- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Těch milionů za odbavovací halu vzhledem k výhledu počtu cestujících se mi zdá trochu až moc Chtějí získat zpět cestující z východu Na stejný počet cestujících v bývalém SSSR stačí dřevěná bouda bez dveří, a větrný pytel
Letiště bych si přál. Ale musíme to všichni pojmout jako nenávratnou investici, prostě vylepšení města. Ekonomicky to smysl nedává.
Paní ředitelka a díky tomu i pisatel tohoto článku se stále snaží doufat, že se vrátí ruská klientela.
Ta se nikdy nevrátí!
Nerozumím, proč se k tomu upínáme, když je důvod čistě právní.
Mezi ČR a Ruskem byla mezinárodní smlouva o tom, že mezi hlavními městy (Praha,Moskva) může létat jen jeden národní dopravce (=ČSA a Aeroflot). Ta smlouva zkraje 2015 skončila a veškeří dopravci obou zemí najednou mohli létat mezi Moskvou a Prahou. V tu chvíli ruská dvojka Transaero okamžitě skončila s Pardubicemi a přesunula se do Prahy.
A pak navíc firma zkrachovala.
= nikdy se nevrátí statisícové počty. Rusové stejně všichni poté cestovali do Prahy.
Bude to doufejme více o charterech, více o malých letadlech a příp.cargu, že se přiblížíme ke 100tis.cestujících.
Ale musíme se modlit, že Penta neuspěje s Vodochody, low-cost letiště na severovýchodní straně Prahy pohřbí cokoliv na východ od Prahy.
Na druhou stranu třeba letiště v Karlových Varech nebo v Popradu odbavují o dost méně pasažérů než Pardubice a nové terminály tam postavili...
Ale je fakt, že ty Vodochody by Pardubicím uškodily, pokud získají statut mezinárodního letiště.