Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat novou trať z Pardubic do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Obec Ostřešany však železnici odmítá. Není vyloučeno, že plán na její stavbu kvůli tomu ztroskotá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33e67o16p24o21l44d 87H68o38r20á35k 4662488519912

Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.

0/0
7.3.2017 11:05

M10a69r15t55i47n 80H14o74c73h69m88a81n 7503607974603

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
6.3.2017 21:40

J74a60r63o62s97l66a95v 96J16o39n78á83š 4688964652915

Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.

0/0
7.3.2017 17:48

P58a11v58e43l 45M42a18t60o29u91š41e53k 5320617478184

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
6.3.2017 12:40

E39v58a 59R15o84č87e92ň42o73v17á 7498183111295

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
6.3.2017 12:17

P15a75v14e96l 32M49a11t64o25u41š52e12k 5430157348514

Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!

+4/−2
6.3.2017 12:43

J74a53r91o70s54l20a47v 59J16o70n17á25š 4688374912985

A proč by se mělo rušit MHD? V Černé za Bory, Pardubičkách, Svítkově jsou také železniční zastávky, v Rosicích dokonce nádraží, a MHD tam jezdí.

O výhled do krajiny lidé, možná až na výjimky, také nepřijdou a báječnou atmosféru vesnice těch několik projíždějících vlaků denně také neovlivní. Ta spodní voda je asi větší problém, ale při vhodné kombinaci náspu a zářezu je nebezpečí ztráty možné omezit na minimum.

Mimochodem, vy píšete o ztrátě vody a vyhlídky, což obojí současně není možné. Buď trať povede v zářezu a přijdete o vodu, nebo povede po náspu a omezíse některým domům vyhlídka. Řekl bych, že kombinací obojího - např. třímetrový zářez a třímetrový násep - lze ztrátě obojího zamezit.

+3/0
6.3.2017 14:03

I59v10o 86R65o49č34e39ň 9963169747420

Jste trošku mimo, Černá, Pardubičky a Svítkov jsou součástí Pardubic. Ostřešany jsou samostatná obec. Mám za to , že jde hlavně o Foxkon.

0/0
7.3.2017 7:54

I27v62o 81R54o87č17e31ň 9413959267400

Oprava : Foxconn (trochu jsem se rozvášnil :-) )

0/0
7.3.2017 7:56

J74a93r38o54s89l61a41v 85J95o87n49á52š 4528434282685

MHD jezdí do okolních mimopardubických obcí na základě vzájemné dohody. Tuněchody a Úhřetice také mají železniční zastávku a MHD tam jezdí. Záleží jenom na úvaze obce, jestli MHD potřebují a jestli si na její provoz připlatí.

0/0
7.3.2017 9:47

P12a49t24r93i63k 78Š77t29r95i34n26c29l 1175470944953

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
6.3.2017 11:26

J82a28r34o91s36l94a44v 76J64o29n78á54š 4778204382205

Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.

+1/0
6.3.2017 14:07

M69a48r29t91i80n 31Č75a94p26e18k 6570641447224

Letiště bude napojeno po současné vlečce, ta zůstane. A Dražkovice, tedy přesněji Medlešice, padly díky výstavbě rodinných domků. Navíc při napojeí letiště přes Dražkovice vám tam pořád vadí přistávací dráha. Takže Ostřešany jsou ideální varianta, jelikož vede přes pole.

0/−2
6.3.2017 17:15

J78a57r91o52s68l33a18v 35J41o17n15á46š 4398444102325

Tu trať by šlo trasovat tak, že by osu letiště překračovala už u Nemošic, tj. 2,5 km od letiště. Dále by byla vedena cca 200 m jižně od osy přistávací dráhy a napojovala by se u severního konce překladiště odpadu (separačního dvora) u Dražkovic, tj. cca 350 m jižně od osy přistávací dráhy a 500 metrů JV od jejího východního konce. Nevím, jestli by to odpovídalo normám pro ochranná pásma letišť, ale bylo by to rozhodně mockrát lacinější a šetrnější vůči krajině než zamýšlená trasa.

