Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obrany otevřelo cestu ke stavbě nové propojky k nemocnici

Plán pardubických radních na stavbu silnice z Višňovky do Pardubiček zdolal největší překážku. Náměstci primátora Jan Řehounek a Helena Dvořáčková totiž dokázali na ministerstvu obrany vyjednat převod klíčových pozemků v lokalitě zvané Červeňák. Stavbě propojky by tak už nic zásadního nemělo bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š39á48r54k54a 87M94a79t50y23á70š60o12v16á 1451795372809

Co to zase má bejt? Po jakým mejdanu je tohle zvěrstvo napadlo???

0/0
9.2.2017 7:17

Z74d31e83n32e10k 62Š58i10t28i71n31a 2783618360445

Problém Pardubic vyřeší obchvaty a D35. Nikoliv však lokální most přes Chrudimku.

Bavíme se o tom samém jako o hokejovém klubu, jehož téma na radnici nepatří.

+1/0
8.2.2017 23:06

M13a65r64t34i48n 63R52a95k88o91u67š 5233887178838

Pokud vím tak mosty přes Chrudimku jsou v tom vojenském prostoru dva asi 300 m. od sebe.

+1/0
8.2.2017 8:48

Z92d69e40n74e82k 83Š77i55t39i29n81a 2333188430525

Základním řešením pro Pardubice a Pardubický kraj jsou obchvaty Pardubic a D35.

+4/0
7.2.2017 22:34

J16a20n 15V95r77a66b81e36c 4402900826624

S tím nejde pane Šitino než souhlasit.

Ale D35/obchvaty budou plně v režii státu.

Tohle musí naplánovat město. A potřeba to je také. Jako sůl.

Bohužel v Pardubicích množství aut od revoluce vzrostlo tolikrát, že nestačí VNITŘNÍ komunikace na cestování uvnitř města. Nemáme to bohužel z dob komunismu vybudované s vnitřními 4-proudovkami jako v Mechově.

Pardubice netrpí tranzitní dopravou, ale dopravou po městě...

+6/0
8.2.2017 0:20

V69á42c92l77a65v 40A86p95l47t94a83u80e14r 7825825411262

Pane Vrabec.Až na poslední odstavec souhlasím,ale Pardubice hlavně trpí tranzitem.Auta jedoucí po dálnici od Prahy si to zkracují přes Bohdaneš, Pce a Dašice dál na V.Mýto.Vím o čem píšu,protože bydlím v Dašicích.Ale jinak naprostý souhlas.

+1/0
8.2.2017 11:08

J15a20r45o85s83l95a89v 56J17o80n53á11š 4858774142495

Při tvorbě minulého ÚP tvořila přes 70 % silniční dopravy v Pardubicích doprava místní, zbytek transitní. Myslím, že zprovoznění dálnice to až tak dalece nezměnilo.

A to, o čem hovoříte, by měl vyřešit SV obchvat, který snad bude postaven v relativně dohledné době.

+1/0
8.2.2017 11:27

F90r98a89n97t41a 84S84t23r58n71a12d 7375326635

Akorát nevím, proč pořád zobrazují fotografii torza pro vlečku? Ta silnice má vést jinudy. To torzo je v místě, že kdyby tudy vedla silnici, narazí přímo do baráků za hřbitovem na konci Pardubic.

+3/0
7.2.2017 15:27

P61e61t70r 89K54o17r86b72e23l 9356217340632

Vypadají akčněji. Pro upřesnění: Nebyla to vlečka, ale polygon pro výcvik stavění mostů. Za ta torza to vedlo jen někam k silnici Pardubičky - Nemošice, ale bez dopravního významu.

+2/0
7.2.2017 16:07

P53e19t91r 97K13o83r90b16e50l 9966567130552

Ale máte pravdu, že by u článku měla být fotka skutečného Červeňáku.

+4/0
7.2.2017 16:18

M48a43r57t60i41n 38H93a45v89e97l93k98a 8154902244

No - počkejme si.

Mají to už v územním plánu????

+1/0
7.2.2017 15:05

J78a73n 36P54e32t92e86r19a 2741805942854

Jak to souvisi s územním planem ?

Ta komunikace tam je odjakziva..

