Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro pardubické nádraží. Vznikne nové nástupiště i zastávka

V Pardubicích by se mohla za tři roky rozjet velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice-centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a20r73t81i91n 82H28a62v50e95l48k12a 8174672504

Vidím tu jeden zásadní problém, který jsem pocítil i na vlastní kůži při tvorbě územního plánu, jenž definoval novou trasu trati přes Ostřešany:

- Úřednictvo a politici si něco usmyslí, pracují za naše daně, mají k disposici za naše daně právníky a za naše daně na to mají celou pracovní dobu, aby se tím zabývali.

Navíc jsou u zdroje informací, takže se jim s nimi mnohem snáze manipuluje a mohou včas reagovat. Prostě mají pravdu a nemusí to dokazovat.

Pokud se k tomu někdo chce vyjádřit, že je něco nesprávně, připomínkovat a upozornit na reálné hrozby, tak narazí na:

1) Neskutečnou aroganci, opírající se o detailní znalost konkrétních zákonů. (jsem technik, mluva právní je pro mne špatně čitelná a když jsem cosi nechápal, tak jsem se dozvěděl něco ve smyslu, že to je na mne vidět, že to asi nepochopím - od té doby jsem na ně také začal být velmi agresivní, mnohé si nastudoval a začal je topit v jejich kaši... (ne pro "topení", ale abych byl alespoň trochu respektovaným partnerem k diskusi))

2) Neprůhlednost - mnohdy je nedohledatelné, kdo co rozhodl a je to kryté jen jménem instituce - jediná cesta je papírový dotaz ... bez nároku na solidní odpověď

3) Asymetrií vztahu - mnoho věcí se (dle zákona) vyvěsí na webu po nějakou dobu a má se za to, že to občan ví, byť se ho to bytostně dotýká (v extrémním případě, že mu třeba udělají u zahrádky skládku) - kdo tam pravidelně chodí každý týden že? To úředník nemá - ten dostane oběžník či e-mail. Občan pak je zírá ...

4) Arogance politiků - na vlastní oči jsem viděl "poslaneckou kancelář pro lid", která po celé volební období neměla žádné označení a uvnitř se přehrávaly filmy a srandičky z webu i za přítomnosti občana - co bylo výsledkem nekomentuji

5) Lhaní úředníků a jimi najatých firem - je na občanovi, aby jim toto dokazoval a někam se dobral

Ke všemu mám konkrétní jména, příklady a pod. Ale protože se nechci soudit (na obou stranách de-facto za svoje), tak je neuvádím. Za obsahem si ale stojím.

0/0
27.10.2016 9:38

M10a59r41t44i63n 95H39a73v50e44l98k21a 8164842454

No - pan Pulpán zapomněl na další přínosy "Ostřešanské spojky:

1) V jednom z mála kopců v Polabské nížině se bude kopat (je tam jak na potvoru v cestě) - kopec plný vody - to se to bude stavět, vysušovat, odvodňovat a betonovat

2) V pohodě se může stavět v Dražkovicích, kde to bylo povoleno i navzdory tehdejšímu územnímu plánu - kdopak to tam asi vlastní že?

3) Někdo se pěkně napakuje. Ono to totiž ekonomicky nevychází, tak p. Dušek prosadil neuchopitelný parametr "společenský přínos" a hned to vyšlo - akorát to tam bude smrdět naftou, protože s elektrifikací by ten prodělek již tloukl do očí - zlaté 2 miliardy - tam se naleje mnohem více betonu ...

4) V novém územním plánu to křižuje trasy zvěře (tedy ne že by si zvěř četla v nápadech architekta) - ale jsem zvědav, jak se s těmito malůvkami popasují ...

A nejzajímavější je to, že není zveřejněna žádná dostatečně čitelná studie, kde by byly vidět detaily. Prostě tajnosti a pak šup beton na pole ....

Třeba ještě někdo dojde k rozumu a dořeší to nějakou smyčkou u Rosic a jen zrenovuje existující trať...

+3/−2
24.10.2016 20:22

P39e57t39r 35K33o64r39b42e46l 9636767920132

Smyčka nejde, alespoň jsem tedy neviděl žádný návrh, který by měl provozně smysl. Lze jen zkapacitnit to, co je dneska. Ale jinak nejsme ve sporu.

