Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádobí létalo, protože strojvůdce jel o 30 km/h rychleji, uvedly dráhy

Cestující po hlavní železniční trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní prožili v pátek chvilku strachu o život, když ranní vlak IC 552 vjel příliš rychle do tamních oblouků a hrozilo vykolejení. „Černé skříňky“ lokomotivy později potvrdily, že strojvedoucí chyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a12k10u25b 13K12o29s 3586292890604

O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.

0/−4
30.5.2016 23:34

M31i37r20o68s11l48a16v 20Z48i39k71m34u84n36d 6378172327838

Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...

+2/0
31.5.2016 8:42

I94v19a35n 10M32a78r71e62k 6734228522

Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující . 8-o

+2/−2
30.5.2016 21:15

M35i37r86o57s26l22a29v 61Z66i41k31m34u49n11d 6198302767248

Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...

+2/0
31.5.2016 8:40

J87á75n 94K95o73t34ú79č 2346314148416

Nie, fyzikálne sily pôsobia rovnako vo vlaku aj v aute. Keby ste jazdili autom po kľukatej ceste o 30 km/h rýchlejšie, než je povolené, tiež by ste to pocítili. Akurát, že v aute nikto nemá rozložené taniere a poháre, ale naopak všetci sedia a sú pripútaní.

+3/0
31.5.2016 9:51

F95r47a73n92t66i22š11e84k 76K68u24l18d54a64n 5526727844854

Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.

+7/−3
30.5.2016 18:50

R97a23d57e93k 47H84o46l56e38c63e61k 3766900908241

A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).

+8/−2
30.5.2016 18:56

K29a70r92e56l 40O81g87o17u45n 7102551731671

ale m�, podle slovn�ku spisovn� �e�tiny je zat��ka zak�iven� cesty do oblouku, a dr�ha je (�elezni�n�) dopravn� cesta, tak�e nen� d�vod si tu st�ovat na novin��e a diskutuj�c�

0/0
30.5.2016 19:22

L50u41d30ě60k 94S48m32e90t83a12n98a 1885562191838

Tak ty vaše pičazníky také nebudou v souladu se slovníkem spisovné češtiny...

0/0
31.5.2016 8:34

P47a32v10e76l 32L92e34p92e58n26k53a 5136201155213

Díky pane Kuldane. Pro běžného čtenáře to jsou opravdu "zásadní" informace. Vůbec jsem si nebyl schopen představit jak vlak vjíždí do zatáčky. Teď když vím, že vjel do oblouku, tak je mi to jasnější.:-)

+2/0
30.5.2016 22:16

B92o91h20u78s16l95a42v 10K80r52á67l32í44k 2671920679836

Milý pane Kuldane, v moderních vlacích je stanoviště strojvedoucího většinou v řídicí kabině. A oblouk se z praktických důvodů většinou klade do zatáčky, protože kdyby byl položen na přímou trať, tak by odvedl vlak z trati do pole. Pokud byste neměl na mysli kolejový oblouk, ale traťový oblouk, tak vězte, že směrový oblouk se odborně poměrně odedávna nazývá zatáčka.

0/0
30.5.2016 23:48

M71a14r68t22i10n 78N51e73r25m47u71t 9447507448229

Ani silnice nemá zatáčky, ale oblouky. Jenže to žádného šotouše netrápí...

0/0
30.5.2016 23:57

B84o72h18u17s77l77a13v 86K15r32á28l33í64k 2691890359646

I na silnicích platí, že zatáčka je synonymum pro směrový oblouk. Ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. se to u značek A1 a A2 polopaticky vysvětluje. Ale to už by pro jednoduché koloťuky byla příliš vysoká filosofie. Pro ně když něco je oblouk, tak už to nemůže být zatáčka, a když něco je stanoviště, tak to nemůže být kabina.

0/0
31.5.2016 0:05

M57a69r41t15i45n 97N92e22r68m14u90t 9587697648409

No jo, když je někde zatáčka, musejí tam stavaři prostě postavit oblouk a k němu přechodnice

0/0
31.5.2016 0:24

M17i55r47o71s59l85a88v 16Z67i27k63m89u81n54d 6868132357228

Stanoviště strojvedoucího se nachází v kabině ...

0/0
31.5.2016 8:43

I16v85a80n 12M16a48r73e24k 6944198722

Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit . Rv

0/0
30.5.2016 18:42

B22o38h44u66s86l26a18v 32K27r74á78l68í63k 2721870819186

Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.

