Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici chtějí novou trať pro turisty na Králicku. Za stamiliony korun

Pardubický kraj by chtěl postavit novou železniční trať do turistického areálu v Dolní Moravě. Asi čtyřkilometrový úsek ve členitém terénu by však stál stamiliony. Peníze by měla dát Unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M42i50l86o61s89l75a53v 96Z46í42t96k23a 8180604777640

nerozumím, proč nějaký starosta vůbec řeší, kolik to bude stát. Jeho obec nic. Naopak by to výrazně zlepšilo dopravní obslužnost, nemusel by stavět další parkoviště, opravovat silnice apod.

0/−3
19.2.2017 22:25

J24a60r77o82s37l76a82v 38R53y82c77h22t87á73ř 2234249159256

A co raději v Dolní Moravě za ty peníze vyřešit parkování a opravit silnice, co tam vedou? Není to lepší než vláček?

+2/−1
19.2.2017 21:27

M17a76r16t32i29n 51H37a89v95e91l17k44a 8344632224

Je to dost tragikomické. Po výpravčím Duškovi se stal náměstkem pro dopravu Michal Kortyš z ODS. Pokud se nemýlím, tak ODS šla do voleb s tím, že nechtějí podporovat z veřejných peněz věci typu Ostřešanská spojka (pěkný ekonomický nesmysl - jen velká zakázka), terminál na letišti a pod...

A hleďme - garnitura se vystřídala, pan Kortyš zasedl do křesla a otočil!!!

Pamatujte si to, jak se dá politikům věřit!!!

Duch Duška na Kraji nejspíše straší dále.

+2/0
19.2.2017 18:22

M75a36r33t84i20n 15H64a66v57e17l17k96a 8414182724

V těch Pardubicích se fakt již někdo zbláznil a miluje vláčky.

Myslel jsem, že když jsme se zbavili výpravčího Duška, tak se to dostane do reality. Ale ono ne. Nejdřív si nechali udělat logo, že jsou Pardubice křižovatkou železnic a teď to chtějí za každou (dotační) cenu naplnit.

Dotace jsou naprosto špatné. Dávají politikům anonymní peníze a vymýšlí se za ně pitomosti a "pomníčky". Nikdo z nich neponese osobní ekonomickou odpovědnost za to, když se předpokládaná rentabilita nenaplní!!

Jen prostaví veliké částky, vybetonují krajinu a nechci spekulovat o jejich motivaci.

+3/0
19.2.2017 18:14

M29a81r18t91i52n 11Č57a91p41e35k 6540461807904

Politici si stavějí pomníčky za jakékoliv veřejné peníze - říká se tomu "porcování medvěda". Dotace jsou úplně to samé jako "investiční" část státního rozpočtu, jen se tomu říká jinak a místo z Prahy jdou z Bruselu.

0/0
19.2.2017 19:49

M31a18r57t24i98n 22H47a88v39e93l20k51a 8194582244

Jenže přes Brusel tečou ještě více děravých kapsiček s po sečtení je na rozhazování více ...

0/0
19.2.2017 20:10

Z22d54e95n81ě32k 72N34u36t42z 3204218276446

Jenže Králickým už bylo slibováno kde co. třeba nová silnice, nesplnilo se nic. Odříznutí od Hanušovic zrušením tamní trati, zrušení továrny na žárovky, jaksi že jako už nebudou a ted se dováží, zrušení diagnosťáku, a ted pro jistotu zase plašení s imigrantskou ubytovnou, nyní tedy aktuálně s dámskou věznicí..... No a z toho pohledu musí být pro ně zpráva o nápadu s kolejemi do Dolní Moravy a co já vím třeba lanovky na Králický Sněžník opravdu potěšující.

+2/0
19.2.2017 17:38

J91i59ř64í 67K83o75c36u98r58e82k 6415954355408

Ale trať zkrz Bezpráví necháme chátrat dál. Sice tam denně projede 10.000 lidí a více než 100.000 tun zboží, ale to není podstatné.

+3/0
19.2.2017 14:46

P52e23t80r 11K90o98r76b28e80l 9586647580282

To asi není ten správný příklad. Tam je to v nějakém běhu. Jsou horší.