+2/0
24.10.2016 21:27

M63a68r14t63i40n 46H33a18v54e46l28k69a 8474232434

No - ona i tato verze je jaksi spíše "tajná".

Pokud jiná nebyla zveřejněna, nebo neexistuje nemusí znamenat, že se o to někdo pokoušel. Nejspíše by to stálo podstatně méně ... a tudíž by nemohlo zmizet tolik peněz ...:-/

0/0
25.10.2016 12:28

P17e50t48r 28K51o43r21b12e71l 9596387240752

Nějaké verze jsem viděl, mám na ně svůj názor a konspiračními teoriemi se nezabývám.

0/0
25.10.2016 12:41

M93a11r11t26i42n 62H79a46v79e40l17k52a 8544982164

Vypadá to, že máte nějaké malůvky dostupné - tak je zveřejněte ... třeba i to, kolik stovek metrů "tunelů" a "nadjezdů" znamená vybudovat zcela novou trať.

A co se týká konspiračních teorií - to je skoro statistika a ne konspirace ..

0/0
26.10.2016 9:24

P49e84t88r 15K93o91r29b13e56l 9356547840222

Jak jsem psal výše jen jsem je viděl a v elektronické ani papírové podobě je nemám. Jejich nevýhodou bylo hlavně provozně zcela nevhodné zaústění do stávajícího kolejiště zejména s ohledem na frekvenci dopravy na 010.

0/0
26.10.2016 11:27

F35r92a60n67t85a 94S93t77r51n26a68d 7305796795

super zpráva, takže nemovitosti v Pardubicích budou dál zdražovat. Jako důvod vidím modernizaci a zlepšování železničního spojení.

+1/0
24.10.2016 14:30

M36a13r68t87i44n 90H66a13v65e20l52k34a 8704102184

No - některé spíše zlevňovat, když jim bude pod okny rachotit další vlak ...:-/

0/0
27.10.2016 10:30
Foto

M80i23l85o37s35l61a66v 15Z23í90t85k22a 8210544177460

Prodloužení podchodu na druhou stranu za nádraží je zásadní chybou projektu. Zdá se, že SŽDC zase šetří na nepravém místě a nikdo mu v tom nebrání.

+9/0
24.10.2016 14:27

P87e35t71r 48K32o29r31b85e96l 9776437350572

Je otázka, jak hodně potřebuje ten podchod právě SŽDC.

+4/0
24.10.2016 14:32

R12o75m51a68n 16V51í18c86e16n93e52c 2109512118812

Umístění nového nádraží Pardubice-centrum zase o tolik vzdálenost do centra nezkrátí. Lepší by bylo dále od hlavního, někde k podjezdu S.K.Neumanna/Anenská.

+2/0
24.10.2016 14:13

P30e98t79r 90K53o64r45b87e82l 9736457420902

Ty byste se vzdálil od třídy Míru a Afi, což jsou místa vyhledávanější než Pernštýnské náměstí.

0/0
24.10.2016 14:31

J65a15n 49V64o88j70t87í43š82e46k 6692851105946

Ale zároveň to jsou místa ke kterejm je to z hlavního nádraží kilometr.

0/0
25.10.2016 12:04

P78e48t65r 53K78o28r79b83e24l 9576437540652

Jenže pokud toho chcete obíhat v centru víc tak vás dva kilometry navíc nepotěší. Špatný nápad to není. V podstatě tím v Pardubicích přibude nástupištní hrana a ta se zejména ve špičce hodí.

0/0
25.10.2016 12:45

J57a20n 15V80o33j76t71í54š25e38k 6472601865216

Na kilometrový pojíždění je mhd. S-bahn v Pardubicích asi těžko bude fungovat, takže mi z toho vychází úplně zbytečná zastávka.

0/0
25.10.2016 14:02

P21e42t65r 96K54o83r78b45e91l 9136357790872

Jestli to lidé budou využívat tak je úplně jedno jak to budeme nazývat. Na tohle si lidi zvyknou.

