Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Linka z Pardubic do Londýna není jistá, Ryanair má dostat miliony

Třebaže irský nízkonákladový letecký dopravce Ryanair minulý týden oznámil, že od října bude létat třikrát týdně z Pardubic do Londýna, na plánování rodinného výletu je ještě brzy. Linka je totiž podmíněna štědrou dotací, kterou město ani kraj neschválily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O63n95d81r90a 86V54a33c57e32k 8542110255749

Netolický nepodpoří nic co se týká Pardubic... Reálněji vidím linku Česká Třebová - Londýn;-D

+5/−1
28.2.2017 21:51

J64a13n 68V74r18a18b81e65c 4512380356534

Stavba letiště projektově 280mil, s vícepracemi 400mil (=což je jistota, všichni stavaři jasně říkali, že je to nepostavitelné a někde se to musí očůrat).

Ale OK, i já si přeju fuknční letiště, budu z něj taky profitovat :-)

Pane redaktore prosím dodejte v dalším článku zásadní informaci:

13mil sleva z letištních poplatků + 11mil dotace Ryanairu = 24mil.

Kolik jsou ty letištní poplatky v základu? (= z kolikati je ta sleva?)

Byly letištní poplatky více než 24mil? Pak stále dobrý...

Byly poplatky 15-24mil? Jsem nasr.., ale chci aby to fungovalo = OK

Byly letištní poplatky přesně nebo jen lehce nad 13milionů? Tak pak je to neskutečné!

A takovýto "diskont" žádám uplatnit u chvástající se ředitelky EBY Šmejkalové u každé její měsíční manažerské výplaty...

+2/0
28.2.2017 20:15

J22a73n 59V46r80a93b75e63c 4862860216724

Budu jedním z prvních zákazníků na let do Londýna ;-)

Nicméně: Přeci každé letiště si účtuje od dopravců letištní poplatky. A ne zrovna malé.

Rozuměl bych tomu, že např. Ryanairu je pro první rok pardubické letiště pro "rozpohybování" letiště úplně zruší.

Jestli tam ale už nyní nejsou ŹÁDNÉ letištní poplatky a ještě jim k tomu přidají přes 10mil ročně, tak jsou tyto miliony dost děsivé (stačí, že 400milionů vyletělo oknem ve stavbě), Netolický má pak pravdu a paní ředitelka by raději měla mlčet (ne si gratulovat k Ryanairu) a chodit kanály...

+4/0
28.2.2017 17:46

J68a65r83o98s60l61a56v 55J30o61n38á56š 4658444142255

Ta stavba by měla stát 280 mio. Jinak záleží na smlouvě. Jestli bude Ryanair nějakým způsobem propagovat region, pak by to mohla být účinnější reklama než nějaké brožury a expozice na veletrzích cestovního ruchu. Hodně bude záležet na CK a regionálních podnikatelích, aby vymysleli něco, co turisty v regionu aspoň den nebo dva pozdrží. Velká pardubická, Zlatá přilba, Hip Hop Camp či Rock for People je poměrně málo.

+1/0
28.2.2017 18:06

V24l50a22d67i55m47í73r 79F73i20b50i59g35e61r 5864761911944

V článku píšou o 11 mega od Kraje a města a dalších 13 od EBA za odpuštěné poplatky. To je 24mega a je je setsakra moc

+2/0
28.2.2017 19:15

R15a51d34e82k 14H88a81ň79á32č60e45k 5133800464893

Správná cesta jak přiblížit tento region,každý začátek něco stojí když je na pány hokejisty tak proč nepodpořit dobrou věc:-)R^;-)

+1/0
28.2.2017 16:28

J59a48n 46V74r52a27b31e90c 4142340506204

Já bych si taky přál, aby se to rozjelo.

Ale to "něco na začátek" jaksi už bylo...

...a to cca 400milionů...

Jestli to bude polykat další desítky mil.ročně na dotacích (protože pak si o dotaci řekne EasyJet, Germanwings,...) a z letištních poplatků nebude nic, tak je to děsivá politická žumpa...;-(

+3/0
28.2.2017 17:49

J95a29r67o73s60l63a69v 39J61o90n41á45š 4328844742255

Kupovat hokejový klub před krachem byla velká chyba. Město ho mělo koupit až po pádu do WSM za daleko menší peníz. Šmidberský klub ke krachu přivedl, a teď se směje.

+1/0
1.3.2017 11:09

J23a43n 70M38a14n69d75í23k 2498123481777

Dotace leteckých linek by vůbec neměly existovat.

