Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na ucpaná sídliště. Chrudim chce zkusit zapuštěná parkoviště

Chrudim chce vyřešit problém s parkováním na sídlištích stavbou polozapuštěných parkovacích stání, jejichž střechy by byly osazeny trávníkem nebo sloužily jako hřiště. Radnice se nyní snaží zjistit, jak nákladná by stavba modulu byla. Politici pak musí rozhodnout, zda a za jakých podmínek by je město stavělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z95d88e83n26e36k 93Š72i26t22i36n80a 2573688400935

Vezměte si příklad z Hradce Králové - parkoviště AUPARK. Jednoduchá stabilní konstrukce, 6 pater. Nevymýšlejte prosím drahá řešení.

0/0
18.3.2017 21:59

P36a21v83e34l 17Ř75a88p54e16k 7432316899205

Masové individuální vlastnictví automobilu je stejně absurdní jako individuální vlastnictví nákupního vozíku, který byste všude vláčeli s sebou na nákup a v ostatních časech by zevloval na parkovišti.

Společnosti by dlouhodobě přineslo prospěch ukončit jakoukoli podporu individuálního vlastnictví automobilu. Ten dnešní systém je totiž paradoxně socialistický. A socialismus vždy vede k nedostatku na straně jedné a k nadužívání na straně druhé. Socialismus je drahý a nefunguje, ani ten parkovací.

+1/−4
17.3.2017 10:44

P34a18v97e36l 96K74r24á24l 5900439594778

To samé byste mohl říct i o nemovitostech. Proč by měl někdo mít víc než jednu? A ještě ji vlastnit sám? Zbytečně tím zabírá prostor, ne?

+2/0
17.3.2017 11:08

P87a19v82e22l 38Ř89a84p71e71k 7592436539865

Dobrá připomínka. Když si dnes chci postavit barák, pozemek mi vyhradí stát zdarma?

0/0
17.3.2017 11:11

P70a43v51e81l 49K93r46á83l 5480189234108

Některé obce nabízí pozemky za symbolickou cenu, aby přilákaly lidi. Parkoviště nikomu stát nedává zadarmo, platíme daně. Řada parkovišť je navíc placená (hlavně v centru obcí, kde je místa méně).

0/0
17.3.2017 11:17

P82a81v53e25l 12Ř91a60p16e46k 7962926769265

Bavme se o pozemcích v centrech měst, ano? Aby to bylo odpovídající.

0/0
17.3.2017 11:19

J26a58k59u28b 59M89a64t20ě64j62ů 5335422731955

pokud se budeme bavit o verejnym parkovisti, tak tam muze parkovat kdokoliv. Pokud se bavime o tech garazich, tak za ty dotycny musi zaplatit, takze jaka je souvislost s tim pozemkem?

0/0
17.3.2017 17:34

I96r75e38n78a 94K82r38o55u45p69o68v78á 4980373167882

Parkovací místo za 200 000,- Kč? Sem s ním! Bohužel nebydlím v Chrudimi. A docela by mě zajímalo, na kolik nakonec takové stání opravdu zájemce přijde a také jak to bude fungovat.

+2/0
17.3.2017 10:07

L77i66b34o64r 90M44o28u33č57k53a 1138447305572

v Praze je taky k prodeji parkvaci misto za 200 tacu ... u metra

0/0
17.3.2017 13:54

J21a50k15u94b 83M76a67t12ě19j47ů 5695802871895

tak ono tak nejde o to, aby to bylo u metra, ale v rozumny vzdalenosti od bydliste. za 200.000 vas necha parkovat kde kdo na svym pozemku na vesnici a taky to asi nikdo nevyuzije.

0/0
17.3.2017 17:30

I48r60e62n57a 30K86r95o98u76p81o61v78á 4520803347912

Dík, mrknu se po tom.

0/0
20.3.2017 7:50

P48a18v96e34l 28Ř63a83p24e59k 7482866679285

Další tunel na veřejné rozpočty. Nevidím jediný důvod, proč by prostory pro ukládání soukromého majetku mělo platit město. V domě plném důchodců, kteří nevyjdou schody, se na výtah musí složit ze svého. A tady se vyplýtvají prostředky, které jinde pokryjí náklady na výtah, na jedno parkovací místo. To je naprosto nehorázné.

+1/−5
17.3.2017 9:16

J64a83k12u53b 78M71a94t95ě81j56ů 5335582431675

tak v clanku je, ze Chrudim nema penize a ze by si to lidi mohli koupit. 200 000 neni zas tak moc za parkovaci stani a myslim, ze se na sidlisti najde 20-25 lidi, kteri jsou ochotni vymenit 200 000 za klid, ze nemusi hledat misto pred barakem, pul hodiny objizdet parkoviste a jeste jim navic nebude prset na auto.

