- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!
V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.
Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.
No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )
Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.
A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil
Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.
Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".
Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.
Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...
Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...
... Kdo s nima
pojede,
větru, dešti
ujede,
pěkně se
projede,
a na čase získá!
A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.