+2/0
6.3.2017 19:59

I50v85o 95R15o59č67e28ň 9133249617520

Já bych zavedl do Chrudimi letecké spojení. Mají tam také letiště, tak je potřeba jej využít !!!!!!!!!R^

0/0
7.3.2017 8:00

J39a74r27o46s78l42a51v 50J30o61n35á50š 4148124432165

S mezipřistáním v Ostřešanech - ideální varianta! ;-D

+1/0
7.3.2017 9:50

M21i85c44h91a41l 93S93t67e71b68l38o 5629201394887

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
6.3.2017 9:05

I37v17o 80R78o60č24e69ň 9363149867920

Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde ??Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ?? ;-O;-O

+1/0
7.3.2017 8:06

M79a69r25t44i90n 13H25a61v16e27l79k68a 8204442804

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
6.3.2017 8:57
Foto

M59i74l19o13s87l40a89v 72Z96í43t32k32a 8810914517580

Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění

0/−1
5.3.2017 22:45

R39a15d47i23m 33Š51o36l77c 1355465575334

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
5.3.2017 21:57

P70e56t48r 70N43i78v63n93i27c11k97ý 3622894955277

Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.

+5/0
6.3.2017 7:54

R11a67d79i43m 69Š64o67l50c 1635715315574

No již v této době tam jezdí snad všechny vlaky, které mají stanoviště strojvedoucího na obou stranách. Současný problém není ani zas tak úvrať jako prostě pojezd do Rosic a pak vlastně zase zpět.

+1/−3
6.3.2017 8:49

J18a48n 41H76l51a81v65a 1111502943614

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
5.3.2017 20:32

J88a12r38o56s41l37a16v 84J33o36n33á35š 4198544132875

O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.

0/0
6.3.2017 10:18

M68a13r15t83i97n 21H31a55v55e84l33k56a 8794332944

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
5.3.2017 20:02

M76a15r16t90i40n 40H17a35v22e56l86k96a 8304832224

08.06.2106 – iDnes

Starosta Chrudimi Petr Řezníčekupozorňuje, že prostor pod železnicí představuje ekologickou zátěž a vyčištěníby se prodražilo (pozn: Myšlena ekologická zátěž, co zůstane po zrušenéstávající trati)

0/0
5.3.2017 19:58

M31a32r47t92i96n 97H44a20v63e76l79k81a 8114562144

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
5.3.2017 18:52

J59i14ř98í 41P55r29ů13š62a 7725562615779

Prosím o rozvedení bodu 2 kudy a jak má být řešeno ono bezúvraťové řešení v oblasti nádraží. Vlak opravdu není tramvaj a oblouk o rychlosti 10km/ hod dnes neprojde ani na vlečce natož na celostátní dráze.

+4/−1
5.3.2017 19:23

M92a36r21t24i11n 70H42a63v10e19l85k35a 8964422944

12. 6. 2015, Pardubický Deník:

První počítá s tím, že by vlaky doChrudimi stále jezdily přes Rosice nad Labem, ale byl by tam pro ně zbudovánzvláštní perón, který by umožnil rychlý průjezd.

Druhá alternativa počítá s tím, že byosobní

vlaky vyrazily po třetí koleji ve směru na Prahu a někde u Svítkovaby se stočily na Chrudim. Došlo by tam k zahloubení dopravy a vlaky by napovrch opět vyjely někam kolem pardubického letiště.

„Nejreálnější mi ale připadá třetíalternativa. Ta počítá s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly zesoučasného čtvrtého, případně nového pátého nástupiště. Hned po odjezduz nádraží by se stočily směrem ke stávající zastávce Závodiště,"

16.12.5015, SilniceŽeleznice:

Klíčovoučástí studie proveditelnosti je finanční a ekonomická analýza.

V případěPardubic byly hodnoceny varianty 1 až 6, varianta 7 nikoliv. Sama o osoběje docela zajímavá, ovšem kvůli složitému podjezdu pod silnicí I/37, ukteré se připravuje rozšíření na čtyři jízdní pruhy a zjevnému střetu s developerskými záměry fy Enteria v prostoru bývalé DOM ji lze považovat za praktickynerealizovatelnou.

--------------------------------------------------------------------------------

Je toho více, existují i schémata. Toto je jen rychle vloženo - omlouvám se za formátování

+2/−2
5.3.2017 19:53

M51a23r59t57i15n 78Č18a96p81e97k 6880371917284

Všechno to jsou hezké blbosti, jelikož nic neřeší, respektive řešení by bylo ještě dražší než Ostřešanská přeložka.

variata 1) - jelikož by strojvedoucí musel i nadále přejít z jednoho stanoviště na druhé k žádnému zrychlení by nedošlo, jelikož to je to co vlaky od Chrudimi zdržuje + čekání na křižování s vlaky na HK

variata 2) - rozebraná níže

variata 3) -odpověď proč je to nereálné jste si sám napsal, na křížení s I/37 tam není místo

+6/0
5.3.2017 20:34

M69a74r45t45i29n 51H82a51v62e78l21k67a 8924132494

Nevím, zda jste odborník na tratě. Já ne.