0/0
17.3.2017 10:04

P52a26v41e95l 42Ř19a70p39e71k 7552696369635

Stát by měl akorát důsledně vymáhat, aby se neparkovalo tam, kde to není povolené. Stát nemá budovat parkovací místa, stejně jako stát nebuduje byty. Vše nechat soukromému sektoru. Pak se samozřejmě bude za parkování platit tržní cena, stejně jako za bydlení. Je to zcela přirozené.

+1/0
17.3.2017 10:08

J46a12k19u43b 28M76a43t91ě78j17ů 5985802841385

vzyd se tam pise, ze by to nechalo zbudovat mesto a ne stat.

0/0
17.3.2017 12:12

M19a90r83t48i90n 60Č20a67p82e62k 6150761967884

Ale to je v podstatě to samé. Pořád je to placené z veřejných peněz.

0/0
17.3.2017 16:30

J91a38k42u27b 24M35a91t86ě48j38ů 5565242501875

Jenze z verejnych penez jsou stavene i jine veci, ktere vyuziva jen cast obyvatel. A udelat to tak, aby se vami odvedeme penize uplatnily tak, jak chcete vy sam, je nerealny a urcite to sam vite.

0/0
17.3.2017 17:28

I44r26e60n21a 14K10r79o55u33p64o19v25á 4950633497132

Patrně máte problém s pochopenm psanéh textu. V článku je jasně uvedeno, že by si ta stání lidé kupovali nebo pronajímali.

+1/0
17.3.2017 10:08

P65a31v87e51l 63Ř46a89p83e54k 7912506709625

Ten problém máte vy, a pořádný. V článku je jasně uvedeno, že stavět chce město. Ani tam není nic o tom, že by se na to peníze už vybraly od budoucích uživatelů.

0/0
17.3.2017 10:11

I36r33e49n71a 74K50r31o51u10p76o27v42á 4680733337122

No jistě. Město postaví a peníze se mu, patrně s nějakým ziskem, vrátí prodejem a pronájmem. Tomu se neříká platit někmu prostory na ukládání soukromého majetku, ale podnikání. A třeba by to parkoviště vydělalo na ten váš výtah.

+1/0
17.3.2017 10:15

P27a71v52e82l 81Ř16a68p72e86k 7512546429155

Stát nemá podnikat, od toho jsou soukromé subjekty, které to udělají efektivněji. Nemáte žádnou jistotu, že si to lidi koupí, levné to vzhledem k technologii nebude. Znovu opakuji, tohle je job pro soukromého investora, nikoli pro město. Město má jen nekompromisně vymáhat pořádek v ulicích a trestat parkování, které je v rozporu s předpisy.

0/0
17.3.2017 10:18

P28a62v38e27l 28K98r25á46l 5490559414968

Kdyby to pro soukromníka bylo zajímavé, už staví, nemyslíte? Pokud na tom město vydělá, pak nevím, jak to dělat efektivněji. A i kdyby se jen pokryly náklady, nevidím problém. Hlavně, když město problém řeší.

+1/0
17.3.2017 10:24

P12a88v14e54l 82Ř89a22p87e65k 7822486679885

Pro soukromníka to bude zajímavé v okamžiku, kdy stát přestane budovat parkovací místa z erárních peněz a kdy stát začne důsledně vymáhat pravidla, zejm. v oblasti parkování mimo vyhrazená místa. Ty role jsou jasné, zbývá jen, aby každý tu svou roli dodržoval. Stejně to funguje v jiných oblastech. Ani jídlo vám nezajišťuje a neplatí stát, přestože jíst se musí. Není důvod, proč by něco takového měl stát činit v oblasti parkování - ukládání soukromého majetku.

0/0
17.3.2017 10:29

P55a67v59e61l 30K29r18á26l 5320469484988

A v čem je pro mě přesně lepší, když mi službu nabídne soukromník snažící se o zisk, než stát, kterému stačí pokrýt náklady (za předpokladu, že náklady jsou přiměřené). Některé problémy je třeba řešit hned. Ne až se to soukromníkovi dostatečně vyplatí.

0/0
17.3.2017 11:06

P23a68v58e85l 61Ř71a39p55e79k 7912126239895

Já já já. Žijete ve společnosti, milý pane, a je třeba najít konsenzus napříč celou společností, nikoli jen řešit, co je dobré pro vás. Nejefektivnějším nástrojem, jaký byl vynalezen, je trh, podnikání a zisk. Tento fakt v jiných oblastech běžně přijímáte, nevím, v čem je příčina, že u automobilismu s tím najednou máte problém.

