Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať je opravená, ale kvůli uzamčeným závorám musí vlaky jezdit krokem

Na nově zrekonstruované trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem jezdí vlaky u Horky u Chrudimi skoro krokem. Důvod je kuriózní. Strojvedoucí zpomalují kvůli ručně ovládaným závorám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e89t63r 71F72a50f92e69j69t 4824634887965

Že jezdí pomalu? Co se divíte. Když je na silnici 50-tka na rovné čtyřproudovce mimo zástavbu, tak je to normální?

0/0
11.8.2016 12:54

B80o22h49u70s95l18a41v 63K49r55á45l89í73k 2941490369356

"Závory otevřít smí pouze zmocněná osoba" - proboha zaměstnanec který ceduli divnou psal tu?

0/0
8.8.2016 21:53

Z50d38e52n68e63k 13Š56i56t44i18n57a 2143308450605

Pro mínusáře doporučuji si celou trať projet z HB do Trutnova a uvidí.

Další kuriozitou jsou 2 zastávky v Opatovicích a to ta nová a stará, kde vlaky zastavují a čas jízdy se prodlužuje. To si starosta a spol. u ČD vymodlili ?

Dále není rekonstruováno trutnovské zhlaví v Jaroměři, kde se vlaky klepou a jedou max. 40 a v úseku HK Smiřice max. 50. Takže kde je chyba?

Suma sumárum udělali soudruzi z NDR někde chyby - termíny a kvalita a to celou trať dále prodražuje a zpomaluje.

0/0
8.8.2016 19:00

M44i94r94o86s25l94a41v 85K27a59š83p44a28r 3812977541531

Nevím kde zůstal zdravý rozum, prostě šraňky odstranit a nahradit výstražným křížem (nechráněný přejezd) Nevím jsem laik ale tohle je postavený na hlavu.

+1/−1
8.8.2016 16:51

D43a43n42i35e46l 38T26s19c91h24e60r98n83a59y 2295202849542

tam ovsem ty vlaky taky nemuzou jet rychle

+1/0
8.8.2016 17:57

J77i98ř62í 21P39r18ů52š34a 7185792675389

Tohle neprojde přes drážní úřad jde o snížení zabezpečení,dokonce není možné ani odstranit závory a ponechat jen "blikače".

0/0
8.8.2016 21:31
Foto

J74a46n 63M14r69á85z 5120346979661

to se Jarda Dušků zase vycajchnoval...

0/−1
8.8.2016 14:50

P77e76t32r 80N80o85v43o10t63n33y 1431360301

Jarda Dušků ne, spiš předpisáři se SŽDC. Přejezdové zabezpečovací zařízení je "spuštěno" až podpisem nějaké smlouvy. I když po technické stránce se jeho stav nijak nemění.

0/0
8.8.2016 15:17

Z55d89e31n14e33k 81Š21i30t46i50n63a 2493248450795

Dopravní kuriozity Východních Čech na pokračování.

Podobné peripetie na trati HK-Jaroměř a Jaroměř-Trutnov.

Investice za miliardy a výsledky žalostné.

+1/−2
8.8.2016 14:17
Foto

J88a43n 17M59a56c20k 5307842872585

Spustte sranky, a hned je zase vytahnete.

+2/0
8.8.2016 13:02

P37a65v90e17l 26M44o94r47a25v18e23c 3482819782528

My na tu byrokracii jednou vymřeme..:-/

+4/−1
8.8.2016 12:12
Foto

B85r45o41n35i68s41l66a50v 63G20a30b26r83y79š 2192349151

Tak tohle je na "facepalm"... ;-D;-D

0/0
8.8.2016 12:02

J43o55s95e26f 30K22a30r16f68í11k 7972375656500

btw - pokud by tam nebyli závory žádné a byl tam "jenom" výstražná kříž, tak by vlaky mohly jezdit výrazně vyšší rychlostí:-P

+4/−1
8.8.2016 11:58

M60a37r17e69k 73T88u59r29n26o69v24e36c 7965942270216

No výrazně... Mám pocit, že když tam nejsou ani závory, ani světla, tak je to tzv. nechráněný přejezd a tam bude asi také nějaký limit. Nejspíš ani ne 50 km/hod, tipoval bych něco jako 30 km/hod. Takže rychleji ano, ale že by 30 oproti těm 10 byla zase taková výhra... :-)

0/−3
8.8.2016 13:52

K66a15r82e17l 14N36o82v36á64k 8339211293108

V ČR neexistují nechráněné přejezdy.

