Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro pardubické nádraží. Vznikne nové nástupiště i zastávka

V Pardubicích by se mohla za tři roky rozjet velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice-centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a98r56t45i57n 24H88a89v69e37l39k58a 8324932124

Vidím tu jeden zásadní problém, který jsem pocítil i na vlastní kůži při tvorbě územního plánu, jenž definoval novou trasu trati přes Ostřešany:

- Úřednictvo a politici si něco usmyslí, pracují za naše daně, mají k disposici za naše daně právníky a za naše daně na to mají celou pracovní dobu, aby se tím zabývali.

Navíc jsou u zdroje informací, takže se jim s nimi mnohem snáze manipuluje a mohou včas reagovat. Prostě mají pravdu a nemusí to dokazovat.

Pokud se k tomu někdo chce vyjádřit, že je něco nesprávně, připomínkovat a upozornit na reálné hrozby, tak narazí na:

1) Neskutečnou aroganci, opírající se o detailní znalost konkrétních zákonů. (jsem technik, mluva právní je pro mne špatně čitelná a když jsem cosi nechápal, tak jsem se dozvěděl něco ve smyslu, že to je na mne vidět, že to asi nepochopím - od té doby jsem na ně také začal být velmi agresivní, mnohé si nastudoval a začal je topit v jejich kaši... (ne pro "topení", ale abych byl alespoň trochu respektovaným partnerem k diskusi))

2) Neprůhlednost - mnohdy je nedohledatelné, kdo co rozhodl a je to kryté jen jménem instituce - jediná cesta je papírový dotaz ... bez nároku na solidní odpověď

3) Asymetrií vztahu - mnoho věcí se (dle zákona) vyvěsí na webu po nějakou dobu a má se za to, že to občan ví, byť se ho to bytostně dotýká (v extrémním případě, že mu třeba udělají u zahrádky skládku) - kdo tam pravidelně chodí každý týden že? To úředník nemá - ten dostane oběžník či e-mail. Občan pak je zírá ...

4) Arogance politiků - na vlastní oči jsem viděl "poslaneckou kancelář pro lid", která po celé volební období neměla žádné označení a uvnitř se přehrávaly filmy a srandičky z webu i za přítomnosti občana - co bylo výsledkem nekomentuji

5) Lhaní úředníků a jimi najatých firem - je na občanovi, aby jim toto dokazoval a někam se dobral

Ke všemu mám konkrétní jména, příklady a pod. Ale protože se nechci soudit (na obou stranách de-facto za svoje), tak je neuvádím. Za obsahem si ale stojím.

0/0
27.10.2016 9:38

M38a30r31t76i36n 77H50a96v34e87l27k40a 8714832754

No - pan Pulpán zapomněl na další přínosy "Ostřešanské spojky:

1) V jednom z mála kopců v Polabské nížině se bude kopat (je tam jak na potvoru v cestě) - kopec plný vody - to se to bude stavět, vysušovat, odvodňovat a betonovat

2) V pohodě se může stavět v Dražkovicích, kde to bylo povoleno i navzdory tehdejšímu územnímu plánu - kdopak to tam asi vlastní že?

3) Někdo se pěkně napakuje. Ono to totiž ekonomicky nevychází, tak p. Dušek prosadil neuchopitelný parametr "společenský přínos" a hned to vyšlo - akorát to tam bude smrdět naftou, protože s elektrifikací by ten prodělek již tloukl do očí - zlaté 2 miliardy - tam se naleje mnohem více betonu ...

4) V novém územním plánu to křižuje trasy zvěře (tedy ne že by si zvěř četla v nápadech architekta) - ale jsem zvědav, jak se s těmito malůvkami popasují ...

A nejzajímavější je to, že není zveřejněna žádná dostatečně čitelná studie, kde by byly vidět detaily. Prostě tajnosti a pak šup beton na pole ....

Třeba ještě někdo dojde k rozumu a dořeší to nějakou smyčkou u Rosic a jen zrenovuje existující trať...

+3/−2
24.10.2016 20:22

P55e13t20r 64K80o97r45b79e60l 9886577310692

Smyčka nejde, alespoň jsem tedy neviděl žádný návrh, který by měl provozně smysl. Lze jen zkapacitnit to, co je dneska. Ale jinak nejsme ve sporu.

