Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádobí létalo, protože strojvůdce jel o 30 km/h rychleji, uvedly dráhy

Cestující po hlavní železniční trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní prožili v pátek chvilku strachu o život, když ranní vlak IC 552 vjel příliš rychle do tamních oblouků a hrozilo vykolejení. „Černé skříňky“ lokomotivy později potvrdily, že strojvedoucí chyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a78k36u72b 54K76o95s 3726532170354

O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.

0/−4
30.5.2016 23:34

M60i40r53o73s57l36a16v 51Z31i58k74m55u31n21d 6538572277578

Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...

+2/0
31.5.2016 8:42

I15v92a70n 58M37a85r23e56k 6974328402

Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující . 8-o

+2/−2
30.5.2016 21:15

M38i85r95o71s90l60a84v 51Z18i94k36m30u44n96d 6248702337148

Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...

+2/0
31.5.2016 8:40

J60á11n 28K78o24t48ú23č 2636114138676

Nie, fyzikálne sily pôsobia rovnako vo vlaku aj v aute. Keby ste jazdili autom po kľukatej ceste o 30 km/h rýchlejšie, než je povolené, tiež by ste to pocítili. Akurát, že v aute nikto nemá rozložené taniere a poháre, ale naopak všetci sedia a sú pripútaní.

+3/0
31.5.2016 9:51

F59r11a38n82t21i92š72e78k 82K39u60l67d16a18n 5626787714364

Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.

+7/−3
30.5.2016 18:50

R61a22d25e89k 51H47o31l21e58c70e56k 3586360588811

A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).

+8/−2
30.5.2016 18:56

K83a58r92e96l 47O32g13o51u90n 7492731981421

ale m�, podle slovn�ku spisovn� �e�tiny je zat��ka zak�iven� cesty do oblouku, a dr�ha je (�elezni�n�) dopravn� cesta, tak�e nen� d�vod si tu st�ovat na novin��e a diskutuj�c�

0/0
30.5.2016 19:22

L22u69d61ě68k 51S37m49e89t52a68n59a 1895602101438

Tak ty vaše pičazníky také nebudou v souladu se slovníkem spisovné češtiny...

0/0
31.5.2016 8:34

P11a32v34e12l 12L84e31p59e68n80k34a 5136571705333

Díky pane Kuldane. Pro běžného čtenáře to jsou opravdu "zásadní" informace. Vůbec jsem si nebyl schopen představit jak vlak vjíždí do zatáčky. Teď když vím, že vjel do oblouku, tak je mi to jasnější.:-)

+2/0
30.5.2016 22:16

B49o76h47u87s98l88a19v 87K16r97á19l91í40k 2881430169856

Milý pane Kuldane, v moderních vlacích je stanoviště strojvedoucího většinou v řídicí kabině. A oblouk se z praktických důvodů většinou klade do zatáčky, protože kdyby byl položen na přímou trať, tak by odvedl vlak z trati do pole. Pokud byste neměl na mysli kolejový oblouk, ale traťový oblouk, tak vězte, že směrový oblouk se odborně poměrně odedávna nazývá zatáčka.

0/0
30.5.2016 23:48

M32a69r50t68i25n 70N96e56r89m20u91t 9867267348909

Ani silnice nemá zatáčky, ale oblouky. Jenže to žádného šotouše netrápí...

0/0
30.5.2016 23:57

B28o28h29u81s52l72a10v 54K90r43á27l14í91k 2921890699356

I na silnicích platí, že zatáčka je synonymum pro směrový oblouk. Ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. se to u značek A1 a A2 polopaticky vysvětluje. Ale to už by pro jednoduché koloťuky byla příliš vysoká filosofie. Pro ně když něco je oblouk, tak už to nemůže být zatáčka, a když něco je stanoviště, tak to nemůže být kabina.

0/0
31.5.2016 0:05

M73a47r80t87i29n 64N34e16r49m41u19t 9777277108889

No jo, když je někde zatáčka, musejí tam stavaři prostě postavit oblouk a k němu přechodnice

0/0
31.5.2016 0:24

M73i27r72o22s69l61a63v 23Z32i25k58m34u97n66d 6148622987498

Stanoviště strojvedoucího se nachází v kabině ...

0/0
31.5.2016 8:43

I65v22a78n 53M13a97r63e94k 6744138402

Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit . Rv

0/0
30.5.2016 18:42

B90o75h73u42s37l39a73v 30K77r10á72l20í34k 2571720709396

Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.

