Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hala v České Třebové se bourat nebude, po pádu střechy postačí oprava

Oprava sportovní haly v České Třebové, kde se v sobotu zřítila střecha, by podle hejtmana Martina Netolického nemusela být extrémně náročná. Podle předběžného posouzení nebyla budova jako celek zásadně poškozena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29d47e57n31ě44k 40N57u64t22z 3874698286956

Kdyby v hale tou dobou byla naplněna její kapacita, byla by to katastrofa jako Titanik. V jiných zemích by byli zodpovědní dávno ve vyšetřovací vazbě. Tak to už se připravuje vše na vyšumění? Jak to že mohou ke svým materiálům, má snad všechno policie zajištěno? Uvědomuje si vúbec někdo, co se stalo? A že tam bylov tu dobu náhodou pár dobře pohyblivýxch sportovců, kterží stačili odskákat a vešli se do dveří a že to padalo z té "správné" strany? ;-€

+1/0
21.1.2017 21:16

D38a27v75i50d 22C52h28m19e75l98i18k 3848464

Cirkus bude :-)

Myslím, že zvolí ocel - buďto příhradovou konstrukce nebo plnostěnný vazník.

Dřevo bude z psychologických důvodů zakázáno ;-)

+1/0
20.1.2017 13:26

J96a30r82o51s35l73a90v 42J23o10s35e41f 5592820120654

Zapomněli na zásadu starých tesařů: "Prkno na stjoato a ženská na ležato snesou všechno!"

0/0
20.1.2017 8:08

J11a60r66o17s70l42a70v 85J67o67s21e30f 5232530470484

Pardon. Oprava: stojato!

0/0
20.1.2017 8:09

M46a97r42t36i81n 70V62i94č37a62n 9245260495181

Každopádně firma, která to bude opravovat, zažije mediální cirkus hodný dálnice D8. Ještě by mně zajímalo, jakou technologii použijí. Jiný typ vazníku? Lepené lamelové nosníky? Ocelová konstrukce?

0/0
19.1.2017 23:48

D61a69n26i53e74l 48U51r76b74a64n 8584951835661

Střecha zjevně spadla "dobře".

0/0
19.1.2017 22:32

Z62d69e28n69e61k 86Š93i61t50i74n83a 2403968700795

To řekl kdo ? Rád bych viděl rozpočet na "opravu" relevantní a náklady ve finále skutečné. A zaplatí to kdo ? Pojišťovna, kraj nebo ??

+2/0
19.1.2017 21:14

L17i27b54o45r 58F15i51l14á69k 6781986960689

Vazníky se přeplátujou, flagon povaří a je to.

0/0
19.1.2017 20:36

J33a76n 76K84o86t94i42l 9663441548

koukám, že hejtman je fakt borec... bude se OSOBNĚ ZASAZOVAT, aby střecha vypydala jinak.. HAHAHA.. Jsem zvědav, co bude říkat, až mu ta jinak vypadající střecha taky spadne... Problém totiž není v tom, jak to vypadá, ale jak je to uděláno, pane Hejtmane ;-) ... Zkuste raději dohlédnout na kvalitu prací a projektu.. zkuste si vzít dobrý technický a stavební dozor a můžete nechat stavět pouze samé ploché střechy tohoto typu .... Ale ono to lépe před voliči vypadá, když bojujete za radikální změnu změnu, že? Že to nemá racio? Co na tom, že, lidi tomu stejně nerozumí...

+2/0
19.1.2017 20:06

L64e62o24š 10M28a50r68š44a50l 5792964662478

Do příští zimy se sněhem?:-)

0/−1
19.1.2017 19:43

M14a60r35t60i21n 65H57r90o62u89d34n37ý 5727962984527

To ať se na mě pan hejtman nezlobí, ale většina té haly bude muset dolů. Část stěn samotné "lodě" haly se zbortila, takže je zřejmé, že zesílenou střechu to neunese (a pro sichr notně zesílenou - což znamená hmotnost navíc).

Z haly defacto zůstanou ty okrajové části stavby, kde jsou zřejmě nosné příčky i uprostřed budovy, tj. šatny, kotelna a kdoví co ještě. Hlavní část (loď haly) bude muset jít do pr...dele.

0/−2
19.1.2017 19:16

P12a38v22e72l 71K88ř82í44ž 8157321620109

Myslím, že se pletete. Nosná část stojí...

