Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obrany otevřelo cestu ke stavbě nové propojky k nemocnici

Plán pardubických radních na stavbu silnice z Višňovky do Pardubiček zdolal největší překážku. Náměstci primátora Jan Řehounek a Helena Dvořáčková totiž dokázali na ministerstvu obrany vyjednat převod klíčových pozemků v lokalitě zvané Červeňák. Stavbě propojky by tak už nic zásadního nemělo bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š90á79r27k12a 11M29a56t81y57á95š10o15v85á 1521645212479

Co to zase má bejt? Po jakým mejdanu je tohle zvěrstvo napadlo???

0/0
9.2.2017 7:17

Z94d93e12n60e85k 17Š50i85t47i56n21a 2813268780145

Problém Pardubic vyřeší obchvaty a D35. Nikoliv však lokální most přes Chrudimku.

Bavíme se o tom samém jako o hokejovém klubu, jehož téma na radnici nepatří.

+1/0
8.2.2017 23:06

M85a62r37t69i42n 67R26a37k40o46u78š 5333307268358

Pokud vím tak mosty přes Chrudimku jsou v tom vojenském prostoru dva asi 300 m. od sebe.

+1/0
8.2.2017 8:48

Z86d70e80n85e40k 46Š97i48t83i39n40a 2633548170735

Základním řešením pro Pardubice a Pardubický kraj jsou obchvaty Pardubic a D35.

+4/0
7.2.2017 22:34

J64a78n 91V24r51a57b82e32c 4532310666634

S tím nejde pane Šitino než souhlasit.

Ale D35/obchvaty budou plně v režii státu.

Tohle musí naplánovat město. A potřeba to je také. Jako sůl.

Bohužel v Pardubicích množství aut od revoluce vzrostlo tolikrát, že nestačí VNITŘNÍ komunikace na cestování uvnitř města. Nemáme to bohužel z dob komunismu vybudované s vnitřními 4-proudovkami jako v Mechově.

Pardubice netrpí tranzitní dopravou, ale dopravou po městě...

+6/0
8.2.2017 0:20

V65á80c62l85a33v 60A59p84l40t95a85u41e15r 7465785971382

Pane Vrabec.Až na poslední odstavec souhlasím,ale Pardubice hlavně trpí tranzitem.Auta jedoucí po dálnici od Prahy si to zkracují přes Bohdaneš, Pce a Dašice dál na V.Mýto.Vím o čem píšu,protože bydlím v Dašicích.Ale jinak naprostý souhlas.

+1/0
8.2.2017 11:08

J77a23r18o62s74l67a86v 18J78o67n52á64š 4278594282765

Při tvorbě minulého ÚP tvořila přes 70 % silniční dopravy v Pardubicích doprava místní, zbytek transitní. Myslím, že zprovoznění dálnice to až tak dalece nezměnilo.

A to, o čem hovoříte, by měl vyřešit SV obchvat, který snad bude postaven v relativně dohledné době.

+1/0
8.2.2017 11:27

F79r26a85n96t15a 79S13t68r76n77a78d 7465856775

Akorát nevím, proč pořád zobrazují fotografii torza pro vlečku? Ta silnice má vést jinudy. To torzo je v místě, že kdyby tudy vedla silnici, narazí přímo do baráků za hřbitovem na konci Pardubic.

+3/0
7.2.2017 15:27

P94e66t79r 77K18o61r88b60e81l 9916587740532

Vypadají akčněji. Pro upřesnění: Nebyla to vlečka, ale polygon pro výcvik stavění mostů. Za ta torza to vedlo jen někam k silnici Pardubičky - Nemošice, ale bez dopravního významu.

+2/0
7.2.2017 16:07

P40e84t95r 30K10o40r16b18e97l 9206867460242

Ale máte pravdu, že by u článku měla být fotka skutečného Červeňáku.

+4/0
7.2.2017 16:18

M88a81r31t41i88n 49H71a17v12e95l98k69a 8844962264

No - počkejme si.

Mají to už v územním plánu????

+1/0
7.2.2017 15:05

J89a67n 94P78e85t80e28r91a 2761925232104

Jak to souvisi s územním planem ?

Ta komunikace tam je odjakziva..

