Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro pardubické nádraží. Vznikne nové nástupiště i zastávka

V Pardubicích by se mohla za tři roky rozjet velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice-centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a30r28t85i10n 41H54a10v30e48l74k27a 8534492744

Vidím tu jeden zásadní problém, který jsem pocítil i na vlastní kůži při tvorbě územního plánu, jenž definoval novou trasu trati přes Ostřešany:

- Úřednictvo a politici si něco usmyslí, pracují za naše daně, mají k disposici za naše daně právníky a za naše daně na to mají celou pracovní dobu, aby se tím zabývali.

Navíc jsou u zdroje informací, takže se jim s nimi mnohem snáze manipuluje a mohou včas reagovat. Prostě mají pravdu a nemusí to dokazovat.

Pokud se k tomu někdo chce vyjádřit, že je něco nesprávně, připomínkovat a upozornit na reálné hrozby, tak narazí na:

1) Neskutečnou aroganci, opírající se o detailní znalost konkrétních zákonů. (jsem technik, mluva právní je pro mne špatně čitelná a když jsem cosi nechápal, tak jsem se dozvěděl něco ve smyslu, že to je na mne vidět, že to asi nepochopím - od té doby jsem na ně také začal být velmi agresivní, mnohé si nastudoval a začal je topit v jejich kaši... (ne pro "topení", ale abych byl alespoň trochu respektovaným partnerem k diskusi))

2) Neprůhlednost - mnohdy je nedohledatelné, kdo co rozhodl a je to kryté jen jménem instituce - jediná cesta je papírový dotaz ... bez nároku na solidní odpověď

3) Asymetrií vztahu - mnoho věcí se (dle zákona) vyvěsí na webu po nějakou dobu a má se za to, že to občan ví, byť se ho to bytostně dotýká (v extrémním případě, že mu třeba udělají u zahrádky skládku) - kdo tam pravidelně chodí každý týden že? To úředník nemá - ten dostane oběžník či e-mail. Občan pak je zírá ...

4) Arogance politiků - na vlastní oči jsem viděl "poslaneckou kancelář pro lid", která po celé volební období neměla žádné označení a uvnitř se přehrávaly filmy a srandičky z webu i za přítomnosti občana - co bylo výsledkem nekomentuji

5) Lhaní úředníků a jimi najatých firem - je na občanovi, aby jim toto dokazoval a někam se dobral

Ke všemu mám konkrétní jména, příklady a pod. Ale protože se nechci soudit (na obou stranách de-facto za svoje), tak je neuvádím. Za obsahem si ale stojím.

0/0
27.10.2016 9:38

M56a52r24t48i65n 24H25a20v95e12l56k51a 8604502704

No - pan Pulpán zapomněl na další přínosy "Ostřešanské spojky:

1) V jednom z mála kopců v Polabské nížině se bude kopat (je tam jak na potvoru v cestě) - kopec plný vody - to se to bude stavět, vysušovat, odvodňovat a betonovat

2) V pohodě se může stavět v Dražkovicích, kde to bylo povoleno i navzdory tehdejšímu územnímu plánu - kdopak to tam asi vlastní že?

3) Někdo se pěkně napakuje. Ono to totiž ekonomicky nevychází, tak p. Dušek prosadil neuchopitelný parametr "společenský přínos" a hned to vyšlo - akorát to tam bude smrdět naftou, protože s elektrifikací by ten prodělek již tloukl do očí - zlaté 2 miliardy - tam se naleje mnohem více betonu ...

4) V novém územním plánu to křižuje trasy zvěře (tedy ne že by si zvěř četla v nápadech architekta) - ale jsem zvědav, jak se s těmito malůvkami popasují ...

A nejzajímavější je to, že není zveřejněna žádná dostatečně čitelná studie, kde by byly vidět detaily. Prostě tajnosti a pak šup beton na pole ....

Třeba ještě někdo dojde k rozumu a dořeší to nějakou smyčkou u Rosic a jen zrenovuje existující trať...

+3/−2
24.10.2016 20:22

P64e63t42r 76K80o94r94b69e25l 9806457960562

Smyčka nejde, alespoň jsem tedy neviděl žádný návrh, který by měl provozně smysl. Lze jen zkapacitnit to, co je dneska. Ale jinak nejsme ve sporu.

