Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na ucpaná sídliště. Chrudim chce zkusit zapuštěná parkoviště

Chrudim chce vyřešit problém s parkováním na sídlištích stavbou polozapuštěných parkovacích stání, jejichž střechy by byly osazeny trávníkem nebo sloužily jako hřiště. Radnice se nyní snaží zjistit, jak nákladná by stavba modulu byla. Politici pak musí rozhodnout, zda a za jakých podmínek by je město stavělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z72d25e16n63e17k 25Š48i46t84i89n57a 2943228900505

Vezměte si příklad z Hradce Králové - parkoviště AUPARK. Jednoduchá stabilní konstrukce, 6 pater. Nevymýšlejte prosím drahá řešení.

0/0
18.3.2017 21:59

P48a66v45e27l 61Ř19a43p15e52k 7522696279305

Masové individuální vlastnictví automobilu je stejně absurdní jako individuální vlastnictví nákupního vozíku, který byste všude vláčeli s sebou na nákup a v ostatních časech by zevloval na parkovišti.

Společnosti by dlouhodobě přineslo prospěch ukončit jakoukoli podporu individuálního vlastnictví automobilu. Ten dnešní systém je totiž paradoxně socialistický. A socialismus vždy vede k nedostatku na straně jedné a k nadužívání na straně druhé. Socialismus je drahý a nefunguje, ani ten parkovací.

+1/−4
17.3.2017 10:44

P68a78v60e55l 22K37r11á57l 5800679964628

To samé byste mohl říct i o nemovitostech. Proč by měl někdo mít víc než jednu? A ještě ji vlastnit sám? Zbytečně tím zabírá prostor, ne?

+2/0
17.3.2017 11:08

P21a73v90e52l 78Ř88a43p92e34k 7692586129155

Dobrá připomínka. Když si dnes chci postavit barák, pozemek mi vyhradí stát zdarma?

0/0
17.3.2017 11:11

P51a45v54e94l 47K83r56á68l 5350189824418

Některé obce nabízí pozemky za symbolickou cenu, aby přilákaly lidi. Parkoviště nikomu stát nedává zadarmo, platíme daně. Řada parkovišť je navíc placená (hlavně v centru obcí, kde je místa méně).

0/0
17.3.2017 11:17

P76a37v25e37l 38Ř74a74p92e48k 7712756509805

Bavme se o pozemcích v centrech měst, ano? Aby to bylo odpovídající.

0/0
17.3.2017 11:19

J81a93k67u22b 77M32a34t64ě18j37ů 5795422321715

pokud se budeme bavit o verejnym parkovisti, tak tam muze parkovat kdokoliv. Pokud se bavime o tech garazich, tak za ty dotycny musi zaplatit, takze jaka je souvislost s tim pozemkem?

0/0
17.3.2017 17:34

I83r64e84n83a 57K63r23o13u24p49o53v62á 4930173307322

Parkovací místo za 200 000,- Kč? Sem s ním! Bohužel nebydlím v Chrudimi. A docela by mě zajímalo, na kolik nakonec takové stání opravdu zájemce přijde a také jak to bude fungovat.

+2/0
17.3.2017 10:07

L57i77b41o26r 24M59o90u60č96k37a 1508187155522

v Praze je taky k prodeji parkvaci misto za 200 tacu ... u metra

0/0
17.3.2017 13:54

J59a52k53u26b 21M79a44t56ě36j95ů 5285872851465

tak ono tak nejde o to, aby to bylo u metra, ale v rozumny vzdalenosti od bydliste. za 200.000 vas necha parkovat kde kdo na svym pozemku na vesnici a taky to asi nikdo nevyuzije.

0/0
17.3.2017 17:30

I89r30e54n91a 47K92r77o88u81p35o43v43á 4550793417972

Dík, mrknu se po tom.

0/0
20.3.2017 7:50

P20a68v85e13l 68Ř18a16p67e21k 7122436719405

Další tunel na veřejné rozpočty. Nevidím jediný důvod, proč by prostory pro ukládání soukromého majetku mělo platit město. V domě plném důchodců, kteří nevyjdou schody, se na výtah musí složit ze svého. A tady se vyplýtvají prostředky, které jinde pokryjí náklady na výtah, na jedno parkovací místo. To je naprosto nehorázné.

+1/−5
17.3.2017 9:16

J51a95k68u67b 52M66a29t48ě67j82ů 5705182131715

tak v clanku je, ze Chrudim nema penize a ze by si to lidi mohli koupit. 200 000 neni zas tak moc za parkovaci stani a myslim, ze se na sidlisti najde 20-25 lidi, kteri jsou ochotni vymenit 200 000 za klid, ze nemusi hledat misto pred barakem, pul hodiny objizdet parkoviste a jeste jim navic nebude prset na auto.

