Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a49n 36T71a62r79a55b75a 4296436959269

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0/−1
7.2.2017 11:25

M39a17r26t89i14n 43H84a68v58e97l26k31a 8394202104

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

+1/0
7.2.2017 9:10

M82a75r61t27i39n 22H36a66v86e25l18k95a 8204482864

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0/0
7.2.2017 9:08

M55a70t35ě78j 40V70o52n42d24ř43i89č31k73a 4154320158426

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

+1/0
7.2.2017 22:46
Foto

M51a79r71e98k 66Z26i65m14m12e49l 4389730944474

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

+1/0
6.2.2017 16:19

P74a29v71e51l 55M95a60t79o38u40š43e46k 5830487898624

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

+3/−3
6.2.2017 16:40

M61a64r19i75a53n 39K76e86c87h53l68i73b37a31r 3230673299

Tak, nemůže se vyřešit všechno naráz. Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor.

Z hlediska pravidelnosti provozu Praha - Brno, Olomouc bude tato čtyřkolejka velmi dobrá věc.

+3/0
6.2.2017 17:05

P95a25v12e11l 62M76a18t80o71u50š41e65k 5290427268244

Naráz jistě ne, ale stále mi úseky kolem hlavního města přijdou potřebnější. Taková příměstská doprava Pečky - Praha je (na to, že jde o nejhlavnější trať v ČR) tragédie (osobáky pro takovou vzdálenost pomalé, spěšné vlaky až na 2 páry neexistují, rychlíky nestaví).

+1/0
7.2.2017 7:57

P49a86v73e64l 29M93a44t52o83u63š11e36k 5850517178264

"Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor." V případě železničních staveb máte bohužel pravdu. O dálnicích už to zdaleka tolik neplatí. Škoda, že se taková zásada neprojevuje hlavně při budování odporných meziskladů apod. bez jakéhokoli napojení na železnici, tj. plně závislých na kamionové dopravě.

+1/0
7.2.2017 9:43

F75i27l86i33p 86S60i98r87o10t93e80k 9872449312681

Co neplatí u dálnic a na čem tedy vázne dostavba veledůležité D0 od Běchovic k Říčanům?

0/0
7.2.2017 12:59

P21e51t59r 87K43o49r12b98e11l 9796597260982

Ty čtyři koleje budou dobré. Těmi tunely vznikne úsek, přes který se v denní době bude nákladní doprava dostávat jen velmi těžko a osobáky, když se vinou i jen drobného zpoždění dostanou mimo svou trasu, také.

+2/0
6.2.2017 17:43

P74e81t94r 30Š43i25m88r11a54l 4927367875875

K čemu budou čtyři koleje mezi Ústím a Chocní?

to je jednoduché. Pravděpodobně nevíte, že byla schválena rekonstrukce a zdvojkolejnění tratě Choceň - Hradec Králové - odb. Kanín - Libice nad Cidlinou - (Poděbrady - Nymburk). Primárně bude tato trať určena pro odklon nákladní dopravy z přetížené tratě Choceň - Pardubice - Kolín a současně může být otevřena cesta ke zvýšení rychlosti v úseku Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí na 200 km/h.

Kde tedy může dojít k výraznému zrychlení expresů (cca o deset minut) a současně k zachování dostatečné kapacity dráhy pro nákladní dopravu.

+4/0
6.2.2017 19:09

P85a63v35e22l 55M17a62t94o89u83š36e62k 5730767728284

Netvrdím, že nebudou k ničemu. Tvrdím, že jinde by byly potřebnější.

0/0
7.2.2017 7:58

P85e53t37r 44N10e23c28h98a60n54i29c41k66ý 7663586328100

Jenže většina nákladních vlaků do Prahy nemusí, Po téhle stavbě sjedou v Ústí nad Orlicí na starou trat a bez obtíží v Chocni odbočí na Týniště, pak na Hradec, VOsek, Lysou nad Labem a na Ústí (případně někde do škodovky)

0/0
6.2.2017 21:40

P55a62v48e73l 88M33a51t63o13u84š96e67k 5660697488264

To je pravda, ale stále vidím potřebnější (aspoň) 4 koleje Praha - Č. Brod (- Kolín) než Choceň - Ústí nad Orlicí. O potřebnosti zrychlení tohoto úseku samozřejmě není pochyb.

0/0
7.2.2017 7:53

P82e68t49r 98N53e86c72h44a36n61i11c86k30ý 7373326358130

Jenže když se projektuje zrychlování Choceň - Ústí nad Orlicí, tak je nutné rozhodnout jestli stará trať zůstane nebo ne.

+1/0
7.2.2017 8:07

P62a28v23e33l 54M95a30t84o80u95š37e31k 5400927848804

Ale proč ne. Jen si prostě myslím, že jiné úseky by měly mít přednost, protože jsou v daleko zanedbanějším a pro současný nebo výhledový provoz méně použitelném stavu. Je hezké, že budeme mít kus páteřní tratě (byť zrovna ten, který je od všech velkých měst ČR pomalu nejdál) na úrovni podobných tratí v Rakousku, ale co ten zbytek? Vezměte si jen, jak vypadají tratě vycházející z Prahy: 010/011: docela ujde, ale má rezervy, 220/221: rezervy ještě větší, 210: lokálka/skanzen, 170/171: zanedbaná, dost pomalá, značné rezervy, 173: lokálka, pomalá, 122: totálně zanedbaná/skanzen, 120: totálně zanedbaná, naprostá ostuda, 090/091: dost pomalá, značné rezervy, 070: zanedbaná, pomalá, značné rezervy, 020/231: zanedbaná, pomalá, značné rezervy. Už jen to, že skoro ve všech směrech od Prahy je i nejrychlejší vlak pomalejší než autobus, a to leckde dost výrazně, je dost na pováženou. O zbytku sítě ani nemluvím.

