- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dat si bombu pod prdel a jeste za to zaplatit muze jen pitomec...
v originální německé tovární zástavby systému CNG - nějak této kombinaci slov nerozumím...
Mám originální CNG v Passatu z eoku 2009 , najeto mám 220 tis km a naprostá spokojenost. Spotřeba 3,6 až 4,0 kg/100 km. je to ekonomicé i ekologické.
Fyzikální výbuch jsem zažil při jedné hodině fyziky na průmce, ale už si fakt nepamatuji z čeho jsem tu kouli chytil
„Došlo k fyzikálnímu výbuchu..." To je pěkné slovní spojení. Znám hodně druhů výbuchů, třeba já jsem párkrát vybuchl smíchy, několikrát jsem vybouchl při zkoušení u tabule, a taky mi párkrát vybouchlo rande, ale "fyzikální výbuch" slyším poprvé. Jsem zvědavý, jestli se to mezi novináři uchytí jako třeba výraz "etnický Čech".
Škoda že se toho nedožil můj učitel češtiny, ten by koukal jak se náš jazyk vyvíjí.
Většinou se totiž výbuch děje jako chemická reakce, ať už je to petarda nebo odstřel v lomu. Asi tím chtěli říct, že k explosivnímu hoření nedošlo.
U CNG aut může být problém s nádrží pod autem, kdy se může mechanicky poškodit, třeba o kámen na polní cestě nebo o nějakou trubku. LPG nádrže jsou lépe ukryté v zavazadlovém prostoru. Když se člověk nahne pod Fiat CNG , vidí holé nádrže :-(
"Fyzikální výbuch", kam na ty názvy chodí. Nejspíš se roztrhla tlaková nádrž.
CNGčkové Tourany jsou tímhle známé. Není první, který vybouchl.
Jsou tam použity snadno rezivějící nádrže, koroze se nejvíce projevuje v místech montážních pásků. V kombinaci s 220 atm to asi udělá slušnou řachu.
Pokud vím, tak nádrže a způsob uchycení VW změnil až někdy v modelovém roce 2014 ... a na starý typ nebyla svolávačka, nic.
To byla beztak stará plečka typu favorit na plyn s nádrží prošlou deset let a totálně bez údržby.
Tak to favorit nebyl, jelikoz prestavba stoji asi jako nakup 6ti favoritu. Je tam uvedeno CNG.
Proděj aut na plyn je méně jak 1 procentu v Česku. Podle mne jsou tato auta stále velmi riziková. Není divu, že do podzemních garáží stále mají zákaz vjezdu.
Byl jste někdy v Rumunsku, na Ukrajině? Co uvidíte tam, třeba i nádrže na střeše a kupodivu, divim se, čím to je, jim to ani neboucha, tudíž při bezpečnosti a pravidlech pro CNG u nás bych se vůbec o bezpečí nebál a toto bral jako tu pověstnou výjimku potvrzující pravidlo...