0/0
17.3.2017 10:04

P22a28v10e20l 58Ř52a66p87e21k 7302746439555

Stát by měl akorát důsledně vymáhat, aby se neparkovalo tam, kde to není povolené. Stát nemá budovat parkovací místa, stejně jako stát nebuduje byty. Vše nechat soukromému sektoru. Pak se samozřejmě bude za parkování platit tržní cena, stejně jako za bydlení. Je to zcela přirozené.

+1/0
17.3.2017 10:08

J57a24k49u51b 33M19a46t24ě15j94ů 5745722191325

vzyd se tam pise, ze by to nechalo zbudovat mesto a ne stat.

0/0
17.3.2017 12:12

M93a48r56t66i13n 58Č59a62p11e32k 6890231967964

Ale to je v podstatě to samé. Pořád je to placené z veřejných peněz.

0/0
17.3.2017 16:30

J95a48k54u28b 11M43a19t12ě53j76ů 5745422401615

Jenze z verejnych penez jsou stavene i jine veci, ktere vyuziva jen cast obyvatel. A udelat to tak, aby se vami odvedeme penize uplatnily tak, jak chcete vy sam, je nerealny a urcite to sam vite.

0/0
17.3.2017 17:28

I89r34e60n63a 90K49r17o38u58p29o51v52á 4410603267522

Patrně máte problém s pochopenm psanéh textu. V článku je jasně uvedeno, že by si ta stání lidé kupovali nebo pronajímali.

+1/0
17.3.2017 10:08

P12a77v90e44l 79Ř95a92p31e94k 7432886639855

Ten problém máte vy, a pořádný. V článku je jasně uvedeno, že stavět chce město. Ani tam není nic o tom, že by se na to peníze už vybraly od budoucích uživatelů.

0/0
17.3.2017 10:11

I66r42e51n94a 68K23r92o93u41p93o54v53á 4640863387742

No jistě. Město postaví a peníze se mu, patrně s nějakým ziskem, vrátí prodejem a pronájmem. Tomu se neříká platit někmu prostory na ukládání soukromého majetku, ale podnikání. A třeba by to parkoviště vydělalo na ten váš výtah.

+1/0
17.3.2017 10:15

P97a64v28e66l 72Ř80a81p21e44k 7282106709745

Stát nemá podnikat, od toho jsou soukromé subjekty, které to udělají efektivněji. Nemáte žádnou jistotu, že si to lidi koupí, levné to vzhledem k technologii nebude. Znovu opakuji, tohle je job pro soukromého investora, nikoli pro město. Město má jen nekompromisně vymáhat pořádek v ulicích a trestat parkování, které je v rozporu s předpisy.

0/0
17.3.2017 10:18

P96a57v96e22l 68K45r35á56l 5210479154718

Kdyby to pro soukromníka bylo zajímavé, už staví, nemyslíte? Pokud na tom město vydělá, pak nevím, jak to dělat efektivněji. A i kdyby se jen pokryly náklady, nevidím problém. Hlavně, když město problém řeší.

+1/0
17.3.2017 10:24

P87a24v49e26l 46Ř25a76p36e57k 7232616769285

Pro soukromníka to bude zajímavé v okamžiku, kdy stát přestane budovat parkovací místa z erárních peněz a kdy stát začne důsledně vymáhat pravidla, zejm. v oblasti parkování mimo vyhrazená místa. Ty role jsou jasné, zbývá jen, aby každý tu svou roli dodržoval. Stejně to funguje v jiných oblastech. Ani jídlo vám nezajišťuje a neplatí stát, přestože jíst se musí. Není důvod, proč by něco takového měl stát činit v oblasti parkování - ukládání soukromého majetku.

0/0
17.3.2017 10:29

P67a65v71e76l 96K20r25á80l 5340949684978

A v čem je pro mě přesně lepší, když mi službu nabídne soukromník snažící se o zisk, než stát, kterému stačí pokrýt náklady (za předpokladu, že náklady jsou přiměřené). Některé problémy je třeba řešit hned. Ne až se to soukromníkovi dostatečně vyplatí.

0/0
17.3.2017 11:06

P42a27v81e65l 85Ř82a24p12e30k 7572136559625

Já já já. Žijete ve společnosti, milý pane, a je třeba najít konsenzus napříč celou společností, nikoli jen řešit, co je dobré pro vás. Nejefektivnějším nástrojem, jaký byl vynalezen, je trh, podnikání a zisk. Tento fakt v jiných oblastech běžně přijímáte, nevím, v čem je příčina, že u automobilismu s tím najednou máte problém.