0/0
30.5.2016 23:50

L21u67k81á10š 65S45e63d77l58á14č48e97k 1973447907790

Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.

+3/0
30.5.2016 17:51

B42o55h87u29s33l93a38v 77K80r17á47l37í27k 2271390289666

A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?

+1/−2
30.5.2016 17:58

G65a13b37r36i71e55l 92H80o87r38t21e69n 9341299393874

Ne, protože ten Polák má za sebou porušení pravidel celou řadu a i u našeho soudu tvrdošíjně opakoval, že pokud jsou závory nahoře a bliká červené světlo, znamená to, že může přejezd projet.

+1/0
30.5.2016 18:56

B87o30h26u98s61l84a27v 38K14r29á57l96í35k 2601410749296

Taková závažná událost, při které kvůli nedodržení rychlosti dojde málem k vykolejení vlaku, také nemůže nastat bez mnohonásobného porušení pravidel - pokud tedy nejsou příčinou velmi špatná pravidla.

0/0
30.5.2016 23:52

I40v41a41n 62M52a69r10e94k 6484448652

P.Sedláčku, jezdil jsem na lokomotivách 28 let, ale na kolejích jsem nikdy "zatáčku" neviděl .

0/0
30.5.2016 18:45

B27o17h55u87s17l48a38v 95K22r29á14l80í85k 2971320529976

Tak to vám vůbec neměli dát nikdy papíry, když jste nevidomý a ještě k tomu neumíte česky.

0/0
30.5.2016 23:53

L94u54d37ě95k 45S50m92e86t96a34n45a 1605262131238

O tu vaši hantýrku tu vůbec nejde.

0/0
31.5.2016 8:38

P49a60v21e95l 72P68i88a86t31e44k 1622102363606

Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy

+3/−7
30.5.2016 17:24

M55a64r29t27i11n 10V92o17t68a80v66a 6628118201245

Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.

+7/0
30.5.2016 17:43

D92a45v94i25d 89Š40a34f86r35á78n38e15k 5677154607823

A to lokomotiva to posílá v reálném čase, protože žádný ukazatel opožděné rychlosti neexistuje.

0/−3
30.5.2016 19:09

P49a66v35e51l 69L25e42p24e13n29k42a 5916391395203

Oni měli na mysli rychlost přenosu dat. Pokud používají Windows, tak se nedivím.

+2/0
30.5.2016 22:31

M67i78r71o37s98l66a84v 45Z29i31k76m93u48n72d 6948352117178

Ano, v reálném čase ... a jak je možné, že na displejích dvou sousedních vozů jsou rozdílné údaje o rychlosti ... ?

0/0
31.5.2016 8:45

J97o26s95e75f 67Z54a77h12á79l22k69a 4973419578956

Displej bere informaci ze SW. Ten zase z otáčkových čidel podvozků a umí do výpočtu okamžité rychlosti zahrnout zprůměrování všech čtyř náprav a dokonce i opotřebení okolků. Takže zobrazená informace na displeji, co má přímo před nosem je více než přesná. Ministerský mluvka mlží, aby zklidnil laickou veřejnost.

+1/0
30.5.2016 17:49

P67a70v35e94l 76S61o26v64i30č15k30a 4916318935512

Já naopak slyšel, že infosystém je řešen přes GPS. Čidla na nápravách jsou oddělená a slouží pouze pro protismykový systém.

0/0
30.5.2016 19:07

P17e93t40r 83N40e22c24h90a21n27i59c95k85ý 7723746318880

Pravdu máte oba. Nové vagóny a pendolino to mají z podvozků a takový ten panel co dají do motoráčku to bere z GPS

0/0
30.5.2016 19:18

M29i96r79o11s68l39a33v 55Z80i61k74m69u47n61d 6568172387148

Jakého ministerského mluvku máte na müsli ? Opotřebení okolků zcela jistě nemá na vliv na nějaké měření. Víte vůbec co to je okolek ...

0/0
31.5.2016 8:49

J75a67n 56H26o82p53p 7787242767272

"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."

Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.

+12/−1
30.5.2016 17:21
Foto

T64o40m91a55s 83C41a71b33a24k 8505485634169

Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.