0/−1
8.8.2016 14:35

M39a67r23e96k 68T68u87r75n20o44v44e55c 7245382350116

Přiznám se, že nejsem odborníkem na železniční terminologii. Teď jsem se díval do Wikipedie, tam používají termín "zabezpečené" a případně "zabezpečené výstražným křížem" (pro což se prý někdy používá i termín "nezabezpečené"). Pokud tomu rozumíte víc, klidně to nějak rozveďte...

0/0
8.8.2016 14:50

B93o25h34u88s57l43a92v 53K58r45á34l54í79k 2141500769406

Jistě. Pokud nechráněným začnete říkat chráněné, tak pak jsou všechny chráněné - i ty, kde není ani ten výstražný kříž. Prostě úřednické žonglování. Ale všichni víme, čemu se odjakživa (a dříve i oficiálně) říká "nechráněný přejezd".

0/0
8.8.2016 21:50

J28i85ř12í 11P38r37ů36š38a 7445562695479

Když tam zůstanou jen "kříže" norma povoluje maximálně 60 km/hod ale nejsou ideální rozhledové poměry rychlost se snižuje klidně až na 10km/hod.

0/0
8.8.2016 21:33

J61a89n 96V56a34l70a18l86í39k 6526949740696

no do Horky z Chrástu jsem chodil na pivo... vlakem pak do Slatiňan

0/0
8.8.2016 11:52

Z48b33y43š43e95k 15Š93v67e25c 8944513334105

Do Horky z Chrástu jste se pěkně prošel a projel (např. Chrást u Plzně).

To já bych si rád udělal příjemnou procházku z Chrasti u Chrudimi(ě) do Horky u Chrasti a potom tratí 238 domů.

0/0
9.8.2016 17:38

P64e86t97r 59Z22d85e32n15ě95k 2554379974

Prostě Kocourkov se vším všudy jako v mnoha jiných případech. Plížíme se hlemýždím tempem k začátku 20.století.:-P

+9/−1
8.8.2016 10:34

J55a42n 42V89e10s75e90l37ý 7405898149917

Proč klíče nenechají rovnou u hasičů? V případě nouze je budou mít a když je někdo bude potřebovat tak tam jsou 24/7. :-)

+3/−2
8.8.2016 10:34

K94a48r51e75l 79Ř46e94h54á33č34e16k 9302880791392

Podle bezpečnostních předpisů musí mít klíč od přejezdu zaměstnanec řídící provoz na železnici. Pokud vydá klíče, nesmí na trať pustit vlak, popřípadě jak je víše napsáno s výrazným omezením aby nedošlo ke srážce s autem. Ono hasiči neví, kdy jede vlak.

+6/−1
8.8.2016 10:36

I19v52o 64J52a76n16á44č49e71k 8613773241282

Takže zase les padne popelem...

0/0
8.8.2016 11:20

P60e95t68r 73N82o15v63o73t44n55y 1341580601

Proč? Ve stanici je služba nonstop.

0/0
8.8.2016 13:21

G81a73b30r36i21e11l 30H46o80r83t75e47n 9361859593974

Ano.

"Ta parcela je hned u trati. Na nádraží je to zkratkou přes les slabou hodinku a půl".;-)

+1/0
8.8.2016 14:21

Z78b24y12š31e75k 93Š37v64e41c 8464823254645

Předpokládám, že máte na mysli stanici Pardubice hl.n.

Ostatní stanice a zastávky na trati 238 budou bezobslužné, řízené dálkově z Pardubic (nebo Prahy???).

0/0
9.8.2016 17:41

P73e95t39r 92N26o33v69o28t45n49y 1751930811

Spíš z Prahy - CDP. Ale to neznamená, že tam nebude nikdo sedět.