Ale protože se tomu věnuji již několik let a vedle sebe na stole mám "hard-copy" aktuální verze návrhu ve velkém měřítku, Váš názor nesdílím.

Tato stavba je výsledkem lobbingu.

Nevím, co se dá dodat k postupu výpočtu - viz výše.

0/−3
5.3.2017 20:49

P27e73t44r 23N34i60v48n22i97c55k98ý 3832394395267

"Tato stavba je výsledkem lobbingu."

Vždyť ty děláš to samé, jen s opačným požadavkem. ;-D

+3/0
6.3.2017 7:47

M21a42r49t44i40n 44Č50a89p76e90k 6210981607794

A ještě k té variantám 2 a 3. Jak je chcete postavit a přitom nezpůsobit Pardubicím dopravní kolaps? To je také důležitý zadávací parametr. Obě varianty znamenají kompletní uzavírku I/37 na dlouhou dobu, než se vybuduje nové přemostění. Navíc napojení do stanice také jednoduché nebude.

Proto se paramo dělá jak se dělá - s kruhákem, i když někteří by tam rádi viděli mimoúrovňovou křižovatku. Je to z toho důvodu, že prováděná varinta má nejkratší dobu úplných uzavírek. Pardubicím stačily dva měsíce uzavírky JENOM rampy a kolabovaly.

0/0
6.3.2017 17:26

Z46b47y85š15e56k 63Š33v54e23c 8674663304615

Pane Havelka vidím, že jste "velký odborník".

1/ Do kalkulace je nutno započítat letiště s civilnm a vojenským provozem.

2/ Napsat úsek železniční tratě s "prudkou zatáčkou" může jen osoba, která naposledy si hrála s natahovacím dětským vláčkem. Vlaky nezatáčí. Zatáčí např. silniční vozidla. Vlaky jezdí do oblouku!

+3/0
6.3.2017 0:09

J47a89n 29T66a53r22a46b66a 4776276579719

Zničit krajinu? U Ostřešan? Fakt?

Ale jinak, 6m násep je stejná zhovadilost jako D11 v zářezu jak Suezský průplav u Dobřenic, tam to bilo do očí identicky.

0/0
5.3.2017 17:37

Z15b76y82š66e32k 23Š60v87e41c 8614183234775

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
5.3.2017 17:06

M81a75r91t66i28n 81H77a20v81e12l10k56a 8334662864

Ale toto řečeno není. Trať existuje a je třeba ji rekonstruovat a vyřešit úvraťovou jízdu. A jak se uvádí pořád dokola - sice vzniknou 4 nové stanice. Ale také 3 zaniknou. To se zamlčuje.

A tamti lidé mají chodit pěšky?

+1/−2
5.3.2017 18:55

T23o22m67á29š 37L43u51d85v50í86k 5900538153416

Vy nepište nic o zamlčování, když se dopouštíte téhož. Jen demagog může napsat "A tamti lidé mají chodit pěšky?"

Normálně přiznejte, že Medlešice, Staré Jesenčany i Pce Závodiště mají kvalitní autobusové spojení.

+4/0
5.3.2017 22:34

Z29b84y80š16e87k 71Š46v54e10c 8594443784605

Zaniknou nejvýše dvě zastávky. Medlešice budou mít zastávku na opačné straně obce.

Vzniknou pravděpodobně 3 až 4 nové zastávky: Ostřešany, Nemošice, PCE centrum. Navíc bude na této trati využívána i stávající zastávka Pardubičky (tj. PCE Nemocnice, průmyslové areály býv. TESLA, návaznost na býv. TMS, FOXCONN = Zámeček a prům. areál Č. za Bory).

Zanikne zastávka Staré Jesenčany s velmi malým až nulovým počtem cestujících na spoj (osobně ověřeno). Náhrada MHD DpMP, které náhradou může být snížen počet spojů, které nebudou zajíždět do Ostřešan - náhrada vlak.

Zanikne zastávka Závodiště, které je v oblasti stávající MHD DpMP. Cestující vystoupí PCE hln. a přestoupí na MHD nebo použijí podchod (lávku), které jsou ve stavbě. Časová ztráta cca 5 min pro 5 osob na spoj celkem = 25 - 30 min.

