Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík se ve velké rychlosti naklonil, nádobí létalo, cestující se báli

Hlavní železniční trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je plná oblouků, proto na ní musí všichni strojvedoucí zpomalit. V pátek ráno to však strojvedoucí „ícéčka“ od Přerova do Prahy neudělal a k tragickému neštěstí chybělo jen málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E86m77i90l34i79á46n 42V25a92n66ě21k 5893673389963

J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!;-O

0/0
28.5.2016 21:53

B91o93h28u41s70l89a45v 64K54r22á42l52í22k 2921790369496

V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.

https://www.youtube.com/watch?v=TmMBSDq4LF8

+3/0
28.5.2016 14:56

J71i67ř17í 20L95i50e95t93a56v94e23c 8413429113489

Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.

0/0
28.5.2016 9:51

M49i44l60o12š 70D77v86o33ř51á22k 8455217466921

No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )

0/−3
28.5.2016 11:38

J30i32ř23í 39K71o27c10u31r85e94k 6535324465238

Odborář nejsem, firma odbory nemá. A taky si to pamatuju. A taky Eschede a Moravany.

0/0
28.5.2016 13:32

I93v31o 32Z21d21e93b13o77r41s77k65ý 3703831440651

Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.

0/−9
28.5.2016 8:26

D96a59l38i58b11o36r 72O10n11d70r82a 1487280570643

A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil

+1/−2
28.5.2016 7:57

M57i47c40h73a38l 30G88r34u10n52t 9885514896448

Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.

+1/−1
28.5.2016 7:32

R73a10d43e64k 64J87a45n25a73t45a 9865306304312

Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".

Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.

0/0
28.5.2016 10:24

J50i37ř54í 84K29o76c29u27r40e20k 6155454185358

GPS má několik nevýhod. Jedna z nich je ta, že nefunguje v tunelu. Ta druhá je ještě horší - nedokáže spolehlivě rozpoznat, na které koleji je vlak. 1000x se najde, jedenkrát ne. To máme každý týden chybu určení koleje.

0/0
28.5.2016 13:12

M37i15c21h83a81e64l 37S69t49a82n62o68v29s42k73ý 6937855178984

Proč GPS, vždyť každá lokomotiva i náklaďák má tachograf, ne? A do budoucna by měl být všude už zmiňovaný evropský bezpečnostní systém..

0/0
28.5.2016 19:31

M67a82r71t97i14n 32R23u25z56i69c32k59a 1292798206867

Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...

+1/0
28.5.2016 7:14
Foto

J68a34n 12K48ř64í93ž 3799871711311

Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...

+1/−1
28.5.2016 6:08

R60a57d85e53k 45V34o97k45á49l 1510648177164

... Kdo s nima

pojede,

větru, dešti

ujede,

pěkně se

projede,

a na čase získá!

+7/0
28.5.2016 1:52

M61a68r49t79i10n 27T33v42r88d18y 3553150693828

A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.

+5/−1
28.5.2016 1:11

Z68d44e73n12e83k 35S82e70i65d38l 6134335970607

Svicarsko???? Pro boha8-o8-o

+11/−2
28.5.2016 2:51

M83i39l67a31n 60L28i50n78h24a23r79t 8704476877716

Vipadá to fakt hrozně, když se to y poplete...;-)

+1/0
28.5.2016 7:32

B48o40h47u75s50l38a11v 75K48r80á80l33í89k 2131210769766

Jak jen může někoho napadnout napsat Swytzerland (Suysse, Schweyz, Svyzzera) s "i", že?

0/0
28.5.2016 14:29

M28a71r58t58i49n 33T53v51r42d88y 3293600323238

ad nevidime za hranice ...Presne tak. Cesi tam neradi koukaji, protoze Zapadacke trendy jsou az moc. Radeji opatrne. To ze se clovek dostane z Norimberka Eurostarem az do Barcelony, to je jina pohadka. U nas to chcipne na 820ce a na Slovensku jeste min. Mala a clenita zeme? Rekl bych ze Japonsko je snad jeste clenitejsi. Jenze u nas se mysli max na 20let a pak se to zase predelava. Maximalse se doda oblibena veticka, "co by lidi delali, alespon dubou mit praci". A to je ono. Belgie a Holandsko jsou mensi. Japonsko asi hornatejsi.