+2/0
24.10.2016 21:27

M59a74r79t81i87n 21H88a35v73e11l43k59a 8194202314

No - ona i tato verze je jaksi spíše "tajná".

Pokud jiná nebyla zveřejněna, nebo neexistuje nemusí znamenat, že se o to někdo pokoušel. Nejspíše by to stálo podstatně méně ... a tudíž by nemohlo zmizet tolik peněz ...:-/

0/0
25.10.2016 12:28

P83e52t89r 93K59o58r83b20e83l 9756677790612

Nějaké verze jsem viděl, mám na ně svůj názor a konspiračními teoriemi se nezabývám.

0/0
25.10.2016 12:41

M81a97r67t30i26n 67H60a30v31e73l62k49a 8614442894

Vypadá to, že máte nějaké malůvky dostupné - tak je zveřejněte ... třeba i to, kolik stovek metrů "tunelů" a "nadjezdů" znamená vybudovat zcela novou trať.

A co se týká konspiračních teorií - to je skoro statistika a ne konspirace ..

0/0
26.10.2016 9:24

P62e98t27r 71K84o72r85b72e89l 9516477960742

Jak jsem psal výše jen jsem je viděl a v elektronické ani papírové podobě je nemám. Jejich nevýhodou bylo hlavně provozně zcela nevhodné zaústění do stávajícího kolejiště zejména s ohledem na frekvenci dopravy na 010.

0/0
26.10.2016 11:27

F63r95a16n29t40a 36S53t74r43n23a43d 7505586115

super zpráva, takže nemovitosti v Pardubicích budou dál zdražovat. Jako důvod vidím modernizaci a zlepšování železničního spojení.

+1/0
24.10.2016 14:30

M61a77r37t53i97n 23H92a57v83e57l95k94a 8884942354

No - některé spíše zlevňovat, když jim bude pod okny rachotit další vlak ...:-/

0/0
27.10.2016 10:30
Foto

M76i78l78o69s84l66a35v 67Z42í18t34k90a 8240284857820

Prodloužení podchodu na druhou stranu za nádraží je zásadní chybou projektu. Zdá se, že SŽDC zase šetří na nepravém místě a nikdo mu v tom nebrání.

+9/0
24.10.2016 14:27

P30e35t71r 34K93o62r96b49e83l 9816157210572

Je otázka, jak hodně potřebuje ten podchod právě SŽDC.

+4/0
24.10.2016 14:32

R33o45m47a58n 49V65í43c63e80n73e43c 2369202948442

Umístění nového nádraží Pardubice-centrum zase o tolik vzdálenost do centra nezkrátí. Lepší by bylo dále od hlavního, někde k podjezdu S.K.Neumanna/Anenská.

+2/0
24.10.2016 14:13

P72e32t77r 39K97o74r75b69e26l 9706417240812

Ty byste se vzdálil od třídy Míru a Afi, což jsou místa vyhledávanější než Pernštýnské náměstí.

0/0
24.10.2016 14:31

J39a85n 12V60o23j20t19í72š86e42k 6742611515296

Ale zároveň to jsou místa ke kterejm je to z hlavního nádraží kilometr.

0/0
25.10.2016 12:04

P49e60t37r 96K82o67r61b75e60l 9146757230822

Jenže pokud toho chcete obíhat v centru víc tak vás dva kilometry navíc nepotěší. Špatný nápad to není. V podstatě tím v Pardubicích přibude nástupištní hrana a ta se zejména ve špičce hodí.

0/0
25.10.2016 12:45

J56a74n 30V86o17j51t61í34š93e71k 6822231105846

Na kilometrový pojíždění je mhd. S-bahn v Pardubicích asi těžko bude fungovat, takže mi z toho vychází úplně zbytečná zastávka.

0/0
25.10.2016 14:02

P71e85t89r 12K76o55r54b36e18l 9886727580562

Jestli to lidé budou využívat tak je úplně jedno jak to budeme nazývat. Na tohle si lidi zvyknou.

