- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vezměte si příklad z Hradce Králové - parkoviště AUPARK. Jednoduchá stabilní konstrukce, 6 pater. Nevymýšlejte prosím drahá řešení.
Masové individuální vlastnictví automobilu je stejně absurdní jako individuální vlastnictví nákupního vozíku, který byste všude vláčeli s sebou na nákup a v ostatních časech by zevloval na parkovišti.
Společnosti by dlouhodobě přineslo prospěch ukončit jakoukoli podporu individuálního vlastnictví automobilu. Ten dnešní systém je totiž paradoxně socialistický. A socialismus vždy vede k nedostatku na straně jedné a k nadužívání na straně druhé. Socialismus je drahý a nefunguje, ani ten parkovací.
To samé byste mohl říct i o nemovitostech. Proč by měl někdo mít víc než jednu? A ještě ji vlastnit sám? Zbytečně tím zabírá prostor, ne?
Parkovací místo za 200 000,- Kč? Sem s ním! Bohužel nebydlím v Chrudimi. A docela by mě zajímalo, na kolik nakonec takové stání opravdu zájemce přijde a také jak to bude fungovat.
v Praze je taky k prodeji parkvaci misto za 200 tacu ... u metra
Další tunel na veřejné rozpočty. Nevidím jediný důvod, proč by prostory pro ukládání soukromého majetku mělo platit město. V domě plném důchodců, kteří nevyjdou schody, se na výtah musí složit ze svého. A tady se vyplýtvají prostředky, které jinde pokryjí náklady na výtah, na jedno parkovací místo. To je naprosto nehorázné.
tak v clanku je, ze Chrudim nema penize a ze by si to lidi mohli koupit. 200 000 neni zas tak moc za parkovaci stani a myslim, ze se na sidlisti najde 20-25 lidi, kteri jsou ochotni vymenit 200 000 za klid, ze nemusi hledat misto pred barakem, pul hodiny objizdet parkoviste a jeste jim navic nebude prset na auto.
Složitý problém nikdy nevyžeší jedno (jednoduché) řešení. Co má být cílem? Umožnit parkování všem na sídlišti? Nebo regulovat počet aut, aby bylo dost místa na parkování?
Rozhodně si nemyslím, že existuje právo obsazovat veřejný prostor soukromým autem. Takže bych viděl dlouhodobou cestu budování placených parkovišť a parkovacích míst, zlepšováním veřejné dopravy a regulací počtu aut daní/poplatkem. Kdo si chce koupit auto, bude muset doložit, že má v místě bydliště kde parkovat (buď soukromý pozemek, nebo zaplacené parkovací místo). Samozřejmě cena se bude lišit. Žím více aut a méně míst, tím dražší poplatek. Kde je dost nevyužitého místa, může to být za pakatel nebo i zdarma.
Prostě není možné nechat narůstat počet a aut a nemít místo, kde budou parkovat, to je nesmysl - prostě se tam nevlezou.
na jedné straně se všechny vlády snaží maximálně podporovat automobilky a výrobu nových aut. celé hospoodářstvý stojí na výrobě aut. a na druhé straně je snaha automobilismus co nejvíc omezit.
je potřeba si uvědomit, že počet lidí v městech pořád narůstá kdežto na venkově klesá. hustota zalidnění třeba v Praze je kolem 2500obyvatel / km2.
když máte panelák s 60ti byty postavený na ploše 20x20 m a na každý byt počítáte pouze jedno auto tak potřebujete k tomu baráku 2,5-3x takovou plochu na parkování aut. ja bych si klidně koupil to své parkovací místo nebo klidně i garáž jenže neexistují a ani existovat nebudou.
bohužel i vedení měst k tomuto problému přistupuje razantně jen do momentu, že jim ekospol nebo jiný nacpe peníze do kapes. škoda mluvit