Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inkluze na dohled. Školy získají na společné vzdělávání desítky milionů

Mezi veřejností nepopulární inkluze, která má umožnit chodit do běžných tříd i dětem s menším mentálním postižením, ještě nezačala. Ve Svitavách a na Litomyšlsku však už začíná měnit chod mateřských či základních škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90l91a86s44t29i68m58i37l 44D59o80r42o28t71í72k 3646616377919

Inkluzivní vzdělávání u náspředstavuje na jedné straně snad dobrou myšlenku ve prospěch rozvoje dětí amládeže, ale na druhé straně, podle toho, jak je uváděné do života,příležitost, materiál a finance k populismu, politikaření, přilepšení sido vlastní kapsy, uplácení nebo potlačování, či vydírání nekonformních lidí anakonec tak maření dotačních prostředků projektů.

Předpokladem úspěšného zaváděníinkluzivního vzdělávání je odborně zpracované a věcně připravené samotné téma.Potom by měla následovat důkladná plošná osvěta mezi zainteresovanouveřejností, věcné odborné vzdělávání všech pedagogických pracovníků a předevšímodborné vzdělávání managementu v jednotlivých školách a úřadech.

Dále je nezbytné smysluplné a účinné zapojení odbornýchpracovníků přímo do jednotlivých škol (speciální pedagogové, školnípsychologové) a k tomu stejně tak nasazení asistentů pedagogů, aby tito získalinezbytné kompetence pro svou práci s žáky ve škole, ve třídě, vedlevyučujícího pedagoga, ale současně aby i samotní pedagogové s nimi uměliúčinně a efektivně pracovat, spolupracovat.

Z toho je zřejmé, že zavádění inkluzivníhovzdělávání představuje uskutečnit zásadní pozitivní změny a zlepšení přímo veškolách a v dotčené veřejné správě (odbory školství, školská komunální politika,...). Bez toho se celá věc stává jen politickou bublinou za stamilióny Kč, bez skutečného efektu, a co horšího, vyvolává negativnínálady mezi kantory a odbornou i laickou veřejností. Nakonec to všechno dohromadypředstavuje mrhání nemalými finančními prostředky státního rozpočtu aevropských strukturálních fondů.

(pokračování v následujícím příspěvku)

0/0
24.9.2016 7:32

V26l38a90s15t62i43m19i97l 20D11o57r26o64t87í32k 3356966187339

(pokračování předcházejícího příspěvku)

No, a to se zřejmě děje naprojektech MAP a Inkluzivního vzdělávání v Litomyšli. Radnice za pomocischopných lidí, kterých se potom rychle zbavila, získala na strategicképlánování (MAP) a inkluzivní vzdělávání téměř 80 miliónů Kč. Přitom ale vedoucíodboru školství Nádvorníková, spolu se starostou Kašparem, drží a konzervujístávající zkostnatělý systém, brání nezbytnému manažerskému vzdělávání apozitivním změnám (bohužel, řadě ředitelů škol to tak plně vyhovuje, protože změny jsou nežádoucí ....). Osoby,které usilují o řádnou realizaci a přínosy z dotovaných projektů, tyz projektů odstraňují, a ty kteří nejsou dostatečně konformní, držív uctivé vzdálenosti. Realizace projektů za 80 miliónů Kč tak běžív minimalizované, spíš jen formální podobě. Přitom ale dotační prostředkyse čerpají a utrácejí v plné míře, jak bylo naplánováno (na projektech je na "vedlejšák" zaměstnaný z úřadu kde kdo, např. celýodbor školství ...). A tak poskytovatelemdotace očekávaný, požadovaný a společensky potřebný efekt přinášejí minimálně.Takový přístup se stává ideálním prostředím pro místní korupci a vydírání –„toho do projektu vezmeme, tomu přilepšíme, tomu dáme pracovní smlouvu, toho sikoupíme, ale ten se na nás nějak škaredě dívá a má podivně řeči, tomu nedámenic .... , jak Werichovo Fimfárum“.

Takže uvedený článek, jak to starosta Kašpar avedoucí odboru školství Nádvorníková dělají a myslí dobře se vzděláváním naLitomyšlsku, se jeví spíš pouhé politické pokrytectví a politickýpopulismus před nadcházejícími volbami. Asi by nebylo od věci, kdyby se o celouvěc konečně začaly řádně zajímat příslušné kontrolní orgány, či orgány činnév trestním řízení.

0/0
29.9.2016 9:26

J10i18ř72í 18F48o33g28e28l 2980901246202

Destrukce základního školství pokračuje.

Peníze získala paní Renzová, v jejíž malotřídce se za chvíli počet učitelů a žáků vyrovná. Už teď je to skoro 2 žáci na dospěkého.Rv

+1/0
15.9.2016 8:52

J79a43r44o43m62í36r 39K58r51á13l 4390669324809

Hm. Deset milionů stačí na platy cca 25 asistentů. Na takovou práci těžko někoho seženete za patnáct hrubého. K tomu pomůcky a další náklady. A přitom tohle vše je ve speciální škole už léta. :-/

0/0
15.9.2016 8:21

L26u70d43v18í70k 25R47a96k 8485681904414

Vůbec nejde o inkluzi, ale o prachy, tak proč by to někteří srabáčtí ředitelé nepodpořili, jak je veřejně známo, tak většinová část pedagogů je proti inkluzi.;-D

0/0
14.9.2016 16:43

J80a61r35o46m89í70r 76K38r97á65l 4950189254269

A divíte se ? Ve třídě s 28 žáky stačí bohatě jeden lempl a z výuky je zvěřinec. A bez inkluze.

+1/0
15.9.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.