Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový jízdní řád nutí cestující být déle na cestě, nebo si připlatit

Začátek prosince není zrovna příjemným obdobím pro cestující regionální dopravy s návazností na hlavní trať. S platností nového jízdního řádu si obvykle připomínají heslo „líp už bylo“. Nejinak je tomu i nyní. Podle řady cestujících se zanedlouho dopravní obslužnost vlaky zhorší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z51b27y58n57ě96k 38R76u21d60a 2243533341420

Jen si myslím že nás tady pan redaktor vodí za nos... Roční náklady na traťovou jízdenku v nejlevnější možné variantě(čtvrtletní jízdenky a aplikace IN50) jsou třeba z té dobrouče 16320,- Roční INKARTA 100 stojí 19990,- u té už jaksi místenku neplatí a může s tím jet i na dovolenou. Kde je těch 7000 o kterých píše pan z Dobrouče???

0/0
28.11.2016 9:48

Z81b69y20š32e34k 97Š35v55e69c 8964763464725

Vážená cestující veřejnosti!!!

Uvědomte si prosím, že cestování na kolejích bez vlaků není možné. A zároveň vstup osob do kolejiště je zakázán.:-)

Navíc si uvědomte, že dráhy bez cestujících existovat mohou. Dopravcům odpadnou starosti s jízdními řády, s cestujícími, cestující nebudou reklamovat zpoždění, ztrátu návaznosti spoje, nevytopený vlak a podobné nesmysly.8-o

0/0
23.11.2016 22:03

R32o12b88e15r22t 94V82a98l81e82n85t71a 6426179317734

Kdyby jen déle, ale také dřívěji a dřívěji.....když jsem nastupoval do práce, jezdil mi první ranní spoj lehce před pátou hodinou ranní.....v současnosti mi jezdí ve 4:36...a od prosince už 4:31...

0/0
23.11.2016 17:29

P20a63v14e90l 25M27a51t44o70u81š19e32k 5180807298804

Takže jestli to na základě sklizených mínusů správně chápu, tak to, aby stejné vlaky odjížděly vždy od stejných nástupišť, je úplně zcestné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že v zemích, k nimž se stále snažíme vzhlížet, je to naprostou samozřejmostí. Čechům holt vyhovuje český bordel a šlendrián.

0/0
23.11.2016 15:40

J34i15r74i 32J54a11v58u51r43e10k 7866342602916

Stát/kraj nechce na trati platit dopravní obslužnost a diví se, že ji tam nemá? A jinak jsou na úřadě svéprávní?

+1/0
23.11.2016 15:39

V51á65c61l54a49v 80D27e64m20e20l88e 6289287364315

Dráhy mají pocit,že trocha adrenalinu po ránu neškodí

0/0
23.11.2016 14:36

V85á18c64l75a11v 24D77e20m70e72l90e 6529987334295

Nasype se miliarda do obnoy tratě ,aby se jezdilo pomaleji nebo dokonce o 2 km/h rychleji

0/0
23.11.2016 14:28

P98e83t87r 56K40o93r81b27e15l 9756867940432

Pokud kraji záleží na Králicku, tak ráno na šestou do práce a na osmou do školy by měl být spěšňák samozřejmost.

+1/0
23.11.2016 12:01

P34a50v66e41l 63M78a76t95o95u40š10e42k 5720547898814

ČD (a potažmo i SŽDC), jejichž zaměstnanci si jezdí po Evropě takřka zadarmo na "fipky", by si z té Evropy také mohly konečně odvážet nějaké rozumné postřehy a ne sestavovat grafikony odpovídající potřebám před 50 a více lety. Například to, že regionální doprava je zejména v západní Evropě postavená jednak na vlacích RE (používám německá označení, v jiných zemích je to obdobné), což jsou v podstatě rychlé kapacitní spěšné vlaky (tj. kategorie, která u nás téměř chybí), a jednak na S-Bahn, což jsou zastávkové spoje projíždějící obvykle skrz městskou aglomeraci. Nebo to, že se přípoje, u nich je předpoklad přestupu většího počtu cestujících, pokud možno umisťují k témuž nástupišti na protější kolej (tzv. systém "hrana-hrana"), aby cestující mající na přestup pár minut nemuseli denně obíhat celé nádraží a zjišťovat, ze kterého peronu a ze které jeho části jejich přípoj zrovna dnes odjíždí. To samozřejmě předpokládá přistavovat každý den stejné vlaky ke stejným nástupištím, což je v mnoha našich stanicích věc neslýchaná.