+2/0
24.10.2016 21:27

M54a60r96t54i46n 46H63a50v68e62l17k34a 8524112324

No - ona i tato verze je jaksi spíše "tajná".

Pokud jiná nebyla zveřejněna, nebo neexistuje nemusí znamenat, že se o to někdo pokoušel. Nejspíše by to stálo podstatně méně ... a tudíž by nemohlo zmizet tolik peněz ...:-/

0/0
25.10.2016 12:28

P56e39t82r 26K16o93r81b36e47l 9666227140912

Nějaké verze jsem viděl, mám na ně svůj názor a konspiračními teoriemi se nezabývám.

0/0
25.10.2016 12:41

M50a70r87t78i55n 79H52a72v89e72l93k35a 8294352854

Vypadá to, že máte nějaké malůvky dostupné - tak je zveřejněte ... třeba i to, kolik stovek metrů "tunelů" a "nadjezdů" znamená vybudovat zcela novou trať.

A co se týká konspiračních teorií - to je skoro statistika a ne konspirace ..

0/0
26.10.2016 9:24

P49e13t40r 38K95o23r32b30e16l 9406257750712

Jak jsem psal výše jen jsem je viděl a v elektronické ani papírové podobě je nemám. Jejich nevýhodou bylo hlavně provozně zcela nevhodné zaústění do stávajícího kolejiště zejména s ohledem na frekvenci dopravy na 010.

0/0
26.10.2016 11:27

F33r58a86n34t42a 71S10t97r74n37a77d 7725586585

super zpráva, takže nemovitosti v Pardubicích budou dál zdražovat. Jako důvod vidím modernizaci a zlepšování železničního spojení.

+1/0
24.10.2016 14:30

M65a66r88t89i86n 67H95a85v43e36l83k17a 8784272494

No - některé spíše zlevňovat, když jim bude pod okny rachotit další vlak ...:-/

0/0
27.10.2016 10:30
Foto

M81i47l40o13s79l48a40v 85Z68í92t56k35a 8870744747620

Prodloužení podchodu na druhou stranu za nádraží je zásadní chybou projektu. Zdá se, že SŽDC zase šetří na nepravém místě a nikdo mu v tom nebrání.

+9/0
24.10.2016 14:27

P65e46t63r 66K63o26r50b37e18l 9756477240602

Je otázka, jak hodně potřebuje ten podchod právě SŽDC.

+4/0
24.10.2016 14:32

R49o34m92a81n 57V91í89c47e68n78e19c 2349802298962

Umístění nového nádraží Pardubice-centrum zase o tolik vzdálenost do centra nezkrátí. Lepší by bylo dále od hlavního, někde k podjezdu S.K.Neumanna/Anenská.

+2/0
24.10.2016 14:13

P39e42t17r 21K68o72r28b70e24l 9606857640962

Ty byste se vzdálil od třídy Míru a Afi, což jsou místa vyhledávanější než Pernštýnské náměstí.

0/0
24.10.2016 14:31

J12a94n 14V11o26j34t28í67š63e52k 6392811845256

Ale zároveň to jsou místa ke kterejm je to z hlavního nádraží kilometr.

0/0
25.10.2016 12:04

P95e67t53r 41K81o95r53b96e74l 9676357550862

Jenže pokud toho chcete obíhat v centru víc tak vás dva kilometry navíc nepotěší. Špatný nápad to není. V podstatě tím v Pardubicích přibude nástupištní hrana a ta se zejména ve špičce hodí.

0/0
25.10.2016 12:45

J31a62n 77V31o70j37t91í44š72e73k 6172181555106

Na kilometrový pojíždění je mhd. S-bahn v Pardubicích asi těžko bude fungovat, takže mi z toho vychází úplně zbytečná zastávka.

0/0
25.10.2016 14:02

P38e75t88r 76K39o82r57b31e13l 9706297140672

Jestli to lidé budou využívat tak je úplně jedno jak to budeme nazývat. Na tohle si lidi zvyknou.

