Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I12v41a39n 77M76a15r13e91k 6404388282

Tak to je myšlení jako v devatenáctém století , kdy se začala rozvíjet žel.doprava.

A nepřestanou jim náhodou dojit i krávy, když projede kolem vlak ? ;-D

+30/0
doporučit
5.3.2017 12:19

J95a72n 31S22l85o44v62í38k 3569977620628

Co já bych za to dal, kdyby mi kolem baráku jezdil několikrát denně vlak, klidně i po vysokém náspu, než ty tisíce aut.

+18/0
doporučit
5.3.2017 14:22

M22a93r78t53i66n 93Č89a77p32e94k 6940871147254

"Řešení problému úvraťové jízdy existuje v okolí nádraží a v rekonstrukcí stávající trati. Zde by to však nebyla jednoduchá stavba na zelené louce se snadnými zisky." - Tohle může pronést jen blbec, ta stavba je nemožná. Pán si evidentně myslí, že vlak zvládne stejné poloměry oblouků a hodnoty stoupání jako jeho auto.

Navíc cokoliv ve stávající stopě neřeší problém s úvratí Chrudim - Hradec. Celá stavba není jen o spojení Pardubice - Chrudim, ale o spojení celé aglomerace od Slatiňan až po Jaroměř, ale to někdo, kdo přemýšlí jen v rámci toho svého rybníčku nikdy nepochopí.

+17/−1
doporučit
5.3.2017 14:21

P97a54v79e68l 88Ř30a93p10e25k 7292626979475

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
doporučit
5.3.2017 16:45

V11l96a57d48i83m49í29r 44K98r33á47l 4183116620152

Co zrušit tu vesnici, taky slušně hyzdí krajinu

+18/−2
doporučit
5.3.2017 12:52

J33o11s83e26f 96P87i88š81v68e67j76c 5676616958749

Pokud vím, tak přeložka větší části trati Pradubice-Chrudim po jak se v článku uvádí "Ostřešanské spojce" se plánuje už asi od roku 1968, kdy se začala budovat, ale pak (jako u spousty projektů) došly peníze a trať končí v poli u Nemošic. Přeložka má svoji logiku, protože se odstraní naprosto nesmyslné couvání vlaků ve směru na Chrudim do Rosic n. L., čímž dojde k podstatnému zrychlení jízdy vlaků v úseku Chrudim- Pardubice. Projektu fandím, ale obávám, se, že stejně jako se nepodařilo nalézt peníze v minulosti, nenajdou se ani teď. Chápu i ostřešanské - přece jen 6m násep je trochu moc - zářez je rozhodně lepší varianta (předpokládám někde mezi Ostřešany a Mikulovicemi), ale samozřejmě spodní voda je problém. Každopádně doufám, že dojde k nějakému kompromisu (třeba mělčí zářez, nižší násep) a trať bude.

Co se týká úlohy pana poslance Kolovratníka, myslím si, že je to jen a pouze snaha o jeho zviditelnění, jinak mu je celý problém úplně ukradený.

+11/0
doporučit
5.3.2017 13:54

R26i55c29h92a92r30d 83M20i54c68h69a26l73o16w71s67k36i 1251709985406

Vždy se najde nějaký trouba, který se chce zviditelnit a tak bude škodit i když ví že ničemu nerozumí.

+11/0
doporučit
5.3.2017 13:40

V12á64c20l57a28v 37S89v70o26b87o32d69a 5816768289

Já těm lidem rozhodně nerozumím. Co tady mají za argumenty? Je vidět,že každý druhý má auto,takže vlak je absolutně nezajímá! :-(

+13/−1
doporučit
5.3.2017 12:23

Z24b18y41š30e22k 56Š25v56e80c 8234823204115

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
doporučit
5.3.2017 17:06

P40a61v95e62l 65Ř71a60p45e70k 7742646409225

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
doporučit
5.3.2017 16:42

L92u66d46ě98k 43Š95i86š56á59k 3937938579524

Klasické NIMBY problém téměř všech staveb. Lidi jsou totiž zlí, zavistiví, chamtiví a nepřející druhým.

+6/0
doporučit
5.3.2017 12:56

P25e54t83r 95M74a17r36š58o19u29n 5355658966306

Sranda je, že přeložku (původně směrem na Blato, ale začátek přes Ostřešany bude asi stejný), jsem viděl zakreslenou v plánech rozvoje kraje hned někdy po revoluci. (Možná tam byla už tedy dříve)... přesto obce dále povolovaly výstavbu domů v Drazkovicich a Mikulovicích podel plánované trasy... (až na úroveň ochranného pásma, což by ale znamenalo mít koleje " za barákem".

Teď se samozřejmě najednou plánuje trasa jiná. A pokud by to vedlo původní, budou ti bydlící nadávat na vlak...

(Nojo, "stavební" pozemek od realitky, a nikdo se nezajímá, co je v okolí v plánech na roky budouci, a pak prudej)

+5/0
doporučit
5.3.2017 13:34

M41i56c48h52a11l 17S29t88e77b56l46o 5269941624517

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
doporučit
6.3.2017 9:05

P45a66v47e19l 49M26a76t48o95u66š38e80k 5130727418794

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
doporučit
6.3.2017 12:40

J12a22r63o40s17l17a92v 85J38o62n46á97š 4478794792545

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
doporučit
5.3.2017 15:49

M83i23r51o80s25l25a79v 53G92r60o81s23s30m14a55n56n 8972549344

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
doporučit
5.3.2017 14:57

M61a63r54t44i52n 80H19o56c13h28m39a67n 7263227534673

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
doporučit
6.3.2017 21:40

E60v90a 26R63o31č67e70ň78o35v92á 7728803821155

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
doporučit
6.3.2017 12:17

P48a53t22r28i25k 98Š49t69r70i71n68c22l 1615240354443

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
doporučit
6.3.2017 11:26

R69a68d61e52k 63J40o43n32á65š 4907845293508

Nějak nechápu úplně poslední větu - jaké dopady na okolí?

+2/0
doporučit
5.3.2017 12:15

R79a98d36i50m 63Š74o26l49c 1105225145964

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
doporučit
5.3.2017 21:57

M89a29r57t50i69n 53H44a44v65e34l20k38a 8294742144

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
doporučit
5.3.2017 18:52

M31a56r37t40i79n 98H89a70v45e27l58k86a 8974852434

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
doporučit
5.3.2017 20:02

J56a64n 63H61l43a82v92a 1611222553494

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
doporučit
5.3.2017 20:32

M63a26r68t70i17n 75H58a52v68e21l69k42a 8144172294

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
doporučit
6.3.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.