Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obrany otevřelo cestu ke stavbě nové propojky k nemocnici

Plán pardubických radních na stavbu silnice z Višňovky do Pardubiček zdolal největší překážku. Náměstci primátora Jan Řehounek a Helena Dvořáčková totiž dokázali na ministerstvu obrany vyjednat převod klíčových pozemků v lokalitě zvané Červeňák. Stavbě propojky by tak už nic zásadního nemělo bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š38á13r79k83a 63M93a76t72y67á70š80o81v14á 1921565362619

Co to zase má bejt? Po jakým mejdanu je tohle zvěrstvo napadlo???

0/0
9.2.2017 7:17

Z77d64e92n24e98k 43Š92i63t16i56n10a 2823958700845

Problém Pardubic vyřeší obchvaty a D35. Nikoliv však lokální most přes Chrudimku.

Bavíme se o tom samém jako o hokejovém klubu, jehož téma na radnici nepatří.

+1/0
8.2.2017 23:06

M85a49r47t87i49n 83R54a90k16o73u93š 5713157178368

Pokud vím tak mosty přes Chrudimku jsou v tom vojenském prostoru dva asi 300 m. od sebe.

+1/0
8.2.2017 8:48

Z12d90e18n19e32k 92Š27i96t23i14n45a 2893988870305

Základním řešením pro Pardubice a Pardubický kraj jsou obchvaty Pardubic a D35.

+4/0
7.2.2017 22:34

J71a83n 74V20r96a28b53e18c 4482220926204

S tím nejde pane Šitino než souhlasit.

Ale D35/obchvaty budou plně v režii státu.

Tohle musí naplánovat město. A potřeba to je také. Jako sůl.

Bohužel v Pardubicích množství aut od revoluce vzrostlo tolikrát, že nestačí VNITŘNÍ komunikace na cestování uvnitř města. Nemáme to bohužel z dob komunismu vybudované s vnitřními 4-proudovkami jako v Mechově.

Pardubice netrpí tranzitní dopravou, ale dopravou po městě...

+6/0
8.2.2017 0:20

V12á18c34l49a30v 57A98p29l97t91a86u61e61r 7915315501732

Pane Vrabec.Až na poslední odstavec souhlasím,ale Pardubice hlavně trpí tranzitem.Auta jedoucí po dálnici od Prahy si to zkracují přes Bohdaneš, Pce a Dašice dál na V.Mýto.Vím o čem píšu,protože bydlím v Dašicích.Ale jinak naprostý souhlas.

+1/0
8.2.2017 11:08

J44a47r63o90s28l53a31v 87J40o96n39á82š 4478984692205

Při tvorbě minulého ÚP tvořila přes 70 % silniční dopravy v Pardubicích doprava místní, zbytek transitní. Myslím, že zprovoznění dálnice to až tak dalece nezměnilo.

A to, o čem hovoříte, by měl vyřešit SV obchvat, který snad bude postaven v relativně dohledné době.

+1/0
8.2.2017 11:27

F10r17a94n15t78a 95S68t51r88n11a73d 7915866575

Akorát nevím, proč pořád zobrazují fotografii torza pro vlečku? Ta silnice má vést jinudy. To torzo je v místě, že kdyby tudy vedla silnici, narazí přímo do baráků za hřbitovem na konci Pardubic.

+3/0
7.2.2017 15:27

P44e35t31r 67K73o76r54b55e20l 9886807270422

Vypadají akčněji. Pro upřesnění: Nebyla to vlečka, ale polygon pro výcvik stavění mostů. Za ta torza to vedlo jen někam k silnici Pardubičky - Nemošice, ale bez dopravního významu.

+2/0
7.2.2017 16:07

P26e12t88r 24K54o87r90b51e91l 9236547680652

Ale máte pravdu, že by u článku měla být fotka skutečného Červeňáku.

+4/0
7.2.2017 16:18

M51a94r49t39i52n 57H94a53v48e94l57k25a 8404952424

No - počkejme si.

Mají to už v územním plánu????

+1/0
7.2.2017 15:05

J54a61n 83P25e96t77e36r34a 2861215582474

Jak to souvisi s územním planem ?

Ta komunikace tam je odjakziva..