0/0
17.3.2017 11:13

P96a38v66e75l 31K79r94á48l 5700609484628

Já já já tu křičíte jen vy, my ostatní jsem se vesměs shodli. Tolik i ke konsensu. To, co navrhujete vy, je dobré jen pro úzkou skupinu. Když je trh tak skvělým vynálezem, proč je třeba ho občas chránit před sebou samým? Proč absolutní trh funguje jen v ideálním světě, za ideálních podmínek? Předpokládám tedy, že chcete, aby stát opustil i své další funkce, aby už neposkytoval policii, hasiče atd., protože to přece vyřeší podnikatel a trh, ne?

+1/0
17.3.2017 11:21

P26a29v47e24l 74Ř64a50p14e40k 7242406369365

Jsem pro minimalistické pojetí státu. Tedy stát má zajistit právo a vnější a vnitřní bezpečnost. Dnes stát zajišťuje všechno možné, typicky různé výhody pro různé skupiny, ale rezignuje na své primární poslání, které jsem vyjmenoval výše. A to je špatně.

0/0
17.3.2017 11:29

P93e52t92r 86N95i52v53n69i63c90k62ý 3422934525517

Složitý problém nikdy nevyžeší jedno (jednoduché) řešení. Co má být cílem? Umožnit parkování všem na sídlišti? Nebo regulovat počet aut, aby bylo dost místa na parkování?

Rozhodně si nemyslím, že existuje právo obsazovat veřejný prostor soukromým autem. Takže bych viděl dlouhodobou cestu budování placených parkovišť a parkovacích míst, zlepšováním veřejné dopravy a regulací počtu aut daní/poplatkem. Kdo si chce koupit auto, bude muset doložit, že má v místě bydliště kde parkovat (buď soukromý pozemek, nebo zaplacené parkovací místo). Samozřejmě cena se bude lišit. Žím více aut a méně míst, tím dražší poplatek. Kde je dost nevyužitého místa, může to být za pakatel nebo i zdarma.

Prostě není možné nechat narůstat počet a aut a nemít místo, kde budou parkovat, to je nesmysl - prostě se tam nevlezou.

+2/−4
17.3.2017 8:58

R98a38d62i29m 94S68v41o34b24o79d25a 9513979826752

na jedné straně se všechny vlády snaží maximálně podporovat automobilky a výrobu nových aut. celé hospoodářstvý stojí na výrobě aut. a na druhé straně je snaha automobilismus co nejvíc omezit.

je potřeba si uvědomit, že počet lidí v městech pořád narůstá kdežto na venkově klesá. hustota zalidnění třeba v Praze je kolem 2500obyvatel / km2.

když máte panelák s 60ti byty postavený na ploše 20x20 m a na každý byt počítáte pouze jedno auto tak potřebujete k tomu baráku 2,5-3x takovou plochu na parkování aut. ja bych si klidně koupil to své parkovací místo nebo klidně i garáž jenže neexistují a ani existovat nebudou.

bohužel i vedení měst k tomuto problému přistupuje razantně jen do momentu, že jim ekospol nebo jiný nacpe peníze do kapes. škoda mluvit

+1/0
17.3.2017 9:13

P65a11v40e80l 77Ř85a18p52e27k 7172786979345

Celý automobilismus je zastaralý a myšlenka individuálního vlastnictví automobilu každým člověkem je naprosto scestná. Automobilismus je třeba tlačit k tomu, aby auta byla sdílená. Argumentovat pracovními místy je přece absurdní, vždyť auta původně měla práci ušetřit, nikoli přidávat. Automobilismus v dnešní podobě je ekonomická Potěmkinova vesnice.

0/−4
17.3.2017 9:19

R66a15d30i31m 23S50v75o77b93o45d66a 9933699376222

je otazkou, jestli je sdílení masově možné. v dnešní době je pro soukromou osobu nejlevnější auto vlastnit. ano uznávám, že při nájezdu 20tkm/rok auto cca 95% času stojí zaparkované ale poskytuje takovou míru flexibility, že si nedovedu představit způsob půjčování, který by se tomu coby jen vzdáleně přiblížil. a hlavně za jakou cenu.