0/0
25.10.2016 15:27

J53a15n 29V46o75j69t46í96š15e84k 6312681535916

Ano, je jedno jak to budeme nazývat, lidi to nebudou využívat tak jako tak. ;-D Nemá to oproti hlavnímu nádraží žádnou výhodu, maximálně tam může zastavovat ten vlak do Chrudimi. Vždyť po ničem takovym ani nikdo nikdy nevolal, nikoho nikdy nenapadlo, že je nádraží málo v centru. Poptávka po tom nikdy nebyla a nebude ani v budoucnu, protože to místo nedává smysl. K centru je to přiblížení jenom asi o 400 metrů, to není dost na to, aby se to vyplatilo, navíc je tam horší dopravní obslužnost. Jih města to taky využívat nebude, protože ten už má zastávku v Pardubičkách, kterou nikdo nevyužívá, a Dukle by bohatě stačilo prodloužení podchodu na hlavnim (nebo nadchod).

0/0
25.10.2016 16:07

P79e33t92r 45K32o36r95b24e31l 9856897950722

Vlak do Chrudimi je vzdálená budoucnost, o které se ani nebavím. Já se bavím o krátké spojce ze 400té nebo 8a koleje do kusé koleje bývalé elektrárenské vlečky + jedno nástupiště u již existujícího. To je v prvním plánu. V podstatě šikovná odstavná kolej, na kterou se mohou odvézt i cestující.

0/0
25.10.2016 16:16

J38a98n 59V17o12j66t68í48š39e52k 6372411485186

Pokud nebude trať do Chrudimi, tak už tam ty lidi tuplem jezdit nebudou, protože to by jim vůbec žádnej čas neušetřilo. Dost možná naopak. Ta zastávka se tam vyplatí jenom lidem co jedou směrem na hlavák a potřebujou jít někam okolo tý zastávky. Čili v podstatě se nevyplatí nikomu.

0/0
25.10.2016 16:44

P13e33t89r 67K18o84r89b77e97l 9196347950762

Tak na zastávky se obvykle jezdí proto, že je třeba se dostat někam okolo ní. Ale argumentujete jenom prstem v mapě. Další provozní výhody, které se Vám snažím vysvětlit, Vás tak nějak uctivě míjí.

0/0
25.10.2016 17:38

J71a38n 83V43o55j79t95í18š96e54k 6772291115846

Žádný ale nejsou. ;-D Provozní výhody má leda ta kolej, ale ta zastávka je k ničemu. A tim okolim myslim okolí zhruba 300 metrů, protože jinak je rychlejší vystoupit už na nádraží a jet mhd. A pokud se oprostíme od mapy a podíváme se, jak to tam vypadá, tak pokud chci do centra pěšky , je to z nádraží mnohem příjemnější cesta, i když o trošičku (sic!) delší.

0/0
25.10.2016 18:02

P53e50t79r 65K14o83r27b91e90l 9406277800202

Takže nic.

0/0
26.10.2016 11:28

J81a60n 11V49o81j15t88í95š20e55k 6182801615516

Vy na to prostě koukáte moc dopravácky/nádražácky. Z urbanistickýho hlediska - z hlediska města - je ta zastávka prostě k ničemu.

0/0
26.10.2016 13:33

P10e16t77r 22K48o16r10b46e36l 9276537300222

Jednak to není pravda a že dva plusy se nekrátí je jednoduchá matematika.

0/0
26.10.2016 15:25

J59a79n 47V52o26j74t68í23š56e94k 6152951235226

Jenže vy přičítáte nulu.

0/0
26.10.2016 15:43

P87e43t94r 70K83o51r41b26e85l 9236277780732

Vy budete mít v rukávu také spoustu studií...

0/0
26.10.2016 16:23

J19a45n 34V83o95j60t92í38š26e72k 6122911165916

Na to, abych věděl, že lidi nebudou sedět několik minut ve vlaku, aby popojeli půl kilometru do místa, kde je horší napojení na MHD nepotřebuju studie. Ta zastávka se sice jmenuje centrum, ale k centru se přitom v podstatě nepřiblíží.

0/0
26.10.2016 17:27

P37e53t20r 72K25o35r93b22e13l 9416557690772

Finanční úřad za rohem, okresní státní zastupitelství za rohem, poliklinika za rohem, centrála PČR za rohem, centrála ČEZu za rohem, v docházkové vzdálenosti divadlo, bazén, AFI palác, třída Míru, magistrát, krajský úřad, historické centrum. Proč bych já Vás vlastně měl brát vážně?