0/0
25.10.2016 15:27

J21a46n 35V64o49j41t36í42š76e35k 6352631145756

Ano, je jedno jak to budeme nazývat, lidi to nebudou využívat tak jako tak. ;-D Nemá to oproti hlavnímu nádraží žádnou výhodu, maximálně tam může zastavovat ten vlak do Chrudimi. Vždyť po ničem takovym ani nikdo nikdy nevolal, nikoho nikdy nenapadlo, že je nádraží málo v centru. Poptávka po tom nikdy nebyla a nebude ani v budoucnu, protože to místo nedává smysl. K centru je to přiblížení jenom asi o 400 metrů, to není dost na to, aby se to vyplatilo, navíc je tam horší dopravní obslužnost. Jih města to taky využívat nebude, protože ten už má zastávku v Pardubičkách, kterou nikdo nevyužívá, a Dukle by bohatě stačilo prodloužení podchodu na hlavnim (nebo nadchod).

0/0
25.10.2016 16:07

P27e17t93r 49K25o41r67b91e71l 9126257770572

Vlak do Chrudimi je vzdálená budoucnost, o které se ani nebavím. Já se bavím o krátké spojce ze 400té nebo 8a koleje do kusé koleje bývalé elektrárenské vlečky + jedno nástupiště u již existujícího. To je v prvním plánu. V podstatě šikovná odstavná kolej, na kterou se mohou odvézt i cestující.

0/0
25.10.2016 16:16

J21a72n 40V69o87j30t50í91š65e13k 6912211945466

Pokud nebude trať do Chrudimi, tak už tam ty lidi tuplem jezdit nebudou, protože to by jim vůbec žádnej čas neušetřilo. Dost možná naopak. Ta zastávka se tam vyplatí jenom lidem co jedou směrem na hlavák a potřebujou jít někam okolo tý zastávky. Čili v podstatě se nevyplatí nikomu.

0/0
25.10.2016 16:44

P79e83t98r 88K70o28r30b73e68l 9736957410392

Tak na zastávky se obvykle jezdí proto, že je třeba se dostat někam okolo ní. Ale argumentujete jenom prstem v mapě. Další provozní výhody, které se Vám snažím vysvětlit, Vás tak nějak uctivě míjí.

0/0
25.10.2016 17:38

J71a79n 77V42o92j46t26í58š83e64k 6612941925256

Žádný ale nejsou. ;-D Provozní výhody má leda ta kolej, ale ta zastávka je k ničemu. A tim okolim myslim okolí zhruba 300 metrů, protože jinak je rychlejší vystoupit už na nádraží a jet mhd. A pokud se oprostíme od mapy a podíváme se, jak to tam vypadá, tak pokud chci do centra pěšky , je to z nádraží mnohem příjemnější cesta, i když o trošičku (sic!) delší.

0/0
25.10.2016 18:02

P55e76t24r 37K46o33r29b71e55l 9916287250872

Takže nic.

0/0
26.10.2016 11:28

J85a92n 52V65o10j24t33í18š61e93k 6322231775126

Vy na to prostě koukáte moc dopravácky/nádražácky. Z urbanistickýho hlediska - z hlediska města - je ta zastávka prostě k ničemu.

0/0
26.10.2016 13:33

P98e63t35r 25K33o19r33b37e58l 9236967800142

Jednak to není pravda a že dva plusy se nekrátí je jednoduchá matematika.

0/0
26.10.2016 15:25

J91a48n 60V15o86j10t28í10š70e96k 6712181385916

Jenže vy přičítáte nulu.

0/0
26.10.2016 15:43

P11e31t67r 62K42o24r19b50e69l 9556377910102

Vy budete mít v rukávu také spoustu studií...

0/0
26.10.2016 16:23

J63a76n 68V25o17j86t26í51š14e68k 6542711175906

Na to, abych věděl, že lidi nebudou sedět několik minut ve vlaku, aby popojeli půl kilometru do místa, kde je horší napojení na MHD nepotřebuju studie. Ta zastávka se sice jmenuje centrum, ale k centru se přitom v podstatě nepřiblíží.

0/0
26.10.2016 17:27

P11e79t62r 64K27o61r10b94e44l 9566907390282

Finanční úřad za rohem, okresní státní zastupitelství za rohem, poliklinika za rohem, centrála PČR za rohem, centrála ČEZu za rohem, v docházkové vzdálenosti divadlo, bazén, AFI palác, třída Míru, magistrát, krajský úřad, historické centrum. Proč bych já Vás vlastně měl brát vážně?

