Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a26n 11T72a22r38a45b95a 4456666959679

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0/−1
7.2.2017 11:25

M71a13r89t53i41n 76H34a87v30e45l91k98a 8324482974

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

+1/0
7.2.2017 9:10

M26a45r65t80i85n 13H13a59v26e11l68k32a 8604102724

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0/0
7.2.2017 9:08

M95a29t86ě62j 57V32o88n46d86ř98i10č31k88a 4544290658156

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

+1/0
7.2.2017 22:46
Foto

M25a70r72e92k 55Z23i64m89m47e25l 4689180484764

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

+1/0
6.2.2017 16:19

P11a48v32e28l 56M43a51t62o93u23š84e48k 5780267798514

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

+3/−3
6.2.2017 16:40

M58a52r15i48a45n 96K52e50c16h82l98i62b57a11r 3100903669

Tak, nemůže se vyřešit všechno naráz. Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor.

Z hlediska pravidelnosti provozu Praha - Brno, Olomouc bude tato čtyřkolejka velmi dobrá věc.

+3/0
6.2.2017 17:05

P43a93v15e28l 81M36a19t91o59u79š34e76k 5850157268224

Naráz jistě ne, ale stále mi úseky kolem hlavního města přijdou potřebnější. Taková příměstská doprava Pečky - Praha je (na to, že jde o nejhlavnější trať v ČR) tragédie (osobáky pro takovou vzdálenost pomalé, spěšné vlaky až na 2 páry neexistují, rychlíky nestaví).

+1/0
7.2.2017 7:57

P46a76v46e89l 90M43a59t84o37u14š71e93k 5710457238704

"Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor." V případě železničních staveb máte bohužel pravdu. O dálnicích už to zdaleka tolik neplatí. Škoda, že se taková zásada neprojevuje hlavně při budování odporných meziskladů apod. bez jakéhokoli napojení na železnici, tj. plně závislých na kamionové dopravě.

+1/0
7.2.2017 9:43

F36i95l73i77p 44S53i16r11o97t65e46k 9432939482161

Co neplatí u dálnic a na čem tedy vázne dostavba veledůležité D0 od Běchovic k Říčanům?

0/0
7.2.2017 12:59

P90e41t29r 62K95o81r19b40e33l 9126547470562

Ty čtyři koleje budou dobré. Těmi tunely vznikne úsek, přes který se v denní době bude nákladní doprava dostávat jen velmi těžko a osobáky, když se vinou i jen drobného zpoždění dostanou mimo svou trasu, také.

+2/0
6.2.2017 17:43

P43e66t86r 10Š49i25m35r78a86l 4907187845295

K čemu budou čtyři koleje mezi Ústím a Chocní?

to je jednoduché. Pravděpodobně nevíte, že byla schválena rekonstrukce a zdvojkolejnění tratě Choceň - Hradec Králové - odb. Kanín - Libice nad Cidlinou - (Poděbrady - Nymburk). Primárně bude tato trať určena pro odklon nákladní dopravy z přetížené tratě Choceň - Pardubice - Kolín a současně může být otevřena cesta ke zvýšení rychlosti v úseku Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí na 200 km/h.

Kde tedy může dojít k výraznému zrychlení expresů (cca o deset minut) a současně k zachování dostatečné kapacity dráhy pro nákladní dopravu.

+4/0
6.2.2017 19:09

P73a14v24e41l 52M34a80t11o95u60š50e43k 5620807108254

Netvrdím, že nebudou k ničemu. Tvrdím, že jinde by byly potřebnější.

0/0
7.2.2017 7:58

P80e68t59r 82N71e18c86h10a18n41i39c16k39ý 7983516938510

Jenže většina nákladních vlaků do Prahy nemusí, Po téhle stavbě sjedou v Ústí nad Orlicí na starou trat a bez obtíží v Chocni odbočí na Týniště, pak na Hradec, VOsek, Lysou nad Labem a na Ústí (případně někde do škodovky)

0/0
6.2.2017 21:40

P83a50v88e80l 44M25a24t13o32u55š80e16k 5180417828464

To je pravda, ale stále vidím potřebnější (aspoň) 4 koleje Praha - Č. Brod (- Kolín) než Choceň - Ústí nad Orlicí. O potřebnosti zrychlení tohoto úseku samozřejmě není pochyb.

0/0
7.2.2017 7:53

P92e94t79r 19N66e92c13h28a80n12i89c27k29ý 7943446398620

Jenže když se projektuje zrychlování Choceň - Ústí nad Orlicí, tak je nutné rozhodnout jestli stará trať zůstane nebo ne.

+1/0
7.2.2017 8:07

P93a31v26e53l 12M92a67t50o51u41š11e57k 5100657468864

Ale proč ne. Jen si prostě myslím, že jiné úseky by měly mít přednost, protože jsou v daleko zanedbanějším a pro současný nebo výhledový provoz méně použitelném stavu. Je hezké, že budeme mít kus páteřní tratě (byť zrovna ten, který je od všech velkých měst ČR pomalu nejdál) na úrovni podobných tratí v Rakousku, ale co ten zbytek? Vezměte si jen, jak vypadají tratě vycházející z Prahy: 010/011: docela ujde, ale má rezervy, 220/221: rezervy ještě větší, 210: lokálka/skanzen, 170/171: zanedbaná, dost pomalá, značné rezervy, 173: lokálka, pomalá, 122: totálně zanedbaná/skanzen, 120: totálně zanedbaná, naprostá ostuda, 090/091: dost pomalá, značné rezervy, 070: zanedbaná, pomalá, značné rezervy, 020/231: zanedbaná, pomalá, značné rezervy. Už jen to, že skoro ve všech směrech od Prahy je i nejrychlejší vlak pomalejší než autobus, a to leckde dost výrazně, je dost na pováženou. O zbytku sítě ani nemluvím.