+8/−3
28.2.2017 13:23

M83i60l30a57n 63V78o85l60e63k 5859833486209

To není ani tak dotace dopravy, jako spíš propagace regionu. Neříkám, že je to správné, říkám, že v různých formách je to běžné.

+3/0
28.2.2017 15:26

J17a37r67o16s11l52a66v 51J15o77n69á63š 4218164352535

Proč jenom leteckých linek? Ony by dotace neměly existovat vůbec, protože deformují ekonomiku. Ale existují. V tomto případě mají do regionu přivést turisty, což je žádoucí a obecně prospěšné.

Teď jde "jenom" o to, umět jim něco nabídnout, aby se aspoň den nebo dva v regionu zdrželi. Tahle dotace poskytne příležitost cestujícím, ale i regionálním podnikatelům nejen v cestovním ruchu. Pořád mi ty peníze přijdou smysluplněji vynaloženy než lákat turisty pomocí drahých publikací a různých veletrhů cestovního ruchu.

Asi tak: Ty turisty jsme vám přivedli, tak teď se předveďte a postarejte se o ně. Je to výzva nejen pro Pardubice, Hradec a Chrudim, ale pro celý region.

+4/−1
28.2.2017 16:07

D54a33v58i25d 91M55a11r70e83k 7803536984245

Ačkoliv částečně souhlasím, je to pořád smysluplnější, než reklama na Pardubice na dresech pardubických hokejistů. A ta výše roční podpory je podobná.

+3/−1
28.2.2017 16:36

P60e36t59r 31P28r95o42v17a17z48n59i80k 3353778816593

Dle mě velká šance pro Pardubice, pokud se to vezme za správný konec. Část dotace jako výměna za reklamu na vyžití v regionu, pokud si někdo bude skrz Ryanair hledat spojení do ČR, by mi přišla dobrá. Navázat by se na to ale měli i lokální hotely, penziony, restaurace, bary, diskotéky, aby třeba Britové, co přiletí na 4 dny do Prahy, strávili 1 den i s nocí v Pardubicích. Část dotace by i mohla být navázána na to, kolik lidí reálně v regionu zůstane a něco utratí. [>-]

+9/−1
28.2.2017 13:06

J92a52r71o59s16l19a62v 34J32o28n61á35š 4958324292985

To není šance jenom pro Pardubice, ale i pro Hradec, Chrudim atd. Logicky by měl mít Hradec zájem na tom, aby na přilákání turistů z Anglie participoval podílem na té dotaci. Užitek to přinese oběma městům a krajům. Letiště v Pardubicích totiž není jenom pardubické, ale regionální.

+2/−1
28.2.2017 16:30

J66a37n 54V51r19a41b92e19c 4922450466844

A Hradec na to nějak přispěje?

280milionů projektovaných (=400 s vícepracemi) platí pardubické město a kraj...

Teď bude pravděpodobně platit další miliony ročně...

Trošku nevyrovnané.

+3/−1
28.2.2017 19:52

J98a44r65o76s29l20a89v 38J80o49n17á51š 4738344982985

Je to jen otázka jednání a nalezení oboustranně výhodného řešení.

0/0
1.3.2017 11:12

M44i16r20o84s29l60a23v 97Z32i40k50m61u58n61d 6668702717768

A co je v Pardubicích, Chrudimi, Hradci Králové pro zahraničního turistu tak zajímavé, aby se tam na jeden den ubytoval. I když přiletí dopoledne a "zhlédne neexistující krásy Pardubic", tak je za hodinu vlakem v Praze ... Tím spíše, že letecký dopravce se nebude zabývat nějakou organizací doplňkových služeb pro množinu náhodných cestujících. To je věc pro cestovní kancelář.

+1/0
5.3.2017 5:15

J35a87n 62Č83e16k85a41l 7899275274294

Zajímaly by mne údaje, kolik lidí by fakt mělo zájem létat z Pardubic do Londýna a za kolik...

+2/−3
28.2.2017 12:41

J13a77n 84S42ů93r73a 4855343613642

je rozdíl zájem a kolik lidí je ochotno zaplatit cenu tak, aby byla linka zisková.

0/0
28.2.2017 12:42

J48a30n 66Č54e87k69a38l 7789285824464

Přesně tak jsem to myslel (a asi špatně zformuloval). :-)

+1/0
28.2.2017 12:50

J78a95r98o20s45l60a10v 34J52o38n42á95š 4778294612645

Ono jde hlavně o ty cestující z Londýna do Pardubic. A z Pardubic je třeba do Prahy určitě lepší spojení než z Brna, Ostravy nebo Karlových Varů (vlakem je to 50 minut). Takže si myslím, že Angláni cestující do Česka (Prahy) budou o tuhle linku mít zájem. Teď jde "jenom" o to umět jim nabídnout něco, co je v regionu den nebo dva zdrží.

