Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík se ve velké rychlosti naklonil, nádobí létalo, cestující se báli

Hlavní železniční trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je plná oblouků, proto na ní musí všichni strojvedoucí zpomalit. V pátek ráno to však strojvedoucí „ícéčka“ od Přerova do Prahy neudělal a k tragickému neštěstí chybělo jen málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E34m31i91l97i44á19n 57V40a50n16ě65k 5573113829553

J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!;-O

0/0
28.5.2016 21:53

B18o85h50u75s17l44a81v 98K86r63á11l19í11k 2851750909356

V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.

https://www.youtube.com/watch?v=TmMBSDq4LF8

+3/0
28.5.2016 14:56

J44i31ř30í 16L67i28e22t71a14v46e92c 8183429753589

Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.

0/0
28.5.2016 9:51

M17i42l63o90š 62D37v80o45ř51á32k 8145447436101

No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )

0/−3
28.5.2016 11:38

J39i23ř78í 61K49o49c67u38r13e12k 6965874895548

Odborář nejsem, firma odbory nemá. A taky si to pamatuju. A taky Eschede a Moravany.

0/0
28.5.2016 13:32

I86v51o 11Z67d32e84b38o97r63s84k78ý 3823621820771

Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.

0/−9
28.5.2016 8:26

D71a57l91i28b92o13r 61O78n54d91r23a 1327330330773

A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil

+1/−2
28.5.2016 7:57

M48i62c41h59a56l 90G97r87u31n88t 9855414596938

Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.

+1/−1
28.5.2016 7:32

R82a66d86e83k 59J41a54n15a69t96a 9515346714562

Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".

Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.

0/0
28.5.2016 10:24

J15i74ř84í 46K26o50c13u36r86e72k 6695694395168

GPS má několik nevýhod. Jedna z nich je ta, že nefunguje v tunelu. Ta druhá je ještě horší - nedokáže spolehlivě rozpoznat, na které koleji je vlak. 1000x se najde, jedenkrát ne. To máme každý týden chybu určení koleje.

0/0
28.5.2016 13:12

M70i12c84h71a35e36l 48S72t90a33n43o92v44s18k31ý 6287515228224

Proč GPS, vždyť každá lokomotiva i náklaďák má tachograf, ne? A do budoucna by měl být všude už zmiňovaný evropský bezpečnostní systém..

0/0
28.5.2016 19:31

M36a80r65t73i56n 66R25u82z57i72c67k83a 1442398896797

Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...

+1/0
28.5.2016 7:14
Foto

J32a86n 84K49ř81í23ž 3419821611131

Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...

+1/−1
28.5.2016 6:08

R32a16d94e14k 67V31o57k56á12l 1350158387374

... Kdo s nima

pojede,

větru, dešti

ujede,

pěkně se

projede,

a na čase získá!

+7/0
28.5.2016 1:52

M14a20r52t90i98n 32T48v97r62d53y 3383980413668

A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.

+5/−1
28.5.2016 1:11

Z22d48e82n21e53k 43S19e87i52d14l 6464365860377

Svicarsko???? Pro boha8-o8-o

+11/−2
28.5.2016 2:51

M73i92l58a79n 39L39i32n41h59a22r14t 8694616657156

Vipadá to fakt hrozně, když se to y poplete...;-)

+1/0
28.5.2016 7:32

B36o64h84u26s88l85a31v 26K83r70á11l63í47k 2941850229216

Jak jen může někoho napadnout napsat Swytzerland (Suysse, Schweyz, Svyzzera) s "i", že?

0/0
28.5.2016 14:29

M35a87r63t16i81n 85T42v10r89d16y 3333970493738

ad nevidime za hranice ...Presne tak. Cesi tam neradi koukaji, protoze Zapadacke trendy jsou az moc. Radeji opatrne. To ze se clovek dostane z Norimberka Eurostarem az do Barcelony, to je jina pohadka. U nas to chcipne na 820ce a na Slovensku jeste min. Mala a clenita zeme? Rekl bych ze Japonsko je snad jeste clenitejsi. Jenze u nas se mysli max na 20let a pak se to zase predelava. Maximalse se doda oblibena veticka, "co by lidi delali, alespon dubou mit praci". A to je ono. Belgie a Holandsko jsou mensi. Japonsko asi hornatejsi.