+5/0
23.11.2016 9:49

P57e38t27r 40K90o21r15b40e70l 9956377140902

To by musela mít ta nádraží hran dostatečný počet. V Pardubicích ve špičce science fiction.

0/0
23.11.2016 11:59

P58a10v24e28l 43M85a30t16o59u87š30e56k 5320137528864

Začal bych aspoň tím, že by stejné vlaky jezdily stále od týchž nástupišť.

+1/−1
23.11.2016 12:25

P24e66t48r 90K44o57r47b68e64l 9526227450352

To nejde vždy.

Jednak tam hraje roli odkud se ta souprava bere nebo kam jede. Řekněme, že by byla vůle s ní lítat v některé dny po nádraží více než v jiné, ale zvlášť ve špičce jste limitován častými kolizemi s jinými vlakovými či posunovými cestami. Než strojvedoucí přejde v jednotce z jedné strany na druhou je nutné počítat s pětiminutovým prostojem. Dalším problémem je, že díky vypnuté troleji pod opravovaným paramským nadjezdem není pro elektrický posun k dispozici přeloučské zhlaví. Nyní tam lze přestavovat pouze samotnou elektrickou lokomotivu a to jen v rámci čtvrtého nástupiště. Z toho vyplývá i fakt, že musíte některé koleje blokovat pro zpožděné vlaky, protože byste je z jiných třeba nedostal pryč, a musíte tomu přizpůsobit následnou technologii. Ono se to nezdá, ale Pardubice jsou na tu frekvenci vlaků jen taková větší zastávka.

+1/−1
23.11.2016 12:54

P70e67t51r 72K15o46r40b85e23l 9386687690752

Bodlo by zpoužitelnění 16té koleje pro točící se hradecké pantery, aby nezabíraly prostor na kolejích 8-12 a samozřejmě výstavba pátého nástupiště, protože dvě hrany pro směr Pha-ČT je žalostně málo.

0/0
23.11.2016 12:57

P97a49v96e83l 67M17a61t52o55u38š87e22k 5550107628544

Neznám detailně situaci v Pardubicích, tím spíše v době výluky, ale netvrďte mi, že to nejde, když to přinejmenším v pěti nedalekých zemích jde. Když si koupím 3 měsíce předem jízdenku po Německu, mám už na ní uvedena čísla nástupišť. V Praze, Kolíně, Olomouci a jinde v ČR není nástupiště známo často ještě ani 5 minut před odjezdem, a to ani u vlaků kategorií SC, EC, IC, rj.

+5/−1
23.11.2016 13:14

P63e90t72r 83K79o88r30b78e83l 9276657220102

Až do těch nádraží vrazíme co oni tak věřím, že to půjde. Pochybuji, že to tam závisí na borcovi, který musí ručně naházet posunovou cestu a nemůže být zároveň na dvou místech najednou. Vlaky bohužel jezdí jen tam, kde jsou koleje a to ještě na nich nesmí nic jiného stát.

+1/0
23.11.2016 13:45

P11a37v78e30l 67M59a96t70o79u84š14e82k 5820247398624

Přesto považuji za jednodušší, když se jedna a tatáž dopravní situace (stejné vlaky, stejné časy, stejná nástupiště) opakuje každý den (každou hodinu, každou půlhodinu atd.) stejně jako přes kopírák, než aby se pokaždé vymýšlelo, kam ten který vlak zrovna poslat. Někdy mi přijde, že si zde lidi sami dobrovolně komplikují život. A samozřejmě nejen sobě, ale i druhým.

+1/−1
23.11.2016 13:59

P59e58t45r 77K41o58r47b95e84l 9956197290282

Pro cestující by to bylo určitě přínosné. Věřte mi ale, že si lidi sami dobrovolně život nekomplikují. Už jenom proto, že mi Češi to nemáme v povaze. Spíš naopak.

0/0
23.11.2016 14:01

P98a50v51e49l 51M54a10t19o90u86š50e64k 5820827168674

Češi, na rozdíl od možná i většiny jiných národů, mají v povaze improvizovat, a toho si jsou lidé na vedoucích místech dobře vědomi a neváhají toho zneužívat. Někde, např. v hudbě nebo v divadle, ale samozřejmě i v technice při řešení nepředvídaných situací, je improvizace samozřejmě vhodná a často i nezbytná. Špatné ale je, když se neustálou improvizací dohánějí nedostatky konceptu, systému, tj. když je nepředvídaná takřka jakákoli banální situace. A to je podle mého názoru ten hlavní problém naší dopravy. Samozřejmě to hodně souvisí i s managementem, který zjevně neodvádí práci tak, jak by měl.

+3/0
23.11.2016 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.