Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádobí létalo, protože strojvůdce jel o 30 km/h rychleji, uvedly dráhy

Cestující po hlavní železniční trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní prožili v pátek chvilku strachu o život, když ranní vlak IC 552 vjel příliš rychle do tamních oblouků a hrozilo vykolejení. „Černé skříňky“ lokomotivy později potvrdily, že strojvedoucí chyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a89k77u86b 69K75o13s 3596942460244

O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.

0/−4
30.5.2016 23:34

M52i42r98o55s59l37a16v 60Z12i95k11m69u53n87d 6408352557948

Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...

+2/0
31.5.2016 8:42

I64v62a14n 71M93a15r25e37k 6124208292

Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující . 8-o

+2/−2
30.5.2016 21:15

M93i23r24o93s64l37a35v 19Z15i16k52m63u39n54d 6168562937768

Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...

+2/0
31.5.2016 8:40

J26á26n 87K72o33t48ú50č 2596894378376

Nie, fyzikálne sily pôsobia rovnako vo vlaku aj v aute. Keby ste jazdili autom po kľukatej ceste o 30 km/h rýchlejšie, než je povolené, tiež by ste to pocítili. Akurát, že v aute nikto nemá rozložené taniere a poháre, ale naopak všetci sedia a sú pripútaní.

+3/0
31.5.2016 9:51

F60r54a21n77t58i91š75e16k 56K39u92l75d97a30n 5856587554614

Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.

+7/−3
30.5.2016 18:50

R17a63d59e18k 80H18o42l13e77c34e50k 3696250858751

A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).

+8/−2
30.5.2016 18:56

K28a77r78e90l 19O27g75o57u63n 7272691681861

ale m�, podle slovn�ku spisovn� �e�tiny je zat��ka zak�iven� cesty do oblouku, a dr�ha je (�elezni�n�) dopravn� cesta, tak�e nen� d�vod si tu st�ovat na novin��e a diskutuj�c�

0/0
30.5.2016 19:22

L94u96d34ě28k 63S10m43e74t29a96n94a 1135962491588

Tak ty vaše pičazníky také nebudou v souladu se slovníkem spisovné češtiny...

0/0
31.5.2016 8:34

P72a38v32e87l 33L59e21p53e66n80k76a 5706971455823

Díky pane Kuldane. Pro běžného čtenáře to jsou opravdu "zásadní" informace. Vůbec jsem si nebyl schopen představit jak vlak vjíždí do zatáčky. Teď když vím, že vjel do oblouku, tak je mi to jasnější.:-)

+2/0
30.5.2016 22:16

B60o26h90u72s43l89a39v 52K44r95á32l75í84k 2121590939246

Milý pane Kuldane, v moderních vlacích je stanoviště strojvedoucího většinou v řídicí kabině. A oblouk se z praktických důvodů většinou klade do zatáčky, protože kdyby byl položen na přímou trať, tak by odvedl vlak z trati do pole. Pokud byste neměl na mysli kolejový oblouk, ale traťový oblouk, tak vězte, že směrový oblouk se odborně poměrně odedávna nazývá zatáčka.

0/0
30.5.2016 23:48

M24a78r17t15i53n 41N46e97r71m46u23t 9747957288669

Ani silnice nemá zatáčky, ale oblouky. Jenže to žádného šotouše netrápí...

0/0
30.5.2016 23:57

B30o60h21u51s80l58a85v 39K48r92á44l87í63k 2881770819786

I na silnicích platí, že zatáčka je synonymum pro směrový oblouk. Ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. se to u značek A1 a A2 polopaticky vysvětluje. Ale to už by pro jednoduché koloťuky byla příliš vysoká filosofie. Pro ně když něco je oblouk, tak už to nemůže být zatáčka, a když něco je stanoviště, tak to nemůže být kabina.

0/0
31.5.2016 0:05

M26a76r83t30i14n 52N20e47r41m96u90t 9667157318309

No jo, když je někde zatáčka, musejí tam stavaři prostě postavit oblouk a k němu přechodnice

0/0
31.5.2016 0:24

M35i57r28o97s38l42a12v 71Z97i58k29m23u91n52d 6628822827338

Stanoviště strojvedoucího se nachází v kabině ...

0/0
31.5.2016 8:43

I96v24a48n 49M36a46r39e17k 6984698212

Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit . Rv

0/0
30.5.2016 18:42

B54o42h56u35s39l65a42v 62K30r62á79l87í43k 2801570159936

Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.