0/−1
28.2.2017 16:24

J28a64n 87S80ů45r20a 4215863673942

Do Brna létá více spojů z Londýna (dva dopravci), i do Ostravy.

0/0
28.2.2017 17:18

J38a27r25o13s20l97a44v 82J34o80n85á31š 4578224852105

Letiště v Pardubicích doposud nemělo odpovídající terminál. Až ho bude mít, bude pro nízkonákladové dopravce atraktivnější než Brno nebo Ostrava. Níže píšu, že z Pardubic je to do Prahy 50 min. vlakem, zatímco z Brna bezmála 2,5 hodiny + cesta z Tuřan do Brna.

0/−1
28.2.2017 17:25

J18a36n 15S33ů88r34a 4355143193232

Myslím, že odpovídající terminál je to poslední, co nízkonákladoví hráči řeší. Jinak by Ryanair nelétal například tak dlouho z Altenburgu. Jen vám chci vysvětlit, že aglomerace PU + HK je prostě na uživení pro běžnou linku nedostatečná, zvláště, když je blízko jiné, větší letiště. Proč myslíte, že příliš nefunguje Brno? Protože má blízko letiště Vídeň a Bratislavu.

0/0
28.2.2017 17:28

J40a12r11o67s83l21a52v 49J31o81n19á49š 4278434612945

Samotná aglomerace ne, výhodou je dostupnost Prahy. Ostatně do Pardubic už létaly stálé linky z Moskvy a Petrohradu. Jistě ne kvůli Pardubicím nebo Hradci, ale kvůli Praze.

+3/0
28.2.2017 17:39

R94a79d78e96k 17J74a94n45a11t84a 9805436164142

Ty tam ale nelétaly kvůli ekonomice, ale kvůli byrokracii! Z Ruska (ale i mnoha jiných zemí) smí být podle mezinárodních dohod na každé lince pouze dva dopravci. V Praze i Karlových Varech už je ČSA a Aeroflot. Takže když to chtěl zkusit někdo třetí, zkusil to do Pardubic, protože do Prahy nesměl.

V případě letů do EU, tj. toho Ryanairu, tento důvod padá, protože v rámci EU taková omezení nejsou, letecká doprava je liberalizována.

+3/0
28.2.2017 22:15

J90a20r92o96s67l42a81v 65J96o73n77á18š 4908134892685

Díky za informaci, to jsem nevěděl. :-)

0/0
1.3.2017 11:13

J18a71n 71S93ů39r54a 4355213163652

Linky do Moskvy létaly jen kvůli tomu, že není open sky mezi Českem a Ruskem.

+1/0
28.2.2017 23:51

P17a65v66e97l 40Ř19a42p27e89k 7982556309745

Není mi jasné, proč taková dotace není automaticky trestným činem.

+5/−5
28.2.2017 12:10

J29a22n 38P82e15t28e97r82a 2901545422754

Tak mate moznost zalovat.

Je to normalni vec v cele EU

Tresnej cin je spis ta dotace na novostavbu trati do Mosnova.. to je úplně k smíchu, kolik to stalo a kolik lidi tam kdy bude jezdit.

+1/0
28.2.2017 12:14

R19a71d22e73k 46J84a80n89a12t35a 9265986974422

Pozor, že u trati ze Studénky do Mošnova je většina trasy společná s tratí do Příbora a Kopřivnice, která se opravila a tam lidí jezdí dost.

0/0
28.2.2017 12:21

J68a74n 72Č23e90k22a87l 7959515804114

Ano, a stále tam lidé jezdí motoráčky, zatímco na Mošnov pro těch 50 lidí jezdí Elefanty...

0/0
28.2.2017 12:37

R71a29d91e18k 81J25a20n33a32t31a 9465306534532

Elefanty ne, jezdí tam Pantery.

0/0
28.2.2017 12:43

J23a74n 40Č72e93k95a39l 7839715594334

Opravdu?? A odkdy?? Ještě nedávno dávala kamarádka na Facebook fotku z "výletu" s dětmi na letiště (na to jedno letadlo, co tam létá), a bylo to evidentně foceno v Elefantu...

0/0
28.2.2017 12:53

R20a77d62e30k 87J22a29n41a72t73a 9645876814292

Viz

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3051&nazev=&rok=2017

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3065&nazev=&rok=2017

+1/0
28.2.2017 14:25

J19a15n 74Č75e21k32a54l 7299685764474

Díky, koukal jsem na Zelpage, ale tam řazení pořád vyplněno nebylo... Každopádně někdo snad konečně dostal rozum...