0/−1
7.2.2017 16:23

M97i66c92h43a17l 22S15t20e12b60l70o 5599381694467

Zelený mozky snad ani nezminujte...pomatenci, co dělají problémy.

Ta silnice je neuvěřitelně potřebná a je jedno jestli a kdy bude obchvat.

Už at tam ta silnice je!!R^V[>-]

+9/−1
7.2.2017 14:51

P71e62t93r 66K38o57r94b18e46l 9616707520672

Vzpomeňte si na to až budete stát v zácpě před Pardubičkami.

+3/−7
7.2.2017 14:56

J73a67r25o52s40l97a57v 55J81o12n23á17š 4278904322515

Pořád lepší než aby spadl nadjezd. Už teď je v havarijním stavu. A k zácpě před Pardubičkami není žádný důvod. Stačí upravit křižovatku u hřbitova.

+6/−1
7.2.2017 15:01

J10a23r65o68s17l88a61v 33J27o91n18á50š 4718834952555

Pro vysvětlení: Teď jezdí do Pardubiček prakticky všichni přes nadjezd a na křižovatce U kostelíčka žádné problémy nevznikají. Nechápu, proč by s novou silnicí měly vznikat nějaké problémy u hřbitova v Pardubičkách. Akorát se zkrátí cesta těm, co dnes jezdí přes Nemošice. Za normálních okolností tam bude stačit změna přednosti a po dobu opravy nadjezdu světelné řízení. S výhledem do budoucna by byla ideální kruhová křižovatka, pro kterou je tam dost místa.

Opravdu rád bych znal argumenty lidí, kteří si myslí, že s výstavbou nové zkratky z Višňovky vznikne před Pardubičkami nějaký problém.

+6/0
7.2.2017 15:55

P51e62t52r 38K91o55r17b97e70l 9886267800912

No já nevím. Nedávno jsem musel jet v ranní špičce přes Nemošice k nemocnici a ve svahu pod křižovatkou v Pardubičkách jsem si docela postál. Možná to není každodenně, ale nevěřím, že jsem trefil zrovna jeden den v roce, kdy se tak stalo. Vzhledem k tomu, že "zkratka" tam nageneruje další auta od sv. Anny a z relace I/2 - I/36 - ČZB tak to ve špičce růžově nevidím. Druhá věc: Vejdou se na Červeňák dva pruhy nebo tam budou muset být semafory. Ten most nezvládal dopravu už před sto lety, kdy se stěhoval z Jahnovy ulice.

0/−2
7.2.2017 16:05

J52a31r39o13s85l93a60v 56J86o97n65á78š 4628284232165

Na Červeňák se asi dva pruhy nevejdou. Lze to řešit buď nějakým provizoriem, světly, případně stavbou nového mostu v návaznosti na plánovaný JV okruh (nevím, v jakém stavu plánování tenhle okruh je, ale bude nutné přípravu urychlit vzhledem k investičním plánům Foxconnu). Kolem křižovatky u hřbitova v Pardubičkách je na stavbu kruháče dost místa (pokud by nestačila pouhá změna přednosti nebo světla).

Přímé propojení JZ a JV části Pardubic je nutnost, aby se odlehčilo dopravě ve středu města. Při dobrém strategickém naplánování by se to obešlo i bez zbytečných investic z pohledu budoucnosti.

+4/0
7.2.2017 19:33

P49e15t20r 27K26o61r74b38e78l 9236187670572

Křižovatka v Pardubičkách vznikla naroubováním Průmyslové ulice na původní trolejbusovou točnu. Musíme si uvědomit, že část frekvence využívající dnes k průjezdu do ČZB rychlodráhu se přesune sem. Právě tahle frekvence bude v Pardubičkách navíc a bude problémová.

+2/−2
7.2.2017 19:50

J70a46r10o44s52l35a48v 86J20o67n97á11š 4938944742535

O naroubování bych nemluvil. Komunisti původně (před přemístěním kraje do Hradce) zamýšleli propojit Průmyslovou ulici s Pichlovou přemostěním Chrudimky.

Jinak v přesunu dopravy z rychlodráhy žádný problém nevidím. Každé další spojení dopravě uleví, ať tu, či tam. Řidiči si určitě vyberou, kudy je to pro ně výhodnější. Jde jenom o to, aby měli z čeho vybírat. Spojka Višňovka - Pardubičky jim to umožní.

