Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať je opravená, ale kvůli uzamčeným závorám musí vlaky jezdit krokem

Na nově zrekonstruované trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem jezdí vlaky u Horky u Chrudimi skoro krokem. Důvod je kuriózní. Strojvedoucí zpomalují kvůli ručně ovládaným závorám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e50t26r 87F18a12f95e29j97t 4694324237105

Že jezdí pomalu? Co se divíte. Když je na silnici 50-tka na rovné čtyřproudovce mimo zástavbu, tak je to normální?

0/0
11.8.2016 12:54

B54o23h90u84s45l51a88v 54K68r94á73l45í29k 2851480809496

"Závory otevřít smí pouze zmocněná osoba" - proboha zaměstnanec který ceduli divnou psal tu?

0/0
8.8.2016 21:53

Z67d18e20n45e67k 58Š52i92t47i54n58a 2413418100365

Pro mínusáře doporučuji si celou trať projet z HB do Trutnova a uvidí.

Další kuriozitou jsou 2 zastávky v Opatovicích a to ta nová a stará, kde vlaky zastavují a čas jízdy se prodlužuje. To si starosta a spol. u ČD vymodlili ?

Dále není rekonstruováno trutnovské zhlaví v Jaroměři, kde se vlaky klepou a jedou max. 40 a v úseku HK Smiřice max. 50. Takže kde je chyba?

Suma sumárum udělali soudruzi z NDR někde chyby - termíny a kvalita a to celou trať dále prodražuje a zpomaluje.

0/0
8.8.2016 19:00

M87i30r32o18s54l56a46v 80K83a21š35p85a23r 3822947141401

Nevím kde zůstal zdravý rozum, prostě šraňky odstranit a nahradit výstražným křížem (nechráněný přejezd) Nevím jsem laik ale tohle je postavený na hlavu.

+1/−1
8.8.2016 16:51

D49a55n41i21e55l 19T55s42c41h52e13r43n95a37y 2625722189402

tam ovsem ty vlaky taky nemuzou jet rychle

+1/0
8.8.2016 17:57

J64i25ř72í 94P77r30ů37š36a 7335412725399

Tohle neprojde přes drážní úřad jde o snížení zabezpečení,dokonce není možné ani odstranit závory a ponechat jen "blikače".

0/0
8.8.2016 21:31
Foto

J19a52n 50M28r90á84z 5680246429211

to se Jarda Dušků zase vycajchnoval...

0/−1
8.8.2016 14:50

P76e74t22r 13N43o47v87o83t71n23y 1141510391

Jarda Dušků ne, spiš předpisáři se SŽDC. Přejezdové zabezpečovací zařízení je "spuštěno" až podpisem nějaké smlouvy. I když po technické stránce se jeho stav nijak nemění.

0/0
8.8.2016 15:17

Z87d66e54n76e20k 83Š29i84t23i69n12a 2423608910775

Dopravní kuriozity Východních Čech na pokračování.

Podobné peripetie na trati HK-Jaroměř a Jaroměř-Trutnov.

Investice za miliardy a výsledky žalostné.

+1/−2
8.8.2016 14:17
Foto

J13a92n 97M53a48c96k 5827742862895

Spustte sranky, a hned je zase vytahnete.

+2/0
8.8.2016 13:02

P48a48v69e58l 34M67o22r61a60v46e17c 3572409222358

My na tu byrokracii jednou vymřeme..:-/

+4/−1
8.8.2016 12:12
Foto

B15r19o69n81i54s19l48a93v 19G20a53b84r49y69š 2702129321

Tak tohle je na "facepalm"... ;-D;-D

0/0
8.8.2016 12:02

J93o80s46e52f 20K76a74r47f39í26k 7972685556620

btw - pokud by tam nebyli závory žádné a byl tam "jenom" výstražná kříž, tak by vlaky mohly jezdit výrazně vyšší rychlostí:-P

+4/−1
8.8.2016 11:58

M84a27r84e91k 72T14u14r44n38o10v75e49c 7245232360216

No výrazně... Mám pocit, že když tam nejsou ani závory, ani světla, tak je to tzv. nechráněný přejezd a tam bude asi také nějaký limit. Nejspíš ani ne 50 km/hod, tipoval bych něco jako 30 km/hod. Takže rychleji ano, ale že by 30 oproti těm 10 byla zase taková výhra... :-)

0/−3
8.8.2016 13:52

K90a74r15e35l 46N41o88v19á94k 8419941443248

V ČR neexistují nechráněné přejezdy.