+1/−2
28.5.2016 1:08

M86a93r98t26i96n 64T56v56r32d81y 3633290503788

ostuda ...ne normalni ceska povaha. Uz se nejak nepoustime do "Zadnych velkych akci" :) od doby Karla IV :)). Rychlovlak na 80, mrakodrap maximalne 78m vysoky, a kdyz uz se to prolakne a postavi se jeden, tak druhy radsi uz zase ne, a tak podobne polovicate zakony, vse tak nejak na 2x, tak uz se nedivim :))

+1/0
28.5.2016 0:56

M93a59r75t13i45n 13T51v75r39d22y 3973170933348

...jo kdyz jsou i po modernizaci v 21 stoleti nase zatacky vytuneny na uctyhodnych 80km neni se co divit. Strojvedouci jednal spravne. Posadili ho rychliku, tak se snazil tomu prizpusobit jizdu. Jo ze je to jako v cernych baronech> "dali jsem Vam zbrane, ale ne naboje" za to asi nemuze. Alespon pan Dusek vi, cim se musim courat kazdy patek do Olomouce a zpet. Jo kdyby se kluci zamysleli (ne tak hluboko jako zacina spanek) a pozorovali by trendy ve svete, tak uz by se v socialistickem VTM docetly ze rychlovlaky zacinaji na 150km/h. Jo to je tak kdyz nekomu UJEDE VLAK :))

+1/−5
28.5.2016 0:51

J18i48ř81í 25K26o66c92u39r90e85k 6235224295718

Bože to jsou kecy. Vy jako myslíte, že když se upraví trať mezi Prahou a Kolínem, tak se zbytek udělá sám? V tomhle místě se na to ještě nešáhlo. A proč? Běžte se zeptat místních - u nich vlaky nezastavují, tak proč by měly jezdit rychle.

0/0
28.5.2016 13:17

O49n76d94r30e81j 73K56a81l23m25a24n 1290716214642

Z článku plyne jediná věc. Na tom úsek je omezení rychlosti na 80Km/h úplně zbytečný. Když se přimontujou talířky, tak se to dá pálit i 140.

+8/0
28.5.2016 0:19
Foto

T85o28m89á70š 32M48i82h98a47l13i83k 1859644683895

Možno defekt ;-D

0/0
27.5.2016 23:43

M89a33r82t79i36n 61K27ř77í35ž 9293772360357

Kdyby cestující nebyli lemplové a správně vyvažovali, určitě by to šlo i rychlejc...

+12/−2
27.5.2016 23:09

M65a11r96e94k 81D74e14m67č33á50k 9965324656765

Rok 2016, hlavní železniční tah v zemi, maximální rychlost 80 km/h. To je ostuda.

+7/−5
27.5.2016 22:52

M56a26j96k87a 91Š22u32m35b89e45r90o84v12á 3685493641505

Jestli se nepletu, tak treba v tom zminovanem Santiagu byla v miste nehody taky osmdesatka, takze to neni nic ojedineleho. Jsme mala a clenita zeme, mezi jednotlivymi stanicemi jsou kratke vzdalenosti, tak logicky nema smysl stavet tady Shinkanzen, ten by se na svoji maximalku ani nerozjel a uz by zase brzdil.

+3/−6
27.5.2016 23:03
Foto

B54r22o57n43i46s16l87a14v 89G64a32b66r81y85š 2562699841

Proč se ohlížíte jen na Českou republiku? Vy nevidíte, kde ČR leží? Vy nevidíte za hranice našeho státu?

Ta vysokorychlostní trať by byla součástí evropských koridorů. Doprava v Evropě je už tak propojená a na celém území tak využívaná, že je nesmysl omezovat se jen na to, že je jen Česká republika a okolo nic.

+10/−1
27.5.2016 23:12

R69a60d37e40k 85J23a12n40a20t60a 9135956714452

Klaiskcý blud. Vysokorychlostí vlak se rozjíždí rychle, cca na 10km, na 5km je schopen zastavit. Už dnes na "pomalých" tratích tu máme vlaky, které jezdí 100km bez zastávky, tak nevím, kde je problém. Navíc nemusí každý spoj stavět ve všech zastávkách. V Němcku jsou u ICE obvyklé zastávky po 30-40 km, v těch méně zajímavých holt staví třeba každý druhý vlak.