Ostřešanská spojka zkrátí cca 5 osobám do Pardubiček 30 min, do PCEměsto 25 min, Pce hln. 10 min, do Rosic a směr H.K. cca 15 osob 15 min.

Celková úspora času cestujícících na jeden spoj 550 min - 30 min = 520 min, tj více než 8 hodin času strávených cestujícímmi ve vlaku na jeden spoj v běžné denní době.

Pěšky půjde krátkou trasu cca 5 osob nejméně 50 osobám se docházková vzdálenost zkrátí a současně se jim zkrátí přepravní doba.

+3/0
5.3.2017 23:59

A32l73e82š 19F98i55f73k73a 2284923882843

Doložte prosím, jak na HK a do Rosic bude se stavěním ve všech nových zastávkách a s přestupem na Pce, hl.n. doba jízdy kratší o 15 minut. Některé osobní vlaky jezdí i dnes CR - Rosice za zmíněných 15 minut, jiné za 20 nebo 21 minut.

Staré Jesenčany a Závodiště jsou odpoledne využívány sporadicky, zato do Rosic jezdí lidí docela dost, když započteme i pokračující na HK.

Takže stejně bez důkazu jako můj předřečník tvrdím, že do Rosic a na HK ke zrychlení NEDOJDE, možná se spojení zhorší.

+1/0
6.3.2017 12:31

A44l39e89š 50F79i37f37k71a 2774623272283

A nová zastávka pro Medlešice? Vždyť se trať docela od zástavby odkloní, takže "jen" na druhé straně obce to nebude.

+1/0
6.3.2017 12:34

P50a44v94e50l 68Ř22a18p83e58k 7812286219675

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
5.3.2017 16:45

M76a90r97t41i66n 10H90a91v30e53l41k56a 8134302314

Jistě s Vámi souhlasím. Je to tak. Ale odlišujme existující od nově budovaného. Pokud stát (v tomto případě spíše "zájmové skupiny") chce stavět na zelené louce a již několik let se tahá s obyvateli o to, zda tam budou či nebudou protihlukové zdi, pak to stát staví na úkor obyvatel.

Myslím si, že pokud chtějí stavět něco nového v dnešní době, měli by na to brát ohled.

Chtějí prostavět 2,4 miliardy (osobně to odhaduji - se vším dohromady - na 3,5 až 4), tak by to měli postavit tak, aby to nebylo na úkor těch, co tam již žijí. Při těchto částkách je "handrkování se" o způsob vedení železnice a hlavně o protihlukové zdi (ze strany státu) minimálně trapné.

Co se týká výše spodní vody - věděli do čeho jdou - tak ať se "pochlapí". Měli mnohem jednodušší trasu kolem Dražkovic, ale nechali si ji zastavět rodinnými domy. Zdůrazňuji v oblasti tehdejší stavební uzávěry!!! A se souhlasem všech zastupitelů dané městské části. Pak objevili, že to tam už nejde a vrhli se na jeden z mála kopců v Polabské nížině.

+1/−3
5.3.2017 19:03

Z16b16y81š69e56k 63Š67v64e60c 8324153164845

Pane Havelka Vás by potřebovala ŘSD při budování nových tras silnic a obchvatů. Po Vás by nepostavili již nic. :-)))

+2/0
6.3.2017 0:14

P14a36v62e21l 77Ř82a12p45e39k 7402216619355

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
5.3.2017 16:42

M36a30r90t62i93n 64H91a85v76e51l98k58a 8634132194

O tomto to není. Nevím, jak jste v obraze, ale trasa trati existuje. Novinka je to, že její rekonstrukce zřejmě negeneruje takové zisky, jako její uzavření a stavba na zelené louce..

0/−4
5.3.2017 19:06

J36a47r18o61s93l16a87v 93J89o30n77á30š 4288854762755

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
5.3.2017 15:49

M70i17r31o37s47l73a97v 38G50r23o97s36s83m63a62n24n 8782919184

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
5.3.2017 14:57

M91a31r59t67i28n 47H36a10v41e25l44k73a 8104102754

Bohužel, v poslední době je mnoho změn k horšímu.

Myslím, že to vychází z jedné poučky pro management: "Pokud nevíš co s tím, začni to reorganizovat...". A bohužel velmi často praktikované ...

0/−1
5.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.