0/−1
8.8.2016 14:35

M92a49r34e62k 56T67u67r63n77o97v97e27c 7595522450766

Přiznám se, že nejsem odborníkem na železniční terminologii. Teď jsem se díval do Wikipedie, tam používají termín "zabezpečené" a případně "zabezpečené výstražným křížem" (pro což se prý někdy používá i termín "nezabezpečené"). Pokud tomu rozumíte víc, klidně to nějak rozveďte...

0/0
8.8.2016 14:50

B69o62h60u20s28l35a32v 63K30r26á53l38í75k 2961400189696

Jistě. Pokud nechráněným začnete říkat chráněné, tak pak jsou všechny chráněné - i ty, kde není ani ten výstražný kříž. Prostě úřednické žonglování. Ale všichni víme, čemu se odjakživa (a dříve i oficiálně) říká "nechráněný přejezd".

0/0
8.8.2016 21:50

J29i44ř59í 50P85r66ů55š68a 7575222765169

Když tam zůstanou jen "kříže" norma povoluje maximálně 60 km/hod ale nejsou ideální rozhledové poměry rychlost se snižuje klidně až na 10km/hod.

0/0
8.8.2016 21:33

J17a86n 88V52a42l34a78l43í33k 6956669270696

no do Horky z Chrástu jsem chodil na pivo... vlakem pak do Slatiňan

0/0
8.8.2016 11:52

Z42b40y23š38e87k 80Š66v88e57c 8394173854355

Do Horky z Chrástu jste se pěkně prošel a projel (např. Chrást u Plzně).

To já bych si rád udělal příjemnou procházku z Chrasti u Chrudimi(ě) do Horky u Chrasti a potom tratí 238 domů.

0/0
9.8.2016 17:38

P82e94t14r 50Z69d22e54n57ě22k 2394639844

Prostě Kocourkov se vším všudy jako v mnoha jiných případech. Plížíme se hlemýždím tempem k začátku 20.století.:-P

+9/−1
8.8.2016 10:34

J42a71n 61V74e45s32e77l42ý 7795528359417

Proč klíče nenechají rovnou u hasičů? V případě nouze je budou mít a když je někdo bude potřebovat tak tam jsou 24/7. :-)

+3/−2
8.8.2016 10:34

K40a68r41e20l 27Ř58e56h81á66č16e50k 9822380811352

Podle bezpečnostních předpisů musí mít klíč od přejezdu zaměstnanec řídící provoz na železnici. Pokud vydá klíče, nesmí na trať pustit vlak, popřípadě jak je víše napsáno s výrazným omezením aby nedošlo ke srážce s autem. Ono hasiči neví, kdy jede vlak.

+6/−1
8.8.2016 10:36

I53v71o 22J29a11n59á53č55e18k 8143243211162

Takže zase les padne popelem...

0/0
8.8.2016 11:20

P38e53t54r 39N68o72v20o11t80n44y 1391630811

Proč? Ve stanici je služba nonstop.

0/0
8.8.2016 13:21

G81a27b36r30i77e45l 63H95o33r69t66e32n 9341819863234

Ano.

"Ta parcela je hned u trati. Na nádraží je to zkratkou přes les slabou hodinku a půl".;-)

+1/0
8.8.2016 14:21

Z32b15y12š46e49k 52Š23v61e21c 8234653704345

Předpokládám, že máte na mysli stanici Pardubice hl.n.

Ostatní stanice a zastávky na trati 238 budou bezobslužné, řízené dálkově z Pardubic (nebo Prahy???).

0/0
9.8.2016 17:41

P72e37t81r 65N29o77v35o29t86n36y 1771570201

Spíš z Prahy - CDP. Ale to neznamená, že tam nebude nikdo sedět.