0/0
30.5.2016 23:50

L35u48k44á77š 20S37e60d86l20á29č24e73k 1573747857600

Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.

+3/0
30.5.2016 17:51

B81o41h48u84s90l69a36v 40K42r30á49l92í12k 2531940409376

A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?

+1/−2
30.5.2016 17:58

G33a68b36r67i62e79l 48H22o55r27t19e59n 9551299343864

Ne, protože ten Polák má za sebou porušení pravidel celou řadu a i u našeho soudu tvrdošíjně opakoval, že pokud jsou závory nahoře a bliká červené světlo, znamená to, že může přejezd projet.

+1/0
30.5.2016 18:56

B59o52h26u34s84l47a65v 22K14r44á88l86í67k 2841660349836

Taková závažná událost, při které kvůli nedodržení rychlosti dojde málem k vykolejení vlaku, také nemůže nastat bez mnohonásobného porušení pravidel - pokud tedy nejsou příčinou velmi špatná pravidla.

0/0
30.5.2016 23:52

I16v59a91n 29M60a98r71e45k 6524268792

P.Sedláčku, jezdil jsem na lokomotivách 28 let, ale na kolejích jsem nikdy "zatáčku" neviděl .

0/0
30.5.2016 18:45

B86o10h25u15s51l11a77v 16K52r84á12l24í62k 2271900609546

Tak to vám vůbec neměli dát nikdy papíry, když jste nevidomý a ještě k tomu neumíte česky.

0/0
30.5.2016 23:53

L69u59d84ě74k 19S94m28e36t66a33n65a 1345222121238

O tu vaši hantýrku tu vůbec nejde.

0/0
31.5.2016 8:38

P41a15v76e15l 96P78i84a77t21e80k 1402822883296

Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy

+3/−7
30.5.2016 17:24

M39a69r12t88i91n 37V94o38t96a26v55a 6238898381315

Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.

+7/0
30.5.2016 17:43

D96a85v93i36d 30Š62a28f80r82á74n82e57k 5867444957623

A to lokomotiva to posílá v reálném čase, protože žádný ukazatel opožděné rychlosti neexistuje.

0/−3
30.5.2016 19:09

P66a25v26e98l 40L65e59p34e47n96k13a 5176591595823

Oni měli na mysli rychlost přenosu dat. Pokud používají Windows, tak se nedivím.

+2/0
30.5.2016 22:31

M87i55r55o24s94l45a55v 67Z65i20k87m29u23n19d 6788182927108

Ano, v reálném čase ... a jak je možné, že na displejích dvou sousedních vozů jsou rozdílné údaje o rychlosti ... ?

0/0
31.5.2016 8:45

J63o87s97e73f 38Z90a40h36á69l87k33a 4583209318326

Displej bere informaci ze SW. Ten zase z otáčkových čidel podvozků a umí do výpočtu okamžité rychlosti zahrnout zprůměrování všech čtyř náprav a dokonce i opotřebení okolků. Takže zobrazená informace na displeji, co má přímo před nosem je více než přesná. Ministerský mluvka mlží, aby zklidnil laickou veřejnost.

+1/0
30.5.2016 17:49

P91a93v11e40l 30S10o26v20i57č59k87a 4516468455242

Já naopak slyšel, že infosystém je řešen přes GPS. Čidla na nápravách jsou oddělená a slouží pouze pro protismykový systém.

0/0
30.5.2016 19:07

P67e88t20r 17N94e70c83h23a27n64i82c68k75ý 7673436178100

Pravdu máte oba. Nové vagóny a pendolino to mají z podvozků a takový ten panel co dají do motoráčku to bere z GPS

0/0
30.5.2016 19:18

M66i95r31o24s77l76a72v 98Z46i77k50m23u49n48d 6938892547298

Jakého ministerského mluvku máte na müsli ? Opotřebení okolků zcela jistě nemá na vliv na nějaké měření. Víte vůbec co to je okolek ...

0/0
31.5.2016 8:49

J44a48n 13H35o61p17p 7807832757472

"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."

Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.

+12/−1
30.5.2016 17:21
Foto

T41o50m52a23s 52C87a83b49a24k 8105895214469

Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.