0/0
26.10.2016 17:55

J70a77n 39V19o45j40t72í35š10e16k 6302121925306

A k těmhle všem věcem budou lidi jezdit vlakem? Aniž by museli přestupovat? Odkud? Z Hradce? A určitě pro ně nebude rychlejší vystoupit o dobrejch deset minut dřív na nádraží a jet MHD? Vážně je přepravní proud: vesnice mezi hradcem a pardubicema - krajskej úřad/divadlo/historické centrum tak silnej, aby se vyplatilo tam poslat vlak a ještě navíc ho zastavit kilometr od těch míst? Určitě nestačí stávijící nádraží, které je od nich kilometr a půl? Co se týče Afi paláce a třídy Míru, tak platí, co jsem už psal. Z nádraží kilometr, odsud půl kilometru. To se nevyplatí na tom nádraží v tom vlaku sedět a čekat než se rozjede. Vážně byste mě měl brát proto, že mám pravdu a argumenty, vy jste vlastně neřek ještě nic.

0/0
26.10.2016 21:03

P14e83t78r 63K92o87r52b11e59l 9676747730372

Když já jedu řešit něco do centra Pardubic tak je toho obvykle víc a pokud bych jel od/ve směru HK tak se určitě nebudu zlobit, když mne alespoň jednu cestu sveze bez přestupu vlak. Svého času jsem bydlel východně od Pardubic a přitom rád nakupoval v Globusu. Uzavíral jsem tam své cesty do Pardubic i proto, že kolem třetí jezdíval ze Semtína vlak HK - ČT a já se s nákupem nemusel plácat MHD. Z provozního hlediska, které vy tak bohorovně opomíjíte, že je až příliš nádražácké, je ono řešení také výhodné. Dnes musíte zvlášť ve špičce uklízet soupravy mimo perónní hrany, abyste tam mohl vzít další vlaky. Nyní budete mít možnost při tom ještě svést lidi blíže k centru. Ale to je život a praxe. To nevypadá, že by vám něco říkalo. Vaše argumenty jsou jen prst v mapě.

0/0
26.10.2016 22:16

J81a12n 75V73o79j60t95í86š33e42k 6902251615706

Moje argumenty jsou studium urbanismu. Studium toho, jak se chovaj lidi ve městě.

No dobrý. Tak jste popsal, proč to funguje v Semtíně. Jenže Semtín není od nádraží půl kilometru a je to průjezdná zastávka. Proto to tam funguje. půlkilometr je vzdálenost zastávek pro městskou dopravu, jenže aby mohl vlak fungovat jako MHD (příměstskej vlak), tak potřebuje trochu větší město, víc zastávek. Když dojede na nádraží, tam bude dobu stát a pak popojede o půl kilometru, tak v něm prostě lidi nezůstanou a rozhodně do něj nikdo nenastoupí. Přepravní proudy Nádraží - Semtín asi taky nejsou nějak moc velký, co? Kdybyste byl z Pardubic, tak asi do Glóbusu vlakem jezdit nebudete, žejo. Kdyby ta kolej vedla až do Chrudimi, tak už by to určitej smysl dávalo, ale takhle je to krávovina.

0/0
27.10.2016 18:19

P59e38t53r 62K58o96r58b16e73l 9406717210742

Pěkně to překrucujete. Nikde jsem nepsal, že by to měli používat pardubáci místo MHD, ale to byste musel pozorněji číst. Přepisovat to znova nebudu, máte to výše. Jak dlouho jste v praxi? Z toho jak zavíráte oči nad provozní stránkou věci mi nepřijde, že dlouho.

0/0
27.10.2016 19:14

J34a82n 35V37o59j77t65í98š97e27k 6132531375236

Si znova pozorně přečtěte můj příspěvek. Já nikde nepsal, že jste to psal. Nad provozní stránkou věci oči nezavírám, ať si SŽDC klidně odstavnou kolej postaví. Nevim teda co je provozně dobrýho na tom ji mít dlouhou půl kilometru, ale budiž.

0/0
27.10.2016 21:20

P69e18t96r 55K30o12r72b89e40l 9106397300202

Pokud odpovídáte na něčí příspěvek, bývá slušné reagovat na to, co je v něm. A půl kilometru dlouhou kolej není třeba stavět. Ona už tam je a odstavuje se tam. Mrkněte třeba na leteckou mapu. Ale to už jsem v této diskusi také psal. Pane Vojtíšku, poraďte mi, co si mám o Vás myslet?