+2/0
19.1.2017 19:28
Foto

P43e57t26r 71N65o38v72o33t61ň43á31k 1115851633118

těžko, ta sněna nespadla vahou ale vodorovným tahem zlomených nosníků, to by neubrzdila ani dvakrát taková stěna. Odhadem se to odbourá maximálně nad okna na čáru zlomu, vypadá to tam na věnec, zdá se že statika stěn pod okny není narušena, posoudí znalec... Konstrukce střechy typuji se zvolí železná, jak jako naposledy, když to dodavateli střešní konstrukce začalo praskat. bude to jenom o něco dražší než původní varianta, ale bezpečnější než dřevo na té rovné střeše

0/−1
19.1.2017 19:28

V72á88c72l55a52v 69P90o48u51s83t93k74a 3240771892

Vazníky neleží (neležely) na stěnách, ale na železobetonovém montovaném skeletu, pokud se nehnul ten, není žádný problém. Jo a střecha určitě nebyla rovná.

+1/0
19.1.2017 19:42

M55i87c12h57a56l 15U72k62r70o44p34e74c 9900674167211

Já bych doporučoval ocelové vazníky typ " Humpolec". Ale vážně. Nevím, jestli jsem se nedíval špatně, ale chybělo mi tam příčné ztužení. Ani bych se nedivil, kdyby se pod tíhou a větrem hnula nosná konstrukce, a střecha povolila až následně. Staticky byla podle mně navržena dobře. Nevím jak dynamicky.

0/0
24.1.2017 19:51

M85a18r87t19i54n 42J76u20r39e52č18k74a 2863714631571

Jak tak na to koukám, tak zlaté nafukovací haly, tam aspoň nikomu nic na hlavu nespadne. Dneska aby se člověk někde bál vstoupit.

+1/0
19.1.2017 19:14

P55a70v87e42l 98J38e16ř95á98b35e11k 7201282944987

Nejde o to se někam bát vstoupit, ale navzájem si věřit, že svoji práci odvedu dobře.

A pokud podřízený uvidí šizení nadřízeným, tak ať se zachová tak, aby to šizení se nepřeneslo na další zákazníky, veřejnost atd. Každý si konečně musíme uvědomit že následky svého šizení a nebo toho, že o něm vím a nic neudělám, mohu odnést sám na sobě a nebo někdo z mých blízkých.

Nevím, proč střecha spadla, ale pokud spadla pro silnou nedbalost, zejména pro šizení technologie výroby a stavby, tak bych byl pro, aby viníci byly do podobné situace, kterou prožili hráči, vysláni a přilepeni k podlaze,

0/0
19.1.2017 19:35

M80a44r72t18i65n 36J67u45r23e21č91k27a 2133954971751

Ono to nemusí být ani šizení, ale často je dneska vidět přímo neodbornost, kdy mají někteří majitele firem pocit, že kvalifikovaná práce snad neexistuje a že danou práci mohou vykonávat i cvičené opice (tento názor jsem od jednoho majitele firmy doslova slyšel, že na danou práci nepotřebuje zbytečně platit kvalifikovanou pracovní sílu). A pak jeden zkušený pracovník aby ohlídal hromadu chlapů, kteří v daném oboru nemají téměř žádné zkušenosti a rizik si nejsou vůbec vědomi. Důvodů neštěstí je celá řada a za vším je většinou honba za úsporami a nízkými cenami nebo časem.

0/0
19.1.2017 20:09

K98a79t75e28ř30i78n73a 22S56l11a91v20í28k41o65v90á 6433525370393

Taky si říkám že pár hřebíků to spraví :-)

+1/0
19.1.2017 19:13

J24i63ř96í 31R87a34k74u30š17a21n 6139985102591

no nevím,který kretén může navrhnout takovou konstrukci vazníků,aby zmenšoval prostor tělocvičny a ještě větší blázen,který to schválí. :-/

0/−6
19.1.2017 18:33

V11á39c52l76a77v 11P70o60u60s64t43k56a 3260811552

No tak někde ty vazníky být musejí. Každý sport má určenou minimální světlou výšku v závislosti na tom, na jaké úrovni se ten který sport v hale bude hrát. Tento druh vazníku je z tohoto pohledu naopak nejúspornější.

+2/0
19.1.2017 18:38

A10d82a59m 68M68a61l45ý 4820537402941

nic nevíte a hloupě komentujete :-/

0/0
19.1.2017 18:54

M14a52r15t45i97n 91H19r68o39u35d48n66ý 5747362684637

Taková konstrukce vazníků se běžně používá. Není to nic zvláštního.

+2/0
19.1.2017 19:21

M12i41l86a40n 18K91o74s16i37k 7521400410973

Ale běžně snad nepadá!!