+1/−2
28.5.2016 1:08

M56a32r46t77i81n 50T69v47r77d52y 3753740193388

ostuda ...ne normalni ceska povaha. Uz se nejak nepoustime do "Zadnych velkych akci" :) od doby Karla IV :)). Rychlovlak na 80, mrakodrap maximalne 78m vysoky, a kdyz uz se to prolakne a postavi se jeden, tak druhy radsi uz zase ne, a tak podobne polovicate zakony, vse tak nejak na 2x, tak uz se nedivim :))

+1/0
28.5.2016 0:56

M74a83r46t73i10n 92T43v73r12d98y 3533770523258

...jo kdyz jsou i po modernizaci v 21 stoleti nase zatacky vytuneny na uctyhodnych 80km neni se co divit. Strojvedouci jednal spravne. Posadili ho rychliku, tak se snazil tomu prizpusobit jizdu. Jo ze je to jako v cernych baronech> "dali jsem Vam zbrane, ale ne naboje" za to asi nemuze. Alespon pan Dusek vi, cim se musim courat kazdy patek do Olomouce a zpet. Jo kdyby se kluci zamysleli (ne tak hluboko jako zacina spanek) a pozorovali by trendy ve svete, tak uz by se v socialistickem VTM docetly ze rychlovlaky zacinaji na 150km/h. Jo to je tak kdyz nekomu UJEDE VLAK :))

+1/−5
28.5.2016 0:51

J98i78ř97í 27K43o95c53u41r11e26k 6135704505878

Bože to jsou kecy. Vy jako myslíte, že když se upraví trať mezi Prahou a Kolínem, tak se zbytek udělá sám? V tomhle místě se na to ještě nešáhlo. A proč? Běžte se zeptat místních - u nich vlaky nezastavují, tak proč by měly jezdit rychle.

0/0
28.5.2016 13:17

O20n20d39r17e76j 14K34a15l69m59a97n 1560406824292

Z článku plyne jediná věc. Na tom úsek je omezení rychlosti na 80Km/h úplně zbytečný. Když se přimontujou talířky, tak se to dá pálit i 140.

+8/0
28.5.2016 0:19
Foto

T47o34m14á97š 54M47i97h54a57l40i22k 1839434823305

Možno defekt ;-D

0/0
27.5.2016 23:43

M69a39r52t55i62n 90K68ř45í10ž 9473902930197

Kdyby cestující nebyli lemplové a správně vyvažovali, určitě by to šlo i rychlejc...

+12/−2
27.5.2016 23:09

M47a29r86e65k 70D21e62m91č98á71k 9955504216655

Rok 2016, hlavní železniční tah v zemi, maximální rychlost 80 km/h. To je ostuda.

+7/−5
27.5.2016 22:52

M80a75j63k30a 90Š31u48m88b68e13r84o29v38á 3775873131595

Jestli se nepletu, tak treba v tom zminovanem Santiagu byla v miste nehody taky osmdesatka, takze to neni nic ojedineleho. Jsme mala a clenita zeme, mezi jednotlivymi stanicemi jsou kratke vzdalenosti, tak logicky nema smysl stavet tady Shinkanzen, ten by se na svoji maximalku ani nerozjel a uz by zase brzdil.

+3/−6
27.5.2016 23:03
Foto

B16r38o52n56i22s32l30a37v 70G66a55b15r51y35š 6865684450

Proč se ohlížíte jen na Českou republiku? Vy nevidíte, kde ČR leží? Vy nevidíte za hranice našeho státu?

Ta vysokorychlostní trať by byla součástí evropských koridorů. Doprava v Evropě je už tak propojená a na celém území tak využívaná, že je nesmysl omezovat se jen na to, že je jen Česká republika a okolo nic.

+10/−1
27.5.2016 23:12

R27a98d72e69k 58J60a82n80a51t81a 9835146944222

Klaiskcý blud. Vysokorychlostí vlak se rozjíždí rychle, cca na 10km, na 5km je schopen zastavit. Už dnes na "pomalých" tratích tu máme vlaky, které jezdí 100km bez zastávky, tak nevím, kde je problém. Navíc nemusí každý spoj stavět ve všech zastávkách. V Němcku jsou u ICE obvyklé zastávky po 30-40 km, v těch méně zajímavých holt staví třeba každý druhý vlak.