0/0
8.2.2017 17:06

J71a23n 91H87á84j63e48k 2216696733365

Zde:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553cfc9c6d710d6b480c5f07/infoletak_s2-pardubice-jv-obchvat_1484146988829.pdf

informace k JZ obchvatu.

Za mě osobně, pravá ruka neví, co dělá levá. Aneb ŘSD bude stavět JZ obchvat a magistrát bude skoro hned vedle stavět propojku. Rv

Proč se nevěnuje čas a energie (např. schvalování) JZ obchvatu?

Lokalit, kam zajít do přírody mají Pardubice žalostně málo.

+2/−4
7.2.2017 20:41

P68e63t74r 16K80o52r88b38e37l 9296777280752

Když dnešní městský člověk už neví co to je skutečná příroda a představuje si ji jako tyršáky nebo špici. Nic proti parkům, do města patří, ale skutečná příroda to není.

0/−4
7.2.2017 22:15

J86a67n 61V93r52a29b24e67c 4792620356514

Co to proboha píšete!

Když Vám tedy parky, lesoparky, klidové zony podél Labe až do Rosic nestačí, tak za Dubinou/Studánkou máte lesů, že je ani nepřejdete!

Jestli Vám to nestačí a potřebujete více džunglí/lesů, odstěhujte se třeba do Kanady.

Ale z nemocnice do 80% města dnes můžete jet jen přes nadjezd a ten brzo spadne...

Okamžitě postavte tu silnici, bude to tak krátká spojnice, že to bude za hubičku.

Je přeci jedno jestli se to na Čeveňák vejde a nebo jej nakonec strhnou a postaví tam nový most-to bude marginální náklad.

Ale hlavně: neposlouchat těch pár desítek Ekoteroristů, dalších 89tisíc lidí dopravujících se auty po městě trpí ;-(

+4/−1
8.2.2017 0:15

P94e75t68r 85K81o60r33b81e60l 9216277550912

Takže asi tak jak jsem psal. Díky.

Ke druhé části: Jsem zvědav na časový rozdíl jízdy přes Nemošice a přes Červeňák, kde budou provoz řídit semafory jako na mostě Svítkov-Rosice. Kolik vteřin to bude? A že nový most je marginální náklad? Nespletl jste si smajlíka?

+2/−1
8.2.2017 8:46

J90a30n 50V15r46a25b51e44c 4732220966944

Tohle ale případně nebude x-km mostní estakáda jak na pražském jižním obchvatu - to bude most odhadem max 100metrů...

A buď se bude dost investovat do oprav Červeňáku nebo tam vylejou kvalitnější a širší z betonu... to opravdu nebudou miliardy navíc...R^

Časová úspora oproti Nemošicím bude v řádu minut.

Bohužel sanitky z nemocnice nebo auta jedoucí do nemocnice (jako my letící přes Nemošice do porodnice) počítají i minuty a jde o životy.

+3/−1
8.2.2017 11:34

P85e26t27r 54K21o11r83b22e80l 9386577230682

Já nejsem proti komunikaci přes Červeňák, ale stačila by mi cyklostezka dimenzovaná i pro průjezd sanitek. Mně osobně o chvilku delší jízda přes Nemošice nevadí. Jestli se pro vás drahá stavba počítá až v miliardách tak se opravdu nemůžeme shodnout.

+1/0
8.2.2017 14:47

J51a46r27o93s93l36a55v 44J47o59n37á92š 4278734252195

Přes Nemošice je to v průměru o dva kilometry delší jízda. Tam a zpátky 4 km. Při směšném provozu 1000 vozidel za den byste nutil řidiče jezdit každý den 4.000 km navíc. Máte vůbec nějaké ekologické myšlení? Rv

0/−1
8.2.2017 17:13

J10a60n 11H56á88j85e73k 2166636163105

V jiném příspěvku píšete, že se stavba sfoukne z evropských dotací. Takže asi máte ekologické myšlení, že myslíte na úsporu paliv a tím méně emisí (i za cenu postavení cesty přes "les").

Evropské dotace nám totiž umožňují stavět stavby, které bychom jinak nepostavili.

Systém dotací je cesta do pekel.