0/−1
7.2.2017 16:23

M56i19c83h78a43l 62S29t78e66b28l91o 5529851664517

Zelený mozky snad ani nezminujte...pomatenci, co dělají problémy.

Ta silnice je neuvěřitelně potřebná a je jedno jestli a kdy bude obchvat.

Už at tam ta silnice je!!R^V[>-]

+9/−1
7.2.2017 14:51

P44e84t35r 45K13o23r26b50e13l 9416117640952

Vzpomeňte si na to až budete stát v zácpě před Pardubičkami.

+3/−7
7.2.2017 14:56

J96a24r18o21s44l46a42v 65J40o89n10á82š 4168154522775

Pořád lepší než aby spadl nadjezd. Už teď je v havarijním stavu. A k zácpě před Pardubičkami není žádný důvod. Stačí upravit křižovatku u hřbitova.

+6/−1
7.2.2017 15:01

J77a66r32o72s38l11a12v 59J33o43n28á80š 4488844402725

Pro vysvětlení: Teď jezdí do Pardubiček prakticky všichni přes nadjezd a na křižovatce U kostelíčka žádné problémy nevznikají. Nechápu, proč by s novou silnicí měly vznikat nějaké problémy u hřbitova v Pardubičkách. Akorát se zkrátí cesta těm, co dnes jezdí přes Nemošice. Za normálních okolností tam bude stačit změna přednosti a po dobu opravy nadjezdu světelné řízení. S výhledem do budoucna by byla ideální kruhová křižovatka, pro kterou je tam dost místa.

Opravdu rád bych znal argumenty lidí, kteří si myslí, že s výstavbou nové zkratky z Višňovky vznikne před Pardubičkami nějaký problém.

+6/0
7.2.2017 15:55

P79e53t84r 78K27o41r11b95e94l 9636837760252

No já nevím. Nedávno jsem musel jet v ranní špičce přes Nemošice k nemocnici a ve svahu pod křižovatkou v Pardubičkách jsem si docela postál. Možná to není každodenně, ale nevěřím, že jsem trefil zrovna jeden den v roce, kdy se tak stalo. Vzhledem k tomu, že "zkratka" tam nageneruje další auta od sv. Anny a z relace I/2 - I/36 - ČZB tak to ve špičce růžově nevidím. Druhá věc: Vejdou se na Červeňák dva pruhy nebo tam budou muset být semafory. Ten most nezvládal dopravu už před sto lety, kdy se stěhoval z Jahnovy ulice.

0/−2
7.2.2017 16:05

J65a92r80o10s26l83a63v 80J20o31n21á58š 4148914972905

Na Červeňák se asi dva pruhy nevejdou. Lze to řešit buď nějakým provizoriem, světly, případně stavbou nového mostu v návaznosti na plánovaný JV okruh (nevím, v jakém stavu plánování tenhle okruh je, ale bude nutné přípravu urychlit vzhledem k investičním plánům Foxconnu). Kolem křižovatky u hřbitova v Pardubičkách je na stavbu kruháče dost místa (pokud by nestačila pouhá změna přednosti nebo světla).

Přímé propojení JZ a JV části Pardubic je nutnost, aby se odlehčilo dopravě ve středu města. Při dobrém strategickém naplánování by se to obešlo i bez zbytečných investic z pohledu budoucnosti.

+4/0
7.2.2017 19:33

P33e70t20r 53K50o61r68b58e73l 9306427500142

Křižovatka v Pardubičkách vznikla naroubováním Průmyslové ulice na původní trolejbusovou točnu. Musíme si uvědomit, že část frekvence využívající dnes k průjezdu do ČZB rychlodráhu se přesune sem. Právě tahle frekvence bude v Pardubičkách navíc a bude problémová.

+2/−2
7.2.2017 19:50

J45a58r42o35s73l35a43v 19J22o97n88á17š 4238504692325

O naroubování bych nemluvil. Komunisti původně (před přemístěním kraje do Hradce) zamýšleli propojit Průmyslovou ulici s Pichlovou přemostěním Chrudimky.

Jinak v přesunu dopravy z rychlodráhy žádný problém nevidím. Každé další spojení dopravě uleví, ať tu, či tam. Řidiči si určitě vyberou, kudy je to pro ně výhodnější. Jde jenom o to, aby měli z čeho vybírat. Spojka Višňovka - Pardubičky jim to umožní.

