Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový jízdní řád nutí cestující být déle na cestě, nebo si připlatit

Začátek prosince není zrovna příjemným obdobím pro cestující regionální dopravy s návazností na hlavní trať. S platností nového jízdního řádu si obvykle připomínají heslo „líp už bylo“. Nejinak je tomu i nyní. Podle řady cestujících se zanedlouho dopravní obslužnost vlaky zhorší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z75b16y53n40ě65k 71R91u29d53a 2203613461910

Jen si myslím že nás tady pan redaktor vodí za nos... Roční náklady na traťovou jízdenku v nejlevnější možné variantě(čtvrtletní jízdenky a aplikace IN50) jsou třeba z té dobrouče 16320,- Roční INKARTA 100 stojí 19990,- u té už jaksi místenku neplatí a může s tím jet i na dovolenou. Kde je těch 7000 o kterých píše pan z Dobrouče???

0/0
28.11.2016 9:48

Z95b17y88š83e72k 21Š85v41e20c 8844363554825

Vážená cestující veřejnosti!!!

Uvědomte si prosím, že cestování na kolejích bez vlaků není možné. A zároveň vstup osob do kolejiště je zakázán.:-)

Navíc si uvědomte, že dráhy bez cestujících existovat mohou. Dopravcům odpadnou starosti s jízdními řády, s cestujícími, cestující nebudou reklamovat zpoždění, ztrátu návaznosti spoje, nevytopený vlak a podobné nesmysly.8-o

0/0
23.11.2016 22:03

R80o73b52e59r35t 84V96a86l81e55n68t21a 6526169437254

Kdyby jen déle, ale také dřívěji a dřívěji.....když jsem nastupoval do práce, jezdil mi první ranní spoj lehce před pátou hodinou ranní.....v současnosti mi jezdí ve 4:36...a od prosince už 4:31...

0/0
23.11.2016 17:29

P48a38v23e79l 40M86a18t35o40u94š56e34k 5860657318274

Takže jestli to na základě sklizených mínusů správně chápu, tak to, aby stejné vlaky odjížděly vždy od stejných nástupišť, je úplně zcestné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že v zemích, k nimž se stále snažíme vzhlížet, je to naprostou samozřejmostí. Čechům holt vyhovuje český bordel a šlendrián.

0/0
23.11.2016 15:40

J83i82r89i 28J76a93v83u76r48e15k 7236602292726

Stát/kraj nechce na trati platit dopravní obslužnost a diví se, že ji tam nemá? A jinak jsou na úřadě svéprávní?

+1/0
23.11.2016 15:39

V30á15c52l26a71v 55D23e75m51e92l64e 6269287404375

Dráhy mají pocit,že trocha adrenalinu po ránu neškodí

0/0
23.11.2016 14:36

V71á10c26l34a51v 36D68e25m24e47l53e 6539467404355

Nasype se miliarda do obnoy tratě ,aby se jezdilo pomaleji nebo dokonce o 2 km/h rychleji

0/0
23.11.2016 14:28

P73e56t15r 66K73o50r81b69e92l 9746147180412

Pokud kraji záleží na Králicku, tak ráno na šestou do práce a na osmou do školy by měl být spěšňák samozřejmost.

+1/0
23.11.2016 12:01

P96a62v60e74l 53M48a76t14o96u36š77e45k 5600897388774

ČD (a potažmo i SŽDC), jejichž zaměstnanci si jezdí po Evropě takřka zadarmo na "fipky", by si z té Evropy také mohly konečně odvážet nějaké rozumné postřehy a ne sestavovat grafikony odpovídající potřebám před 50 a více lety. Například to, že regionální doprava je zejména v západní Evropě postavená jednak na vlacích RE (používám německá označení, v jiných zemích je to obdobné), což jsou v podstatě rychlé kapacitní spěšné vlaky (tj. kategorie, která u nás téměř chybí), a jednak na S-Bahn, což jsou zastávkové spoje projíždějící obvykle skrz městskou aglomeraci. Nebo to, že se přípoje, u nich je předpoklad přestupu většího počtu cestujících, pokud možno umisťují k témuž nástupišti na protější kolej (tzv. systém "hrana-hrana"), aby cestující mající na přestup pár minut nemuseli denně obíhat celé nádraží a zjišťovat, ze kterého peronu a ze které jeho části jejich přípoj zrovna dnes odjíždí. To samozřejmě předpokládá přistavovat každý den stejné vlaky ke stejným nástupištím, což je v mnoha našich stanicích věc neslýchaná.

