Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík se ve velké rychlosti naklonil, nádobí létalo, cestující se báli

Hlavní železniční trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je plná oblouků, proto na ní musí všichni strojvedoucí zpomalit. V pátek ráno to však strojvedoucí „ícéčka“ od Přerova do Prahy neudělal a k tragickému neštěstí chybělo jen málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E24m42i78l62i23á82n 22V10a94n74ě30k 5403173229283

J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!;-O

0/0
28.5.2016 21:53

B28o66h21u10s11l70a27v 63K82r90á30l37í26k 2261460189716

V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.

https://www.youtube.com/watch?v=TmMBSDq4LF8

+3/0
28.5.2016 14:56

J40i25ř36í 42L81i87e28t29a67v69e34c 8953939253219

Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.

0/0
28.5.2016 9:51

M22i47l29o58š 94D54v11o39ř96á78k 8945707916541

No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )

0/−3
28.5.2016 11:38

J95i82ř57í 65K57o98c90u85r84e46k 6785914795438

Odborář nejsem, firma odbory nemá. A taky si to pamatuju. A taky Eschede a Moravany.

0/0
28.5.2016 13:32

I11v92o 66Z87d74e18b24o77r96s86k23ý 3263391850381

Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.

0/−9
28.5.2016 8:26

D63a85l26i36b74o70r 85O75n39d45r25a 1297360610813

A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil

+1/−2
28.5.2016 7:57

M79i12c73h67a37l 13G21r16u95n82t 9395274856698

Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.

+1/−1
28.5.2016 7:32

R52a41d69e15k 56J31a60n61a65t15a 9715246274362

Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".

Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.

0/0
28.5.2016 10:24

J52i58ř88í 86K26o24c17u20r51e71k 6575344525788

GPS má několik nevýhod. Jedna z nich je ta, že nefunguje v tunelu. Ta druhá je ještě horší - nedokáže spolehlivě rozpoznat, na které koleji je vlak. 1000x se najde, jedenkrát ne. To máme každý týden chybu určení koleje.

0/0
28.5.2016 13:12

M30i52c44h53a10e15l 86S14t55a24n79o40v31s28k46ý 6687955238854

Proč GPS, vždyť každá lokomotiva i náklaďák má tachograf, ne? A do budoucna by měl být všude už zmiňovaný evropský bezpečnostní systém..

0/0
28.5.2016 19:31

M83a63r46t93i51n 11R70u62z41i88c97k56a 1312778806407

Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...

+1/0
28.5.2016 7:14
Foto

J22a69n 27K23ř21í49ž 3479131731171

Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...

+1/−1
28.5.2016 6:08

R84a91d88e73k 82V74o43k48á67l 1240838587924

... Kdo s nima

pojede,

větru, dešti

ujede,

pěkně se

projede,

a na čase získá!

+7/0
28.5.2016 1:52

M52a38r51t54i25n 57T66v58r61d50y 3863340983778

A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.

+5/−1
28.5.2016 1:11

Z98d74e44n25e42k 30S44e25i78d73l 6674155320237

Svicarsko???? Pro boha8-o8-o

+11/−2
28.5.2016 2:51

M82i19l66a56n 62L76i74n84h68a94r32t 8554166577336

Vipadá to fakt hrozně, když se to y poplete...;-)

+1/0
28.5.2016 7:32

B51o12h49u83s96l44a73v 33K97r50á38l57í36k 2591770859196

Jak jen může někoho napadnout napsat Swytzerland (Suysse, Schweyz, Svyzzera) s "i", že?

0/0
28.5.2016 14:29

M34a53r75t51i82n 39T70v31r12d24y 3153480923868

ad nevidime za hranice ...Presne tak. Cesi tam neradi koukaji, protoze Zapadacke trendy jsou az moc. Radeji opatrne. To ze se clovek dostane z Norimberka Eurostarem az do Barcelony, to je jina pohadka. U nas to chcipne na 820ce a na Slovensku jeste min. Mala a clenita zeme? Rekl bych ze Japonsko je snad jeste clenitejsi. Jenze u nas se mysli max na 20let a pak se to zase predelava. Maximalse se doda oblibena veticka, "co by lidi delali, alespon dubou mit praci". A to je ono. Belgie a Holandsko jsou mensi. Japonsko asi hornatejsi.

