Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat novou trať z Pardubic do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Obec Ostřešany však železnici odmítá. Není vyloučeno, že plán na její stavbu kvůli tomu ztroskotá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61e13o37p53o74l58d 10H68o14r43á69k 4602818309772

Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.

0/0
7.3.2017 11:05

M41a67r38t88i24n 36H16o95c25h27m74a45n 7903677674293

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
6.3.2017 21:40

J80a93r20o54s58l42a73v 78J73o45n68á42š 4398624422555

Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.

0/0
7.3.2017 17:48

P59a96v34e80l 75M96a46t72o54u17š21e35k 5980237188104

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
6.3.2017 12:40

E46v23a 87R65o70č75e28ň97o92v58á 7248773671725

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
6.3.2017 12:17

P65a61v84e29l 84M92a42t85o53u82š57e47k 5980507308474

Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!

+4/−2
6.3.2017 12:43

J78a60r36o67s95l26a74v 76J83o83n77á35š 4878274822675

A proč by se mělo rušit MHD? V Černé za Bory, Pardubičkách, Svítkově jsou také železniční zastávky, v Rosicích dokonce nádraží, a MHD tam jezdí.

O výhled do krajiny lidé, možná až na výjimky, také nepřijdou a báječnou atmosféru vesnice těch několik projíždějících vlaků denně také neovlivní. Ta spodní voda je asi větší problém, ale při vhodné kombinaci náspu a zářezu je nebezpečí ztráty možné omezit na minimum.

Mimochodem, vy píšete o ztrátě vody a vyhlídky, což obojí současně není možné. Buď trať povede v zářezu a přijdete o vodu, nebo povede po náspu a omezíse některým domům vyhlídka. Řekl bych, že kombinací obojího - např. třímetrový zářez a třímetrový násep - lze ztrátě obojího zamezit.

+3/0
6.3.2017 14:03

I15v81o 51R59o50č79e37ň 9253679607690

Jste trošku mimo, Černá, Pardubičky a Svítkov jsou součástí Pardubic. Ostřešany jsou samostatná obec. Mám za to , že jde hlavně o Foxkon.

0/0
7.3.2017 7:54

I14v17o 33R75o76č76e54ň 9783639517980

Oprava : Foxconn (trochu jsem se rozvášnil :-) )

0/0
7.3.2017 7:56

J76a48r86o17s44l11a24v 16J97o36n10á88š 4418264982705

MHD jezdí do okolních mimopardubických obcí na základě vzájemné dohody. Tuněchody a Úhřetice také mají železniční zastávku a MHD tam jezdí. Záleží jenom na úvaze obce, jestli MHD potřebují a jestli si na její provoz připlatí.

0/0
7.3.2017 9:47

P96a98t32r21i10k 45Š56t69r68i60n17c10l 1585420474283

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
6.3.2017 11:26

J26a16r15o12s71l43a45v 36J10o60n62á42š 4148284902585

Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.

+1/0
6.3.2017 14:07

M77a16r57t79i40n 40Č97a41p91e27k 6470821927234

Letiště bude napojeno po současné vlečce, ta zůstane. A Dražkovice, tedy přesněji Medlešice, padly díky výstavbě rodinných domků. Navíc při napojeí letiště přes Dražkovice vám tam pořád vadí přistávací dráha. Takže Ostřešany jsou ideální varianta, jelikož vede přes pole.

0/−2
6.3.2017 17:15

J57a64r87o80s72l35a21v 96J97o62n62á95š 4208484822235

Tu trať by šlo trasovat tak, že by osu letiště překračovala už u Nemošic, tj. 2,5 km od letiště. Dále by byla vedena cca 200 m jižně od osy přistávací dráhy a napojovala by se u severního konce překladiště odpadu (separačního dvora) u Dražkovic, tj. cca 350 m jižně od osy přistávací dráhy a 500 metrů JV od jejího východního konce. Nevím, jestli by to odpovídalo normám pro ochranná pásma letišť, ale bylo by to rozhodně mockrát lacinější a šetrnější vůči krajině než zamýšlená trasa.