0/0
25.10.2016 15:27

J29a62n 35V97o83j98t36í61š96e65k 6542671205896

Ano, je jedno jak to budeme nazývat, lidi to nebudou využívat tak jako tak. ;-D Nemá to oproti hlavnímu nádraží žádnou výhodu, maximálně tam může zastavovat ten vlak do Chrudimi. Vždyť po ničem takovym ani nikdo nikdy nevolal, nikoho nikdy nenapadlo, že je nádraží málo v centru. Poptávka po tom nikdy nebyla a nebude ani v budoucnu, protože to místo nedává smysl. K centru je to přiblížení jenom asi o 400 metrů, to není dost na to, aby se to vyplatilo, navíc je tam horší dopravní obslužnost. Jih města to taky využívat nebude, protože ten už má zastávku v Pardubičkách, kterou nikdo nevyužívá, a Dukle by bohatě stačilo prodloužení podchodu na hlavnim (nebo nadchod).

0/0
25.10.2016 16:07

P94e54t88r 53K83o82r81b89e88l 9696117980662

Vlak do Chrudimi je vzdálená budoucnost, o které se ani nebavím. Já se bavím o krátké spojce ze 400té nebo 8a koleje do kusé koleje bývalé elektrárenské vlečky + jedno nástupiště u již existujícího. To je v prvním plánu. V podstatě šikovná odstavná kolej, na kterou se mohou odvézt i cestující.

0/0
25.10.2016 16:16

J37a29n 66V40o23j58t94í41š70e67k 6722981235726

Pokud nebude trať do Chrudimi, tak už tam ty lidi tuplem jezdit nebudou, protože to by jim vůbec žádnej čas neušetřilo. Dost možná naopak. Ta zastávka se tam vyplatí jenom lidem co jedou směrem na hlavák a potřebujou jít někam okolo tý zastávky. Čili v podstatě se nevyplatí nikomu.

0/0
25.10.2016 16:44

P33e73t30r 44K44o65r65b59e80l 9296457880742

Tak na zastávky se obvykle jezdí proto, že je třeba se dostat někam okolo ní. Ale argumentujete jenom prstem v mapě. Další provozní výhody, které se Vám snažím vysvětlit, Vás tak nějak uctivě míjí.

0/0
25.10.2016 17:38

J74a39n 72V64o95j84t41í97š42e40k 6342411185256

Žádný ale nejsou. ;-D Provozní výhody má leda ta kolej, ale ta zastávka je k ničemu. A tim okolim myslim okolí zhruba 300 metrů, protože jinak je rychlejší vystoupit už na nádraží a jet mhd. A pokud se oprostíme od mapy a podíváme se, jak to tam vypadá, tak pokud chci do centra pěšky , je to z nádraží mnohem příjemnější cesta, i když o trošičku (sic!) delší.

0/0
25.10.2016 18:02

P57e34t86r 25K54o70r19b58e26l 9686357650422

Takže nic.

0/0
26.10.2016 11:28

J11a77n 48V46o94j34t82í29š12e96k 6132751245806

Vy na to prostě koukáte moc dopravácky/nádražácky. Z urbanistickýho hlediska - z hlediska města - je ta zastávka prostě k ničemu.

0/0
26.10.2016 13:33

P73e89t42r 94K13o35r50b18e35l 9936147890282

Jednak to není pravda a že dva plusy se nekrátí je jednoduchá matematika.

0/0
26.10.2016 15:25

J65a26n 23V14o39j39t51í40š30e93k 6932381165356

Jenže vy přičítáte nulu.

0/0
26.10.2016 15:43

P94e54t36r 83K48o40r88b44e67l 9826737310402

Vy budete mít v rukávu také spoustu studií...

0/0
26.10.2016 16:23

J91a91n 52V53o42j14t15í26š13e88k 6922721465716

Na to, abych věděl, že lidi nebudou sedět několik minut ve vlaku, aby popojeli půl kilometru do místa, kde je horší napojení na MHD nepotřebuju studie. Ta zastávka se sice jmenuje centrum, ale k centru se přitom v podstatě nepřiblíží.

0/0
26.10.2016 17:27

P49e53t95r 48K65o95r10b54e63l 9976207640592

Finanční úřad za rohem, okresní státní zastupitelství za rohem, poliklinika za rohem, centrála PČR za rohem, centrála ČEZu za rohem, v docházkové vzdálenosti divadlo, bazén, AFI palác, třída Míru, magistrát, krajský úřad, historické centrum. Proč bych já Vás vlastně měl brát vážně?

