- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.
A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.
Naprostá hrůza ...
A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...
Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...
Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.
V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...
S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.
"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?
1.železniční koridor nevede na Brno...
...ale na Ostravu
Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.
Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L
Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.
Fajn. To je docela dobře.
Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.
Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.
Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.
Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.