+1/−2
28.5.2016 1:08

M23a86r91t36i71n 28T31v35r77d18y 3853670163348

ostuda ...ne normalni ceska povaha. Uz se nejak nepoustime do "Zadnych velkych akci" :) od doby Karla IV :)). Rychlovlak na 80, mrakodrap maximalne 78m vysoky, a kdyz uz se to prolakne a postavi se jeden, tak druhy radsi uz zase ne, a tak podobne polovicate zakony, vse tak nejak na 2x, tak uz se nedivim :))

+1/0
28.5.2016 0:56

M28a47r34t90i18n 23T30v61r80d80y 3673710773618

...jo kdyz jsou i po modernizaci v 21 stoleti nase zatacky vytuneny na uctyhodnych 80km neni se co divit. Strojvedouci jednal spravne. Posadili ho rychliku, tak se snazil tomu prizpusobit jizdu. Jo ze je to jako v cernych baronech> "dali jsem Vam zbrane, ale ne naboje" za to asi nemuze. Alespon pan Dusek vi, cim se musim courat kazdy patek do Olomouce a zpet. Jo kdyby se kluci zamysleli (ne tak hluboko jako zacina spanek) a pozorovali by trendy ve svete, tak uz by se v socialistickem VTM docetly ze rychlovlaky zacinaji na 150km/h. Jo to je tak kdyz nekomu UJEDE VLAK :))

+1/−5
28.5.2016 0:51

J93i29ř67í 83K15o62c24u70r44e33k 6165664865988

Bože to jsou kecy. Vy jako myslíte, že když se upraví trať mezi Prahou a Kolínem, tak se zbytek udělá sám? V tomhle místě se na to ještě nešáhlo. A proč? Běžte se zeptat místních - u nich vlaky nezastavují, tak proč by měly jezdit rychle.

0/0
28.5.2016 13:17

O74n66d65r25e32j 45K13a64l89m23a40n 1780656604152

Z článku plyne jediná věc. Na tom úsek je omezení rychlosti na 80Km/h úplně zbytečný. Když se přimontujou talířky, tak se to dá pálit i 140.

+8/0
28.5.2016 0:19
Foto

T20o67m98á50š 69M40i58h50a11l61i52k 1209574123105

Možno defekt ;-D

0/0
27.5.2016 23:43

M84a50r36t31i85n 24K24ř52í49ž 9413582390387

Kdyby cestující nebyli lemplové a správně vyvažovali, určitě by to šlo i rychlejc...

+12/−2
27.5.2016 23:09

M54a53r35e96k 62D64e34m64č17á26k 9265674266265

Rok 2016, hlavní železniční tah v zemi, maximální rychlost 80 km/h. To je ostuda.

+7/−5
27.5.2016 22:52

M63a62j78k35a 54Š61u88m38b88e52r44o74v90á 3945253581185

Jestli se nepletu, tak treba v tom zminovanem Santiagu byla v miste nehody taky osmdesatka, takze to neni nic ojedineleho. Jsme mala a clenita zeme, mezi jednotlivymi stanicemi jsou kratke vzdalenosti, tak logicky nema smysl stavet tady Shinkanzen, ten by se na svoji maximalku ani nerozjel a uz by zase brzdil.

+3/−6
27.5.2016 23:03
Foto

B21r11o29n94i57s36l55a56v 92G77a45b77r34y19š 2622699961

Proč se ohlížíte jen na Českou republiku? Vy nevidíte, kde ČR leží? Vy nevidíte za hranice našeho státu?

Ta vysokorychlostní trať by byla součástí evropských koridorů. Doprava v Evropě je už tak propojená a na celém území tak využívaná, že je nesmysl omezovat se jen na to, že je jen Česká republika a okolo nic.

+10/−1
27.5.2016 23:12

R60a89d69e16k 13J77a49n25a64t82a 9615876734382

Klaiskcý blud. Vysokorychlostí vlak se rozjíždí rychle, cca na 10km, na 5km je schopen zastavit. Už dnes na "pomalých" tratích tu máme vlaky, které jezdí 100km bez zastávky, tak nevím, kde je problém. Navíc nemusí každý spoj stavět ve všech zastávkách. V Němcku jsou u ICE obvyklé zastávky po 30-40 km, v těch méně zajímavých holt staví třeba každý druhý vlak.

