Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice požádaly armádu o bývalé vojenské cvičiště Červeňák

Náměstek pardubického primátora Jan Řehounek odeslal na ministerstvo obrany žádost o bezúplatný převod pozemků v bývalém vojenském cvičišti Na Vinici. Pokusit se získat celou lokalitu lidově zvanou Červeňák mu nařídilo usnesení zastupitelstva. Řehounek dlouho schytával kritiku, že s žádostí nespěchá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a57r55o27s13l42a42v 61J95o63n56á54š 4498874362355

"Skutečně efektivní řešení pro Pardubičky je jedině jejich napojení na rychlodráhu,“ uvedl třeba člen spolku Město na kole a Strany zelených Jakub Kutílek.

Pan Kutílek asi nepochopil, že spojka není řešením pro Pardubičky, ale pro centrum města. Napojení rychlodráhy na Pardubičky je dost těžko technicky proveditelné, protože pro něj není dost místa. Přímé propojení JV a JZ města je nezbytné, má-li se centru alespoň trochu ulevit.

0/0
22.2.2017 19:27

P60e75t62r 21K28o29r77b12e60l 9866917250762

Máte pravdu, ale chtělo by to propojení skutečně efektivní, které nebude ústit v úzkém hrdle pod Pardubičkami a kde nebudou zdržovat semafory na jednosměrném mostě. Sanitky budou stejně jezdit přes Nemošice, protože nebudou riskovat, že se na tom mostě kousnou. Představte si, že vjedou na most a proti nim nějaký jouda, kterého přikreje další. Ale těm co vidí jen krátkou čáru na mapě tohle nedocvakne.

0/0
22.2.2017 19:55

J91a21n 29V76r51a37b51e50c 4912820706214

Proboha: oprava tohoto mostu a postavení nového přes uzoučkou Chrudimku (čili délka tak 50m)? O kolik vyjde dráž vylít tam betonový široký most?

A proč by nemohla silnice ústit na stávající komunikaci nějakým větším kruhákem s bypassy?

A je po problému s plynulostí jak napojení, tak mostu :-)

+2/0
22.2.2017 20:40

P74e18t23r 47K22o15r81b83e17l 9126867450322

To by bylo hezké. A kdo něco takového plánuje?

0/0
22.2.2017 22:52

P98e64t79r 52K65o25r49b26e84l 9136517360772

Druhá věc: Osobně jsem pro záchranu konstrukce mostu. Nevadí mi pokud by se postavil nový a tento se přesunul někam jinam a tam fungoval třeba jako lávka. Koneckonců je to stará pardubická praxe. Je to z toho důvodu, že Červeňák je původní Prokopák, který sem byl přesunut ve dvacátých letech a proto má pro Pardubice velkou historickou hodnotu. Nešrotovat. Ten most je pardubická historie.

0/0
22.2.2017 22:57

J96a59r84o83s67l91a91v 98J53o21n63á63š 4488804202415

Já jsem už kdysi psal, že jsem pro plnohodnotné propojení bez ohledu na záměr výstavby JV obchvatu. To znamená nový most a vybudování kruhové křižovatky u hřbitova v Pardubičkách.

Podle mě je to optimální řešení, protože obchvat má sloužit spíš pro dálkovou dopravu než jako místní komunikace.

0/0
23.2.2017 10:06

P68e89t33r 83K53o51r72b71e96l 9356667300932

Ale to se nechystá. Místo toho se chystá něco jako propojka Rosice - Svítkov.

0/0
23.2.2017 10:35

J89a14r71o21s43l18a31v 98J33o43n93á52š 4328554522255

To na mém názoru nic nemění. V Pardubicích se často volí jiné řešení než to optimální.

0/0
24.2.2017 15:33

P88e27t43r 39K84o26r22b27e52l 9336547850222

Nebuďte v Idnes líní a pořiďte už konečně fotku toho správného mostu.

+2/0
22.2.2017 12:09

P86a42v35l71a 15K63v16a91p52i14l72o88v41á 7459568394407

Já už jsem na tu fotku taky alergická. Stejně tak na ten popisek o romantické divočině. Červeňák není romantická divočina, ale zaplevelený bordeliště.

+1/0
22.2.2017 15:38

M31a95r29t55i18n 18H33a90v19e73l91k54a 8674202624

Myslím, že srnky a zajíci to vidí jinak ...:-)

0/−1
22.2.2017 16:14

P44e85t45r 10K68o80r27b91e46l 9336457230702

Kefalín, čo si predstavujeťe pod pojmom romantická divočina? Tyršovy sady?

0/−1
22.2.2017 18:25

J50i52ř80í 65K87o21u11b58a 6652665771

To je pojem z poloviny 80. let, kdy se tato dvouproudá komunikace od nádraží na Drážku stavěla, zpočátku tam byla 80 km/h, jestli se nemýlím, jsou tu pamětníci ??

0/0
22.2.2017 11:15

V33í11t80ě94z88s24l47a83v 92P20e53č54i98n55k69a 1593130141828

Já zas takový pamětník nejsem...moje paměť sahá jen k 70 km/h, které jsou tam v současnosti. Nevím, zda tam byla původně vyšší rychlost...ale často vzpomínám si, že na třídě Míru byla vývěska okresního svazu architektů a jeden čas tam visel impozantní projekt, jak má komunikace pokračovat. U Marka se měl být zdvihat obří nadjezd, který měl překlenout celý prostor před nádražím a klesat zhruba v prostoru dnešního kruhového objezdu u Kauflandu (nebo co tam je). Vlastně dodnes zůstal ten přednádražní prostor nedořešen a hledá se řešení...

0/0
22.2.2017 12:34

J32i72ř94í 61K49o65u92b35a 6662565181

Ano, a nejen tam, i Pardubičky byly napojené. Pamatuju se na to, a dokonce jsem tomu i chvíli věřil.... Jak šel čas, bylo jasné, že šlo o teoretickou studii.

0/0
22.2.2017 13:25

J13a78n 29Č67e76k67a98l 7319125324844

V Pardubicích je nějaká rychlodráha? To je zas nějak nějaký novinářský pojem jako "rychlodráha" v Praze na letiště, ne?

0/0
22.2.2017 9:36

P60e29t59r 95K96o80r19b28e60l 9976547820432

To je lidový název pro městský průtah ulicemi Hlaváčova a kpt. Jaroše, který se vžil už v 80tých letech.

+1/0
22.2.2017 12:07

M15i38c48h40a39l 95S87t80e36b83l16o 5749351414787

Silnice a most - to je jediná priorita všech PardubákůR^V!![>-]

Pak se může řešit hezký parčík s cyklostezkou napojený na ostatní parky podél Chrudimky.

Dobrá práce a at už se stavíR^

+4/−1
22.2.2017 8:46

J12a60n 81V11r59a46b21e74c 4122520676214

Souhlas, už ať ta propojka je R^.

Pak je dost na diskuzi, co tam vznikne.

Může mi např. někdo vyjmenovat, kde je na katastru města nějaká větší plocha na výstavbu např. řadových RD, aby se Pardubice neustále nevylidňovaly? Velmi extrémní část lidí si prostě komfort domu může dovolit a v bytovkách bydlet nebudou. Jakmile oba manželé vydělávají, každá banka jim na dům půjčí...

Tak chceme sedmdesátitisícové Pardubice nebo někdy třeba i stotisícové?

0/0
22.2.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.