0/0
26.10.2016 17:55

J79a43n 92V34o34j46t10í59š77e32k 6212191445296

A k těmhle všem věcem budou lidi jezdit vlakem? Aniž by museli přestupovat? Odkud? Z Hradce? A určitě pro ně nebude rychlejší vystoupit o dobrejch deset minut dřív na nádraží a jet MHD? Vážně je přepravní proud: vesnice mezi hradcem a pardubicema - krajskej úřad/divadlo/historické centrum tak silnej, aby se vyplatilo tam poslat vlak a ještě navíc ho zastavit kilometr od těch míst? Určitě nestačí stávijící nádraží, které je od nich kilometr a půl? Co se týče Afi paláce a třídy Míru, tak platí, co jsem už psal. Z nádraží kilometr, odsud půl kilometru. To se nevyplatí na tom nádraží v tom vlaku sedět a čekat než se rozjede. Vážně byste mě měl brát proto, že mám pravdu a argumenty, vy jste vlastně neřek ještě nic.

0/0
26.10.2016 21:03

P82e70t70r 91K78o77r59b13e72l 9746497120532

Když já jedu řešit něco do centra Pardubic tak je toho obvykle víc a pokud bych jel od/ve směru HK tak se určitě nebudu zlobit, když mne alespoň jednu cestu sveze bez přestupu vlak. Svého času jsem bydlel východně od Pardubic a přitom rád nakupoval v Globusu. Uzavíral jsem tam své cesty do Pardubic i proto, že kolem třetí jezdíval ze Semtína vlak HK - ČT a já se s nákupem nemusel plácat MHD. Z provozního hlediska, které vy tak bohorovně opomíjíte, že je až příliš nádražácké, je ono řešení také výhodné. Dnes musíte zvlášť ve špičce uklízet soupravy mimo perónní hrany, abyste tam mohl vzít další vlaky. Nyní budete mít možnost při tom ještě svést lidi blíže k centru. Ale to je život a praxe. To nevypadá, že by vám něco říkalo. Vaše argumenty jsou jen prst v mapě.

0/0
26.10.2016 22:16

J78a96n 42V91o37j35t81í23š94e33k 6482761545156

Moje argumenty jsou studium urbanismu. Studium toho, jak se chovaj lidi ve městě.

No dobrý. Tak jste popsal, proč to funguje v Semtíně. Jenže Semtín není od nádraží půl kilometru a je to průjezdná zastávka. Proto to tam funguje. půlkilometr je vzdálenost zastávek pro městskou dopravu, jenže aby mohl vlak fungovat jako MHD (příměstskej vlak), tak potřebuje trochu větší město, víc zastávek. Když dojede na nádraží, tam bude dobu stát a pak popojede o půl kilometru, tak v něm prostě lidi nezůstanou a rozhodně do něj nikdo nenastoupí. Přepravní proudy Nádraží - Semtín asi taky nejsou nějak moc velký, co? Kdybyste byl z Pardubic, tak asi do Glóbusu vlakem jezdit nebudete, žejo. Kdyby ta kolej vedla až do Chrudimi, tak už by to určitej smysl dávalo, ale takhle je to krávovina.

0/0
27.10.2016 18:19

P42e59t31r 98K63o80r15b21e50l 9426497760902

Pěkně to překrucujete. Nikde jsem nepsal, že by to měli používat pardubáci místo MHD, ale to byste musel pozorněji číst. Přepisovat to znova nebudu, máte to výše. Jak dlouho jste v praxi? Z toho jak zavíráte oči nad provozní stránkou věci mi nepřijde, že dlouho.

0/0
27.10.2016 19:14

J28a75n 69V28o83j32t92í30š61e45k 6392821825616

Si znova pozorně přečtěte můj příspěvek. Já nikde nepsal, že jste to psal. Nad provozní stránkou věci oči nezavírám, ať si SŽDC klidně odstavnou kolej postaví. Nevim teda co je provozně dobrýho na tom ji mít dlouhou půl kilometru, ale budiž.

0/0
27.10.2016 21:20

P16e86t47r 32K25o33r71b27e53l 9516757850302

Pokud odpovídáte na něčí příspěvek, bývá slušné reagovat na to, co je v něm. A půl kilometru dlouhou kolej není třeba stavět. Ona už tam je a odstavuje se tam. Mrkněte třeba na leteckou mapu. Ale to už jsem v této diskusi také psal. Pane Vojtíšku, poraďte mi, co si mám o Vás myslet?

