Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéfka letiště Pardubice: Pasažéři se vrátí, zlepšení přijde v létě 2017

Pardubickému letišti masově mizí cestující. Za loňský rok přišlo o sto tisíc lidí a pád rychle pokračuje i letos. Jen v první čtvrtině letošního roku ubylo proti loňsku dalších 87 procent cestujících. Podle šéfky společnosti EBA Hany Šmejkalové se pasažéři do terminálu Jana Kašpara zase vrátí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a50v55e28l 39V80l23a38s 4145633610384

Těch milionů za odbavovací halu vzhledem k výhledu počtu cestujících se mi zdá trochu až moc Chtějí získat zpět cestující z východu Na stejný počet cestujících v bývalém SSSR stačí dřevěná bouda bez dveří, a větrný pytel

+2/0
26.4.2016 19:38

J75a11n 13V61r24a80b62e12c 4922440656364

Letiště bych si přál. Ale musíme to všichni pojmout jako nenávratnou investici, prostě vylepšení města. Ekonomicky to smysl nedává.

Paní ředitelka a díky tomu i pisatel tohoto článku se stále snaží doufat, že se vrátí ruská klientela.

Ta se nikdy nevrátí!

Nerozumím, proč se k tomu upínáme, když je důvod čistě právní.

Mezi ČR a Ruskem byla mezinárodní smlouva o tom, že mezi hlavními městy (Praha,Moskva) může létat jen jeden národní dopravce (=ČSA a Aeroflot). Ta smlouva zkraje 2015 skončila a veškeří dopravci obou zemí najednou mohli létat mezi Moskvou a Prahou. V tu chvíli ruská dvojka Transaero okamžitě skončila s Pardubicemi a přesunula se do Prahy.

A pak navíc firma zkrachovala.

= nikdy se nevrátí statisícové počty. Rusové stejně všichni poté cestovali do Prahy.

Bude to doufejme více o charterech, více o malých letadlech a příp.cargu, že se přiblížíme ke 100tis.cestujících.

Ale musíme se modlit, že Penta neuspěje s Vodochody, low-cost letiště na severovýchodní straně Prahy pohřbí cokoliv na východ od Prahy.Rv

0/0
25.4.2016 21:37

J95a72r51o26s97l81a97v 10J23o94n28á36š 4548354552875

Na druhou stranu třeba letiště v Karlových Varech nebo v Popradu odbavují o dost méně pasažérů než Pardubice a nové terminály tam postavili...

Ale je fakt, že ty Vodochody by Pardubicím uškodily, pokud získají statut mezinárodního letiště. :-/

+1/−1
25.4.2016 23:12

Z30d91e78n16ě39k 84S40k53ř16i18v49a37n 5454620569556

Jenomže ve Varech postavili nové terminály v době, kdy tam houfně jezdili Rusové. Rozhodně by je nestavěli dnes (doufám), když letiště skomírá.

+1/0
26.4.2016 13:54

Z84d28e31n66ě38k 96S39k32ř65i60v25a79n 5814760179886

Přesně. Ekonomicky to smysl nedává. Ubylo 100 tisíc pasažérů a vylepší se to novým terminálem za 256 mega? Stavět by se vyplatilo, kdyby počet pasažérů stoupal. Pokud mám neprosperující obchod, tak ho budu rozšiřovat? No jedině snad za státní prachy, ale jako soukromník to nikdy neudělám.

A máte pravdu v tom, že ruská klientela se nevrátí. Mnozí bohatí zchudli, a ti, kteří peníze mají, si už dávno našli jiné destinace, kde jsou vítanými hosty.

Obdobně dopadlo letiště v Karlových Varech. Zredukoval se počet zaměstnanců, hodně jich pracuje na poloviční úvazek a hledají si vedlejšáky.

+3/0
25.4.2016 23:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.