+2/0
19.2.2017 15:27

P96e80t25r 13K87o94r13b95e79l 9396527670422

Ta odbočka bez nějakého kloudného spojení s Králíky postrádá smysl. Opravte silnici, elektrifikujte trať do Králík, aby tam mohli jezdit přímé vlaky z Pardubic a navažte na ně skibusy.

+7/0
19.2.2017 14:20

I31v25a 63K70r63i84š96t41o80f23o61v19á 9298278665735

Silnice samá díra, města nemají peníze na odklízení sněhu, školy potřebují na pomůcky, nemocničním sestrám a lékařům by se mohlo přidat.... Ale vymyslí se TOHLE.

+3/−1
19.2.2017 13:29

R78a16d12e35k 57H38a27ň43á78č52e11k 5323430724833

Á blíží se volby tak se slibuje o sto šest aby se nepřišlo o pelíšky!!

+3/0
19.2.2017 12:31

R37o42m57a76n 60S64t19o93n79e60k 1859253669631

asi jste si toho nevšiml ale krajské volby byly loni na podzim

0/0
19.2.2017 13:03

V93í67t76ě45z32s10l32a50v 42K84l92o96z30í91k 3211839744967

Fandím tomu ale pořádnou trat, žádné nozovky...trat se staví na stovky let a né na sezonu

+3/−1
19.2.2017 9:21

M18a39r33t75i70n 50H16a18v68e22l32k73a 8714232594

Většinu tratí postavili za C.K ... a není to tak dlouho, co se s velkou pompou (s odůvodněním neefektivity) rušily a koleje trhaly ...

0/0
19.2.2017 20:13

Z78d83e84n33ě85k 21N71u60t86z 3104728836636

Tak mě se to líbí a dávno jsem o tom přemýšlel. Ovšem paradoxní je, že někdo z kraje plánuje odbočku z trati v Červeném Potoce, kterou v roce 2011 pan Martínek - dnes neviditelný senátor, takřka zrušil a nyní po ní jezdí pár vlaků jen o víkendu. Dodnes nikdo nevyřešil přímé spokení například z Králik do Pardubic. Elektrifikace skončila v Lichkově a na těch pár km už nezbylo. Jinak podle mě by se na takovém projektu a myslím, že dost rádi, podíleli majitelé těch areálů. jednal s nimi někdo? Ale to mysí být promyšlené. Přímé vlaky - například Brno - Dolní Morava a ne nějaké odbočka dokonce úzkokolejná. Na to dnes není nikdo zvědavý. Podobně se podařilo v Jeseníkách vyřešit trať do Koutů. Dnes tam jezdí elektrika přímo ze Zábřeha a myslí, že je spokojenost. A taky to byla tra ́po povodních všemi odepsaná...Jenže ji zachránili obce sami. Be znich by tam nyní tekla jenom Desná....V

+9/0
19.2.2017 8:20

M44a26r82t94i85n 87Č17a37p39e27k 6950361397234

Elektrifikace se nedělala kvůli napojení Kralicka, ale kvůli spojení do Polska. Z celé trati do Wroclawi chyběly dráty jen na úseku Letohrad - Mezilesí.

0/0
19.2.2017 9:46

Z41d19e28n67ě22k 78N46u50t17z 3354598876856

Ano já vím, tak logiku to samozřejmě mělo,(nákladní doprava do Polska tu frčí... jenže ten kousek do Králik se mohl udělat s tím. Šlo o 6 km a bylo. Jenže rejže....

0/0
19.2.2017 14:15

J45a78n 46V75a97l65o51u73c52h 6392367868820

Ano, "elektrika" do Koutů jezdí, ale o nějakém (při představování projektu to bylo jedním z hlavních trumfů) přímém spojení do Brna si turisté mohou nechat jen zdát (ba dokonce ani nějaký aspoň slušný přestup v Zábřehu tam není). Takže doufám, že na tyto fantasmagorie (z hlavy soudruha Duška) nedojde.

+1/0
19.2.2017 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.