0/0
8.2.2017 20:17

J26a71r78o19s91l92a91v 76J73o14n26á78š 4278704492515

Asi si mě s někým pletete, já si nevzpomínám, že bych někdy psal o evropských dotacích.

A jestli tím lesem myslíte ruderální zeleň na bývalém vojenském cvičišti, tak se mýlíte. Nechce se mi to hledat, ale myslím, že kolem Červeňáku žádné lesní pozemky nejsou. Navíc tam je cesta už teď, takže vůbec nevím, o čem je řeč.

0/0
11.2.2017 12:06

J77a67n 26H27á83j19e95k 2716386953215

Myslím příspěvek z 8.2.2017 17:31 začínající "Pane Korbeli".

0/0
13.2.2017 14:39

J21a62n 59H52á87j40e29k 2556286753805

Přesně tak.

0/0
8.2.2017 20:09

J27a11r33o80s48l44a94v 43J32o38n27á46š 4328374952895

Pane Korbeli.

Ono z ekologického hlediska nejde ani tak o ušetřené minuty, ale o ujeté kilometry. Z ekologického hlediska je tedy ideální postavení nového mostu místo Červeňáku a krátké přímé spojení Višňovky s Pardubičkami (nikoliv přes zamýšlený JV obchvat). Navíc je to spojení s pomocí evropských dotací realizovatelné v dohledné době. JV obchvat bude těžko hotov před rokem 2030.

+1/−1
8.2.2017 17:31

P81e42t61r 81D47y62n95t80a64r 8214539731905

Já tam jezdim do Foxconnu denně,pěkně skrz nemošice tou blbou zatáčkou 30,pak 40 až za most, a vzhledem k tomu kolikl lidí v té zóně od ERY,přes Foxconn až ne Nedconu pracuje,myslim že jim tam projede tak 10 tisíc aut denně..chudáci lidi

+1/0
8.2.2017 19:14

J86a50r92o33s12l85a97v 25J59o38n57á36š 4428624872825

Pane Hájku, jestli ŘSD uvádí rok uvedení JV obchvatu do provozu 2027, tak před rokem 2035 se ho těžko dočkáme (jestli nedojde k přehodnocení priorit kvůli zamýšleným obřím investicím FOXCONNU). A to navrhované řešení také není příliš šťastné - najíždět cestou z Višňovky do Pardubiček na okruh a po pár stovkách metrů zase sjíždět je hloupost. Já osobně bych považoval za ideální propojení Višňovky s Pardubičkami samostatnou krátkou silnicí s novým mostem místo Červeňáku a na obchvatu ponechání jediného sjezdu. Možná se mýlím, ale asi by to bylo lepší řešení než nějaké provizorium. K navrhování řešení nejsem kompetentní, ale vím zcela jistě, že nadjezd do roku 2035 nevydrží.

0/0
8.2.2017 11:21

J44a23n 30H59á43j39e72k 2846236973795

A kdo bude schvalovat územní souhlas, stavební povolení? Proč magistrát nevyužije energii k tomu, aby to klapalo? Proč už teď nekupuje pozemky pod plánovanou stavbou? Do 2025, kdyby byla vůle, to je.

Navíc už teď lze jet přes Nemošice.

+1/0
8.2.2017 19:43

J48a37r10o82s32l51a69v 41J51o76n53á97š 4358194912655

Obchvat nestaví magistrát, ale stát. Pozemky vykupuje také stát.

Jedinou možností, jak stavbu urychlit, je společný lobbing města a Foxconnu. Nevím, jestli se v tomto směru podnikají nějaké kroky.

0/0
11.2.2017 11:59

J82a33n 34H20á30j42e91k 2816766403535

No, dostat 4 mínusy za to, že si dovolím nesouhlasit se stavbou z mých daní.. Dobrý obrázek o diskutujících.

Jak umí magistrát stavět ukázal na Třídě Míru, Tyršovy sady. Na Špici se ale povedlo. Jak dopadne před nádraží uvidíme.

Koncepce P+R neexistuje, lávka pro pěší z Dukly (a zkuste si jít pěšky na nádraží, zkrácení by bylo fakt citelné, ne jestli jedete přes Nemošice o 3 minuty déle) taky nic.

0/0
8.2.2017 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.