+3/−1
27.5.2016 23:32

P49a57v18e15l 66O95b30d16r36ž33á78l61e82k 6536604648432

Zkuste nakreslit trať přes katastr nějaké obce a přitom tam neudělejte zastávku... jakou máte šanci od ní získat kladné vyjádření pro stavební povolení?

Proč máme u nás na dálnicích sjezdy každých 5 km, kdežto v Německu klidně až po 50km? Totéž.

0/0
27.5.2016 23:40
Foto

B80r14o92n44i35s88l12a17v 33G79a79b91r52y92š 2682289491

Jo, u nás je to něco jiného, ale proč bychom se nemohli poučit ze zahraničí? Není důvod přepisovat teorii a shazovat výzkumy jen proto, že se nějaký politik křiví realitu, někomu se něco nechce, nemůže nebo se něco nelíbí. Je potřeba hledat cesty, jak toho ideálu dosáhnout a ne hledat výmluvy.

0/0
28.5.2016 0:07

P95a30v25e14l 95O73b76d53r62ž46á37l51e93k 6956644988482

V pořádku, cesty jsou všeobecně známé - zákon o liniových stavbách, kdy se omezí možnost občanů, nátlakových skupin a i obcí zasahovat do stavebních řízení u silnic, železnic atd...

Ale od 90. let tu máme nastavené prostředí, kdy jen takový nápad je sprosté slovo a hned by ječelo tolik lidí, že si nikdo netroufne to prosadit.

+2/0
28.5.2016 1:26

M80a83r80t93i23n 67R16u96z42i26c50k23a 1822398196427

Me se nelibi, ze se nemohou k tomu vyjadrit obcane, to je jedna ze svobod, kterou mame a meli bychom mit... Problem je v lidech, kteri u nas obecne ke vsemu musi mit negativisticke postoje a spoustu pripominek casto i nesmyslnych... Napr. za barakem je stara zel. trat, hluk jak prase a nikdo neprotestuje, kdyz se ma trat rekonstruovat, blokuji stavbu, pritom rekonstrouvana trat je vyrazne mene hlucna...

+3/0
28.5.2016 7:24
Foto

J43i56ř40í 48D39v84o40ř26á89k 5715519740658

Proč u nás mluvíme česky, kdežto v Německu klidně německy ? Totéž.

0/0
28.5.2016 6:44

M38a82r24t91i13n 22R84u47z55i81c61k19a 1162628576357

Pak nemaji byt ty dalnice tak drahe...

0/0
28.5.2016 7:19

P39e79t17r 27L18u60d48a34n60e19k 1947534647133

Koukám na mapu na dálnici z Berlína do Hamburku, která vede na německé poměry pustinou a sjezdy tam maj víceméně stejně často jak u nás. Jeden na 5-10km. Tam kudy jsem tam kdy jel si taky nepamatuju, že by tam sjezdy byly nějak málo často.To jste si možná spletl s benzínkama, ty tam jsou méně často než u nás.

0/0
28.5.2016 7:46

M51a26r41e40k 13D42e35m30č78á26k 9345944876745

Shinkanzen nepotřebujeme, ale VRT (Berlín) - Praha - Brno - (Vídeň, Ostrava) s rychlostí cca 300 km/h bychom pro naše děti / vnuky postavit měli. Mohlo by to vést klidně poblíž D1, plány na to jsou, dotace na to v EU jsou, politicky by to bylo taky dobré - čím víc investic z EU, tím větší šance, že nás v krizových momentech nenechají na pospas východu. Pokud povede VRT Berlín - Vídeň mimo ČR, tak budeme asi navždy mimo hru, na dotace si už nesáhneme.

+6/−1
28.5.2016 1:57

K77a39r32e31l 81V89l60k 7919440578

Na pospas vychodu v krizovych momentech??? WTF???

0/−1
28.5.2016 3:59

J57i77ř44í 89K41o93c26u40r81e51k 6405454765758

No třeba demarkační linie. A pak 53. a 68. rok. Že by naši lidé otročili pro USA? No otročili pro SSSR v uranových dolech. Potřebný počet politických vězňů se vždy dá získat. Třeba zákonem o znalosti angličtiny, která je trestná.

0/−1
28.5.2016 13:29

K59a25r10e18l 10V89l91k 7229720738

Tak na tenhle blabol se da tezko rict neco jinyho ne: WTF? WTF? WTF? WTF?

