Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať je opravená, ale kvůli uzamčeným závorám musí vlaky jezdit krokem

Na nově zrekonstruované trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem jezdí vlaky u Horky u Chrudimi skoro krokem. Důvod je kuriózní. Strojvedoucí zpomalují kvůli ručně ovládaným závorám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e14t32r 21F34a79f84e40j38t 4844654707505

Že jezdí pomalu? Co se divíte. Když je na silnici 50-tka na rovné čtyřproudovce mimo zástavbu, tak je to normální?

0/0
11.8.2016 12:54

B49o18h70u91s70l49a64v 97K94r37á83l41í25k 2241710349566

"Závory otevřít smí pouze zmocněná osoba" - proboha zaměstnanec který ceduli divnou psal tu?

0/0
8.8.2016 21:53

Z67d48e14n30e46k 57Š85i70t85i43n39a 2293218590605

Pro mínusáře doporučuji si celou trať projet z HB do Trutnova a uvidí.

Další kuriozitou jsou 2 zastávky v Opatovicích a to ta nová a stará, kde vlaky zastavují a čas jízdy se prodlužuje. To si starosta a spol. u ČD vymodlili ?

Dále není rekonstruováno trutnovské zhlaví v Jaroměři, kde se vlaky klepou a jedou max. 40 a v úseku HK Smiřice max. 50. Takže kde je chyba?

Suma sumárum udělali soudruzi z NDR někde chyby - termíny a kvalita a to celou trať dále prodražuje a zpomaluje.

0/0
8.8.2016 19:00

M77i14r18o50s11l54a47v 55K29a82š34p75a47r 3782187651221

Nevím kde zůstal zdravý rozum, prostě šraňky odstranit a nahradit výstražným křížem (nechráněný přejezd) Nevím jsem laik ale tohle je postavený na hlavu.

+1/−1
8.8.2016 16:51

D15a80n27i26e66l 29T12s59c83h31e83r15n34a78y 2835762339622

tam ovsem ty vlaky taky nemuzou jet rychle

+1/0
8.8.2016 17:57

J21i15ř31í 33P11r29ů92š83a 7475222805489

Tohle neprojde přes drážní úřad jde o snížení zabezpečení,dokonce není možné ani odstranit závory a ponechat jen "blikače".

0/0
8.8.2016 21:31
Foto

J90a77n 77M27r23á39z 5420436219831

to se Jarda Dušků zase vycajchnoval...

0/−1
8.8.2016 14:50

P16e89t26r 33N63o49v93o14t50n97y 1231250961

Jarda Dušků ne, spiš předpisáři se SŽDC. Přejezdové zabezpečovací zařízení je "spuštěno" až podpisem nějaké smlouvy. I když po technické stránce se jeho stav nijak nemění.

0/0
8.8.2016 15:17

Z59d90e80n78e96k 33Š81i81t89i78n45a 2393168370165

Dopravní kuriozity Východních Čech na pokračování.

Podobné peripetie na trati HK-Jaroměř a Jaroměř-Trutnov.

Investice za miliardy a výsledky žalostné.

+1/−2
8.8.2016 14:17
Foto

J64a53n 44M89a51c36k 5987402162775

Spustte sranky, a hned je zase vytahnete.

+2/0
8.8.2016 13:02

P64a52v88e42l 70M81o35r74a79v27e36c 3412599442208

My na tu byrokracii jednou vymřeme..:-/

+4/−1
8.8.2016 12:12
Foto

B39r11o25n21i79s92l57a22v 87G49a95b63r33y73š 2692609591

Tak tohle je na "facepalm"... ;-D;-D

0/0
8.8.2016 12:02

J73o11s42e79f 91K49a28r95f20í64k 7362195796320

btw - pokud by tam nebyli závory žádné a byl tam "jenom" výstražná kříž, tak by vlaky mohly jezdit výrazně vyšší rychlostí:-P

+4/−1
8.8.2016 11:58

M92a98r78e22k 35T82u28r36n84o17v39e11c 7925742270116

No výrazně... Mám pocit, že když tam nejsou ani závory, ani světla, tak je to tzv. nechráněný přejezd a tam bude asi také nějaký limit. Nejspíš ani ne 50 km/hod, tipoval bych něco jako 30 km/hod. Takže rychleji ano, ale že by 30 oproti těm 10 byla zase taková výhra... :-)

0/−3
8.8.2016 13:52

K11a19r65e75l 67N58o12v40á46k 8619961243698

V ČR neexistují nechráněné přejezdy.