+3/−1
27.5.2016 23:32

P27a67v10e52l 20O17b43d20r20ž19á83l11e57k 6106684178582

Zkuste nakreslit trať přes katastr nějaké obce a přitom tam neudělejte zastávku... jakou máte šanci od ní získat kladné vyjádření pro stavební povolení?

Proč máme u nás na dálnicích sjezdy každých 5 km, kdežto v Německu klidně až po 50km? Totéž.

0/0
27.5.2016 23:40
Foto

B44r25o27n97i87s37l20a67v 97G54a12b35r54y84š 2172289291

Jo, u nás je to něco jiného, ale proč bychom se nemohli poučit ze zahraničí? Není důvod přepisovat teorii a shazovat výzkumy jen proto, že se nějaký politik křiví realitu, někomu se něco nechce, nemůže nebo se něco nelíbí. Je potřeba hledat cesty, jak toho ideálu dosáhnout a ne hledat výmluvy.

0/0
28.5.2016 0:07

P14a97v81e42l 46O61b50d59r50ž27á55l83e65k 6126714128112

V pořádku, cesty jsou všeobecně známé - zákon o liniových stavbách, kdy se omezí možnost občanů, nátlakových skupin a i obcí zasahovat do stavebních řízení u silnic, železnic atd...

Ale od 90. let tu máme nastavené prostředí, kdy jen takový nápad je sprosté slovo a hned by ječelo tolik lidí, že si nikdo netroufne to prosadit.

+2/0
28.5.2016 1:26

M68a80r54t46i38n 40R88u83z21i61c40k83a 1642338766827

Me se nelibi, ze se nemohou k tomu vyjadrit obcane, to je jedna ze svobod, kterou mame a meli bychom mit... Problem je v lidech, kteri u nas obecne ke vsemu musi mit negativisticke postoje a spoustu pripominek casto i nesmyslnych... Napr. za barakem je stara zel. trat, hluk jak prase a nikdo neprotestuje, kdyz se ma trat rekonstruovat, blokuji stavbu, pritom rekonstrouvana trat je vyrazne mene hlucna...

+3/0
28.5.2016 7:24
Foto

J37i94ř69í 35D25v96o62ř75á47k 5475199630838

Proč u nás mluvíme česky, kdežto v Německu klidně německy ? Totéž.

0/0
28.5.2016 6:44

M42a52r40t33i52n 25R36u72z81i74c67k91a 1582358986207

Pak nemaji byt ty dalnice tak drahe...

0/0
28.5.2016 7:19

P75e84t93r 78L10u37d16a11n76e84k 1717274777973

Koukám na mapu na dálnici z Berlína do Hamburku, která vede na německé poměry pustinou a sjezdy tam maj víceméně stejně často jak u nás. Jeden na 5-10km. Tam kudy jsem tam kdy jel si taky nepamatuju, že by tam sjezdy byly nějak málo často.To jste si možná spletl s benzínkama, ty tam jsou méně často než u nás.

0/0
28.5.2016 7:46

M90a30r35e98k 78D18e98m59č22á18k 9495194546295

Shinkanzen nepotřebujeme, ale VRT (Berlín) - Praha - Brno - (Vídeň, Ostrava) s rychlostí cca 300 km/h bychom pro naše děti / vnuky postavit měli. Mohlo by to vést klidně poblíž D1, plány na to jsou, dotace na to v EU jsou, politicky by to bylo taky dobré - čím víc investic z EU, tím větší šance, že nás v krizových momentech nenechají na pospas východu. Pokud povede VRT Berlín - Vídeň mimo ČR, tak budeme asi navždy mimo hru, na dotace si už nesáhneme.

+6/−1
28.5.2016 1:57

K12a43r66e71l 62V64l71k 7629250838

Na pospas vychodu v krizovych momentech??? WTF???

0/−1
28.5.2016 3:59

J82i14ř46í 39K56o66c53u18r94e83k 6835464655588

No třeba demarkační linie. A pak 53. a 68. rok. Že by naši lidé otročili pro USA? No otročili pro SSSR v uranových dolech. Potřebný počet politických vězňů se vždy dá získat. Třeba zákonem o znalosti angličtiny, která je trestná.

0/−1
28.5.2016 13:29

K55a89r20e25l 71V84l39k 7909810858

Tak na tenhle blabol se da tezko rict neco jinyho ne: WTF? WTF? WTF? WTF?