0/−1
7.2.2017 16:23

M35i17c58h15a32l 56S95t56e54b43l28o 5899311364687

Zelený mozky snad ani nezminujte...pomatenci, co dělají problémy.

Ta silnice je neuvěřitelně potřebná a je jedno jestli a kdy bude obchvat.

Už at tam ta silnice je!!R^V[>-]

+9/−1
7.2.2017 14:51

P53e14t10r 82K33o20r63b61e28l 9136687920802

Vzpomeňte si na to až budete stát v zácpě před Pardubičkami.

+3/−7
7.2.2017 14:56

J66a47r70o34s33l79a88v 22J43o11n47á53š 4708714332575

Pořád lepší než aby spadl nadjezd. Už teď je v havarijním stavu. A k zácpě před Pardubičkami není žádný důvod. Stačí upravit křižovatku u hřbitova.

+6/−1
7.2.2017 15:01

J47a66r10o27s91l13a84v 63J26o43n67á32š 4478644332645

Pro vysvětlení: Teď jezdí do Pardubiček prakticky všichni přes nadjezd a na křižovatce U kostelíčka žádné problémy nevznikají. Nechápu, proč by s novou silnicí měly vznikat nějaké problémy u hřbitova v Pardubičkách. Akorát se zkrátí cesta těm, co dnes jezdí přes Nemošice. Za normálních okolností tam bude stačit změna přednosti a po dobu opravy nadjezdu světelné řízení. S výhledem do budoucna by byla ideální kruhová křižovatka, pro kterou je tam dost místa.

Opravdu rád bych znal argumenty lidí, kteří si myslí, že s výstavbou nové zkratky z Višňovky vznikne před Pardubičkami nějaký problém.

+6/0
7.2.2017 15:55

P18e34t31r 31K63o39r76b86e34l 9316107430382

No já nevím. Nedávno jsem musel jet v ranní špičce přes Nemošice k nemocnici a ve svahu pod křižovatkou v Pardubičkách jsem si docela postál. Možná to není každodenně, ale nevěřím, že jsem trefil zrovna jeden den v roce, kdy se tak stalo. Vzhledem k tomu, že "zkratka" tam nageneruje další auta od sv. Anny a z relace I/2 - I/36 - ČZB tak to ve špičce růžově nevidím. Druhá věc: Vejdou se na Červeňák dva pruhy nebo tam budou muset být semafory. Ten most nezvládal dopravu už před sto lety, kdy se stěhoval z Jahnovy ulice.

0/−2
7.2.2017 16:05

J59a75r71o96s61l10a20v 65J18o27n50á14š 4138124842245

Na Červeňák se asi dva pruhy nevejdou. Lze to řešit buď nějakým provizoriem, světly, případně stavbou nového mostu v návaznosti na plánovaný JV okruh (nevím, v jakém stavu plánování tenhle okruh je, ale bude nutné přípravu urychlit vzhledem k investičním plánům Foxconnu). Kolem křižovatky u hřbitova v Pardubičkách je na stavbu kruháče dost místa (pokud by nestačila pouhá změna přednosti nebo světla).

Přímé propojení JZ a JV části Pardubic je nutnost, aby se odlehčilo dopravě ve středu města. Při dobrém strategickém naplánování by se to obešlo i bez zbytečných investic z pohledu budoucnosti.

+4/0
7.2.2017 19:33

P64e56t35r 76K26o32r16b42e55l 9696237450982

Křižovatka v Pardubičkách vznikla naroubováním Průmyslové ulice na původní trolejbusovou točnu. Musíme si uvědomit, že část frekvence využívající dnes k průjezdu do ČZB rychlodráhu se přesune sem. Právě tahle frekvence bude v Pardubičkách navíc a bude problémová.

+2/−2
7.2.2017 19:50

J83a63r53o18s90l28a81v 67J21o81n56á16š 4248144312285

O naroubování bych nemluvil. Komunisti původně (před přemístěním kraje do Hradce) zamýšleli propojit Průmyslovou ulici s Pichlovou přemostěním Chrudimky.

Jinak v přesunu dopravy z rychlodráhy žádný problém nevidím. Každé další spojení dopravě uleví, ať tu, či tam. Řidiči si určitě vyberou, kudy je to pro ně výhodnější. Jde jenom o to, aby měli z čeho vybírat. Spojka Višňovka - Pardubičky jim to umožní.