0/0
29.5.2016 5:56

J55i30ř86í 73Z70a74t51l59o80u83k82a35l 3968449881846

To je rozšířený omyl, vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí) a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

+3/0
28.5.2016 4:42

J10i93ř23í 45K43o42c61u56r71e66k 6885514905548

Jsou tady dva rozdíly: Santiago je cílová stanice a ten oblouk s Vmax 80 km/h je pár km od místa zastavení rychlovlaku. Zatímco: Bezpráví je uprostřed ničeho a nejbližší zastávka rychlovlaku je v nedohlednu.

0/0
28.5.2016 13:23

J64a44n 15P69r44i20c16h52y69s17t98a80l 8631928913

Jak jste prisla na ten "Shinkanzen"?

Tento zpusob levopisu je nejak v diskusi oblibeny. Ze by s tim prisel nejaky redaktor?

(Ten japonsky vlak se jmenuje Shinkansen)

0/0
29.5.2016 23:36
Foto

B33r27o64n29i25s89l97a98v 36G39a22b68r39y11š 2132849101

Jo. Je to ostuda. Ale to by tady nesměli být tací, kterým se zdá vysokorychlostní trať přehnaná nebo zbytečná. Ten konzervatismus a řeči typu "my to tady nepotřebujeme, kdo tím bude jezdit, je to zbytečné" nás neuvěřitelně brzdí.

My tady se tady jen hádáme a Poláci si staví dálnice a vysokorychlostní tratě!

+9/−1
27.5.2016 23:05

V67á36c28l48a29v 37Z10e77l77i56n33k15a 2452620773672

Srovnejte si prosím rozlohu Polska s Českem, dále se podívejte na reliéf krajiny a pak si dejte facku a jděte do postele. Nemá valný význam tady ze sebe dělat fyzikálního a technického analfabeta.

+3/−10
27.5.2016 23:32
Foto

B64r47o49n34i32s74l63a66v 45G77a39b31r51y75š 2502669321

Spíš byste si měl nafackovat sám za to, co jste teď vyplodil. Už paní před Vámi jsem psal, že bychom se neměli chovat, že jsme v Evropě sami. Je hloupost si při takovém propojení hrát si na vlastním písečku. Ale bylo by rozumné budovat funkční a rychlý evropský dopravní systém.

Pokud jste to nepochopil teď, pak to zkuste ráno, protože ráno je moudřejší večera. A pokud Vám to nedojde ani ráno, navštivte nějakou odborně zaměřenou konferenci a to, co jste tady napsal mě, můžete říct i jim.

Máte-li jiný nápad, rád si ho přečtu.

+5/−1
27.5.2016 23:59

V98í22ť37a 74K53r13u89t63i51š 1470424735927

A kdo chce a potřebuje cestovat takovým transevropskym železničním systémem? Počet těch lidí bude exponenciálne ubývat se vzdálenosti. Tudíž počet cestujících ze směru H, SK, A nebo PL do DE a zpět je naprosto zanedbatelný.

0/−2
28.5.2016 1:49
Foto

B90r76o43n10i74s63l62a59v 77G91a71b60r12y51š 2962779351

Jak to můžete vědět? Teď nikdo necestuje, protože není čím cestovat. Jak už jsem psal: nesmíte vidět jen Českou republiku, ale i její okolí.

+1/0
28.5.2016 9:17

M11a16r66t82i45n 50R50u92z21i43c59k69a 1792378316927

A nenapadlo vas, ze si treba nekdo hleda praci v rozumne dojezdove vzdalenosti, a vrt + navazna regionalni doprava vam rozsiri meznosti? Napadlo vas, ze je kolikrat rychlejsi vrt nez letadlo? Ze nekreri radeji uvolni dalnici a pojedou radeji vlakem? Nechcete treba zrusit ruzynske letiste, nepotrebujeme ho, nez to letadlo vzlitne, tak bude zas v brne pristavat, na to je CR malou zemi...

+3/0
28.5.2016 7:33
Foto

B51r85o62n87i51s11l85a13v 71G31a29b65r24y50š 2612919841

No jistě. Já třeba bydlím v Brně a pracuju v Praze. Do Prahy se mi stěhovat nechce, tak čekám, kdy se postaví VRT, protože hodinové dojíždění už zvládnu. :-)

0/0
28.5.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.