0/−12
30.5.2016 16:49
Foto

T38o59m60a49s 31C72a64b13a87k 8565675974629

Predikce..sorry..jízdní samozřejmě :-)

0/0
30.5.2016 16:50

Z41d13e23n35ě31k 54F61i16l89i50p 7684281851164

Jen v useku kolem usti nad orlici

0/0
30.5.2016 16:57

A89l32e92š 86J64a22v60ů27r66e32k 2142579500220

ne, nechápeš to správně. Vlaky co nebudou mít v sobě ten nový systém, nebudou moci jet rychleji než 100km/h.

+9/0
30.5.2016 17:01

A23l76e82š 33J56a30v98ů68r20e87k 2282939110100

PS: důležité je to "bez". :-)

"100 kilometrů za hodinu bez ETCS na této trati nebude možná"

0/0
30.5.2016 17:02

J48a18r90o30s44l66a74v 80K94o69š12e85k 4129235460904

pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.

+11/0
30.5.2016 16:43

P31a73v13e49l 91L22e67p45e70n64k16a 5316221145683

Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.

0/0
30.5.2016 22:35

J70a20r59o78s57l40a82v 22K83o47m42o80s23n30ý 6706281853314

nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.

0/0
30.5.2016 16:40

J28a66n 54U89l61r17y35c50h 4551597790608

"Příhoda- ten klidně opáčí,

Příhoda- zlomíme si vaz,

Příhoda- ten klidně opáčí,

vagón s poštou musí vždycky dojet včas"R^:-)

0/0
30.5.2016 16:35

M52a68r89t10i41n 74N51e44r87m59u47t 9607297128599

Tady bych upřednostnil Vyčítala s jeho muzikálním frázováním na rozdíl od V+W těžkopádného textu

Ale můžete vzít na to všichni jed,

jet vopatrně Casey dlouho nedovedd,

náhle řekl:"Ať nás třeba vezme ďas,

poštovní vagon, ten já dovezu včas!"

Někdy je život strašnější než v černejch snech,

někdy má člověk počkat, nebejt samej spěch,

Casey kouká a voči ho bolejí,

proti sobě vidí vlak v tý samý koleji :D

0/0
31.5.2016 0:03

T41o53m25á10š 45P30a98v92l46í24k 7807580521

Finanční postih ok, ale proč přeřazení? Jaká je pravděpodobnost, že se mu to "povede" znova? Pokud není de*il, tak daleko teď menší než u ostatních fírů...

+5/−3
30.5.2016 16:31

B52o17h84u33s41l33a93v 73K89r22á88l94í76k 2511430679296

Vlak není auto, aby se jezdilo metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy.

+4/0
30.5.2016 16:48

T92o70m58á56š 93P95a39v59l43í40k 7527740531

A fírové nejsou řidiči. Narozdíl od nich chodí na psychotesty a pravidelné přezkušování.

0/−2
30.5.2016 16:56

B85o60h26u97s90l80a74v 23K29r94á17l85í50k 2411360149686

Tzv. "fírové" jsou řidiči drážních vozidel. Chápu, že vy v běžném hovoru používáte oficiální označení "osoba řídící drážní vozidlo na dráze železniční", ale někteří lidé jsou tak líní, že sousloví "osoba řídící vozidlo" nahrazují slovem řidič.

Jak říká § 46b zákona o drahách "ŘÍDIT drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího."

Ano, někteří řidiči nepotřebují žádné zkoušky ani průkazy (například řidiči nemotorových vozidel), jiní skládají zkoušku jednorázově, jiní chodí na přezkoušení opakovaně, a i požadavky na zdravotní a psychickou způsobilost jsou různé. Ale řidič je pořád řidič.

Původně ovšem byla řeč o tom, že v některých oborech dopravy je zvykem pravidla dodržovat, a v jiných jsou pravidla jen pro smích.

+1/0
30.5.2016 17:57

M77i65l35a27n 30C19h98a94l58u20p54a 7734976917503

JJ, auto není vlak a tudíž může klídně frčet metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy ... Bohužel dle této pitomé teorie to na silnicích vypadá!

+1/0
30.5.2016 16:59

A97l46e35š 38J78a77v59ů61r92e15k 2732749510700

protože je to velké porušení předpisů. Veze plný vlak lidí .... . Něco jako když v autě pojedeš na 50tce 120. Také by za to měli sebrat řidičák.

+1/0
30.5.2016 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.