0/0
8.2.2017 17:06

J43a72n 74H76á20j93e44k 2796706383395

Zde:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553cfc9c6d710d6b480c5f07/infoletak_s2-pardubice-jv-obchvat_1484146988829.pdf

informace k JZ obchvatu.

Za mě osobně, pravá ruka neví, co dělá levá. Aneb ŘSD bude stavět JZ obchvat a magistrát bude skoro hned vedle stavět propojku. Rv

Proč se nevěnuje čas a energie (např. schvalování) JZ obchvatu?

Lokalit, kam zajít do přírody mají Pardubice žalostně málo.

+2/−4
7.2.2017 20:41

P14e97t98r 60K94o72r44b75e94l 9336707400652

Když dnešní městský člověk už neví co to je skutečná příroda a představuje si ji jako tyršáky nebo špici. Nic proti parkům, do města patří, ale skutečná příroda to není.

0/−4
7.2.2017 22:15

J49a55n 23V44r82a62b35e30c 4882900196604

Co to proboha píšete!

Když Vám tedy parky, lesoparky, klidové zony podél Labe až do Rosic nestačí, tak za Dubinou/Studánkou máte lesů, že je ani nepřejdete!

Jestli Vám to nestačí a potřebujete více džunglí/lesů, odstěhujte se třeba do Kanady.

Ale z nemocnice do 80% města dnes můžete jet jen přes nadjezd a ten brzo spadne...

Okamžitě postavte tu silnici, bude to tak krátká spojnice, že to bude za hubičku.

Je přeci jedno jestli se to na Čeveňák vejde a nebo jej nakonec strhnou a postaví tam nový most-to bude marginální náklad.

Ale hlavně: neposlouchat těch pár desítek Ekoteroristů, dalších 89tisíc lidí dopravujících se auty po městě trpí ;-(

+4/−1
8.2.2017 0:15

P51e80t84r 48K68o70r42b90e77l 9246317740722

Takže asi tak jak jsem psal. Díky.

Ke druhé části: Jsem zvědav na časový rozdíl jízdy přes Nemošice a přes Červeňák, kde budou provoz řídit semafory jako na mostě Svítkov-Rosice. Kolik vteřin to bude? A že nový most je marginální náklad? Nespletl jste si smajlíka?

+2/−1
8.2.2017 8:46

J96a68n 45V74r20a53b45e50c 4312470286444

Tohle ale případně nebude x-km mostní estakáda jak na pražském jižním obchvatu - to bude most odhadem max 100metrů...

A buď se bude dost investovat do oprav Červeňáku nebo tam vylejou kvalitnější a širší z betonu... to opravdu nebudou miliardy navíc...R^

Časová úspora oproti Nemošicím bude v řádu minut.

Bohužel sanitky z nemocnice nebo auta jedoucí do nemocnice (jako my letící přes Nemošice do porodnice) počítají i minuty a jde o životy.

+3/−1
8.2.2017 11:34

P14e13t83r 89K72o24r25b20e50l 9516327410522

Já nejsem proti komunikaci přes Červeňák, ale stačila by mi cyklostezka dimenzovaná i pro průjezd sanitek. Mně osobně o chvilku delší jízda přes Nemošice nevadí. Jestli se pro vás drahá stavba počítá až v miliardách tak se opravdu nemůžeme shodnout.

+1/0
8.2.2017 14:47

J79a41r31o91s75l62a44v 83J93o18n77á56š 4638284802415

Přes Nemošice je to v průměru o dva kilometry delší jízda. Tam a zpátky 4 km. Při směšném provozu 1000 vozidel za den byste nutil řidiče jezdit každý den 4.000 km navíc. Máte vůbec nějaké ekologické myšlení? Rv

0/−1
8.2.2017 17:13

J73a37n 92H93á78j31e52k 2736686133435

V jiném příspěvku píšete, že se stavba sfoukne z evropských dotací. Takže asi máte ekologické myšlení, že myslíte na úsporu paliv a tím méně emisí (i za cenu postavení cesty přes "les").

Evropské dotace nám totiž umožňují stavět stavby, které bychom jinak nepostavili.

Systém dotací je cesta do pekel.

