody, pokud byste chtěl argumentovat tím, že někde nekuřák neměl možnost jít do nekuřáckého podniku.

Stejně tak (ne-li víc) neexistuje žádný nárok kuřáka zapálit si kdekoliv, kde tím může poškozovat zdraví jiných lidí (bez ohledu na to, že na určitých místech je zákaz kouření vymezen přímo taxativně).

+2/−1
24.3.2017 20:53

J44a86r96o43m84í37r 42K81r72á44l 4920679504139

Kuřáckých hospod je méně, než odpovídá poměru kuřáků v populaci. A pokud Vy nedokážete tu kuřáckou rozeznat, je to jen Váš problém. Já to dokáži a pokud nechci, nejdu tam. ;-)

+4/−1
24.3.2017 19:00

I89v30a64n 36H98o29l26a83s 5267497198977

> Kuřáckých hospod je méně, než odpovídá poměru kuřáků v populaci.

A co teprve kuřáckých kin a divadel ;-D

+3/−1
24.3.2017 20:36

R29o48m74a35n 77Č43e47c68h81u49r17a 6962349957669

Ano. Mělo by se s tím něco dělat.

0/0
24.3.2017 20:57
Foto

M97i73r54e37k 80J82a76r28o15š 6342638198

Kouření v restauracích a hospodách se podle mě mělo zakázat už v době, kdy se do praxe dostalo nařízení o nutnosti rozdělení na kuřáckou a nekuřáckou část. Takhle můžou (oprávněně) lamentovat hospodští, kteří udělali stavební úpravy a teď jim jsou na 2 věcí....

+2/−1
25.3.2017 6:32

K85a85r59e70l 56N33o86v17á92k 7161464668590

Proč, přispěli k růstu HDP, a protože jeho výše je dnes modla, tak vlastně vykonali vlastenecký čin. ;-)(no trochu nedobrovolně, no)

0/0
27.3.2017 13:03
Foto

J30a80r30o50m23í66r 11H13l62u27b20e71k 2226370254511

Tato regulace je k ničemu a jen uškodí svobodně nekuřáckým restauracím. Vznikne v nich stejný bordel jako v těch bývale kuřáckých. Lidé dokáží obejít ledacos a tolik konfidentů a policajtů opravdu nemáme, aby postihli všechno. Úředník jásá, svoboda pláče.

+9/−2
24.3.2017 17:04

D30a69v11i23d 33D60u82f32e77k 5590738479879

Už se těším,až mi nějaký militantní nekuřák na zahrádce vyčte, že mu vadí můj kouř z cigarety...

+7/−4
24.3.2017 16:50

K87a77r60e11l 55N77o91v67o61t16n33y 2671485989440

A bude mit na to plne pravo. Vy si tu cigaretu zapalit nemusite, ale on se nemuze rozhodnout, ze ten kour dychat nebude.

+5/−10
24.3.2017 17:05

D94a71v64i71d 46D45u52f35e68k 5970978719629

Naopak, já nemám na výběr. Ať si sedne dovnitř, tam se nekouří...

+8/−2
24.3.2017 17:10

P92a63v24e88l 35Š83ť83a43s76t23n94ý 6524768434618

Co elektronická cigareta? Ta by vám nepomohla?

0/0
24.3.2017 17:13

D26a37v25i82d 77D24u77f75e33k 5100548899449

Ano, vevnitř dýmám ;-) Ale na zahrádce si zapálím.

0/0
24.3.2017 17:17

P51a91v13e57l 15Š38ť73a97s91t43n41ý 6644258104288

Labužník.:)

0/0
24.3.2017 17:32

J57i68r29i 68J12o89n18á41š 2813249927471

narizeny je zakaz koureni. Nikoliv povinny prechod na ele.

0/0
24.3.2017 17:53

R24a86d90e88k 79J93a48h91o83d19a 3473462474683

Jenže elektronické cigarety jsou vevnitř povoleny.

0/0
24.3.2017 18:41

I62v34a93n 82H28o62l24a59s 5277637808847

Opravdu neexistuje povinnost si zapálit, ba dokonce neexistuje ani právo si zapálit tam, kde to prokazatelně (tedy výjimkou jsou případy skutečně účelového pruzení bez nějakého faktického negativního vlivu kouře) oběžuje/poškozuje někoho, kdo o to nestojí.

0/0
24.3.2017 21:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.