+3/−1
27.5.2016 23:32

P42a96v32e58l 52O33b17d18r68ž11á21l28e12k 6576784768132

Zkuste nakreslit trať přes katastr nějaké obce a přitom tam neudělejte zastávku... jakou máte šanci od ní získat kladné vyjádření pro stavební povolení?

Proč máme u nás na dálnicích sjezdy každých 5 km, kdežto v Německu klidně až po 50km? Totéž.

0/0
27.5.2016 23:40
Foto

B28r67o42n63i79s28l57a76v 68G75a69b49r46y33š 6745544230

Jo, u nás je to něco jiného, ale proč bychom se nemohli poučit ze zahraničí? Není důvod přepisovat teorii a shazovat výzkumy jen proto, že se nějaký politik křiví realitu, někomu se něco nechce, nemůže nebo se něco nelíbí. Je potřeba hledat cesty, jak toho ideálu dosáhnout a ne hledat výmluvy.

0/0
28.5.2016 0:07

P17a29v75e44l 45O38b19d40r71ž58á39l58e35k 6116734788922

V pořádku, cesty jsou všeobecně známé - zákon o liniových stavbách, kdy se omezí možnost občanů, nátlakových skupin a i obcí zasahovat do stavebních řízení u silnic, železnic atd...

Ale od 90. let tu máme nastavené prostředí, kdy jen takový nápad je sprosté slovo a hned by ječelo tolik lidí, že si nikdo netroufne to prosadit.

+2/0
28.5.2016 1:26

M84a37r78t78i26n 14R11u74z63i41c47k29a 1642868526567

Me se nelibi, ze se nemohou k tomu vyjadrit obcane, to je jedna ze svobod, kterou mame a meli bychom mit... Problem je v lidech, kteri u nas obecne ke vsemu musi mit negativisticke postoje a spoustu pripominek casto i nesmyslnych... Napr. za barakem je stara zel. trat, hluk jak prase a nikdo neprotestuje, kdyz se ma trat rekonstruovat, blokuji stavbu, pritom rekonstrouvana trat je vyrazne mene hlucna...

+3/0
28.5.2016 7:24
Foto

J43i71ř57í 37D55v81o38ř33á32k 5185689270288

Proč u nás mluvíme česky, kdežto v Německu klidně německy ? Totéž.

0/0
28.5.2016 6:44

M43a73r94t69i52n 47R47u74z44i90c25k74a 1682818956717

Pak nemaji byt ty dalnice tak drahe...

0/0
28.5.2016 7:19

P21e16t71r 86L11u91d39a26n51e46k 1137974557553

Koukám na mapu na dálnici z Berlína do Hamburku, která vede na německé poměry pustinou a sjezdy tam maj víceméně stejně často jak u nás. Jeden na 5-10km. Tam kudy jsem tam kdy jel si taky nepamatuju, že by tam sjezdy byly nějak málo často.To jste si možná spletl s benzínkama, ty tam jsou méně často než u nás.

0/0
28.5.2016 7:46

M17a45r82e56k 29D66e51m58č21á48k 9145814976805

Shinkanzen nepotřebujeme, ale VRT (Berlín) - Praha - Brno - (Vídeň, Ostrava) s rychlostí cca 300 km/h bychom pro naše děti / vnuky postavit měli. Mohlo by to vést klidně poblíž D1, plány na to jsou, dotace na to v EU jsou, politicky by to bylo taky dobré - čím víc investic z EU, tím větší šance, že nás v krizových momentech nenechají na pospas východu. Pokud povede VRT Berlín - Vídeň mimo ČR, tak budeme asi navždy mimo hru, na dotace si už nesáhneme.

+6/−1
28.5.2016 1:57

K62a86r98e41l 60V20l11k 7959400278

Na pospas vychodu v krizovych momentech??? WTF???

0/−1
28.5.2016 3:59

J50i44ř77í 28K16o44c49u29r87e82k 6785904225618

No třeba demarkační linie. A pak 53. a 68. rok. Že by naši lidé otročili pro USA? No otročili pro SSSR v uranových dolech. Potřebný počet politických vězňů se vždy dá získat. Třeba zákonem o znalosti angličtiny, která je trestná.

0/−1
28.5.2016 13:29

K39a29r62e94l 32V81l29k 7929570838

Tak na tenhle blabol se da tezko rict neco jinyho ne: WTF? WTF? WTF? WTF?