0/0
19.1.2017 19:57
Foto

P65e56t97r 45N81o95v27o54t25ň65á51k 1475561513308

Nikoliv chyba dodavatele stavby, ale nejspíš chyba dodavatele lepených vazníků, není to poprvé, co se jim to začalo rozpadat.

0/0
19.1.2017 18:07

D61a25v84i41d 10Z96a42j50d65á10k 8865212770971

Hlavme na tom tentokrat nesetrete a hlavne nikam nespechejte. Jecaz zazrak, ze se nikomu nic nestalo.

0/0
19.1.2017 17:39

J17i55ř61í 77N69o73s78e49k 1313917392502

no tak jsem zvědav jestli to fušer dodavatel opraví za svý...tak hlavně chlapi ni nezvorejte já jdu na pivo:-P

0/0
19.1.2017 17:38

D18a85v75i45d 92Z60a50j54d54á22k 8665972410101

Ja bych to videl na honem termin do konce roku, aby se na to daly cerpat dotace.

+2/0
19.1.2017 17:41

J32i15ř41í 45N94o83s48e56k 1183207882682

ono je to těžký (u nás) ....soud tak hnedka viníka nenajde....přitom logika věci je jasná....ale trošku to ještě podojit asi bude priorita

0/0
19.1.2017 17:45

D85a77v50i21d 93Z92a11j58d88á56k 8745302160351

Souhlas.

0/0
19.1.2017 17:50

J70a33n 53H94r88u62z45a 8694508729187

Kdo je tady fušer se zjistí až ze znaleckého posudku. Když se dívám jak byla střecha navržena a nosníky prostorově nesvázány myslím si, že fušer je někdo jiný. A plochá střecha s vyššími okraji se do kraje, kde přece jen občas i slušně sněží je také komplikace.

0/0
19.1.2017 17:51

J84i96ř55í 12N60o77s65e56k 1333737712132

jo jasně vyznat se ve všech těch sub a poddodávkách , vícepracích a bůh ví čem ještě asi ani nejde....nicméně halu asi někdo předal....pak ať si to kluci vyřídí mezi sebou...ale to je v Česku naivní představa

0/0
19.1.2017 18:06

D42a27v73i96d 82C20h75m40e21l38i68k 3238244

Ty vazníky byly "svázány" střešním pláštěm, to bylo úplně v pořádku. Resp. v tomto problém určitě nebyl.

Sklon střechy a atiky také neznamenají problém. Tíha sněhu se až do sklonu 30* neredukuje, takže je stejná pro plochou i nakloněnou střechu.

0/0
19.1.2017 19:51

P12a22v30e35l 33J26i37r77u13š18k95a 9553558379778

Já jsem netušil, že na právech, nebo úřadech se učí i stavařina.....

+3/0
19.1.2017 17:37

P19a73v82e60l 98S30e20d76l25á65k 3620586748421

"Soudruhuzi z NDR" asi někde ve výpočtech spletli desetinnou čárku. Není jasné, v čem přesně je problém, pan hejtman je asi jasnovidec.

Nosníky vypadají bytelně, problém může být např. v jejich provedení, ve způsobu/provedení jejich vazby na zbytek budovy, nebo i v nosnosti obvodových stěn.

0/0
19.1.2017 17:36

P95e56t37r 42Š86t58ě64p44á30n10e57k 1433357389192

Nosníky mohou vypadat klidně bytelně, ale pokud jsou spoje špatně udělány a to z jakéhokoliv důvodu - stavba/výrobce - tak výsledek je takový jaký je. Dle videa se nejspíš rozjely spodní tahové části vazníků a pak už to letělo.

+3/0
19.1.2017 17:41

D76a50v36i82d 96C30h47m55e18l23i93k 3908454

Ano, zdá se, že poddimenzovaný nebo špatně provedený byl nějaký spoj dolního taženého pasu.

0/0
19.1.2017 19:53

J15a69r69o67s62l44a16v 61S67t23u68c78h22l73í52k 7826138642946

Podle odborníků hala nebyla vážně poškozená. Tak to mají dobré. Když tu střechu rychle odstraní a napustí trochu vody bude z toho pěkné kluziště kde nefouká. Na jaře pak další odborník zjistí, že je ta střech vlastně zbytečná nebo že, spadla další nevýznamná část stavby.

+6/0
19.1.2017 17:25

J80o67s47e24f 35Š75v76e21c 6585106284283

A místo florbalu mohou střechu otestovat nějakou pořádnou kapelou.

