Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a27n 57T95a26r34a71b18a 4456866639549

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0/−1
7.2.2017 11:25

M96a41r36t31i74n 97H31a21v56e78l31k28a 8604732574

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

+1/0
7.2.2017 9:10

M81a58r25t49i66n 65H55a77v98e18l66k26a 8394902234

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0/0
7.2.2017 9:08

M78a54t42ě62j 82V38o39n89d40ř22i20č33k49a 4624120138296

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

+1/0
7.2.2017 22:46
Foto

M86a70r87e41k 42Z45i27m19m18e70l 4109500494624

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

+1/0
6.2.2017 16:19

P39a64v62e14l 94M58a72t90o98u19š74e51k 5750337668554

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

+3/−3
6.2.2017 16:40

M82a66r44i18a23n 29K35e35c69h47l76i33b62a60r 3300693679

Tak, nemůže se vyřešit všechno naráz. Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor.

Z hlediska pravidelnosti provozu Praha - Brno, Olomouc bude tato čtyřkolejka velmi dobrá věc.

+3/0
6.2.2017 17:05

P37a71v91e26l 16M21a19t73o68u19š88e57k 5420647608744

Naráz jistě ne, ale stále mi úseky kolem hlavního města přijdou potřebnější. Taková příměstská doprava Pečky - Praha je (na to, že jde o nejhlavnější trať v ČR) tragédie (osobáky pro takovou vzdálenost pomalé, spěšné vlaky až na 2 páry neexistují, rychlíky nestaví).

+1/0
7.2.2017 7:57

P40a44v88e20l 55M61a97t65o67u67š64e51k 5180917238384

"Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor." V případě železničních staveb máte bohužel pravdu. O dálnicích už to zdaleka tolik neplatí. Škoda, že se taková zásada neprojevuje hlavně při budování odporných meziskladů apod. bez jakéhokoli napojení na železnici, tj. plně závislých na kamionové dopravě.

+1/0
7.2.2017 9:43

F89i62l23i37p 79S57i65r55o24t17e72k 9672649442381

Co neplatí u dálnic a na čem tedy vázne dostavba veledůležité D0 od Běchovic k Říčanům?

0/0
7.2.2017 12:59

P98e59t64r 29K19o25r51b28e82l 9436837510592

Ty čtyři koleje budou dobré. Těmi tunely vznikne úsek, přes který se v denní době bude nákladní doprava dostávat jen velmi těžko a osobáky, když se vinou i jen drobného zpoždění dostanou mimo svou trasu, také.

+2/0
6.2.2017 17:43

P44e42t33r 29Š77i11m80r65a94l 4177727795475

K čemu budou čtyři koleje mezi Ústím a Chocní?

to je jednoduché. Pravděpodobně nevíte, že byla schválena rekonstrukce a zdvojkolejnění tratě Choceň - Hradec Králové - odb. Kanín - Libice nad Cidlinou - (Poděbrady - Nymburk). Primárně bude tato trať určena pro odklon nákladní dopravy z přetížené tratě Choceň - Pardubice - Kolín a současně může být otevřena cesta ke zvýšení rychlosti v úseku Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí na 200 km/h.

Kde tedy může dojít k výraznému zrychlení expresů (cca o deset minut) a současně k zachování dostatečné kapacity dráhy pro nákladní dopravu.

+4/0
6.2.2017 19:09

P12a63v47e69l 75M14a53t36o70u59š35e67k 5230817888544

Netvrdím, že nebudou k ničemu. Tvrdím, že jinde by byly potřebnější.

0/0
7.2.2017 7:58

P71e44t29r 33N56e63c51h53a57n48i92c20k58ý 7643756238680

Jenže většina nákladních vlaků do Prahy nemusí, Po téhle stavbě sjedou v Ústí nad Orlicí na starou trat a bez obtíží v Chocni odbočí na Týniště, pak na Hradec, VOsek, Lysou nad Labem a na Ústí (případně někde do škodovky)

0/0
6.2.2017 21:40

P15a42v12e85l 64M37a68t53o80u74š46e42k 5950287128284

To je pravda, ale stále vidím potřebnější (aspoň) 4 koleje Praha - Č. Brod (- Kolín) než Choceň - Ústí nad Orlicí. O potřebnosti zrychlení tohoto úseku samozřejmě není pochyb.

0/0
7.2.2017 7:53

P52e75t52r 38N79e55c92h24a97n63i36c40k11ý 7213586408450

Jenže když se projektuje zrychlování Choceň - Ústí nad Orlicí, tak je nutné rozhodnout jestli stará trať zůstane nebo ne.

+1/0
7.2.2017 8:07

P96a32v51e18l 74M90a87t38o84u82š65e74k 5200527328724

Ale proč ne. Jen si prostě myslím, že jiné úseky by měly mít přednost, protože jsou v daleko zanedbanějším a pro současný nebo výhledový provoz méně použitelném stavu. Je hezké, že budeme mít kus páteřní tratě (byť zrovna ten, který je od všech velkých měst ČR pomalu nejdál) na úrovni podobných tratí v Rakousku, ale co ten zbytek? Vezměte si jen, jak vypadají tratě vycházející z Prahy: 010/011: docela ujde, ale má rezervy, 220/221: rezervy ještě větší, 210: lokálka/skanzen, 170/171: zanedbaná, dost pomalá, značné rezervy, 173: lokálka, pomalá, 122: totálně zanedbaná/skanzen, 120: totálně zanedbaná, naprostá ostuda, 090/091: dost pomalá, značné rezervy, 070: zanedbaná, pomalá, značné rezervy, 020/231: zanedbaná, pomalá, značné rezervy. Už jen to, že skoro ve všech směrech od Prahy je i nejrychlejší vlak pomalejší než autobus, a to leckde dost výrazně, je dost na pováženou. O zbytku sítě ani nemluvím.