0/0
29.5.2016 5:56

J88i59ř13í 65Z93a44t16l48o51u39k78a32l 3728409151146

To je rozšířený omyl, vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí) a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

+3/0
28.5.2016 4:42

J64i62ř20í 97K62o70c74u47r12e41k 6575164735588

Jsou tady dva rozdíly: Santiago je cílová stanice a ten oblouk s Vmax 80 km/h je pár km od místa zastavení rychlovlaku. Zatímco: Bezpráví je uprostřed ničeho a nejbližší zastávka rychlovlaku je v nedohlednu.

0/0
28.5.2016 13:23

J96a57n 85P93r38i55c40h83y34s52t75a40l 8491818823

Jak jste prisla na ten "Shinkanzen"?

Tento zpusob levopisu je nejak v diskusi oblibeny. Ze by s tim prisel nejaky redaktor?

(Ten japonsky vlak se jmenuje Shinkansen)

0/0
29.5.2016 23:36
Foto

B16r55o32n89i27s27l65a82v 59G31a27b84r65y62š 6625864100

Jo. Je to ostuda. Ale to by tady nesměli být tací, kterým se zdá vysokorychlostní trať přehnaná nebo zbytečná. Ten konzervatismus a řeči typu "my to tady nepotřebujeme, kdo tím bude jezdit, je to zbytečné" nás neuvěřitelně brzdí.

My tady se tady jen hádáme a Poláci si staví dálnice a vysokorychlostní tratě!

+9/−1
27.5.2016 23:05

V74á92c41l30a45v 78Z11e58l73i80n37k66a 2312310313912

Srovnejte si prosím rozlohu Polska s Českem, dále se podívejte na reliéf krajiny a pak si dejte facku a jděte do postele. Nemá valný význam tady ze sebe dělat fyzikálního a technického analfabeta.

+3/−10
27.5.2016 23:32
Foto

B63r94o84n35i26s55l40a40v 73G35a72b21r70y73š 6305714650

Spíš byste si měl nafackovat sám za to, co jste teď vyplodil. Už paní před Vámi jsem psal, že bychom se neměli chovat, že jsme v Evropě sami. Je hloupost si při takovém propojení hrát si na vlastním písečku. Ale bylo by rozumné budovat funkční a rychlý evropský dopravní systém.

Pokud jste to nepochopil teď, pak to zkuste ráno, protože ráno je moudřejší večera. A pokud Vám to nedojde ani ráno, navštivte nějakou odborně zaměřenou konferenci a to, co jste tady napsal mě, můžete říct i jim.

Máte-li jiný nápad, rád si ho přečtu.

+5/−1
27.5.2016 23:59

V75í65ť55a 50K61r70u76t30i40š 1530464385267

A kdo chce a potřebuje cestovat takovým transevropskym železničním systémem? Počet těch lidí bude exponenciálne ubývat se vzdálenosti. Tudíž počet cestujících ze směru H, SK, A nebo PL do DE a zpět je naprosto zanedbatelný.

0/−2
28.5.2016 1:49
Foto

B38r98o95n92i11s66l76a60v 82G28a61b10r55y19š 6155894870

Jak to můžete vědět? Teď nikdo necestuje, protože není čím cestovat. Jak už jsem psal: nesmíte vidět jen Českou republiku, ale i její okolí.

+1/0
28.5.2016 9:17

M59a65r10t54i65n 74R50u11z34i18c14k84a 1122938126577

A nenapadlo vas, ze si treba nekdo hleda praci v rozumne dojezdove vzdalenosti, a vrt + navazna regionalni doprava vam rozsiri meznosti? Napadlo vas, ze je kolikrat rychlejsi vrt nez letadlo? Ze nekreri radeji uvolni dalnici a pojedou radeji vlakem? Nechcete treba zrusit ruzynske letiste, nepotrebujeme ho, nez to letadlo vzlitne, tak bude zas v brne pristavat, na to je CR malou zemi...

+3/0
28.5.2016 7:33
Foto

B96r73o24n76i72s62l94a15v 91G47a93b50r16y60š 6705404510

No jistě. Já třeba bydlím v Brně a pracuju v Praze. Do Prahy se mi stěhovat nechce, tak čekám, kdy se postaví VRT, protože hodinové dojíždění už zvládnu. :-)

0/0
28.5.2016 9:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.