0/0
8.2.2017 17:06

J45a48n 73H30á61j57e14k 2776366953135

Zde:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553cfc9c6d710d6b480c5f07/infoletak_s2-pardubice-jv-obchvat_1484146988829.pdf

informace k JZ obchvatu.

Za mě osobně, pravá ruka neví, co dělá levá. Aneb ŘSD bude stavět JZ obchvat a magistrát bude skoro hned vedle stavět propojku. Rv

Proč se nevěnuje čas a energie (např. schvalování) JZ obchvatu?

Lokalit, kam zajít do přírody mají Pardubice žalostně málo.

+2/−4
7.2.2017 20:41

P15e58t60r 61K25o56r22b98e35l 9316317450902

Když dnešní městský člověk už neví co to je skutečná příroda a představuje si ji jako tyršáky nebo špici. Nic proti parkům, do města patří, ale skutečná příroda to není.

0/−4
7.2.2017 22:15

J13a67n 58V42r31a54b97e85c 4672670356184

Co to proboha píšete!

Když Vám tedy parky, lesoparky, klidové zony podél Labe až do Rosic nestačí, tak za Dubinou/Studánkou máte lesů, že je ani nepřejdete!

Jestli Vám to nestačí a potřebujete více džunglí/lesů, odstěhujte se třeba do Kanady.

Ale z nemocnice do 80% města dnes můžete jet jen přes nadjezd a ten brzo spadne...

Okamžitě postavte tu silnici, bude to tak krátká spojnice, že to bude za hubičku.

Je přeci jedno jestli se to na Čeveňák vejde a nebo jej nakonec strhnou a postaví tam nový most-to bude marginální náklad.

Ale hlavně: neposlouchat těch pár desítek Ekoteroristů, dalších 89tisíc lidí dopravujících se auty po městě trpí ;-(

+4/−1
8.2.2017 0:15

P65e40t31r 57K66o49r13b41e67l 9306517640682

Takže asi tak jak jsem psal. Díky.

Ke druhé části: Jsem zvědav na časový rozdíl jízdy přes Nemošice a přes Červeňák, kde budou provoz řídit semafory jako na mostě Svítkov-Rosice. Kolik vteřin to bude? A že nový most je marginální náklad? Nespletl jste si smajlíka?

+2/−1
8.2.2017 8:46

J57a80n 91V81r85a37b41e80c 4252870406124

Tohle ale případně nebude x-km mostní estakáda jak na pražském jižním obchvatu - to bude most odhadem max 100metrů...

A buď se bude dost investovat do oprav Červeňáku nebo tam vylejou kvalitnější a širší z betonu... to opravdu nebudou miliardy navíc...R^

Časová úspora oproti Nemošicím bude v řádu minut.

Bohužel sanitky z nemocnice nebo auta jedoucí do nemocnice (jako my letící přes Nemošice do porodnice) počítají i minuty a jde o životy.

+3/−1
8.2.2017 11:34

P16e90t68r 37K76o96r92b29e39l 9676887710952

Já nejsem proti komunikaci přes Červeňák, ale stačila by mi cyklostezka dimenzovaná i pro průjezd sanitek. Mně osobně o chvilku delší jízda přes Nemošice nevadí. Jestli se pro vás drahá stavba počítá až v miliardách tak se opravdu nemůžeme shodnout.

+1/0
8.2.2017 14:47

J92a63r11o92s35l44a19v 77J49o48n67á69š 4538854522475

Přes Nemošice je to v průměru o dva kilometry delší jízda. Tam a zpátky 4 km. Při směšném provozu 1000 vozidel za den byste nutil řidiče jezdit každý den 4.000 km navíc. Máte vůbec nějaké ekologické myšlení? Rv

0/−1
8.2.2017 17:13

J77a62n 34H40á88j39e72k 2156486473895

V jiném příspěvku píšete, že se stavba sfoukne z evropských dotací. Takže asi máte ekologické myšlení, že myslíte na úsporu paliv a tím méně emisí (i za cenu postavení cesty přes "les").

Evropské dotace nám totiž umožňují stavět stavby, které bychom jinak nepostavili.

Systém dotací je cesta do pekel.