+3/0
17.3.2017 9:52

P71a53v54e70l 93Ř97a88p32e60k 7252656429565

Není potřeba si nic představovat, pouze je potřeba odbourat socialistickou podstatu masového automobilismu a nechat to trhu. Pokud budou lidi platit tržní cenu za parkování, což v exponovaných lokalitách zřejmě budou až stovky tisíc ročně nebo miliony jednorázově, ještě rádi budou svoji popelnici, za kterou s bídou zaplatili 30 tisíc, sdílet s jinými. To je prostě holý fakt. Celý systém by se časem přizpůsobil. Dnes chybí jakákoli motivace, pokud se svou plechovkou můžete překážet, jak se vám zamane, často v rozporu s předpisy, které nikdo nevymáhá, protože automobilismus je, nevím proč, nějaká modla nebo co.

0/0
17.3.2017 10:15

R20a55d49i95m 44S73v28o93b58o11d10a 9313149806302

nechápete, že na automobilismu je postavené současné hospodařství? vemte si, že jen v čr je dnes přímo navázaných nekolik set tisíc pracovních míst.

me by se taky víc líbilo, kdyby kolem našeho baráku neporkovali desítky aut ale celá infrastruktura je přizpůsobena autam. kdyby se ale podařilo nastoupit na nějaký efektivní model sdílení, kolik by těch aut bylo?80% současného stavu? a to jsem ještě moc optimista.

0/0
17.3.2017 16:01

J44a45k20u49b 73M46a97t72ě45j83ů 5105452441535

jojo, komunitni vlastnictvi... co mi to jen pripomina. Jo uz vim, to jsme tu nekolik desitek let meli a nefunguje to. Dokonce to nefunguje ani jinde na svete. Takze jestli chcete, tak se domluvte se svymi sousedy na spolecnem vlastnictvi vozu (jsem opravdu zvedav, kolik lidi by do toho s vama slo). Vite, ja chapu, ze jste zeleny cyklista a fanaticky podporovatel vseho zeleneho, jenze vas problem je v tom, ze vubec nechapete bezne lidi. Ja vlastne vubec nerozumim tomu, proc se neodstehujete nekam do lesa a nenechate ostanltni normalne zit. Jsem presvedcenej, ze byste pak byl mnohem spokojenejsi.

+2/0
17.3.2017 10:11

P14a65v80e93l 64Ř32a54p48e32k 7292506439635

Vy chápete? Nechápete nic, protože já žádný cyklofanatik nejsem. Na kole teď skoro nejezdím. Mluvíte o socialismu, přitom vám nedochází, že socialismus je mj. právě to státní budování parkovacích míst. Také to vyvlastňování ve prospěch automobilismu, ty investiční pobídky a další podpora automobilek. To je socialismus. Já neříkám nic jiného než aby situaci, která je dnes naprosto neuspokojivá, vyřešil trh. Vy se radši budete až do roztrhání bít za něco, o čem sám víte, že to pořádně nefunguje. To je nějaká forma masochismu nebo co?

0/0
17.3.2017 10:26

P69a53v33e65l 23K76r54á85l 5490759914958

A co budování silnic státem? Neměli bychom si financovat silnice sami, místo státu, aby to bylo dost nesocialistické?

+1/0
17.3.2017 11:09

P57a47v19e64l 95Ř98a39p74e89k 7912306159655

Zcela upřímně si myslím, že měli. Ale nechtěl jsem vás tím zatěžovat, když jsme se zatím nedostali ani k soukromému parkování.

0/0
17.3.2017 11:15

I81r36e80n22a 25K69r16o19u75p53o48v78á 4700323897572

Sdílená auta? Už to vidím v barvách. Neustálé konflikty, auto bude buď stát jako lemra nebo ho budu spoluuživatelé potřebovat ausgerechnet ve stejnou dobu, v případě nutné opravy neb servisního zásahu hádka, kdo jezdí jako vepř domácí (čehož následkem je ona nutná oprava), řešení kdo zase v autě kouřil, kdo tam nechal ten chlívek po dětech nebo převáženém psovi ....

0/0
17.3.2017 10:13

P13a38v73e84l 45Ř27a22p88e52k 7332896759525

Ta auta by nejspíš spravovaly specializované firmy, nikdo z uživatelů by nebyl vlastníkem. Takový model by opravdu nefungoval.

0/0
17.3.2017 10:16

P70a49v47e66l 83K86r95á42l 5690799684818

To už ale existuje, ne? Říká se tomu půjčovna aut.

0/0
17.3.2017 10:29

P29a13v97e39l 93Ř72a18p80e70k 7612286449695

Existuje, ale v konkurenci státem budovaných parkovacích míst to samozřejmě nemůže dosáhnout rozmachu. To je jako byste pronajímal byty, zatímco stát by hned vedle z erárních prostředků stavěl byty zdarma. Je to fér? Co myslíte...