+2/0
6.3.2017 19:59

I65v50o 68R58o32č52e84ň 9673879847170

Já bych zavedl do Chrudimi letecké spojení. Mají tam také letiště, tak je potřeba jej využít !!!!!!!!!R^

0/0
7.3.2017 8:00

J72a20r54o94s61l43a85v 13J96o54n32á54š 4658474802175

S mezipřistáním v Ostřešanech - ideální varianta! ;-D

+1/0
7.3.2017 9:50

M93i26c44h29a59l 58S77t60e96b24l44o 5909151794297

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
6.3.2017 9:05

I92v86o 28R47o85č52e67ň 9103619347450

Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde ??Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ?? ;-O;-O

+1/0
7.3.2017 8:06

M84a68r43t94i13n 20H51a44v89e51l53k65a 8564242414

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
6.3.2017 8:57
Foto

M93i96l47o98s94l97a27v 34Z38í66t46k98a 8930644367250

Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění

0/−1
5.3.2017 22:45

R81a93d24i72m 19Š27o11l20c 1335485695884

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
5.3.2017 21:57

P77e49t31r 70N33i53v58n69i62c62k38ý 3462664445147

Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.

+5/0
6.3.2017 7:54

R38a65d21i56m 79Š63o35l70c 1705425505324

No již v této době tam jezdí snad všechny vlaky, které mají stanoviště strojvedoucího na obou stranách. Současný problém není ani zas tak úvrať jako prostě pojezd do Rosic a pak vlastně zase zpět.

+1/−3
6.3.2017 8:49

J75a95n 36H75l55a37v38a 1551882453754

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
5.3.2017 20:32

J75a49r15o65s62l29a65v 76J15o74n23á72š 4548214902895

O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.

0/0
6.3.2017 10:18

M34a52r77t59i38n 81H31a82v73e35l86k82a 8194382874

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
5.3.2017 20:02

M24a91r88t45i17n 73H96a72v51e15l64k45a 8574622324

08.06.2106 – iDnes

Starosta Chrudimi Petr Řezníčekupozorňuje, že prostor pod železnicí představuje ekologickou zátěž a vyčištěníby se prodražilo (pozn: Myšlena ekologická zátěž, co zůstane po zrušenéstávající trati)

0/0
5.3.2017 19:58

M81a63r64t46i13n 13H20a85v47e93l28k32a 8914362424

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
5.3.2017 18:52

J81i66ř76í 85P97r80ů64š74a 7835262375789

Prosím o rozvedení bodu 2 kudy a jak má být řešeno ono bezúvraťové řešení v oblasti nádraží. Vlak opravdu není tramvaj a oblouk o rychlosti 10km/ hod dnes neprojde ani na vlečce natož na celostátní dráze.

+4/−1
5.3.2017 19:23

M36a53r72t45i72n 29H50a53v32e28l72k35a 8834132154

12. 6. 2015, Pardubický Deník:

První počítá s tím, že by vlaky doChrudimi stále jezdily přes Rosice nad Labem, ale byl by tam pro ně zbudovánzvláštní perón, který by umožnil rychlý průjezd.

Druhá alternativa počítá s tím, že byosobní

vlaky vyrazily po třetí koleji ve směru na Prahu a někde u Svítkovaby se stočily na Chrudim. Došlo by tam k zahloubení dopravy a vlaky by napovrch opět vyjely někam kolem pardubického letiště.

„Nejreálnější mi ale připadá třetíalternativa. Ta počítá s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly zesoučasného čtvrtého, případně nového pátého nástupiště. Hned po odjezduz nádraží by se stočily směrem ke stávající zastávce Závodiště,"

16.12.5015, SilniceŽeleznice:

Klíčovoučástí studie proveditelnosti je finanční a ekonomická analýza.

V případěPardubic byly hodnoceny varianty 1 až 6, varianta 7 nikoliv. Sama o osoběje docela zajímavá, ovšem kvůli složitému podjezdu pod silnicí I/37, ukteré se připravuje rozšíření na čtyři jízdní pruhy a zjevnému střetu s developerskými záměry fy Enteria v prostoru bývalé DOM ji lze považovat za praktickynerealizovatelnou.

--------------------------------------------------------------------------------

Je toho více, existují i schémata. Toto je jen rychle vloženo - omlouvám se za formátování

+2/−2
5.3.2017 19:53

M51a51r88t51i15n 45Č19a32p96e67k 6710631517264

Všechno to jsou hezké blbosti, jelikož nic neřeší, respektive řešení by bylo ještě dražší než Ostřešanská přeložka.

variata 1) - jelikož by strojvedoucí musel i nadále přejít z jednoho stanoviště na druhé k žádnému zrychlení by nedošlo, jelikož to je to co vlaky od Chrudimi zdržuje + čekání na křižování s vlaky na HK

variata 2) - rozebraná níže

variata 3) -odpověď proč je to nereálné jste si sám napsal, na křížení s I/37 tam není místo

+6/0
5.3.2017 20:34

M87a79r30t75i33n 83H41a74v57e54l12k50a 8824192634

Nevím, zda jste odborník na tratě. Já ne.