0/0
8.2.2017 20:17

J82a74r96o61s86l37a80v 91J11o96n70á47š 4478904432455

Asi si mě s někým pletete, já si nevzpomínám, že bych někdy psal o evropských dotacích.

A jestli tím lesem myslíte ruderální zeleň na bývalém vojenském cvičišti, tak se mýlíte. Nechce se mi to hledat, ale myslím, že kolem Červeňáku žádné lesní pozemky nejsou. Navíc tam je cesta už teď, takže vůbec nevím, o čem je řeč.

0/0
11.2.2017 12:06

J46a81n 84H39á29j40e94k 2986786593985

Myslím příspěvek z 8.2.2017 17:31 začínající "Pane Korbeli".

0/0
13.2.2017 14:39

J89a54n 26H20á20j60e46k 2576896213675

Přesně tak.

0/0
8.2.2017 20:09

J75a68r56o25s15l98a85v 28J87o92n16á53š 4428844182515

Pane Korbeli.

Ono z ekologického hlediska nejde ani tak o ušetřené minuty, ale o ujeté kilometry. Z ekologického hlediska je tedy ideální postavení nového mostu místo Červeňáku a krátké přímé spojení Višňovky s Pardubičkami (nikoliv přes zamýšlený JV obchvat). Navíc je to spojení s pomocí evropských dotací realizovatelné v dohledné době. JV obchvat bude těžko hotov před rokem 2030.

+1/−1
8.2.2017 17:31

P89e13t25r 96D70y42n21t69a81r 8494599221565

Já tam jezdim do Foxconnu denně,pěkně skrz nemošice tou blbou zatáčkou 30,pak 40 až za most, a vzhledem k tomu kolikl lidí v té zóně od ERY,přes Foxconn až ne Nedconu pracuje,myslim že jim tam projede tak 10 tisíc aut denně..chudáci lidi

+1/0
8.2.2017 19:14

J35a33r67o75s89l65a78v 40J43o21n17á15š 4718154662145

Pane Hájku, jestli ŘSD uvádí rok uvedení JV obchvatu do provozu 2027, tak před rokem 2035 se ho těžko dočkáme (jestli nedojde k přehodnocení priorit kvůli zamýšleným obřím investicím FOXCONNU). A to navrhované řešení také není příliš šťastné - najíždět cestou z Višňovky do Pardubiček na okruh a po pár stovkách metrů zase sjíždět je hloupost. Já osobně bych považoval za ideální propojení Višňovky s Pardubičkami samostatnou krátkou silnicí s novým mostem místo Červeňáku a na obchvatu ponechání jediného sjezdu. Možná se mýlím, ale asi by to bylo lepší řešení než nějaké provizorium. K navrhování řešení nejsem kompetentní, ale vím zcela jistě, že nadjezd do roku 2035 nevydrží.

0/0
8.2.2017 11:21

J46a74n 29H16á45j49e85k 2576106963925

A kdo bude schvalovat územní souhlas, stavební povolení? Proč magistrát nevyužije energii k tomu, aby to klapalo? Proč už teď nekupuje pozemky pod plánovanou stavbou? Do 2025, kdyby byla vůle, to je.

Navíc už teď lze jet přes Nemošice.

+1/0
8.2.2017 19:43

J28a95r12o58s72l61a60v 21J13o50n74á11š 4518954432845

Obchvat nestaví magistrát, ale stát. Pozemky vykupuje také stát.

Jedinou možností, jak stavbu urychlit, je společný lobbing města a Foxconnu. Nevím, jestli se v tomto směru podnikají nějaké kroky.

0/0
11.2.2017 11:59

J40a19n 40H65á94j45e49k 2746146203355

No, dostat 4 mínusy za to, že si dovolím nesouhlasit se stavbou z mých daní.. Dobrý obrázek o diskutujících.

Jak umí magistrát stavět ukázal na Třídě Míru, Tyršovy sady. Na Špici se ale povedlo. Jak dopadne před nádraží uvidíme.

Koncepce P+R neexistuje, lávka pro pěší z Dukly (a zkuste si jít pěšky na nádraží, zkrácení by bylo fakt citelné, ne jestli jedete přes Nemošice o 3 minuty déle) taky nic.

0/0
8.2.2017 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.