0/0
7.2.2017 10:03

P25e83t97r 19N33e55c67h89a13n47i36c32k64ý 7423756618700

Ale s tím já souhlasím, problém je ten, že kolem Prahy má každý pozemek cenu zlata, každé rozhodnutí potřebuje tisíc papírů a ještě do toho kafrají ekologové. To pak něco udělejte. Další problém je ten, že podle určitého klíče je Praha bohatá a tak nemá nárok na dotace

0/0
7.2.2017 10:52

P63a13v51e34l 91M38a71t28o23u72š90e44k 5230947678254

Věřím. O to více zarážející ale pak je, že obklopit Prahu hnusnými plechovými velkosklady, navíc napojenými pouze na silnici, žádný problém není. Těch za posledních pár let vyrostly spousty. Přitom jsou pro většinu obyvatel ke škodě a mastí si nich kapsy hlavně pár vlivných jedinců. Kde jsou v tomhle případě všichni ti ekologové a jim podobní? Nebo je to jen nemyslící stádo ovládané lobbisty? Už nějakých 20 let se nemohu zbavit pocitu, že tato země, ačkoli se snaží hrát na pupek světa a jiným se vysmívá, je ve skutečnosti, podle hodnotového žebříčku nemalé části jejích obyvatel, těžce rozvojová.

+1/0
7.2.2017 11:11

P16e14t53r 34Š26i79m17r59a33l 4307177695965

Úsek Choceň - Ústí nad Orlicí nemá v současné době odklonovou alternativu a je postižen pravidelnými dlouhodobými výlukami kvůli ojetí kolejnic v dlouhých obloucích. Pokud je v tomto úseku výluka, pak rozvrátí provoz ve více jak polovině republiky nejenom v osobní dopravě, ale hlavně v nákladní, která pak jede pouze v noci a i tak se tam nevejde vše potřebné.

Není v současné chvíli v ČR horší úsek, co se týče propustnosti dráhy při výlukách.

0/0
7.2.2017 11:00

P30a47v30e75l 59M75a89t43o55u33š54e36k 5890207828754

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

+1/−1
6.2.2017 14:43

J54a88n 51V68r16a58b37e31c 4372540836954

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0/−2
6.2.2017 20:24

P90e11t70r 31N12e31c92h34a70n68i63c28k77ý 7813596808970

já vždy měl I. koridor za Břeclav - Brno - Praha - Děčín

+1/0
6.2.2017 21:39

P96e35t68r 33Š83i77m40r64a11l 4907717195985

To si pletete.

1. koridor - Děčín - Praha - CETR - Břeclav

2. koridor - Břeclav - Přerov - Bohumín - Polsko

3. koridor - Cheb - Plzeň - Praha - CETR - Přerov - Bohumín - Třinec - Slovensko

4. koridor - Praha - České Budějovice - Linec

+1/0
6.2.2017 22:57

J47a14k90u93b 52K54o61r33e34c 6684260571153

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

+1/0
6.2.2017 14:12

P85e35t32r 90K33o97r56b32e39l 9286247710162

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

+1/0
6.2.2017 14:25

M32a40r65t10i39n 31B25o71h30á58č36e82k 5391141288

Tady je mapka, ktera se kdysi davno objevila na serveru k-report: http://k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

Clanek podle me ted pise o "zelene" variante. Ta predchozi zvazovana byla patrne "cervena".

0/0
6.2.2017 14:33

L74u72k66á52š 75B77r91a15n41d20e66j72s 2613755171851

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

+5/0
6.2.2017 13:59

M76a32r45i31a31n 67K33e38c94h42l43i64b75a94r 3170933929

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

+6/0
6.2.2017 13:57

J38a57r65o60s71l94a38v 40K35e33r89c72l 1572628940228

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0/−1
6.2.2017 15:46

R72o59m60a93n 82S95t16o49n38e56k 1429443369381

ČD rekonstruuje železniční tratě 8-o8-o

+1/0
6.2.2017 16:52

J46a12r71o78s33l28a51v 34K14e36r16c90l 1942438420658

Jj, SŽDC. Ale i na přehazování nemovitostí, není to skoro jedno?

+2/0
6.2.2017 20:05

P46e79t48r 51N12e45c55h10a20n41i50c26k32ý 7253626928130

Já si myslím, že těch 160 je jen legislativní rychlost, tam nebudou takové oblouky, aby to nešlo rychleji

+2/0
6.2.2017 21:41

J95a86r86o10s78l38a75v 70K48e55r34c86l 1902118720178

Všechno jde. Ale musí tomu odpovídat i konstrukce mostů, tunelů. podloží. A když tlačí 160 km, na kolik myslíte, že bude rezerva? ;-D

0/0
8.2.2017 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.