Ale protože se tomu věnuji již několik let a vedle sebe na stole mám "hard-copy" aktuální verze návrhu ve velkém měřítku, Váš názor nesdílím.

Tato stavba je výsledkem lobbingu.

Nevím, co se dá dodat k postupu výpočtu - viz výše.

0/−3
5.3.2017 20:49

P93e51t11r 93N74i23v33n94i74c31k43ý 3272304745777

"Tato stavba je výsledkem lobbingu."

Vždyť ty děláš to samé, jen s opačným požadavkem. ;-D

+3/0
6.3.2017 7:47

M11a65r98t36i43n 47Č51a58p60e29k 6720761927434

A ještě k té variantám 2 a 3. Jak je chcete postavit a přitom nezpůsobit Pardubicím dopravní kolaps? To je také důležitý zadávací parametr. Obě varianty znamenají kompletní uzavírku I/37 na dlouhou dobu, než se vybuduje nové přemostění. Navíc napojení do stanice také jednoduché nebude.

Proto se paramo dělá jak se dělá - s kruhákem, i když někteří by tam rádi viděli mimoúrovňovou křižovatku. Je to z toho důvodu, že prováděná varinta má nejkratší dobu úplných uzavírek. Pardubicím stačily dva měsíce uzavírky JENOM rampy a kolabovaly.

0/0
6.3.2017 17:26

Z48b63y62š98e68k 12Š26v69e69c 8754133634845

Pane Havelka vidím, že jste "velký odborník".

1/ Do kalkulace je nutno započítat letiště s civilnm a vojenským provozem.

2/ Napsat úsek železniční tratě s "prudkou zatáčkou" může jen osoba, která naposledy si hrála s natahovacím dětským vláčkem. Vlaky nezatáčí. Zatáčí např. silniční vozidla. Vlaky jezdí do oblouku!

+3/0
6.3.2017 0:09

J55a53n 89T66a20r98a78b53a 4466506559759

Zničit krajinu? U Ostřešan? Fakt?

Ale jinak, 6m násep je stejná zhovadilost jako D11 v zářezu jak Suezský průplav u Dobřenic, tam to bilo do očí identicky.

0/0
5.3.2017 17:37

Z26b51y91š50e74k 11Š45v40e61c 8354673804275

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
5.3.2017 17:06

M61a71r61t41i95n 33H33a78v61e95l15k70a 8624612764

Ale toto řečeno není. Trať existuje a je třeba ji rekonstruovat a vyřešit úvraťovou jízdu. A jak se uvádí pořád dokola - sice vzniknou 4 nové stanice. Ale také 3 zaniknou. To se zamlčuje.

A tamti lidé mají chodit pěšky?

+1/−2
5.3.2017 18:55

T23o88m12á22š 16L33u52d60v33í28k 5940738663336

Vy nepište nic o zamlčování, když se dopouštíte téhož. Jen demagog může napsat "A tamti lidé mají chodit pěšky?"

Normálně přiznejte, že Medlešice, Staré Jesenčany i Pce Závodiště mají kvalitní autobusové spojení.

+4/0
5.3.2017 22:34

Z33b29y84š18e48k 58Š36v27e22c 8494273324955

Zaniknou nejvýše dvě zastávky. Medlešice budou mít zastávku na opačné straně obce.

Vzniknou pravděpodobně 3 až 4 nové zastávky: Ostřešany, Nemošice, PCE centrum. Navíc bude na této trati využívána i stávající zastávka Pardubičky (tj. PCE Nemocnice, průmyslové areály býv. TESLA, návaznost na býv. TMS, FOXCONN = Zámeček a prům. areál Č. za Bory).

Zanikne zastávka Staré Jesenčany s velmi malým až nulovým počtem cestujících na spoj (osobně ověřeno). Náhrada MHD DpMP, které náhradou může být snížen počet spojů, které nebudou zajíždět do Ostřešan - náhrada vlak.

Zanikne zastávka Závodiště, které je v oblasti stávající MHD DpMP. Cestující vystoupí PCE hln. a přestoupí na MHD nebo použijí podchod (lávku), které jsou ve stavbě. Časová ztráta cca 5 min pro 5 osob na spoj celkem = 25 - 30 min.

