Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I78v74a93n 53M53a67r47e55k 6824358772

Tak to je myšlení jako v devatenáctém století , kdy se začala rozvíjet žel.doprava.

A nepřestanou jim náhodou dojit i krávy, když projede kolem vlak ? ;-D

+30/0
doporučit
5.3.2017 12:19

J44a15n 27S63l29o27v88í73k 3679637620588

Co já bych za to dal, kdyby mi kolem baráku jezdil několikrát denně vlak, klidně i po vysokém náspu, než ty tisíce aut.

+18/0
doporučit
5.3.2017 14:22

M47a78r64t59i95n 73Č67a63p39e49k 6420951347634

"Řešení problému úvraťové jízdy existuje v okolí nádraží a v rekonstrukcí stávající trati. Zde by to však nebyla jednoduchá stavba na zelené louce se snadnými zisky." - Tohle může pronést jen blbec, ta stavba je nemožná. Pán si evidentně myslí, že vlak zvládne stejné poloměry oblouků a hodnoty stoupání jako jeho auto.

Navíc cokoliv ve stávající stopě neřeší problém s úvratí Chrudim - Hradec. Celá stavba není jen o spojení Pardubice - Chrudim, ale o spojení celé aglomerace od Slatiňan až po Jaroměř, ale to někdo, kdo přemýšlí jen v rámci toho svého rybníčku nikdy nepochopí.

+17/−1
doporučit
5.3.2017 14:21

P69a55v82e77l 76Ř43a21p18e64k 7822696159355

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
doporučit
5.3.2017 16:45

V54l39a14d47i14m40í95r 39K93r57á93l 4793906520842

Co zrušit tu vesnici, taky slušně hyzdí krajinu

+18/−2
doporučit
5.3.2017 12:52

J44o47s80e63f 93P72i44š21v95e34j51c 5536926638199

Pokud vím, tak přeložka větší části trati Pradubice-Chrudim po jak se v článku uvádí "Ostřešanské spojce" se plánuje už asi od roku 1968, kdy se začala budovat, ale pak (jako u spousty projektů) došly peníze a trať končí v poli u Nemošic. Přeložka má svoji logiku, protože se odstraní naprosto nesmyslné couvání vlaků ve směru na Chrudim do Rosic n. L., čímž dojde k podstatnému zrychlení jízdy vlaků v úseku Chrudim- Pardubice. Projektu fandím, ale obávám, se, že stejně jako se nepodařilo nalézt peníze v minulosti, nenajdou se ani teď. Chápu i ostřešanské - přece jen 6m násep je trochu moc - zářez je rozhodně lepší varianta (předpokládám někde mezi Ostřešany a Mikulovicemi), ale samozřejmě spodní voda je problém. Každopádně doufám, že dojde k nějakému kompromisu (třeba mělčí zářez, nižší násep) a trať bude.

Co se týká úlohy pana poslance Kolovratníka, myslím si, že je to jen a pouze snaha o jeho zviditelnění, jinak mu je celý problém úplně ukradený.

+11/0
doporučit
5.3.2017 13:54

R58i33c51h43a63r25d 35M18i46c66h39a15l74o75w90s35k91i 1971729375116

Vždy se najde nějaký trouba, který se chce zviditelnit a tak bude škodit i když ví že ničemu nerozumí.

+11/0
doporučit
5.3.2017 13:40

V88á95c70l24a58v 15S61v92o20b76o85d79a 5706168599

Já těm lidem rozhodně nerozumím. Co tady mají za argumenty? Je vidět,že každý druhý má auto,takže vlak je absolutně nezajímá! :-(

+13/−1
doporučit
5.3.2017 12:23

Z26b75y26š75e97k 80Š50v57e28c 8964523854135

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
doporučit
5.3.2017 17:06

P35a77v26e91l 74Ř22a87p19e92k 7382126319255

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
doporučit
5.3.2017 16:42

L41u59d85ě68k 98Š24i59š24á18k 3257108919864

Klasické NIMBY problém téměř všech staveb. Lidi jsou totiž zlí, zavistiví, chamtiví a nepřející druhým.

+6/0
doporučit
5.3.2017 12:56

P52e69t97r 27M38a54r78š82o76u27n 5115738916606

Sranda je, že přeložku (původně směrem na Blato, ale začátek přes Ostřešany bude asi stejný), jsem viděl zakreslenou v plánech rozvoje kraje hned někdy po revoluci. (Možná tam byla už tedy dříve)... přesto obce dále povolovaly výstavbu domů v Drazkovicich a Mikulovicích podel plánované trasy... (až na úroveň ochranného pásma, což by ale znamenalo mít koleje " za barákem".

Teď se samozřejmě najednou plánuje trasa jiná. A pokud by to vedlo původní, budou ti bydlící nadávat na vlak...

(Nojo, "stavební" pozemek od realitky, a nikdo se nezajímá, co je v okolí v plánech na roky budouci, a pak prudej)

+5/0
doporučit
5.3.2017 13:34

M31i24c54h10a44l 47S93t80e58b13l47o 5379761874347

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
doporučit
6.3.2017 9:05

P38a49v14e23l 69M80a47t58o28u53š97e40k 5850937188844

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
doporučit
6.3.2017 12:40

J45a69r18o80s62l96a16v 93J65o60n88á60š 4658544952485

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
doporučit
5.3.2017 15:49

M76i95r59o31s79l74a71v 94G10r11o13s60s10m72a72n20n 8112679684

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
doporučit
5.3.2017 14:57

M17a70r87t32i55n 47H61o79c29h81m14a31n 7153307434353

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
doporučit
6.3.2017 21:40

E71v37a 20R30o49č68e16ň76o11v96á 7438303551595

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
doporučit
6.3.2017 12:17

P31a91t57r82i18k 25Š31t57r96i51n60c91l 1675720944803

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
doporučit
6.3.2017 11:26

R69a34d38e44k 62J88o60n97á61š 4407685903888

Nějak nechápu úplně poslední větu - jaké dopady na okolí?

+2/0
doporučit
5.3.2017 12:15

R34a91d12i58m 37Š34o30l23c 1885975845384

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
doporučit
5.3.2017 21:57

M30a76r27t62i76n 73H35a16v75e68l97k66a 8664972334

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
doporučit
5.3.2017 18:52

M39a26r24t26i36n 96H65a94v91e33l67k47a 8584162814

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
doporučit
5.3.2017 20:02

J83a95n 17H67l44a36v83a 1331362333914

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
doporučit
5.3.2017 20:32

M32a90r66t35i14n 34H96a17v15e96l61k11a 8284432374

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
doporučit
6.3.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.