0/0
30.5.2016 23:50

L90u33k48á53š 38S83e32d97l33á21č18e77k 1713907137940

Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.

+3/0
30.5.2016 17:51

B72o38h46u74s80l45a27v 33K27r49á69l75í60k 2681610919646

A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?

+1/−2
30.5.2016 17:58

G80a11b15r77i87e16l 87H28o51r16t66e18n 9511219833184

Ne, protože ten Polák má za sebou porušení pravidel celou řadu a i u našeho soudu tvrdošíjně opakoval, že pokud jsou závory nahoře a bliká červené světlo, znamená to, že může přejezd projet.

+1/0
30.5.2016 18:56

B95o40h85u84s76l56a26v 51K12r36á14l65í81k 2371570599496

Taková závažná událost, při které kvůli nedodržení rychlosti dojde málem k vykolejení vlaku, také nemůže nastat bez mnohonásobného porušení pravidel - pokud tedy nejsou příčinou velmi špatná pravidla.

0/0
30.5.2016 23:52

I78v35a31n 92M67a59r58e68k 6914278742

P.Sedláčku, jezdil jsem na lokomotivách 28 let, ale na kolejích jsem nikdy "zatáčku" neviděl .

0/0
30.5.2016 18:45

B27o59h40u28s63l75a59v 65K61r78á95l34í57k 2611450139616

Tak to vám vůbec neměli dát nikdy papíry, když jste nevidomý a ještě k tomu neumíte česky.

0/0
30.5.2016 23:53

L24u84d33ě38k 60S90m71e67t38a69n18a 1925262261978

O tu vaši hantýrku tu vůbec nejde.

0/0
31.5.2016 8:38

P57a59v84e60l 86P15i51a19t92e83k 1882602263566

Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy

+3/−7
30.5.2016 17:24

M35a67r19t97i22n 64V39o13t89a92v30a 6798368911185

Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.

+7/0
30.5.2016 17:43

D30a94v52i85d 78Š18a58f13r85á27n11e36k 5797814297673

A to lokomotiva to posílá v reálném čase, protože žádný ukazatel opožděné rychlosti neexistuje.

0/−3
30.5.2016 19:09

P17a82v16e22l 23L82e34p16e28n84k91a 5296811705923

Oni měli na mysli rychlost přenosu dat. Pokud používají Windows, tak se nedivím.

+2/0
30.5.2016 22:31

M83i70r82o11s74l67a64v 72Z69i56k59m59u93n36d 6478372757198

Ano, v reálném čase ... a jak je možné, že na displejích dvou sousedních vozů jsou rozdílné údaje o rychlosti ... ?

0/0
31.5.2016 8:45

J21o11s21e29f 18Z11a18h81á69l61k71a 4893739218656

Displej bere informaci ze SW. Ten zase z otáčkových čidel podvozků a umí do výpočtu okamžité rychlosti zahrnout zprůměrování všech čtyř náprav a dokonce i opotřebení okolků. Takže zobrazená informace na displeji, co má přímo před nosem je více než přesná. Ministerský mluvka mlží, aby zklidnil laickou veřejnost.

+1/0
30.5.2016 17:49

P44a40v43e94l 20S45o66v41i24č50k48a 4526368735552

Já naopak slyšel, že infosystém je řešen přes GPS. Čidla na nápravách jsou oddělená a slouží pouze pro protismykový systém.

0/0
30.5.2016 19:07

P33e58t54r 90N16e60c81h82a58n63i91c73k58ý 7823136188830

Pravdu máte oba. Nové vagóny a pendolino to mají z podvozků a takový ten panel co dají do motoráčku to bere z GPS

0/0
30.5.2016 19:18

M69i85r82o69s12l96a41v 24Z10i64k54m86u93n59d 6698392437868

Jakého ministerského mluvku máte na müsli ? Opotřebení okolků zcela jistě nemá na vliv na nějaké měření. Víte vůbec co to je okolek ...

0/0
31.5.2016 8:49

J25a65n 24H65o74p38p 7797602227602

"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."

Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.

+12/−1
30.5.2016 17:21
Foto

T81o74m67a64s 67C45a43b51a14k 8695495884529

Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.