Ostřešanská spojka zkrátí cca 5 osobám do Pardubiček 30 min, do PCEměsto 25 min, Pce hln. 10 min, do Rosic a směr H.K. cca 15 osob 15 min.

Celková úspora času cestujícících na jeden spoj 550 min - 30 min = 520 min, tj více než 8 hodin času strávených cestujícímmi ve vlaku na jeden spoj v běžné denní době.

Pěšky půjde krátkou trasu cca 5 osob nejméně 50 osobám se docházková vzdálenost zkrátí a současně se jim zkrátí přepravní doba.

+3/0
5.3.2017 23:59

A63l55e85š 79F21i48f68k26a 2714333542733

Doložte prosím, jak na HK a do Rosic bude se stavěním ve všech nových zastávkách a s přestupem na Pce, hl.n. doba jízdy kratší o 15 minut. Některé osobní vlaky jezdí i dnes CR - Rosice za zmíněných 15 minut, jiné za 20 nebo 21 minut.

Staré Jesenčany a Závodiště jsou odpoledne využívány sporadicky, zato do Rosic jezdí lidí docela dost, když započteme i pokračující na HK.

Takže stejně bez důkazu jako můj předřečník tvrdím, že do Rosic a na HK ke zrychlení NEDOJDE, možná se spojení zhorší.

+1/0
6.3.2017 12:31

A93l19e21š 37F22i11f58k65a 2544383752293

A nová zastávka pro Medlešice? Vždyť se trať docela od zástavby odkloní, takže "jen" na druhé straně obce to nebude.

+1/0
6.3.2017 12:34

P61a23v13e49l 95Ř76a61p94e83k 7362876149475

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
5.3.2017 16:45

M47a82r35t97i17n 61H95a40v44e53l48k25a 8894982484

Jistě s Vámi souhlasím. Je to tak. Ale odlišujme existující od nově budovaného. Pokud stát (v tomto případě spíše "zájmové skupiny") chce stavět na zelené louce a již několik let se tahá s obyvateli o to, zda tam budou či nebudou protihlukové zdi, pak to stát staví na úkor obyvatel.

Myslím si, že pokud chtějí stavět něco nového v dnešní době, měli by na to brát ohled.

Chtějí prostavět 2,4 miliardy (osobně to odhaduji - se vším dohromady - na 3,5 až 4), tak by to měli postavit tak, aby to nebylo na úkor těch, co tam již žijí. Při těchto částkách je "handrkování se" o způsob vedení železnice a hlavně o protihlukové zdi (ze strany státu) minimálně trapné.

Co se týká výše spodní vody - věděli do čeho jdou - tak ať se "pochlapí". Měli mnohem jednodušší trasu kolem Dražkovic, ale nechali si ji zastavět rodinnými domy. Zdůrazňuji v oblasti tehdejší stavební uzávěry!!! A se souhlasem všech zastupitelů dané městské části. Pak objevili, že to tam už nejde a vrhli se na jeden z mála kopců v Polabské nížině.

+1/−3
5.3.2017 19:03

Z68b65y51š34e78k 65Š28v96e45c 8284303934705

Pane Havelka Vás by potřebovala ŘSD při budování nových tras silnic a obchvatů. Po Vás by nepostavili již nic. :-)))

+2/0
6.3.2017 0:14

P59a89v67e30l 16Ř89a73p27e33k 7672466769785

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
5.3.2017 16:42

M88a27r69t63i34n 15H77a22v35e27l84k63a 8344802294

O tomto to není. Nevím, jak jste v obraze, ale trasa trati existuje. Novinka je to, že její rekonstrukce zřejmě negeneruje takové zisky, jako její uzavření a stavba na zelené louce..

0/−4
5.3.2017 19:06

J84a88r79o86s66l35a79v 53J85o27n18á10š 4358304452975

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
5.3.2017 15:49

M14i57r10o76s11l37a80v 92G24r26o57s33s72m82a66n81n 8182549424

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
5.3.2017 14:57

M43a86r58t19i53n 18H72a82v45e26l14k52a 8914892294

Bohužel, v poslední době je mnoho změn k horšímu.

Myslím, že to vychází z jedné poučky pro management: "Pokud nevíš co s tím, začni to reorganizovat...". A bohužel velmi často praktikované ...

0/−1
5.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.