0/0
17.3.2017 11:13

P31a65v32e51l 16K40r84á29l 5240589304548

Já já já tu křičíte jen vy, my ostatní jsem se vesměs shodli. Tolik i ke konsensu. To, co navrhujete vy, je dobré jen pro úzkou skupinu. Když je trh tak skvělým vynálezem, proč je třeba ho občas chránit před sebou samým? Proč absolutní trh funguje jen v ideálním světě, za ideálních podmínek? Předpokládám tedy, že chcete, aby stát opustil i své další funkce, aby už neposkytoval policii, hasiče atd., protože to přece vyřeší podnikatel a trh, ne?

+1/0
17.3.2017 11:21

P32a25v78e17l 39Ř70a42p83e39k 7622106749165

Jsem pro minimalistické pojetí státu. Tedy stát má zajistit právo a vnější a vnitřní bezpečnost. Dnes stát zajišťuje všechno možné, typicky různé výhody pro různé skupiny, ale rezignuje na své primární poslání, které jsem vyjmenoval výše. A to je špatně.

0/0
17.3.2017 11:29

P10e20t16r 24N96i11v42n29i69c66k34ý 3942654755747

Složitý problém nikdy nevyžeší jedno (jednoduché) řešení. Co má být cílem? Umožnit parkování všem na sídlišti? Nebo regulovat počet aut, aby bylo dost místa na parkování?

Rozhodně si nemyslím, že existuje právo obsazovat veřejný prostor soukromým autem. Takže bych viděl dlouhodobou cestu budování placených parkovišť a parkovacích míst, zlepšováním veřejné dopravy a regulací počtu aut daní/poplatkem. Kdo si chce koupit auto, bude muset doložit, že má v místě bydliště kde parkovat (buď soukromý pozemek, nebo zaplacené parkovací místo). Samozřejmě cena se bude lišit. Žím více aut a méně míst, tím dražší poplatek. Kde je dost nevyužitého místa, může to být za pakatel nebo i zdarma.

Prostě není možné nechat narůstat počet a aut a nemít místo, kde budou parkovat, to je nesmysl - prostě se tam nevlezou.

+2/−4
17.3.2017 8:58

R23a74d26i48m 74S35v24o50b39o71d66a 9563379496622

na jedné straně se všechny vlády snaží maximálně podporovat automobilky a výrobu nových aut. celé hospoodářstvý stojí na výrobě aut. a na druhé straně je snaha automobilismus co nejvíc omezit.

je potřeba si uvědomit, že počet lidí v městech pořád narůstá kdežto na venkově klesá. hustota zalidnění třeba v Praze je kolem 2500obyvatel / km2.

když máte panelák s 60ti byty postavený na ploše 20x20 m a na každý byt počítáte pouze jedno auto tak potřebujete k tomu baráku 2,5-3x takovou plochu na parkování aut. ja bych si klidně koupil to své parkovací místo nebo klidně i garáž jenže neexistují a ani existovat nebudou.

bohužel i vedení měst k tomuto problému přistupuje razantně jen do momentu, že jim ekospol nebo jiný nacpe peníze do kapes. škoda mluvit

+1/0
17.3.2017 9:13

P20a59v18e54l 15Ř97a65p58e57k 7332346879555

Celý automobilismus je zastaralý a myšlenka individuálního vlastnictví automobilu každým člověkem je naprosto scestná. Automobilismus je třeba tlačit k tomu, aby auta byla sdílená. Argumentovat pracovními místy je přece absurdní, vždyť auta původně měla práci ušetřit, nikoli přidávat. Automobilismus v dnešní podobě je ekonomická Potěmkinova vesnice.

0/−4
17.3.2017 9:19

R50a64d41i23m 32S67v58o24b22o69d12a 9483539816662

je otazkou, jestli je sdílení masově možné. v dnešní době je pro soukromou osobu nejlevnější auto vlastnit. ano uznávám, že při nájezdu 20tkm/rok auto cca 95% času stojí zaparkované ale poskytuje takovou míru flexibility, že si nedovedu představit způsob půjčování, který by se tomu coby jen vzdáleně přiblížil. a hlavně za jakou cenu.