0/0
1.3.2017 8:46

J56i32n57d83ř70i86c56h 42M83i70t47t56e13r 6434185261886

Přesně tak, dotovat podnikání soukromé firmě , to už jsme v socíku nebo co ?

+3/0
28.2.2017 13:22

J79a78n 58P85e58t53e84r90a 2631185602374

No to prirovnani s linkou do Opatova je fakt na úrovni vidlaka Netolickeho.

Ryanair je největší evropska společnost, jeho následuji další firmy.

Pokud si nevyhradili žádnou dotaci na rozjezd linek, tak to fakt nemusite nic stavět.

Ryan se tak chova vsude..

+4/−1
28.2.2017 11:31

J78a90n 18S84ů81r40a 4895713563112

Kraj má řešit základní dopravní obslužnost. Ne letecké spojení vidlákova s Londýnem. ale jinak souhlas, stavět letištní terminál z veřejných peněz je blbost.

+4/−2
28.2.2017 12:41

J85a18r55o96s58l70a57v 71J41o12n15á65š 4488884282605

Kraj řeší i cestovní ruch. Tohle je šance, řekl bych, že velká šance.

+1/−1
28.2.2017 16:26

J97a78n 72S92ů17r78a 4945153153792

rozhodně. 3 lety týdně x max 189 cestujících. to je skoro už na nové hotely, aby se davy lidí vešly.

+3/0
28.2.2017 16:29

D39a70v30i13d 28M53a41r78e92k 7503406614935

Propagace kraje a města na stránkách Ryanairu, spokojenost Ryanairu s letištěm - to může klidně počet linek do budoucna zvýšit. Nehledě na to, že do Londýna nelítají jenom pražáci, ale i východočeši, lidi z Vysočiny apod.

0/0
28.2.2017 16:40

J23a42n 90S75ů58r32a 4235523283662

Jistě, z Jihlavy je to blíže do Brna nebo do Pardubic? hodina a půl jízdy na letiště, to je hrozná komplikace při cestování. Zajímavé, že se nezvyšuje počet linek Ryanairu z Brna ani Ostravy. Stále jen Londýn a ještě zuby nehty se držící Bergamo. A asi se shodneme, že Brno + JMK toho má k nabídnutí turistům poněkud více, než Pardubický kraj.

0/0
28.2.2017 16:42

J31a42r20o98s63l92a16v 22J50o91n77á41š 4868504382825

Letiště v Pardubicích má oproti Brnu tu výhodu, že z Pardubic do Prahy je to vlakem 50 minut, kdežto z Brna 2,5 hodiny. Nehledě na to, že pardubické letiště je od nádraží co by kamenem dohodil, kdežto z Tuřan je to k brněnskému nádraží lán cesty.

0/0
28.2.2017 17:21

J60a33n 68S95ů77r30a 4465833583592

Psal jste o cestujících z Vysočiny. Když budete z Jihlavy, pojedete raději na letadlo do Pardubic, Brna nebo Prahy?

+1/0
28.2.2017 17:22

J25a13r46o81s90l36a20v 14J98o69n17á54š 4768844852375

Já jsem o Vysočině nepsal. Výhodou pardubického letiště je blízkost k Praze. Ale když se ptáte, tak z Jihlavy bych jel asi raději do Pardubic, protože tam bych měl parkování po celou dobu pobytu zdarma.

0/0
28.2.2017 17:31

J89a68r26o80s55l50a46v 74J70o88n82á31š 4878104952365

Pane Sůro, když ve fotbale chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0 a snažit se dál. Znáte snad jiný způsob, jak zvítězit?

Tím chci říct, že ta linka do Londýna by měla být začátkem dalšího vývoje.

0/0
28.2.2017 17:12

J49a13n 77S13ů74r67a 4105503313812

Pochopitelně. Když ale hraju okresní přebor, nejedu do Barcelony s plány, že je porazím 3:0

0/0
28.2.2017 17:17

J51a68r74o16s56l83a20v 49J39o76n67á77š 4148744652705

Však taky Pardubice nechtějí konkurovat Frankfurtu, Vídni, dokonce ani Barceloně ne. Chtějí být solidním divizním hráčem. Ale i v divizi platí, že když chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0.

+2/0
28.2.2017 17:47

P21e12t53r 88M26a97r73š80o14u72n 5175818626326

Nojo, ale pak se nemá z veřejných peněz (dotace) jako podpora turistického ruchu stavět ani ta spousta posedu (jakoze rozhledny), soukromé "kongresové" hotely....

Otázkou pak je, co je z oné nabídky smysluplnější využití dotace...

0/0
28.2.2017 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.