0/0
26.10.2016 17:55

J38a31n 57V39o39j18t98í59š48e77k 6492601345116

A k těmhle všem věcem budou lidi jezdit vlakem? Aniž by museli přestupovat? Odkud? Z Hradce? A určitě pro ně nebude rychlejší vystoupit o dobrejch deset minut dřív na nádraží a jet MHD? Vážně je přepravní proud: vesnice mezi hradcem a pardubicema - krajskej úřad/divadlo/historické centrum tak silnej, aby se vyplatilo tam poslat vlak a ještě navíc ho zastavit kilometr od těch míst? Určitě nestačí stávijící nádraží, které je od nich kilometr a půl? Co se týče Afi paláce a třídy Míru, tak platí, co jsem už psal. Z nádraží kilometr, odsud půl kilometru. To se nevyplatí na tom nádraží v tom vlaku sedět a čekat než se rozjede. Vážně byste mě měl brát proto, že mám pravdu a argumenty, vy jste vlastně neřek ještě nic.

0/0
26.10.2016 21:03

P18e90t64r 43K20o12r67b48e89l 9706447170342

Když já jedu řešit něco do centra Pardubic tak je toho obvykle víc a pokud bych jel od/ve směru HK tak se určitě nebudu zlobit, když mne alespoň jednu cestu sveze bez přestupu vlak. Svého času jsem bydlel východně od Pardubic a přitom rád nakupoval v Globusu. Uzavíral jsem tam své cesty do Pardubic i proto, že kolem třetí jezdíval ze Semtína vlak HK - ČT a já se s nákupem nemusel plácat MHD. Z provozního hlediska, které vy tak bohorovně opomíjíte, že je až příliš nádražácké, je ono řešení také výhodné. Dnes musíte zvlášť ve špičce uklízet soupravy mimo perónní hrany, abyste tam mohl vzít další vlaky. Nyní budete mít možnost při tom ještě svést lidi blíže k centru. Ale to je život a praxe. To nevypadá, že by vám něco říkalo. Vaše argumenty jsou jen prst v mapě.

0/0
26.10.2016 22:16

J39a46n 38V53o43j76t54í76š94e54k 6592621645466

Moje argumenty jsou studium urbanismu. Studium toho, jak se chovaj lidi ve městě.

No dobrý. Tak jste popsal, proč to funguje v Semtíně. Jenže Semtín není od nádraží půl kilometru a je to průjezdná zastávka. Proto to tam funguje. půlkilometr je vzdálenost zastávek pro městskou dopravu, jenže aby mohl vlak fungovat jako MHD (příměstskej vlak), tak potřebuje trochu větší město, víc zastávek. Když dojede na nádraží, tam bude dobu stát a pak popojede o půl kilometru, tak v něm prostě lidi nezůstanou a rozhodně do něj nikdo nenastoupí. Přepravní proudy Nádraží - Semtín asi taky nejsou nějak moc velký, co? Kdybyste byl z Pardubic, tak asi do Glóbusu vlakem jezdit nebudete, žejo. Kdyby ta kolej vedla až do Chrudimi, tak už by to určitej smysl dávalo, ale takhle je to krávovina.

0/0
27.10.2016 18:19

P22e11t75r 56K86o41r94b91e62l 9976647980622

Pěkně to překrucujete. Nikde jsem nepsal, že by to měli používat pardubáci místo MHD, ale to byste musel pozorněji číst. Přepisovat to znova nebudu, máte to výše. Jak dlouho jste v praxi? Z toho jak zavíráte oči nad provozní stránkou věci mi nepřijde, že dlouho.

0/0
27.10.2016 19:14

J91a88n 40V86o93j31t82í69š22e19k 6332151835796

Si znova pozorně přečtěte můj příspěvek. Já nikde nepsal, že jste to psal. Nad provozní stránkou věci oči nezavírám, ať si SŽDC klidně odstavnou kolej postaví. Nevim teda co je provozně dobrýho na tom ji mít dlouhou půl kilometru, ale budiž.

0/0
27.10.2016 21:20

P33e22t46r 15K79o55r65b54e47l 9246237570752

Pokud odpovídáte na něčí příspěvek, bývá slušné reagovat na to, co je v něm. A půl kilometru dlouhou kolej není třeba stavět. Ona už tam je a odstavuje se tam. Mrkněte třeba na leteckou mapu. Ale to už jsem v této diskusi také psal. Pane Vojtíšku, poraďte mi, co si mám o Vás myslet?