0/−12
30.5.2016 16:49
Foto

T10o76m25a87s 77C30a47b97a67k 8965415444239

Predikce..sorry..jízdní samozřejmě :-)

0/0
30.5.2016 16:50

Z93d10e35n67ě94k 35F37i69l61i63p 7544751541394

Jen v useku kolem usti nad orlici

0/0
30.5.2016 16:57

A33l11e95š 76J68a74v79ů16r59e58k 2632299140250

ne, nechápeš to správně. Vlaky co nebudou mít v sobě ten nový systém, nebudou moci jet rychleji než 100km/h.

+9/0
30.5.2016 17:01

A83l90e52š 14J10a65v95ů20r21e49k 2622669150390

PS: důležité je to "bez". :-)

"100 kilometrů za hodinu bez ETCS na této trati nebude možná"

0/0
30.5.2016 17:02

J25a60r43o12s75l18a74v 66K10o64š75e48k 4629865500754

pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.

+11/0
30.5.2016 16:43

P14a75v30e21l 85L69e21p50e74n87k42a 5226881565243

Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.

0/0
30.5.2016 22:35

J12a68r50o90s97l25a61v 53K95o49m27o89s87n37ý 6616121193694

nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.

0/0
30.5.2016 16:40

J45a44n 85U45l92r53y54c49h 4911367870748

"Příhoda- ten klidně opáčí,

Příhoda- zlomíme si vaz,

Příhoda- ten klidně opáčí,

vagón s poštou musí vždycky dojet včas"R^:-)

0/0
30.5.2016 16:35

M61a76r53t49i73n 78N22e95r51m60u52t 9317347718679

Tady bych upřednostnil Vyčítala s jeho muzikálním frázováním na rozdíl od V+W těžkopádného textu

Ale můžete vzít na to všichni jed,

jet vopatrně Casey dlouho nedovedd,

náhle řekl:"Ať nás třeba vezme ďas,

poštovní vagon, ten já dovezu včas!"

Někdy je život strašnější než v černejch snech,

někdy má člověk počkat, nebejt samej spěch,

Casey kouká a voči ho bolejí,

proti sobě vidí vlak v tý samý koleji :D

0/0
31.5.2016 0:03

T79o32m22á23š 84P33a52v53l21í37k 7657740961

Finanční postih ok, ale proč přeřazení? Jaká je pravděpodobnost, že se mu to "povede" znova? Pokud není de*il, tak daleko teď menší než u ostatních fírů...

+5/−3
30.5.2016 16:31

B45o58h32u34s65l31a86v 50K45r47á63l81í89k 2221280839916

Vlak není auto, aby se jezdilo metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy.

+4/0
30.5.2016 16:48

T64o21m31á85š 74P26a79v22l12í50k 7197320421

A fírové nejsou řidiči. Narozdíl od nich chodí na psychotesty a pravidelné přezkušování.

0/−2
30.5.2016 16:56

B22o17h14u24s60l92a38v 27K65r12á83l26í43k 2841580409946

Tzv. "fírové" jsou řidiči drážních vozidel. Chápu, že vy v běžném hovoru používáte oficiální označení "osoba řídící drážní vozidlo na dráze železniční", ale někteří lidé jsou tak líní, že sousloví "osoba řídící vozidlo" nahrazují slovem řidič.

Jak říká § 46b zákona o drahách "ŘÍDIT drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího."

Ano, někteří řidiči nepotřebují žádné zkoušky ani průkazy (například řidiči nemotorových vozidel), jiní skládají zkoušku jednorázově, jiní chodí na přezkoušení opakovaně, a i požadavky na zdravotní a psychickou způsobilost jsou různé. Ale řidič je pořád řidič.

Původně ovšem byla řeč o tom, že v některých oborech dopravy je zvykem pravidla dodržovat, a v jiných jsou pravidla jen pro smích.

+1/0
30.5.2016 17:57

M20i33l69a28n 72C54h53a21l69u41p52a 7224626797763

JJ, auto není vlak a tudíž může klídně frčet metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy ... Bohužel dle této pitomé teorie to na silnicích vypadá!

+1/0
30.5.2016 16:59

A28l12e34š 55J77a74v61ů35r55e74k 2972189470680

protože je to velké porušení předpisů. Veze plný vlak lidí .... . Něco jako když v autě pojedeš na 50tce 120. Také by za to měli sebrat řidičák.

+1/0
30.5.2016 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.