0/0
8.2.2017 20:17

J50a94r34o37s35l53a42v 83J28o10n31á42š 4358114362215

Asi si mě s někým pletete, já si nevzpomínám, že bych někdy psal o evropských dotacích.

A jestli tím lesem myslíte ruderální zeleň na bývalém vojenském cvičišti, tak se mýlíte. Nechce se mi to hledat, ale myslím, že kolem Červeňáku žádné lesní pozemky nejsou. Navíc tam je cesta už teď, takže vůbec nevím, o čem je řeč.

0/0
11.2.2017 12:06

J31a47n 85H49á21j26e25k 2926416453705

Myslím příspěvek z 8.2.2017 17:31 začínající "Pane Korbeli".

0/0
13.2.2017 14:39

J30a23n 49H75á49j56e13k 2266966613445

Přesně tak.

0/0
8.2.2017 20:09

J92a28r20o98s23l28a95v 29J29o96n76á49š 4528834412545

Pane Korbeli.

Ono z ekologického hlediska nejde ani tak o ušetřené minuty, ale o ujeté kilometry. Z ekologického hlediska je tedy ideální postavení nového mostu místo Červeňáku a krátké přímé spojení Višňovky s Pardubičkami (nikoliv přes zamýšlený JV obchvat). Navíc je to spojení s pomocí evropských dotací realizovatelné v dohledné době. JV obchvat bude těžko hotov před rokem 2030.

+1/−1
8.2.2017 17:31

P81e31t45r 14D13y77n65t25a72r 8264179701745

Já tam jezdim do Foxconnu denně,pěkně skrz nemošice tou blbou zatáčkou 30,pak 40 až za most, a vzhledem k tomu kolikl lidí v té zóně od ERY,přes Foxconn až ne Nedconu pracuje,myslim že jim tam projede tak 10 tisíc aut denně..chudáci lidi

+1/0
8.2.2017 19:14

J86a62r30o66s31l47a36v 50J12o64n33á75š 4708104852725

Pane Hájku, jestli ŘSD uvádí rok uvedení JV obchvatu do provozu 2027, tak před rokem 2035 se ho těžko dočkáme (jestli nedojde k přehodnocení priorit kvůli zamýšleným obřím investicím FOXCONNU). A to navrhované řešení také není příliš šťastné - najíždět cestou z Višňovky do Pardubiček na okruh a po pár stovkách metrů zase sjíždět je hloupost. Já osobně bych považoval za ideální propojení Višňovky s Pardubičkami samostatnou krátkou silnicí s novým mostem místo Červeňáku a na obchvatu ponechání jediného sjezdu. Možná se mýlím, ale asi by to bylo lepší řešení než nějaké provizorium. K navrhování řešení nejsem kompetentní, ale vím zcela jistě, že nadjezd do roku 2035 nevydrží.

0/0
8.2.2017 11:21

J85a63n 85H14á52j81e20k 2636156893295

A kdo bude schvalovat územní souhlas, stavební povolení? Proč magistrát nevyužije energii k tomu, aby to klapalo? Proč už teď nekupuje pozemky pod plánovanou stavbou? Do 2025, kdyby byla vůle, to je.

Navíc už teď lze jet přes Nemošice.

+1/0
8.2.2017 19:43

J72a64r38o30s62l89a16v 24J81o29n77á11š 4368104382105

Obchvat nestaví magistrát, ale stát. Pozemky vykupuje také stát.

Jedinou možností, jak stavbu urychlit, je společný lobbing města a Foxconnu. Nevím, jestli se v tomto směru podnikají nějaké kroky.

0/0
11.2.2017 11:59

J71a50n 47H97á76j69e65k 2816246693765

No, dostat 4 mínusy za to, že si dovolím nesouhlasit se stavbou z mých daní.. Dobrý obrázek o diskutujících.

Jak umí magistrát stavět ukázal na Třídě Míru, Tyršovy sady. Na Špici se ale povedlo. Jak dopadne před nádraží uvidíme.

Koncepce P+R neexistuje, lávka pro pěší z Dukly (a zkuste si jít pěšky na nádraží, zkrácení by bylo fakt citelné, ne jestli jedete přes Nemošice o 3 minuty déle) taky nic.

0/0
8.2.2017 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.