0/0
27.10.2016 21:54

J47a66n 56V10o52j60t44í63š46e34k 6152631535616

Tak v tom případě jste pořád nevysvětlil ty provozní výhody. A já reagoval na to, co jste psal, snažil jsem se vám vysvětlit, že ta vzdálenost je moc krátká pro vlak a jako MHD to využít nejde z jinejch důvodů. Ale to je jedno, vy prostě nechápete, jenom tak plácáte, takže si myslete co chcete a mějte se hezky.

0/0
27.10.2016 22:16

P84e79t24r 90K26o80r28b98e34l 9136207340522

Už mi došel hrách, přestávám házet.;-)

0/0
28.10.2016 12:27

M29a11r31t28i51n 97H12a54v62e15l44k86a 8314482974

Finanční úřad pro lidi přestěhovali - aby to lid neměl tak blízko. V centru zůstali jen úředníci.

0/0
27.10.2016 8:57

P68e61t42r 67K70o71r86b46e39l 9596587150112

Tak to jsem nevěděl, ale dovolím si tuto jednotlivost nebrat jako protiargument. Každopádně jet od Hradce, dovezu se na Centrum a postupně si cestou na hlavák vyřídím vše potřebné a z něj pak odjedu domů - anebo naopak.

0/0
27.10.2016 10:36

M48a42r52t89i28n 18H24a62v24e15l62k65a 8514162314

Při vší úctě - má 2 dotazy:

1) "... a to si lidi zvyknou..." kde berete tu jistotu - existuje nějaká studie, nebo jen prohlášení o "společenské prospěšnosti"?

2) Máte nějaké reálné vazby na Pardubice a místní dění (i politiky), nebo se na to jen koukáte z "výše Prahy"?

0/0
26.10.2016 11:19

P74e78t13r 93K42o30r39b72e69l 9516627790422

1) Jsem přesvědčený o potenciálu té přepravy + provozní výhodnosti pro pardubické nádraží jako celek. To vše za pár korun - koleje tam vedou, podchod tam je, jediné co chybí je jeden peron s přístřeškem.

2) Mám velmi reálné vazby na Pardubice, ale vzhledem ke zbytečně útočné formulaci vaší otázky nemám chuť být konkrétnější.

0/0
26.10.2016 15:30

M63a91r68t91i92n 10H16a30v61e54l68k22a 8334452544

Asi to znělo útočně, za což se omlouvám

Musím ale přiznat, že to co předvedly politici a jim zavázané orgány všeho typu ve věci "Ostřešanské spojky" mi trvale zvedá žluč a jak říká klasik - zase se mi chce zvracet...

Můžu být naprosto konkrétní, ale to je mimo rozsah této diskuse.

0/0
26.10.2016 17:03

P55e79t12r 28K64o64r70b60e56l 9646717790182

Osobně bych upřednostnil zkapacitnění mostu přes Labe a Rosic, k tomu třeba výhybnu na závodišti a možná někde dvoukolejku. Na druhou stranu nejsem primárně proti spojce, ale nepovažuji se v její otázce za odborníka.

0/0
27.10.2016 10:32

J68i81ř47í 64R37e81i97t32m46a69y72e50r 7103107233331

Nástupiště zastávky Pce centrum mají být právě mezi podjezdu 17. listopadu a podjezdem SKN. Na obě dvě strany to bue relativně stejně daleko.

0/0
24.10.2016 19:18

M43a80r18t84i84n 26H89a49v43e25l76k91a 8404212374

Je také otázka, jaká je rentabilita takovéto jízdy a celkový smysl. Než se ty tuny železa uvedou do pohybu, už aby brzdily ...:-/

+3/0
24.10.2016 20:24

P30e29t96r 60K78o17r14b84e50l 9476317180192

Tam je prozatím plán, že tam budou zajíždět jen vlaky od Hradce, které se tam pojedou otočit. Provozně to velký problém není naopak to v Pardubicích uvolní nástupištní hranu což může ve špičkách pomoci.

+2/0
24.10.2016 21:29

M38a77r64t64i57n 37H23a82d63y94s 1337529913976

Tak to je dobrá zpráva, i když mě se teda nelíbí, že z plánu vypadlo prodloužení podchodu až na jižní stranu kolejiště.

+4/0
24.10.2016 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.