0/−1
8.8.2016 14:35

M30a13r17e27k 12T64u53r61n44o77v41e47c 7255342490896

Přiznám se, že nejsem odborníkem na železniční terminologii. Teď jsem se díval do Wikipedie, tam používají termín "zabezpečené" a případně "zabezpečené výstražným křížem" (pro což se prý někdy používá i termín "nezabezpečené"). Pokud tomu rozumíte víc, klidně to nějak rozveďte...

0/0
8.8.2016 14:50

B55o53h78u18s62l26a52v 13K64r44á95l48í74k 2731850149656

Jistě. Pokud nechráněným začnete říkat chráněné, tak pak jsou všechny chráněné - i ty, kde není ani ten výstražný kříž. Prostě úřednické žonglování. Ale všichni víme, čemu se odjakživa (a dříve i oficiálně) říká "nechráněný přejezd".

0/0
8.8.2016 21:50

J56i85ř36í 92P75r71ů61š57a 7485742875449

Když tam zůstanou jen "kříže" norma povoluje maximálně 60 km/hod ale nejsou ideální rozhledové poměry rychlost se snižuje klidně až na 10km/hod.

0/0
8.8.2016 21:33
Foto

J29a42n 77V89a55l15a52l45í60k 6746149590146

no do Horky z Chrástu jsem chodil na pivo... vlakem pak do Slatiňan

0/0
8.8.2016 11:52

Z61b67y67š14e85k 70Š91v36e81c 8684473234955

Do Horky z Chrástu jste se pěkně prošel a projel (např. Chrást u Plzně).

To já bych si rád udělal příjemnou procházku z Chrasti u Chrudimi(ě) do Horky u Chrasti a potom tratí 238 domů.

0/0
9.8.2016 17:38

P79e80t26r 60Z24d51e64n67ě44k 2114289584

Prostě Kocourkov se vším všudy jako v mnoha jiných případech. Plížíme se hlemýždím tempem k začátku 20.století.:-P

+9/−1
8.8.2016 10:34

J28a67n 42V67e14s81e81l75ý 7885238149927

Proč klíče nenechají rovnou u hasičů? V případě nouze je budou mít a když je někdo bude potřebovat tak tam jsou 24/7. :-)

+3/−2
8.8.2016 10:34

K52a62r14e94l 17Ř46e73h39á75č59e35k 9702290101602

Podle bezpečnostních předpisů musí mít klíč od přejezdu zaměstnanec řídící provoz na železnici. Pokud vydá klíče, nesmí na trať pustit vlak, popřípadě jak je víše napsáno s výrazným omezením aby nedošlo ke srážce s autem. Ono hasiči neví, kdy jede vlak.

+6/−1
8.8.2016 10:36

I62v94o 46J26a66n49á55č66e12k 8593683761862

Takže zase les padne popelem...

0/0
8.8.2016 11:20

P65e47t17r 65N76o32v17o60t47n69y 1591960361

Proč? Ve stanici je služba nonstop.

0/0
8.8.2016 13:21

G87a81b68r42i70e48l 13H30o29r80t51e95n 9471539963944

Ano.

"Ta parcela je hned u trati. Na nádraží je to zkratkou přes les slabou hodinku a půl".;-)

+1/0
8.8.2016 14:21

Z11b45y48š69e86k 73Š38v51e68c 8924953924985

Předpokládám, že máte na mysli stanici Pardubice hl.n.

Ostatní stanice a zastávky na trati 238 budou bezobslužné, řízené dálkově z Pardubic (nebo Prahy???).

0/0
9.8.2016 17:41

P25e34t85r 28N39o61v72o97t69n87y 1291720651

Spíš z Prahy - CDP. Ale to neznamená, že tam nebude nikdo sedět.