+3/0
17.3.2017 9:52

P60a85v50e34l 74Ř64a67p68e45k 7182516509355

Není potřeba si nic představovat, pouze je potřeba odbourat socialistickou podstatu masového automobilismu a nechat to trhu. Pokud budou lidi platit tržní cenu za parkování, což v exponovaných lokalitách zřejmě budou až stovky tisíc ročně nebo miliony jednorázově, ještě rádi budou svoji popelnici, za kterou s bídou zaplatili 30 tisíc, sdílet s jinými. To je prostě holý fakt. Celý systém by se časem přizpůsobil. Dnes chybí jakákoli motivace, pokud se svou plechovkou můžete překážet, jak se vám zamane, často v rozporu s předpisy, které nikdo nevymáhá, protože automobilismus je, nevím proč, nějaká modla nebo co.

0/0
17.3.2017 10:15

R29a75d82i42m 21S91v82o80b57o53d85a 9353109196382

nechápete, že na automobilismu je postavené současné hospodařství? vemte si, že jen v čr je dnes přímo navázaných nekolik set tisíc pracovních míst.

me by se taky víc líbilo, kdyby kolem našeho baráku neporkovali desítky aut ale celá infrastruktura je přizpůsobena autam. kdyby se ale podařilo nastoupit na nějaký efektivní model sdílení, kolik by těch aut bylo?80% současného stavu? a to jsem ještě moc optimista.

0/0
17.3.2017 16:01

J92a56k68u63b 73M89a93t88ě64j87ů 5785142981385

jojo, komunitni vlastnictvi... co mi to jen pripomina. Jo uz vim, to jsme tu nekolik desitek let meli a nefunguje to. Dokonce to nefunguje ani jinde na svete. Takze jestli chcete, tak se domluvte se svymi sousedy na spolecnem vlastnictvi vozu (jsem opravdu zvedav, kolik lidi by do toho s vama slo). Vite, ja chapu, ze jste zeleny cyklista a fanaticky podporovatel vseho zeleneho, jenze vas problem je v tom, ze vubec nechapete bezne lidi. Ja vlastne vubec nerozumim tomu, proc se neodstehujete nekam do lesa a nenechate ostanltni normalne zit. Jsem presvedcenej, ze byste pak byl mnohem spokojenejsi.

+2/0
17.3.2017 10:11

P22a47v48e34l 46Ř32a39p88e54k 7932666569655

Vy chápete? Nechápete nic, protože já žádný cyklofanatik nejsem. Na kole teď skoro nejezdím. Mluvíte o socialismu, přitom vám nedochází, že socialismus je mj. právě to státní budování parkovacích míst. Také to vyvlastňování ve prospěch automobilismu, ty investiční pobídky a další podpora automobilek. To je socialismus. Já neříkám nic jiného než aby situaci, která je dnes naprosto neuspokojivá, vyřešil trh. Vy se radši budete až do roztrhání bít za něco, o čem sám víte, že to pořádně nefunguje. To je nějaká forma masochismu nebo co?

0/0
17.3.2017 10:26

P51a57v57e76l 16K11r93á77l 5510299864618

A co budování silnic státem? Neměli bychom si financovat silnice sami, místo státu, aby to bylo dost nesocialistické?

+1/0
17.3.2017 11:09

P55a24v75e53l 30Ř73a52p57e43k 7342246969795

Zcela upřímně si myslím, že měli. Ale nechtěl jsem vás tím zatěžovat, když jsme se zatím nedostali ani k soukromému parkování.

0/0
17.3.2017 11:15

I15r51e80n37a 14K20r15o95u83p91o93v85á 4460593267472

Sdílená auta? Už to vidím v barvách. Neustálé konflikty, auto bude buď stát jako lemra nebo ho budu spoluuživatelé potřebovat ausgerechnet ve stejnou dobu, v případě nutné opravy neb servisního zásahu hádka, kdo jezdí jako vepř domácí (čehož následkem je ona nutná oprava), řešení kdo zase v autě kouřil, kdo tam nechal ten chlívek po dětech nebo převáženém psovi ....

0/0
17.3.2017 10:13

P82a96v70e93l 13Ř71a79p80e54k 7292796699755

Ta auta by nejspíš spravovaly specializované firmy, nikdo z uživatelů by nebyl vlastníkem. Takový model by opravdu nefungoval.

0/0
17.3.2017 10:16

P60a10v75e30l 71K94r94á96l 5930589344108

To už ale existuje, ne? Říká se tomu půjčovna aut.

0/0
17.3.2017 10:29

P24a95v96e37l 70Ř33a13p57e54k 7712546429515

Existuje, ale v konkurenci státem budovaných parkovacích míst to samozřejmě nemůže dosáhnout rozmachu. To je jako byste pronajímal byty, zatímco stát by hned vedle z erárních prostředků stavěl byty zdarma. Je to fér? Co myslíte...