0/−12
30.5.2016 16:49
Foto

T93o73m45a80s 27C14a75b97a23k 8885525684319

Predikce..sorry..jízdní samozřejmě :-)

0/0
30.5.2016 16:50

Z71d26e94n73ě26k 80F12i48l81i79p 7294381911344

Jen v useku kolem usti nad orlici

0/0
30.5.2016 16:57

A82l10e96š 33J93a77v77ů92r43e42k 2442339560690

ne, nechápeš to správně. Vlaky co nebudou mít v sobě ten nový systém, nebudou moci jet rychleji než 100km/h.

+9/0
30.5.2016 17:01

A64l56e76š 48J22a87v46ů13r24e19k 2812119180910

PS: důležité je to "bez". :-)

"100 kilometrů za hodinu bez ETCS na této trati nebude možná"

0/0
30.5.2016 17:02

J75a13r74o61s76l57a83v 18K81o58š91e40k 4449125700104

pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.

+11/0
30.5.2016 16:43

P46a58v32e58l 16L32e21p67e97n72k70a 5226591295783

Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.

0/0
30.5.2016 22:35

J68a94r91o34s50l68a30v 81K17o53m16o72s68n65ý 6636941163674

nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.

0/0
30.5.2016 16:40

J21a48n 80U63l58r68y26c96h 4511507190588

"Příhoda- ten klidně opáčí,

Příhoda- zlomíme si vaz,

Příhoda- ten klidně opáčí,

vagón s poštou musí vždycky dojet včas"R^:-)

0/0
30.5.2016 16:35

M20a47r69t97i71n 60N75e17r78m74u95t 9897127768989

Tady bych upřednostnil Vyčítala s jeho muzikálním frázováním na rozdíl od V+W těžkopádného textu

Ale můžete vzít na to všichni jed,

jet vopatrně Casey dlouho nedovedd,

náhle řekl:"Ať nás třeba vezme ďas,

poštovní vagon, ten já dovezu včas!"

Někdy je život strašnější než v černejch snech,

někdy má člověk počkat, nebejt samej spěch,

Casey kouká a voči ho bolejí,

proti sobě vidí vlak v tý samý koleji :D

0/0
31.5.2016 0:03

T78o14m93á39š 16P16a27v53l61í66k 7297230371

Finanční postih ok, ale proč přeřazení? Jaká je pravděpodobnost, že se mu to "povede" znova? Pokud není de*il, tak daleko teď menší než u ostatních fírů...

+5/−3
30.5.2016 16:31

B75o80h51u32s39l65a44v 56K61r30á95l65í32k 2541900149696

Vlak není auto, aby se jezdilo metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy.

+4/0
30.5.2016 16:48

T15o67m68á65š 49P96a72v45l24í28k 7147400511

A fírové nejsou řidiči. Narozdíl od nich chodí na psychotesty a pravidelné přezkušování.

0/−2
30.5.2016 16:56

B53o20h93u55s92l50a98v 24K47r78á46l42í43k 2571410199196

Tzv. "fírové" jsou řidiči drážních vozidel. Chápu, že vy v běžném hovoru používáte oficiální označení "osoba řídící drážní vozidlo na dráze železniční", ale někteří lidé jsou tak líní, že sousloví "osoba řídící vozidlo" nahrazují slovem řidič.

Jak říká § 46b zákona o drahách "ŘÍDIT drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího."

Ano, někteří řidiči nepotřebují žádné zkoušky ani průkazy (například řidiči nemotorových vozidel), jiní skládají zkoušku jednorázově, jiní chodí na přezkoušení opakovaně, a i požadavky na zdravotní a psychickou způsobilost jsou různé. Ale řidič je pořád řidič.

Původně ovšem byla řeč o tom, že v některých oborech dopravy je zvykem pravidla dodržovat, a v jiných jsou pravidla jen pro smích.

+1/0
30.5.2016 17:57

M50i93l98a70n 61C59h18a68l17u24p12a 7344666307303

JJ, auto není vlak a tudíž může klídně frčet metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy ... Bohužel dle této pitomé teorie to na silnicích vypadá!

+1/0
30.5.2016 16:59

A37l57e88š 54J21a22v60ů44r21e28k 2162529300860

protože je to velké porušení předpisů. Veze plný vlak lidí .... . Něco jako když v autě pojedeš na 50tce 120. Také by za to měli sebrat řidičák.

+1/0
30.5.2016 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.