0/0
29.5.2016 5:56

J97i43ř28í 98Z64a22t35l37o15u50k26a74l 3718699131546

To je rozšířený omyl, vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí) a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

+3/0
28.5.2016 4:42

J63i40ř24í 70K44o65c76u17r25e71k 6545564895398

Jsou tady dva rozdíly: Santiago je cílová stanice a ten oblouk s Vmax 80 km/h je pár km od místa zastavení rychlovlaku. Zatímco: Bezpráví je uprostřed ničeho a nejbližší zastávka rychlovlaku je v nedohlednu.

0/0
28.5.2016 13:23

J54a91n 31P60r41i23c48h53y53s81t57a56l 8401248423

Jak jste prisla na ten "Shinkanzen"?

Tento zpusob levopisu je nejak v diskusi oblibeny. Ze by s tim prisel nejaky redaktor?

(Ten japonsky vlak se jmenuje Shinkansen)

0/0
29.5.2016 23:36
Foto

B80r28o50n22i27s30l97a75v 21G50a42b65r20y82š 2912679781

Jo. Je to ostuda. Ale to by tady nesměli být tací, kterým se zdá vysokorychlostní trať přehnaná nebo zbytečná. Ten konzervatismus a řeči typu "my to tady nepotřebujeme, kdo tím bude jezdit, je to zbytečné" nás neuvěřitelně brzdí.

My tady se tady jen hádáme a Poláci si staví dálnice a vysokorychlostní tratě!

+9/−1
27.5.2016 23:05

V46á74c95l33a52v 21Z37e89l16i20n86k42a 2232870343612

Srovnejte si prosím rozlohu Polska s Českem, dále se podívejte na reliéf krajiny a pak si dejte facku a jděte do postele. Nemá valný význam tady ze sebe dělat fyzikálního a technického analfabeta.

+3/−10
27.5.2016 23:32
Foto

B74r44o53n13i44s72l18a56v 25G20a19b98r56y37š 2692619231

Spíš byste si měl nafackovat sám za to, co jste teď vyplodil. Už paní před Vámi jsem psal, že bychom se neměli chovat, že jsme v Evropě sami. Je hloupost si při takovém propojení hrát si na vlastním písečku. Ale bylo by rozumné budovat funkční a rychlý evropský dopravní systém.

Pokud jste to nepochopil teď, pak to zkuste ráno, protože ráno je moudřejší večera. A pokud Vám to nedojde ani ráno, navštivte nějakou odborně zaměřenou konferenci a to, co jste tady napsal mě, můžete říct i jim.

Máte-li jiný nápad, rád si ho přečtu.

+5/−1
27.5.2016 23:59

V77í19ť65a 28K18r37u17t22i31š 1200204205437

A kdo chce a potřebuje cestovat takovým transevropskym železničním systémem? Počet těch lidí bude exponenciálne ubývat se vzdálenosti. Tudíž počet cestujících ze směru H, SK, A nebo PL do DE a zpět je naprosto zanedbatelný.

0/−2
28.5.2016 1:49
Foto

B96r62o17n14i45s48l48a64v 44G73a66b49r18y42š 2112389421

Jak to můžete vědět? Teď nikdo necestuje, protože není čím cestovat. Jak už jsem psal: nesmíte vidět jen Českou republiku, ale i její okolí.

+1/0
28.5.2016 9:17

M78a49r35t28i44n 78R68u42z66i16c45k89a 1222628976457

A nenapadlo vas, ze si treba nekdo hleda praci v rozumne dojezdove vzdalenosti, a vrt + navazna regionalni doprava vam rozsiri meznosti? Napadlo vas, ze je kolikrat rychlejsi vrt nez letadlo? Ze nekreri radeji uvolni dalnici a pojedou radeji vlakem? Nechcete treba zrusit ruzynske letiste, nepotrebujeme ho, nez to letadlo vzlitne, tak bude zas v brne pristavat, na to je CR malou zemi...

+3/0
28.5.2016 7:33
Foto

B81r22o56n90i51s90l31a22v 58G42a44b97r77y10š 2942159831

No jistě. Já třeba bydlím v Brně a pracuju v Praze. Do Prahy se mi stěhovat nechce, tak čekám, kdy se postaví VRT, protože hodinové dojíždění už zvládnu. :-)

0/0
28.5.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.