0/0
17.3.2017 10:32

R59a34d81i15m 75S14v43o84b34o88d96a 9963919866352

ne ne. špatné přirovnání. dnes máte taky výhodnější byt koupit, než si ho "půjčovat".

0/0
17.3.2017 16:05

I26r32e85n98a 43K33r78o68u32p35o82v74á 4460273267352

To u existuje, víte? Říká se tomu půjčovny aut. Stojí to cca 600,- Kč na den. To by se mi odvezení dítěte k lékaři, vyzvednutí člena rodiny z letiště, nebo cesta na chatu tedy vyplatila, nemluvě o časových ztrátách způsobených nutností auto někde vyzvednout a zase vrátit.

0/0
17.3.2017 10:32

P27a70v53e67l 60Ř19a72p14e61k 7372186379695

Časová ztráta? Milá paní, musím se smát, když tohle čtu. A sedět za volantem, starat se o servis, vydělávat na auto a jeho provoz, to není časová ztráta? Druhá věc je, že vaše "časová úspora" je na úkor někoho jiného, pokud v celé věci figurují veřejné peníze. V takovém případě bohužel není možná ekonomická kalkulace.

+1/0
17.3.2017 10:36

I14r84e33n68a 34K74r12o31u17p67o84v87á 4640883507862

Na stavbu komunikací a veřejných ploch kde parkuji, přispívám ze svých daní jako každý. A těm, kdo auto nemají a nezabírají část komunikací jejich parkováním, zase ze svých daní přispívám na veřejnou vybavenost, kterou nevyužiji já.

+1/0
17.3.2017 10:45

P72a41v65e37l 86Ř33a86p35e97k 7172946259275

"Argumentace" placením daní je u zastánců automobilismu oblíbená, má ovšem jednu zásadní vadu na kráse. Když si místo auta a plné nádrže za své peníze koupím něco jiného, ať je to barák nebo basy piva, hned několik daní z toho zaplatím také. Rozdíl je jen v tom, že za tyto daně si pro sebe nenárokuji veřejný prostor. Z toho logicky plyne, že ti, kteří masivně využívají automobil nebo ho parkují na veřejném pozemku, tak činí na úkor ostatních.

0/0
17.3.2017 11:03

P47a54v98e97l 59K80r52á39l 5580409474628

Nesmysl. Čas na servis a zisk prostředků na pořízení auta si mohu nějak rozvrhnout v dlouhodobém horizontu, jak se mi to hodí. Situace, kdy auto potřebuju, ale často nastávají náhle a v tu chvíli prostě nemám čas si ho jít nejdřív někam půjčit. Důvod, proč se půjčovny nerozmohly, je nedostatek flexibility oproti vlastnímu autu. To je ta přidaná hodnota, kvůli které dělám to ostatní.

+1/0
17.3.2017 11:13

P81a12v80e87l 77Ř16a76p74e13k 7312116719735

Spíše v tom vidím neschopnost plánovat a uspořádat si život, kterou si pak kompenzujete automobilem, na úkor okolí. Situací, kdy auto náhle (do 10 minut) potřebujete, je za celý život kolik? Pět? Pokud jich je víc, pak je chyba ve vás.

0/0
17.3.2017 11:17

P19a68v16e40l 85K29r12á33l 5560869414578

Já zase vidím u vás zřejmě neschopnost si vlastní vůz pořídit a neochotu přijmout fakt, že někdo se dokáže dostat do situace, kdy je nezávislý na dalších vlivech, takže si nemusí život linkovat jako jízdní řád. Jestliže vás deptá, že si někdo může pořídit auto a dokonce s ním i zaparkuje, pak opravdu není chyba u mě.

0/0
17.3.2017 11:25

P15a57v13e33l 89Ř38a84p49e18k 7262196609935

Já auto mám a parkuji ho na svém podzemním parkovacím stání, které vybudoval soukromý investor. Za to, že nepřekážím v ulicích a neparazituji na erárním pozemku, jsem ještě trestán placením daně z nemovitosti 400 Kč ročně, což je víc než za chatu s velkým pozemkem.

Autem najedu asi 1500 km za rok. Na víc nemám čas a jsem na to příliš pohodlný. Preferoval bych dopravní prostředek, který bych nemusel vlastnit ani řídit, a který by zbytečně nezevloval, když jej nepotřebuji. Bohužel státem regulovaný systém dopravy mi tento prostředek nenabízí, přitom si nemyslím, že by moje nároky byly v 21. století neadekvátní. Navíc veřejnou dopravu mi stát postupně ruší.

0/0
17.3.2017 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.