0/0
17.3.2017 10:32

R48a69d46i38m 87S35v93o62b47o35d16a 9813949836362

ne ne. špatné přirovnání. dnes máte taky výhodnější byt koupit, než si ho "půjčovat".

0/0
17.3.2017 16:05

I57r87e32n68a 90K64r41o29u81p93o78v25á 4180143907522

To u existuje, víte? Říká se tomu půjčovny aut. Stojí to cca 600,- Kč na den. To by se mi odvezení dítěte k lékaři, vyzvednutí člena rodiny z letiště, nebo cesta na chatu tedy vyplatila, nemluvě o časových ztrátách způsobených nutností auto někde vyzvednout a zase vrátit.

0/0
17.3.2017 10:32

P15a77v28e23l 49Ř67a53p44e85k 7152436929965

Časová ztráta? Milá paní, musím se smát, když tohle čtu. A sedět za volantem, starat se o servis, vydělávat na auto a jeho provoz, to není časová ztráta? Druhá věc je, že vaše "časová úspora" je na úkor někoho jiného, pokud v celé věci figurují veřejné peníze. V takovém případě bohužel není možná ekonomická kalkulace.

+1/0
17.3.2017 10:36

I25r43e19n46a 60K92r48o91u37p78o37v28á 4860513587722

Na stavbu komunikací a veřejných ploch kde parkuji, přispívám ze svých daní jako každý. A těm, kdo auto nemají a nezabírají část komunikací jejich parkováním, zase ze svých daní přispívám na veřejnou vybavenost, kterou nevyužiji já.

+1/0
17.3.2017 10:45

P27a88v70e94l 30Ř38a63p81e44k 7672136539465

"Argumentace" placením daní je u zastánců automobilismu oblíbená, má ovšem jednu zásadní vadu na kráse. Když si místo auta a plné nádrže za své peníze koupím něco jiného, ať je to barák nebo basy piva, hned několik daní z toho zaplatím také. Rozdíl je jen v tom, že za tyto daně si pro sebe nenárokuji veřejný prostor. Z toho logicky plyne, že ti, kteří masivně využívají automobil nebo ho parkují na veřejném pozemku, tak činí na úkor ostatních.

0/0
17.3.2017 11:03

P63a56v71e44l 14K48r84á42l 5630249654988

Nesmysl. Čas na servis a zisk prostředků na pořízení auta si mohu nějak rozvrhnout v dlouhodobém horizontu, jak se mi to hodí. Situace, kdy auto potřebuju, ale často nastávají náhle a v tu chvíli prostě nemám čas si ho jít nejdřív někam půjčit. Důvod, proč se půjčovny nerozmohly, je nedostatek flexibility oproti vlastnímu autu. To je ta přidaná hodnota, kvůli které dělám to ostatní.

+1/0
17.3.2017 11:13

P24a35v50e98l 36Ř96a18p80e26k 7952436479715

Spíše v tom vidím neschopnost plánovat a uspořádat si život, kterou si pak kompenzujete automobilem, na úkor okolí. Situací, kdy auto náhle (do 10 minut) potřebujete, je za celý život kolik? Pět? Pokud jich je víc, pak je chyba ve vás.

0/0
17.3.2017 11:17

P68a60v61e74l 77K56r49á11l 5370799174918

Já zase vidím u vás zřejmě neschopnost si vlastní vůz pořídit a neochotu přijmout fakt, že někdo se dokáže dostat do situace, kdy je nezávislý na dalších vlivech, takže si nemusí život linkovat jako jízdní řád. Jestliže vás deptá, že si někdo může pořídit auto a dokonce s ním i zaparkuje, pak opravdu není chyba u mě.

0/0
17.3.2017 11:25

P24a48v66e26l 18Ř12a33p71e79k 7942866649555

Já auto mám a parkuji ho na svém podzemním parkovacím stání, které vybudoval soukromý investor. Za to, že nepřekážím v ulicích a neparazituji na erárním pozemku, jsem ještě trestán placením daně z nemovitosti 400 Kč ročně, což je víc než za chatu s velkým pozemkem.

Autem najedu asi 1500 km za rok. Na víc nemám čas a jsem na to příliš pohodlný. Preferoval bych dopravní prostředek, který bych nemusel vlastnit ani řídit, a který by zbytečně nezevloval, když jej nepotřebuji. Bohužel státem regulovaný systém dopravy mi tento prostředek nenabízí, přitom si nemyslím, že by moje nároky byly v 21. století neadekvátní. Navíc veřejnou dopravu mi stát postupně ruší.

0/0
17.3.2017 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.