0/0
9.8.2016 19:39

T14o82m86á16š 44S89y33s 2874579380373

Hasiči klíče nepotřebují, prostě urazí nebo odříznou zámky a je to

0/0
9.8.2016 8:51

V26á42c38l14a73v 19Š63t79ě91p71á60n41e83k 5667159144601

Co vznikla samostatná SŽDC tak akorát ukázala, jak se z firmy vlastněné státem rychle udělá uřednická banda budižkničemů, která má na stolech tolik lejster, že přes ně nevidí, co se děje na zemi.

+14/−3
8.8.2016 10:25

T93o45m78á34š 88B39u48r39a 4732146784

No, ona je popisovaná situace - stejně jako několik dalších - důsledkem především letitě rigidních železničářských předpisů. a norem, vězících svými kořeny ještě v C. - K. mocnářství. Ne nadarmo se třeba " za bolševíka" říkalo, že pokud by železničáři měli dodržovat všechna dienstreglemá, nevyjelo by ani kolo. Takže těžko činit za tento obecně neblahý stav jenom SŽDC. Ta pouze pokračuje v krasojízdě rychlíkem z kterého nelze vyskočit.

+1/0
8.8.2016 20:10

M74i47c45h24a98e54l 49C85h48a30r54v77á71t 9979658473522

Závory jsou dole, vlak jezdí krokem. Závory jsou nahoře a vlak jezdí plnou rychlostí. Co je na tak jednoduché věci lidem nejasného?

+21/−1
8.8.2016 10:15

P50e12t49r 39Z85d71e93n22ě59k 2124379124

;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2016 10:35

J89i73n10d15ř84i14c53h 36Š46k42o39p27e28k 4645391490665

co je to za nesmysl ? Závory jsou uzamčeny trvale dole, takže je jistota, že přes přejezd nikdo nepojede. A proto musí je vlak pomalu ?;-D

+12/0
8.8.2016 9:59

J16i36r32i 90J94a87v70u63r48e88k 7746512122496

Tak po technické stránce je to jasné, ale mezi břevny závor stojí úřední šiml a řehtá.

+16/0
8.8.2016 10:08

J51i21n82d58ř56i53c71h 86Š92k21o21p16e18k 4725321210305

no pokud šiml nevidí, že tento přejezd ve skutečnosti není přejezdem, je nutné upravit opratě

+7/0
8.8.2016 10:19

P41e54t54r 52Z75d15e20n93ě84k 2394509464

Ne, těmi opratěmi sešlehat tu bandu lumpů, kteří tohle kočírují. Místo toho si tihle lumpové navrhnou miliónové odměny;-(

+5/0
8.8.2016 10:37

J24a78n 83S43l92o86v15í44k 3159827940938

že jsou pod zámkem neznamená, že je nemůže kdokoliv otevřít. A strojvůdce nemůže tušit, jestli jsou zrovna dole nebo nahoře.

0/−1
8.8.2016 11:37

J29i42ř20í 79E87r79b96e41n 1363684426967

Nejsou tam přejezdníky nebo podobná signalizace?

0/0
8.8.2016 12:13

J56a95n 75S16l71o64v70í24k 3319497780428

já to tam neznám, ale přejezdník se tuším umísťuje, pokud je běžně funkční přejezd výjimečně mimo provoz. Myslím, že tam tu závoru můžou klidně odstranit a nechat jen kříž, vyjde to nastejno :-)

0/0
8.8.2016 12:28

P36e71t25r 85N26o76v24o58t58n59y 1331430931

Přejezdník se umisťuje, aby byl strojvedoucí přímo informován o stavu PZZ, když takový přejezd je někde úplně mimo civilizaci a nekontrolován z přilehlých stanic. Pokud je běžně funkční PZZ mimo provoz, tak to buď vyřeší ten přejezdník a nebo výpravčí rozkazem OP.

+1/0
8.8.2016 15:02

P40e15t15r 41N18o19v55o46t86n86y 1951210981

Závoru u funkčního PZZ může někdo objet. Nebo jsou přejezdy bez závor, jen se světelnou signalizací, kde se jezdí výrazně rychleji než 10 km/h. To ten zámek na závoře přes celou šířku přejezdu je z těchto tří případů to nejbezpečnější řešení.

0/0
8.8.2016 13:23

V71á50c22l80a72v 78S62v77o53b26o64d21a 5256598539

Zmocněná osoba...To jako,že se jí někdo zmocní?:-P

+3/0
8.8.2016 9:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.