Diskuze

Lék na ucpaná sídliště. Chrudim chce zkusit zapuštěná parkoviště

Chrudim chce vyřešit problém s parkováním na sídlištích stavbou polozapuštěných parkovacích stání, jejichž střechy by byly osazeny trávníkem nebo sloužily jako hřiště. Radnice se nyní snaží zjistit, jak nákladná by stavba modulu byla. Politici pak musí rozhodnout, zda a za jakých podmínek by je město stavělo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZS

Vezměte si příklad z Hradce Králové - parkoviště AUPARK. Jednoduchá stabilní konstrukce, 6 pater. Nevymýšlejte prosím drahá řešení.

0 0
možnosti

P72a10v30e98l 45Ř16a26p73e31k

17. 3. 2017 10:44

Masové individuální vlastnictví automobilu je stejně absurdní jako individuální vlastnictví nákupního vozíku, který byste všude vláčeli s sebou na nákup a v ostatních časech by zevloval na parkovišti.

Společnosti by dlouhodobě přineslo prospěch ukončit jakoukoli podporu individuálního vlastnictví automobilu. Ten dnešní systém je totiž paradoxně socialistický. A socialismus vždy vede k nedostatku na straně jedné a k nadužívání na straně druhé. Socialismus je drahý a nefunguje, ani ten parkovací.

1 4
možnosti
PK

P28a15v25e44l 34K59r17á63l

17. 3. 2017 11:08

To samé byste mohl říct i o nemovitostech. Proč by měl někdo mít víc než jednu? A ještě ji vlastnit sám? Zbytečně tím zabírá prostor, ne?

2 0
možnosti
IK

Parkovací místo za 200 000,- Kč? Sem s ním! Bohužel nebydlím v Chrudimi. A docela by mě zajímalo, na kolik nakonec takové stání opravdu zájemce přijde a také jak to bude fungovat.

2 0
možnosti
LM

v Praze je taky k prodeji parkvaci misto za 200 tacu ... u metra

0 0
možnosti

Další tunel na veřejné rozpočty. Nevidím jediný důvod, proč by prostory pro ukládání soukromého majetku mělo platit město. V domě plném důchodců, kteří nevyjdou schody, se na výtah musí složit ze svého. A tady se vyplýtvají prostředky, které jinde pokryjí náklady na výtah, na jedno parkovací místo. To je naprosto nehorázné.

1 5
možnosti
JM

tak v clanku je, ze Chrudim nema penize a ze by si to lidi mohli koupit. 200 000 neni zas tak moc za parkovaci stani a myslim, ze se na sidlisti najde 20-25 lidi, kteri jsou ochotni vymenit 200 000 za klid, ze nemusi hledat misto pred barakem, pul hodiny objizdet parkoviste a jeste jim navic nebude prset na auto.

0 0
možnosti
PN

Složitý problém nikdy nevyžeší jedno (jednoduché) řešení. Co má být cílem? Umožnit parkování všem na sídlišti? Nebo regulovat počet aut, aby bylo dost místa na parkování?

Rozhodně si nemyslím, že existuje právo obsazovat veřejný prostor soukromým autem. Takže bych viděl dlouhodobou cestu budování placených parkovišť a parkovacích míst, zlepšováním veřejné dopravy a regulací počtu aut daní/poplatkem. Kdo si chce koupit auto, bude muset doložit, že má v místě bydliště kde parkovat (buď soukromý pozemek, nebo zaplacené parkovací místo). Samozřejmě cena se bude lišit. Žím více aut a méně míst, tím dražší poplatek. Kde je dost nevyužitého místa, může to být za pakatel nebo i zdarma.

Prostě není možné nechat narůstat počet a aut a nemít místo, kde budou parkovat, to je nesmysl - prostě se tam nevlezou.

2 4
možnosti
RS

na jedné straně se všechny vlády snaží maximálně podporovat automobilky a výrobu nových aut. celé hospoodářstvý stojí na výrobě aut. a na druhé straně je snaha automobilismus co nejvíc omezit.

je potřeba si uvědomit, že počet lidí v městech pořád narůstá kdežto na venkově klesá. hustota zalidnění třeba v Praze je kolem 2500obyvatel / km2.

když máte panelák s 60ti byty postavený na ploše 20x20 m a na každý byt počítáte pouze jedno auto tak potřebujete k tomu baráku 2,5-3x takovou plochu na parkování aut. ja bych si klidně koupil to své parkovací místo nebo klidně i garáž jenže neexistují a ani existovat nebudou.

bohužel i vedení měst k tomuto problému přistupuje razantně jen do momentu, že jim ekospol nebo jiný nacpe peníze do kapes. škoda mluvit

1 0
možnosti