Třeba Rammsteiny, ti by jim otestovali, zda není střecha z hořlavých materiálů ;-D

0/0
19.1.2017 17:14

M91a66r29t38i60n 39F89r80a89n32t57i19š37e67k 7135830563935

Doprostřed dva, tři sloupky a vydrží i jarní deštík

+9/0
19.1.2017 17:12

I72v14a57n 98P19a76p 9678542

Kdyby tam pozvali starého řemeslníka tesaře ten by hned poznal co bylo sfušovaný

Nějaký komise.....

+5/−1
19.1.2017 16:59

M44i90l84o33š 57K60o48t93e75k 3229924

Mistr tesař nebude posuzovat vazníky. Pro něho je to fušeřina již z podstaty.

+4/0
19.1.2017 17:08

O45l91d52a 23Z82i14n 8588206389862

Jasně, moderna, lepíme. Na co čepy, kdo by se s tím babral.

0/0
19.1.2017 17:18

J66a72n 91H64r64u37z23a 8694928569517

No hlavně svázání těch jednotlivých nosníků mezi sebou mě nějak chybí.

0/0
19.1.2017 17:53

P70a16v93e97l 95K66a74f95k69a 5428919893901

Dobrý večer, velmi zajímavé čtení, všichni jsou odborníci na statiku. Můžete mi vysvětlit jak se čepujou spoje u vazníků?

Vazníky jsou buď sbijené lepené nebo lisované nebo kombinace těchto technologií. Ještě jsem neslyšel zprávu kdo byl výrobcem vazníku - pravděpodobně subdodavatel pro PROFISTAV - tato firma kterou si dodavatel sjednal ,projektuje výrobní dokumentaci, nechá ji schválit projektantem a technickým dozorem a až potom se realizuje.

I zde novináři odvádí velmi špatnou práci a vůbec neinformuji o procesech ve stavebnictví, ale je to snůška polopravd a dohadů a to je škoda. Bohužel i vyjádření hejtmana Pardubického kraje je zcela neprofesionální.

Samozřejmě je to obrovský problém, který je způsoben mnoha faktory - začíná to projektovou dokumentací , posouzením projektové dokumentace stavebním úřadem, následně obrovským tlakem na finance a profesionalitou všech při provádění stavby - nejsou řemeslníci, nejsou kvalitní technici (školy vychovávají techniky, kteří nejsou téměř ve výrobě použitelní bez praxe. chybí propojení teorie a praxe a výsledek je to co se stalo. Stavebnictví se dostává do stavu kdy kvalita a hlavně dodržování technologických procesů je potlačováno - tlakem na cenu a termín - podívejte se co se děje na silnicích .... to je hrůza

+1/0
19.1.2017 19:34
Foto

V20o12j29t90ě73c93h 60P66a39v66l76í28k 5914671924338

Jsem si jistý, že znalec to také poznal hned. Ale pokud se na základě toho chcete soudit o miliony (což nejspíš bude následovat), musí to být podložené a zdokumentované pořádně.

+4/0
19.1.2017 17:09

P35a34v81e65l 50K74a84f57k24a 5868479833231

Pane Pavlík co hned poznal -špatně vyprojektováno, chybně namontováno, vada materiálu dle mých zkušenností je vždy souběh mnoha negativních faktorů. Došlo ke zvýšení zatížení na jeden vazník a ten nevydržel - byly dodrženy osové vzdálennosti, způsob kotvení zavětrování ??????????atd těch faktorů je opravdu moc a moc - - kvalita dřeva a mohl bych pokračovat

Snad to bude varování pro všechny, kteří jsou ve stavebních procesech účastni.

0/0
19.1.2017 19:39
Foto

V68o53j74t81ě10c53h 61P17a32v94l97í94k 5844401484278

Vzhledem k tomu, jakým způsobem postupně všechny vazníky (i když tady bych spíš mluvil jen o nosnících) praskly, čistě, úplně identicky, jeden jako druhý, myslím, že znalci bylo poměrně rychle jasné, kde se stala chyba. Kotvení, zavětrování, ani vzdálenosti při tomto způsobu strukturálního selhání nehrají zásadní roli. Ovšem jak se stala, proč se stala, a kdo za to může, to už bude na delší analýzu.

0/0
19.1.2017 19:49

S78t13a97n81i71s44l18a19v 33D50r45v26o70t76a 7863563755526

To je fakt, už na 1. pohled bylo vidět, že je to zfušovaný.Rv:-P

0/0
19.1.2017 17:24

M70i22c12h46a91l 24R40e25j12z38e82k 5696647435461

Na prvni pohled to vypadalo jako desitky jinych stropu.

+2/0
19.1.2017 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.