0/0
9.8.2016 19:39

T46o65m64á69š 39S77y19s 2654459330213

Hasiči klíče nepotřebují, prostě urazí nebo odříznou zámky a je to

0/0
9.8.2016 8:51

V37á49c23l53a26v 72Š76t51ě20p31á13n55e65k 5767179914341

Co vznikla samostatná SŽDC tak akorát ukázala, jak se z firmy vlastněné státem rychle udělá uřednická banda budižkničemů, která má na stolech tolik lejster, že přes ně nevidí, co se děje na zemi.

+14/−3
8.8.2016 10:25

T96o40m57á28š 95B30u37r71a 4862976634

No, ona je popisovaná situace - stejně jako několik dalších - důsledkem především letitě rigidních železničářských předpisů. a norem, vězících svými kořeny ještě v C. - K. mocnářství. Ne nadarmo se třeba " za bolševíka" říkalo, že pokud by železničáři měli dodržovat všechna dienstreglemá, nevyjelo by ani kolo. Takže těžko činit za tento obecně neblahý stav jenom SŽDC. Ta pouze pokračuje v krasojízdě rychlíkem z kterého nelze vyskočit.

+1/0
8.8.2016 20:10

M28i83c42h78a11e74l 90C88h47a28r80v96á20t 9779628433422

Závory jsou dole, vlak jezdí krokem. Závory jsou nahoře a vlak jezdí plnou rychlostí. Co je na tak jednoduché věci lidem nejasného?

+21/−1
8.8.2016 10:15

P20e98t91r 31Z85d84e68n15ě75k 2914409284

;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2016 10:35

J84i80n39d73ř23i33c36h 88Š34k54o89p85e27k 4535151250435

co je to za nesmysl ? Závory jsou uzamčeny trvale dole, takže je jistota, že přes přejezd nikdo nepojede. A proto musí je vlak pomalu ?;-D

+12/0
8.8.2016 9:59

J46i50r43i 86J94a61v86u16r41e41k 7976722722356

Tak po technické stránce je to jasné, ale mezi břevny závor stojí úřední šiml a řehtá.

+16/0
8.8.2016 10:08

J82i59n70d61ř47i50c32h 95Š53k36o54p18e64k 4185161140415

no pokud šiml nevidí, že tento přejezd ve skutečnosti není přejezdem, je nutné upravit opratě

+7/0
8.8.2016 10:19

P78e52t71r 38Z50d95e41n89ě28k 2514679814

Ne, těmi opratěmi sešlehat tu bandu lumpů, kteří tohle kočírují. Místo toho si tihle lumpové navrhnou miliónové odměny;-(

+5/0
8.8.2016 10:37

J91a37n 25S60l28o17v35í56k 3919677740208

že jsou pod zámkem neznamená, že je nemůže kdokoliv otevřít. A strojvůdce nemůže tušit, jestli jsou zrovna dole nebo nahoře.

0/−1
8.8.2016 11:37

J50i96ř17í 41E86r95b78e98n 1373104296297

Nejsou tam přejezdníky nebo podobná signalizace?

0/0
8.8.2016 12:13

J11a96n 41S63l38o71v28í97k 3639247610978

já to tam neznám, ale přejezdník se tuším umísťuje, pokud je běžně funkční přejezd výjimečně mimo provoz. Myslím, že tam tu závoru můžou klidně odstranit a nechat jen kříž, vyjde to nastejno :-)

0/0
8.8.2016 12:28

P39e56t46r 11N80o56v49o21t77n60y 1871530881

Přejezdník se umisťuje, aby byl strojvedoucí přímo informován o stavu PZZ, když takový přejezd je někde úplně mimo civilizaci a nekontrolován z přilehlých stanic. Pokud je běžně funkční PZZ mimo provoz, tak to buď vyřeší ten přejezdník a nebo výpravčí rozkazem OP.

+1/0
8.8.2016 15:02

P10e12t31r 72N68o54v91o17t94n59y 1311740701

Závoru u funkčního PZZ může někdo objet. Nebo jsou přejezdy bez závor, jen se světelnou signalizací, kde se jezdí výrazně rychleji než 10 km/h. To ten zámek na závoře přes celou šířku přejezdu je z těchto tří případů to nejbezpečnější řešení.

0/0
8.8.2016 13:23

V27á30c48l75a55v 35S44v18o12b39o59d76a 5286798599

Zmocněná osoba...To jako,že se jí někdo zmocní?:-P

+3/0
8.8.2016 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.