0/0
9.8.2016 19:39

T78o21m92á36š 56S28y13s 2754649400323

Hasiči klíče nepotřebují, prostě urazí nebo odříznou zámky a je to

0/0
9.8.2016 8:51

V36á84c87l46a65v 93Š74t27ě14p80á17n87e45k 5537209614891

Co vznikla samostatná SŽDC tak akorát ukázala, jak se z firmy vlastněné státem rychle udělá uřednická banda budižkničemů, která má na stolech tolik lejster, že přes ně nevidí, co se děje na zemi.

+14/−3
8.8.2016 10:25

T78o43m74á35š 36B92u24r25a 4712146894

No, ona je popisovaná situace - stejně jako několik dalších - důsledkem především letitě rigidních železničářských předpisů. a norem, vězících svými kořeny ještě v C. - K. mocnářství. Ne nadarmo se třeba " za bolševíka" říkalo, že pokud by železničáři měli dodržovat všechna dienstreglemá, nevyjelo by ani kolo. Takže těžko činit za tento obecně neblahý stav jenom SŽDC. Ta pouze pokračuje v krasojízdě rychlíkem z kterého nelze vyskočit.

+1/0
8.8.2016 20:10

M64i21c87h18a65e17l 66C41h45a32r62v50á74t 9589898113712

Závory jsou dole, vlak jezdí krokem. Závory jsou nahoře a vlak jezdí plnou rychlostí. Co je na tak jednoduché věci lidem nejasného?

+21/−1
8.8.2016 10:15

P33e56t82r 45Z65d23e96n31ě65k 2964989904

;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2016 10:35

J72i30n92d88ř83i62c92h 91Š97k31o38p86e77k 4265661250925

co je to za nesmysl ? Závory jsou uzamčeny trvale dole, takže je jistota, že přes přejezd nikdo nepojede. A proto musí je vlak pomalu ?;-D

+12/0
8.8.2016 9:59

J10i75r46i 91J52a91v25u31r53e97k 7966902862986

Tak po technické stránce je to jasné, ale mezi břevny závor stojí úřední šiml a řehtá.

+16/0
8.8.2016 10:08

J20i66n49d72ř12i69c60h 89Š95k95o18p72e11k 4275951660495

no pokud šiml nevidí, že tento přejezd ve skutečnosti není přejezdem, je nutné upravit opratě

+7/0
8.8.2016 10:19

P81e38t64r 30Z61d98e29n38ě77k 2674399634

Ne, těmi opratěmi sešlehat tu bandu lumpů, kteří tohle kočírují. Místo toho si tihle lumpové navrhnou miliónové odměny;-(

+5/0
8.8.2016 10:37

J94a11n 21S32l28o29v38í52k 3649547410198

že jsou pod zámkem neznamená, že je nemůže kdokoliv otevřít. A strojvůdce nemůže tušit, jestli jsou zrovna dole nebo nahoře.

0/−1
8.8.2016 11:37

J79i50ř83í 79E90r96b35e86n 1583504196577

Nejsou tam přejezdníky nebo podobná signalizace?

0/0
8.8.2016 12:13

J43a88n 14S50l52o72v91í92k 3609427100168

já to tam neznám, ale přejezdník se tuším umísťuje, pokud je běžně funkční přejezd výjimečně mimo provoz. Myslím, že tam tu závoru můžou klidně odstranit a nechat jen kříž, vyjde to nastejno :-)

0/0
8.8.2016 12:28

P60e78t97r 75N38o95v91o36t96n55y 1501210251

Přejezdník se umisťuje, aby byl strojvedoucí přímo informován o stavu PZZ, když takový přejezd je někde úplně mimo civilizaci a nekontrolován z přilehlých stanic. Pokud je běžně funkční PZZ mimo provoz, tak to buď vyřeší ten přejezdník a nebo výpravčí rozkazem OP.

+1/0
8.8.2016 15:02

P49e46t79r 41N52o15v54o91t63n87y 1381250861

Závoru u funkčního PZZ může někdo objet. Nebo jsou přejezdy bez závor, jen se světelnou signalizací, kde se jezdí výrazně rychleji než 10 km/h. To ten zámek na závoře přes celou šířku přejezdu je z těchto tří případů to nejbezpečnější řešení.

0/0
8.8.2016 13:23

V10á90c62l48a58v 46S49v76o29b21o97d59a 5576618579

Zmocněná osoba...To jako,že se jí někdo zmocní?:-P

+3/0
8.8.2016 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.