+5/0
23.11.2016 9:49

P27e12t75r 44K26o29r17b20e61l 9656857890392

To by musela mít ta nádraží hran dostatečný počet. V Pardubicích ve špičce science fiction.

0/0
23.11.2016 11:59

P32a59v47e27l 37M28a60t86o77u98š96e63k 5300757308374

Začal bych aspoň tím, že by stejné vlaky jezdily stále od týchž nástupišť.

+1/−1
23.11.2016 12:25

P31e22t60r 52K90o75r71b37e73l 9256767550492

To nejde vždy.

Jednak tam hraje roli odkud se ta souprava bere nebo kam jede. Řekněme, že by byla vůle s ní lítat v některé dny po nádraží více než v jiné, ale zvlášť ve špičce jste limitován častými kolizemi s jinými vlakovými či posunovými cestami. Než strojvedoucí přejde v jednotce z jedné strany na druhou je nutné počítat s pětiminutovým prostojem. Dalším problémem je, že díky vypnuté troleji pod opravovaným paramským nadjezdem není pro elektrický posun k dispozici přeloučské zhlaví. Nyní tam lze přestavovat pouze samotnou elektrickou lokomotivu a to jen v rámci čtvrtého nástupiště. Z toho vyplývá i fakt, že musíte některé koleje blokovat pro zpožděné vlaky, protože byste je z jiných třeba nedostal pryč, a musíte tomu přizpůsobit následnou technologii. Ono se to nezdá, ale Pardubice jsou na tu frekvenci vlaků jen taková větší zastávka.

+1/−1
23.11.2016 12:54

P23e86t61r 86K74o74r76b40e27l 9336717760902

Bodlo by zpoužitelnění 16té koleje pro točící se hradecké pantery, aby nezabíraly prostor na kolejích 8-12 a samozřejmě výstavba pátého nástupiště, protože dvě hrany pro směr Pha-ČT je žalostně málo.

0/0
23.11.2016 12:57

P49a13v77e80l 94M53a86t82o39u52š35e46k 5480567868194

Neznám detailně situaci v Pardubicích, tím spíše v době výluky, ale netvrďte mi, že to nejde, když to přinejmenším v pěti nedalekých zemích jde. Když si koupím 3 měsíce předem jízdenku po Německu, mám už na ní uvedena čísla nástupišť. V Praze, Kolíně, Olomouci a jinde v ČR není nástupiště známo často ještě ani 5 minut před odjezdem, a to ani u vlaků kategorií SC, EC, IC, rj.

+5/−1
23.11.2016 13:14

P53e21t50r 15K46o63r21b45e75l 9556117520962

Až do těch nádraží vrazíme co oni tak věřím, že to půjde. Pochybuji, že to tam závisí na borcovi, který musí ručně naházet posunovou cestu a nemůže být zároveň na dvou místech najednou. Vlaky bohužel jezdí jen tam, kde jsou koleje a to ještě na nich nesmí nic jiného stát.

+1/0
23.11.2016 13:45

P13a88v88e75l 10M36a68t58o92u29š32e67k 5660827448364

Přesto považuji za jednodušší, když se jedna a tatáž dopravní situace (stejné vlaky, stejné časy, stejná nástupiště) opakuje každý den (každou hodinu, každou půlhodinu atd.) stejně jako přes kopírák, než aby se pokaždé vymýšlelo, kam ten který vlak zrovna poslat. Někdy mi přijde, že si zde lidi sami dobrovolně komplikují život. A samozřejmě nejen sobě, ale i druhým.

+1/−1
23.11.2016 13:59

P36e27t89r 30K73o21r30b71e53l 9846907420142

Pro cestující by to bylo určitě přínosné. Věřte mi ale, že si lidi sami dobrovolně život nekomplikují. Už jenom proto, že mi Češi to nemáme v povaze. Spíš naopak.

0/0
23.11.2016 14:01

P49a52v44e84l 36M63a46t70o47u30š28e60k 5600917278464

Češi, na rozdíl od možná i většiny jiných národů, mají v povaze improvizovat, a toho si jsou lidé na vedoucích místech dobře vědomi a neváhají toho zneužívat. Někde, např. v hudbě nebo v divadle, ale samozřejmě i v technice při řešení nepředvídaných situací, je improvizace samozřejmě vhodná a často i nezbytná. Špatné ale je, když se neustálou improvizací dohánějí nedostatky konceptu, systému, tj. když je nepředvídaná takřka jakákoli banální situace. A to je podle mého názoru ten hlavní problém naší dopravy. Samozřejmě to hodně souvisí i s managementem, který zjevně neodvádí práci tak, jak by měl.

+3/0
23.11.2016 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.