0/0
7.2.2017 10:03

P30e87t49r 22N36e68c95h62a78n11i40c83k31ý 7353296708110

Ale s tím já souhlasím, problém je ten, že kolem Prahy má každý pozemek cenu zlata, každé rozhodnutí potřebuje tisíc papírů a ještě do toho kafrají ekologové. To pak něco udělejte. Další problém je ten, že podle určitého klíče je Praha bohatá a tak nemá nárok na dotace

0/0
7.2.2017 10:52

P60a23v66e76l 97M32a67t24o11u80š44e51k 5100917228374

Věřím. O to více zarážející ale pak je, že obklopit Prahu hnusnými plechovými velkosklady, navíc napojenými pouze na silnici, žádný problém není. Těch za posledních pár let vyrostly spousty. Přitom jsou pro většinu obyvatel ke škodě a mastí si nich kapsy hlavně pár vlivných jedinců. Kde jsou v tomhle případě všichni ti ekologové a jim podobní? Nebo je to jen nemyslící stádo ovládané lobbisty? Už nějakých 20 let se nemohu zbavit pocitu, že tato země, ačkoli se snaží hrát na pupek světa a jiným se vysmívá, je ve skutečnosti, podle hodnotového žebříčku nemalé části jejích obyvatel, těžce rozvojová.

+1/0
7.2.2017 11:11

P13e47t66r 22Š73i73m23r18a85l 4167487205475

Úsek Choceň - Ústí nad Orlicí nemá v současné době odklonovou alternativu a je postižen pravidelnými dlouhodobými výlukami kvůli ojetí kolejnic v dlouhých obloucích. Pokud je v tomto úseku výluka, pak rozvrátí provoz ve více jak polovině republiky nejenom v osobní dopravě, ale hlavně v nákladní, která pak jede pouze v noci a i tak se tam nevejde vše potřebné.

Není v současné chvíli v ČR horší úsek, co se týče propustnosti dráhy při výlukách.

0/0
7.2.2017 11:00

P29a21v63e19l 80M93a53t72o17u28š57e64k 5900107488344

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

+1/−1
6.2.2017 14:43

J60a28n 86V73r17a33b13e60c 4552980786784

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0/−2
6.2.2017 20:24

P25e75t15r 19N40e21c63h24a31n76i36c78k13ý 7503956978550

já vždy měl I. koridor za Břeclav - Brno - Praha - Děčín

+1/0
6.2.2017 21:39

P74e53t61r 58Š98i15m22r93a47l 4397117635985

To si pletete.

1. koridor - Děčín - Praha - CETR - Břeclav

2. koridor - Břeclav - Přerov - Bohumín - Polsko

3. koridor - Cheb - Plzeň - Praha - CETR - Přerov - Bohumín - Třinec - Slovensko

4. koridor - Praha - České Budějovice - Linec

+1/0
6.2.2017 22:57

J27a79k54u28b 21K87o40r83e57c 6674960861773

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

+1/0
6.2.2017 14:12

P60e49t18r 57K41o27r92b30e44l 9456647560472

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

+1/0
6.2.2017 14:25

M49a35r16t89i24n 64B67o55h32á73č30e14k 5451821148

Tady je mapka, ktera se kdysi davno objevila na serveru k-report: http://k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

Clanek podle me ted pise o "zelene" variante. Ta predchozi zvazovana byla patrne "cervena".

0/0
6.2.2017 14:33

L18u45k52á97š 59B80r34a67n74d35e50j69s 2793505591821

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

+5/0
6.2.2017 13:59

M67a50r59i48a32n 35K26e49c13h66l43i25b83a60r 3190903919

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

+6/0
6.2.2017 13:57

J86a39r30o80s95l10a25v 75K15e12r54c40l 1602598200798

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0/−1
6.2.2017 15:46

R74o69m32a21n 25S38t81o94n82e28k 1189313509981

ČD rekonstruuje železniční tratě 8-o8-o

+1/0
6.2.2017 16:52

J34a75r11o47s53l34a20v 78K10e16r44c63l 1702258340568

Jj, SŽDC. Ale i na přehazování nemovitostí, není to skoro jedno?

+2/0
6.2.2017 20:05

P89e91t31r 31N69e84c36h50a71n94i28c35k98ý 7583276798930

Já si myslím, že těch 160 je jen legislativní rychlost, tam nebudou takové oblouky, aby to nešlo rychleji

+2/0
6.2.2017 21:41

J20a70r68o36s77l74a77v 98K52e85r69c14l 1872738810438

Všechno jde. Ale musí tomu odpovídat i konstrukce mostů, tunelů. podloží. A když tlačí 160 km, na kolik myslíte, že bude rezerva? ;-D

0/0
8.2.2017 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.