0/0
27.10.2016 21:54

J78a84n 53V68o10j49t87í83š21e97k 6592641865126

Tak v tom případě jste pořád nevysvětlil ty provozní výhody. A já reagoval na to, co jste psal, snažil jsem se vám vysvětlit, že ta vzdálenost je moc krátká pro vlak a jako MHD to využít nejde z jinejch důvodů. Ale to je jedno, vy prostě nechápete, jenom tak plácáte, takže si myslete co chcete a mějte se hezky.

0/0
27.10.2016 22:16

P92e93t39r 55K44o54r52b30e92l 9136317740642

Už mi došel hrách, přestávám házet.;-)

0/0
28.10.2016 12:27

M54a32r19t44i96n 59H48a44v87e28l42k59a 8844372734

Finanční úřad pro lidi přestěhovali - aby to lid neměl tak blízko. V centru zůstali jen úředníci.

0/0
27.10.2016 8:57

P80e33t84r 56K69o46r84b87e46l 9156107740742

Tak to jsem nevěděl, ale dovolím si tuto jednotlivost nebrat jako protiargument. Každopádně jet od Hradce, dovezu se na Centrum a postupně si cestou na hlavák vyřídím vše potřebné a z něj pak odjedu domů - anebo naopak.

0/0
27.10.2016 10:36

M33a41r32t75i95n 27H23a28v66e75l49k30a 8894522544

Při vší úctě - má 2 dotazy:

1) "... a to si lidi zvyknou..." kde berete tu jistotu - existuje nějaká studie, nebo jen prohlášení o "společenské prospěšnosti"?

2) Máte nějaké reálné vazby na Pardubice a místní dění (i politiky), nebo se na to jen koukáte z "výše Prahy"?

0/0
26.10.2016 11:19

P58e51t37r 12K94o67r91b29e31l 9976887180832

1) Jsem přesvědčený o potenciálu té přepravy + provozní výhodnosti pro pardubické nádraží jako celek. To vše za pár korun - koleje tam vedou, podchod tam je, jediné co chybí je jeden peron s přístřeškem.

2) Mám velmi reálné vazby na Pardubice, ale vzhledem ke zbytečně útočné formulaci vaší otázky nemám chuť být konkrétnější.

0/0
26.10.2016 15:30

M84a33r56t59i53n 48H69a22v93e10l36k19a 8414552674

Asi to znělo útočně, za což se omlouvám

Musím ale přiznat, že to co předvedly politici a jim zavázané orgány všeho typu ve věci "Ostřešanské spojky" mi trvale zvedá žluč a jak říká klasik - zase se mi chce zvracet...

Můžu být naprosto konkrétní, ale to je mimo rozsah této diskuse.

0/0
26.10.2016 17:03

P14e28t80r 29K26o94r45b91e55l 9576477720382

Osobně bych upřednostnil zkapacitnění mostu přes Labe a Rosic, k tomu třeba výhybnu na závodišti a možná někde dvoukolejku. Na druhou stranu nejsem primárně proti spojce, ale nepovažuji se v její otázce za odborníka.

0/0
27.10.2016 10:32

J73i39ř55í 73R29e33i20t81m89a26y73e39r 7973167883381

Nástupiště zastávky Pce centrum mají být právě mezi podjezdu 17. listopadu a podjezdem SKN. Na obě dvě strany to bue relativně stejně daleko.

0/0
24.10.2016 19:18

M42a12r67t58i60n 72H63a92v70e36l63k68a 8384202674

Je také otázka, jaká je rentabilita takovéto jízdy a celkový smysl. Než se ty tuny železa uvedou do pohybu, už aby brzdily ...:-/

+3/0
24.10.2016 20:24

P96e89t32r 48K65o35r96b62e67l 9366447920452

Tam je prozatím plán, že tam budou zajíždět jen vlaky od Hradce, které se tam pojedou otočit. Provozně to velký problém není naopak to v Pardubicích uvolní nástupištní hranu což může ve špičkách pomoci.

+2/0
24.10.2016 21:29

M89a13r51t64i46n 85H66a29d14y70s 1697259783826

Tak to je dobrá zpráva, i když mě se teda nelíbí, že z plánu vypadlo prodloužení podchodu až na jižní stranu kolejiště.

+4/0
24.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.