0/0
27.10.2016 21:54

J39a47n 83V39o88j44t24í61š86e63k 6672641405816

Tak v tom případě jste pořád nevysvětlil ty provozní výhody. A já reagoval na to, co jste psal, snažil jsem se vám vysvětlit, že ta vzdálenost je moc krátká pro vlak a jako MHD to využít nejde z jinejch důvodů. Ale to je jedno, vy prostě nechápete, jenom tak plácáte, takže si myslete co chcete a mějte se hezky.

0/0
27.10.2016 22:16

P76e10t90r 51K50o13r61b70e78l 9266917830532

Už mi došel hrách, přestávám házet.;-)

0/0
28.10.2016 12:27

M96a46r51t26i72n 46H55a52v32e38l79k44a 8704692274

Finanční úřad pro lidi přestěhovali - aby to lid neměl tak blízko. V centru zůstali jen úředníci.

0/0
27.10.2016 8:57

P46e57t77r 50K48o73r88b54e55l 9716717540242

Tak to jsem nevěděl, ale dovolím si tuto jednotlivost nebrat jako protiargument. Každopádně jet od Hradce, dovezu se na Centrum a postupně si cestou na hlavák vyřídím vše potřebné a z něj pak odjedu domů - anebo naopak.

0/0
27.10.2016 10:36

M67a67r66t46i14n 90H26a25v45e47l93k27a 8844382534

Při vší úctě - má 2 dotazy:

1) "... a to si lidi zvyknou..." kde berete tu jistotu - existuje nějaká studie, nebo jen prohlášení o "společenské prospěšnosti"?

2) Máte nějaké reálné vazby na Pardubice a místní dění (i politiky), nebo se na to jen koukáte z "výše Prahy"?

0/0
26.10.2016 11:19

P70e21t17r 79K42o43r34b31e47l 9516447790182

1) Jsem přesvědčený o potenciálu té přepravy + provozní výhodnosti pro pardubické nádraží jako celek. To vše za pár korun - koleje tam vedou, podchod tam je, jediné co chybí je jeden peron s přístřeškem.

2) Mám velmi reálné vazby na Pardubice, ale vzhledem ke zbytečně útočné formulaci vaší otázky nemám chuť být konkrétnější.

0/0
26.10.2016 15:30

M90a94r53t10i91n 40H84a64v70e42l39k79a 8524122104

Asi to znělo útočně, za což se omlouvám

Musím ale přiznat, že to co předvedly politici a jim zavázané orgány všeho typu ve věci "Ostřešanské spojky" mi trvale zvedá žluč a jak říká klasik - zase se mi chce zvracet...

Můžu být naprosto konkrétní, ale to je mimo rozsah této diskuse.

0/0
26.10.2016 17:03

P20e83t32r 62K44o44r82b43e63l 9916217790432

Osobně bych upřednostnil zkapacitnění mostu přes Labe a Rosic, k tomu třeba výhybnu na závodišti a možná někde dvoukolejku. Na druhou stranu nejsem primárně proti spojce, ale nepovažuji se v její otázce za odborníka.

0/0
27.10.2016 10:32

J45i29ř94í 68R21e18i33t49m92a92y35e54r 7533887103781

Nástupiště zastávky Pce centrum mají být právě mezi podjezdu 17. listopadu a podjezdem SKN. Na obě dvě strany to bue relativně stejně daleko.

0/0
24.10.2016 19:18

M76a10r89t41i33n 21H63a28v80e44l73k17a 8604892184

Je také otázka, jaká je rentabilita takovéto jízdy a celkový smysl. Než se ty tuny železa uvedou do pohybu, už aby brzdily ...:-/

+3/0
24.10.2016 20:24

P79e59t51r 28K51o46r69b67e44l 9776607260892

Tam je prozatím plán, že tam budou zajíždět jen vlaky od Hradce, které se tam pojedou otočit. Provozně to velký problém není naopak to v Pardubicích uvolní nástupištní hranu což může ve špičkách pomoci.

+2/0
24.10.2016 21:29

M96a18r90t54i82n 64H86a90d31y48s 1197349643756

Tak to je dobrá zpráva, i když mě se teda nelíbí, že z plánu vypadlo prodloužení podchodu až na jižní stranu kolejiště.

+4/0
24.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.