Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice požádaly armádu o bývalé vojenské cvičiště Červeňák

Náměstek pardubického primátora Jan Řehounek odeslal na ministerstvo obrany žádost o bezúplatný převod pozemků v bývalém vojenském cvičišti Na Vinici. Pokusit se získat celou lokalitu lidově zvanou Červeňák mu nařídilo usnesení zastupitelstva. Řehounek dlouho schytával kritiku, že s žádostí nespěchá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a15r96o69s70l13a43v 44J82o74n44á96š 4988304242215

"Skutečně efektivní řešení pro Pardubičky je jedině jejich napojení na rychlodráhu,“ uvedl třeba člen spolku Město na kole a Strany zelených Jakub Kutílek.

Pan Kutílek asi nepochopil, že spojka není řešením pro Pardubičky, ale pro centrum města. Napojení rychlodráhy na Pardubičky je dost těžko technicky proveditelné, protože pro něj není dost místa. Přímé propojení JV a JZ města je nezbytné, má-li se centru alespoň trochu ulevit.

0/0
22.2.2017 19:27

P76e39t45r 57K26o36r50b26e65l 9446957400642

Máte pravdu, ale chtělo by to propojení skutečně efektivní, které nebude ústit v úzkém hrdle pod Pardubičkami a kde nebudou zdržovat semafory na jednosměrném mostě. Sanitky budou stejně jezdit přes Nemošice, protože nebudou riskovat, že se na tom mostě kousnou. Představte si, že vjedou na most a proti nim nějaký jouda, kterého přikreje další. Ale těm co vidí jen krátkou čáru na mapě tohle nedocvakne.

0/0
22.2.2017 19:55

J44a24n 38V47r19a47b14e72c 4292490406124

Proboha: oprava tohoto mostu a postavení nového přes uzoučkou Chrudimku (čili délka tak 50m)? O kolik vyjde dráž vylít tam betonový široký most?

A proč by nemohla silnice ústit na stávající komunikaci nějakým větším kruhákem s bypassy?

A je po problému s plynulostí jak napojení, tak mostu :-)

+2/0
22.2.2017 20:40

P12e10t40r 69K13o83r61b84e15l 9576297580332

To by bylo hezké. A kdo něco takového plánuje?

0/0
22.2.2017 22:52

P84e78t68r 48K53o43r62b26e78l 9486787130422

Druhá věc: Osobně jsem pro záchranu konstrukce mostu. Nevadí mi pokud by se postavil nový a tento se přesunul někam jinam a tam fungoval třeba jako lávka. Koneckonců je to stará pardubická praxe. Je to z toho důvodu, že Červeňák je původní Prokopák, který sem byl přesunut ve dvacátých letech a proto má pro Pardubice velkou historickou hodnotu. Nešrotovat. Ten most je pardubická historie.

0/0
22.2.2017 22:57

J63a16r85o72s66l90a41v 83J96o86n20á24š 4628434642705

Já jsem už kdysi psal, že jsem pro plnohodnotné propojení bez ohledu na záměr výstavby JV obchvatu. To znamená nový most a vybudování kruhové křižovatky u hřbitova v Pardubičkách.

Podle mě je to optimální řešení, protože obchvat má sloužit spíš pro dálkovou dopravu než jako místní komunikace.

0/0
23.2.2017 10:06

P61e59t61r 52K42o61r28b54e49l 9436707710622

Ale to se nechystá. Místo toho se chystá něco jako propojka Rosice - Svítkov.

0/0
23.2.2017 10:35

J58a65r77o53s34l45a82v 81J72o92n23á72š 4608284862365

To na mém názoru nic nemění. V Pardubicích se často volí jiné řešení než to optimální.

0/0
24.2.2017 15:33

P63e55t56r 51K11o25r14b23e42l 9796147530422

Nebuďte v Idnes líní a pořiďte už konečně fotku toho správného mostu.

+2/0
22.2.2017 12:09

P39a15v71l86a 44K63v25a48p61i14l76o86v26á 7379248784707

Já už jsem na tu fotku taky alergická. Stejně tak na ten popisek o romantické divočině. Červeňák není romantická divočina, ale zaplevelený bordeliště.

+1/0
22.2.2017 15:38

M68a67r15t80i88n 24H82a44v97e12l19k36a 8514182404

Myslím, že srnky a zajíci to vidí jinak ...:-)

0/−1
22.2.2017 16:14

P69e48t91r 88K68o39r30b23e24l 9496297910412

Kefalín, čo si predstavujeťe pod pojmom romantická divočina? Tyršovy sady?

0/−1
22.2.2017 18:25

J12i49ř20í 37K35o25u52b88a 6732715691

To je pojem z poloviny 80. let, kdy se tato dvouproudá komunikace od nádraží na Drážku stavěla, zpočátku tam byla 80 km/h, jestli se nemýlím, jsou tu pamětníci ??

0/0
22.2.2017 11:15

V46í66t15ě54z48s41l14a62v 11P67e60č74i28n83k19a 1313760781458

Já zas takový pamětník nejsem...moje paměť sahá jen k 70 km/h, které jsou tam v současnosti. Nevím, zda tam byla původně vyšší rychlost...ale často vzpomínám si, že na třídě Míru byla vývěska okresního svazu architektů a jeden čas tam visel impozantní projekt, jak má komunikace pokračovat. U Marka se měl být zdvihat obří nadjezd, který měl překlenout celý prostor před nádražím a klesat zhruba v prostoru dnešního kruhového objezdu u Kauflandu (nebo co tam je). Vlastně dodnes zůstal ten přednádražní prostor nedořešen a hledá se řešení...

0/0
22.2.2017 12:34

J51i68ř11í 68K93o77u20b76a 6332125971

Ano, a nejen tam, i Pardubičky byly napojené. Pamatuju se na to, a dokonce jsem tomu i chvíli věřil.... Jak šel čas, bylo jasné, že šlo o teoretickou studii.

0/0
22.2.2017 13:25

J12a43n 33Č49e98k94a66l 7599755574444

V Pardubicích je nějaká rychlodráha? To je zas nějak nějaký novinářský pojem jako "rychlodráha" v Praze na letiště, ne?

0/0
22.2.2017 9:36

P74e52t98r 97K86o19r69b74e50l 9346157640492

To je lidový název pro městský průtah ulicemi Hlaváčova a kpt. Jaroše, který se vžil už v 80tých letech.

+1/0
22.2.2017 12:07

M92i66c30h62a85l 46S72t19e83b89l89o 5379721304807

Silnice a most - to je jediná priorita všech PardubákůR^V!![>-]

Pak se může řešit hezký parčík s cyklostezkou napojený na ostatní parky podél Chrudimky.

Dobrá práce a at už se stavíR^

+4/−1
22.2.2017 8:46

J75a97n 36V78r50a83b18e35c 4202590136664

Souhlas, už ať ta propojka je R^.

Pak je dost na diskuzi, co tam vznikne.

Může mi např. někdo vyjmenovat, kde je na katastru města nějaká větší plocha na výstavbu např. řadových RD, aby se Pardubice neustále nevylidňovaly? Velmi extrémní část lidí si prostě komfort domu může dovolit a v bytovkách bydlet nebudou. Jakmile oba manželé vydělávají, každá banka jim na dům půjčí...

Tak chceme sedmdesátitisícové Pardubice nebo někdy třeba i stotisícové?

0/0
22.2.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.