0/0
7.2.2017 10:03

P32e87t19r 70N59e36c68h47a66n34i62c18k16ý 7703486188870

Ale s tím já souhlasím, problém je ten, že kolem Prahy má každý pozemek cenu zlata, každé rozhodnutí potřebuje tisíc papírů a ještě do toho kafrají ekologové. To pak něco udělejte. Další problém je ten, že podle určitého klíče je Praha bohatá a tak nemá nárok na dotace

0/0
7.2.2017 10:52

P21a38v32e26l 53M88a76t98o17u75š74e82k 5320457718374

Věřím. O to více zarážející ale pak je, že obklopit Prahu hnusnými plechovými velkosklady, navíc napojenými pouze na silnici, žádný problém není. Těch za posledních pár let vyrostly spousty. Přitom jsou pro většinu obyvatel ke škodě a mastí si nich kapsy hlavně pár vlivných jedinců. Kde jsou v tomhle případě všichni ti ekologové a jim podobní? Nebo je to jen nemyslící stádo ovládané lobbisty? Už nějakých 20 let se nemohu zbavit pocitu, že tato země, ačkoli se snaží hrát na pupek světa a jiným se vysmívá, je ve skutečnosti, podle hodnotového žebříčku nemalé části jejích obyvatel, těžce rozvojová.

+1/0
7.2.2017 11:11

P33e97t78r 90Š36i69m35r79a73l 4217107445665

Úsek Choceň - Ústí nad Orlicí nemá v současné době odklonovou alternativu a je postižen pravidelnými dlouhodobými výlukami kvůli ojetí kolejnic v dlouhých obloucích. Pokud je v tomto úseku výluka, pak rozvrátí provoz ve více jak polovině republiky nejenom v osobní dopravě, ale hlavně v nákladní, která pak jede pouze v noci a i tak se tam nevejde vše potřebné.

Není v současné chvíli v ČR horší úsek, co se týče propustnosti dráhy při výlukách.

0/0
7.2.2017 11:00

P84a15v53e78l 68M90a94t85o60u62š50e52k 5450967278624

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

+1/−1
6.2.2017 14:43

J76a27n 25V73r96a76b48e32c 4642980436394

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0/−2
6.2.2017 20:24

P25e49t77r 15N54e62c44h48a50n84i53c53k45ý 7663976288140

já vždy měl I. koridor za Břeclav - Brno - Praha - Děčín

+1/0
6.2.2017 21:39

P78e35t34r 67Š94i68m67r30a75l 4757887295915

To si pletete.

1. koridor - Děčín - Praha - CETR - Břeclav

2. koridor - Břeclav - Přerov - Bohumín - Polsko

3. koridor - Cheb - Plzeň - Praha - CETR - Přerov - Bohumín - Třinec - Slovensko

4. koridor - Praha - České Budějovice - Linec

+1/0
6.2.2017 22:57

J25a28k47u59b 87K43o10r73e34c 6294330291843

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

+1/0
6.2.2017 14:12

P37e94t60r 74K63o47r33b81e85l 9926887750792

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

+1/0
6.2.2017 14:25

M11a36r30t10i19n 98B80o52h66á48č73e19k 5411401328

Tady je mapka, ktera se kdysi davno objevila na serveru k-report: http://k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

Clanek podle me ted pise o "zelene" variante. Ta predchozi zvazovana byla patrne "cervena".

0/0
6.2.2017 14:33

L45u21k14á58š 90B15r49a74n15d57e38j39s 2403585251541

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

+5/0
6.2.2017 13:59

M22a39r64i23a25n 45K39e67c58h65l46i14b22a73r 3800733709

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

+6/0
6.2.2017 13:57

J52a80r58o72s87l65a80v 29K83e62r60c45l 1892488220438

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0/−1
6.2.2017 15:46

R13o61m14a82n 48S27t95o46n98e11k 1629753189251

ČD rekonstruuje železniční tratě 8-o8-o

+1/0
6.2.2017 16:52

J88a12r25o98s75l45a98v 19K81e70r16c57l 1772408270938

Jj, SŽDC. Ale i na přehazování nemovitostí, není to skoro jedno?

+2/0
6.2.2017 20:05

P76e90t75r 61N41e24c17h85a15n70i60c74k19ý 7363306908800

Já si myslím, že těch 160 je jen legislativní rychlost, tam nebudou takové oblouky, aby to nešlo rychleji

+2/0
6.2.2017 21:41

J71a29r57o82s84l65a73v 26K17e25r14c81l 1842508860308

Všechno jde. Ale musí tomu odpovídat i konstrukce mostů, tunelů. podloží. A když tlačí 160 km, na kolik myslíte, že bude rezerva? ;-D

0/0
8.2.2017 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.